Tag: Eurocontrol

  • Comisia Europeană aprobă o schemă românească destinată sprijinirii operatorilor aeroportuari

    Comisia Europeană aprobă o schemă românească destinată sprijinirii operatorilor aeroportuari

    Industria de transport aerian reprezintă unul dintre sectoarele economice cele mai afectate de pandemia de COVID-19. Traficul aerian a înregistrat o scădere semnificativă în anul 2020, în timp ce anul trecut , conform datelor comunicate de organizația europeană EUROCONTROL, traficul aerian dîn România a reprezentat doar 63% din traficul înregistrat în anul 2019.

    Nici scenariile pentru anul acesta nu arată mai bine. Traficul aerian încă scăzut pe unele aeroporturi din România, cel puțin în prima jumătate a anului 2022, are un impact negativ semnificativ asupra veniturilor acestor aeroporturi, punând în pericol capacitatea lor de a reveni, într-o perioadă cât mai scurtă de timp, la capacitățile operaționale normale.

    În acest context vine un ajutor de stat vital de la Comisia Europeană, care a aprobat o schemă românească în valoare de 4,3 milioane EUR, destinată sprijinirii operatorilor aeroportuari. Măsura va fi deschisă operatorilor economici care administrează aeroporturile Bacău, Craiova, Iași, Sibiu, Suceava și Aeroportul Internațional Timișoara. Schema urmărește să le acopere pierderile suferite în perioada ianuarie-iunie 2022 și să îi ajute să își continue activitățile. Ajutorul nu va depăși 2,3 milioane EUR per beneficiar; și se acordă până la 30 iunie 2022. Comisia Europeană precizează că măsura este necesară, adecvată și proporțională pentru a remedia o perturbare gravă a economiei unui stat membru, în conformitate cu articolul 107 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și cu condițiile prevăzute în cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat.

    Mai multe informaţii privind activităţile întreprinse de Comisie pentru a aborda impactul economic al pandemiei de coronavirus se găsesc pe site-ul Comisiei Europene.


  • Legăturile dintre aeroporturile regionale din România, importante pentru dezvoltare economică

    Legăturile dintre aeroporturile regionale din România, importante pentru dezvoltare economică

    Legăturile dintre aeroporturile regionale de la nivel european, dar cu precădere din România, pot avea o pondere însemnată în dezvoltarea economică, a susținut, la Bruxelles eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE)


    Cea mai mare problemă pe care o au ține de sloturile de zbor, de intervalurile de zbor. Au lucruri de spus despre fragmentarea spațiului aerian. Am discutat despre un proiect pilot care se face la Eurocontrol și la SESAR, un proiect propus de mine. Toată lumea spune că în 2-3 ani spațiul aerian va fi blocat. Trebuie introdus progresul tehnologic, atfel nu va mai fi pur și simplu capacitate pentru toate avioanele. A fost o prezentare foarte interesantă cu o ambulanță aviatică. Cred că este un lucru care se va întâmpla în viito
    r, a spus eurodeputatul Marian-Jean Marinescu.

    Dupa cum știți foarte bine in general legăturile aeriene se fac între capitalele statelor și aeroporturi care sunt construite nu in capitala dar in orașe, in orase mari și care s-au dezvoltat ca și hub-uri aviatice, cum este Hamburg sau cum este München. Eu cred ca pentru dezvoltarea economică este nevoie de legături între orașe și de exemplu in Romania unde noi avem foarte multe aeroporturi și unde legăturile între Timișoara și Iasi sau Baia Mare și Craiova sau Craiova și Cluj ar fi foarte benefice pentru mobilitatea fostei de munca pentru mobilitatea oamenilor de afaceri. In cadrul dezbaterii pe care am organizat-o in Parlament referitoare la aviația de afaceri si poate in viitor se vor dezvolta un astfel de sector binenteles cu avioane de dimensiuni mici, cu un număr de locuri mai mic și cu costuri mai mici astfel încât sa se poata profita de aceste aeroporturi regionale. Este nevoie și de investiții și este nevoie și de o noua reglementare europeana pentru ca aeroporturile regionale nu se vor putea dezvolta fără ajutor de public. In cazul acesta de la autoritățile locale și de aceea trebuie o noua reglementare europeana astfel încât sa se permită acest lucru de la un prag mai mic.

    Eurodeputatul român a insistat și asupra necesității unei conectivități pe rute aeriene între aeroporturile regionale, îndeosebi din România.


  • Controlorii de trafic aerian declanșează greva generală

    Controlorii de trafic aerian declanșează greva generală

    Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), din cadrul ROMATSA, va intra, astăzi, în grevă generală, pe fondul nemulţumirilor referitoare la modul în care este gestionată compania. Liderul sindical Gabriel Tudorache a declarat, luni, la ieşirea de la discuţiile de la Ministerul Transporturilor, că în urma discuţiilor cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, există şanse destul de mari ca greva generală anunţată să se oprească într-un interval de timp relativ scurt.



    Liderul sindical nu a putut preciza care vor fi zborurile afectate de greva controlorilor de trafic în condițiile în care decizia este luată de EUROCONTROL: Decizia se ia de la EUROCONTROL, de la Network manager și în mod cert astăzi să spună cineva care aeronavă va decola, dacă va decola este imposibil de precizat. Legea prevede că vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate, plus excepțiile pe care ne obligă legea să le asigurăm. Decizia vizavi de acest aspect o iau cei de la Network Manager. În esență, pentru pasageri, cred că toate companiile ar trebui să știe exact dacă decolează din timp. Acesta este motivul pentru care, pe legislație internațională, suntem obligați să anunțăm cu minimum 48 de ore înainte tocmai pentru ca toate companiile să știe în timp util și să-și poată anunța pasagerii despre ce este vorba”.



    Ministrul Răzvan Cuc, a declarat, tot luni, că nu se pune problema ca societatea să intre în faliment şi că va trimite Corupul de Control să efectueze un control mai amplu. Am discutat planul de performanţă şi modificarea ordonanţei de guvern 46. Ţinând cont că e vorba de nişte modificări de amploare, care presupun o perioadă de timp, am convenit să stabilim un calendar pe care să îl implementăm în perioada următoare”, a spus Cuc.



    Pe de altă parte, chiar dacă este posibil ca greva generală de marți să fie suspendată într-o oră sau două, conflictul colectiv de muncă nu se va închide, întrucât sunt alte 50 de revendicări ale salariaților ROMATSA care trebuie discutate.