Tag: FEDR

  • Universitatea Tehnică din Cluj va avea propriul CLOUD

    Universitatea Tehnică din Cluj va avea propriul CLOUD

    Universitatea
    Tehnică din Cluj-Napoca va primi finanțare de aproximativ 1 milion de euro din
    Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), pentru a dezvolta o infrastructură de calcul de înaltă
    performanță, care să poată fi integrată în sisteme de calcul de tip cloud și în
    sisteme de date masive.


    Cercetătorii universității contribuie
    deja la proiecte de cercetare naționale și internaționale. Universitatea a
    semnat acorduri de colaborare cu Universitatea din Geneva, cu European Open
    Science Cloud (EOSC) și cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în
    Informatică București (ICI), pentru standardizarea, interconectarea și
    utilizarea resurselor de calcul cu sisteme de tip cloud.


    Prin configurația sa flexibilă și
    varietatea amplă de servicii, infrastructura CLOUD a universității va ajuta
    echipele de cercetare să optimizeze valorificarea resurselor științifice și a
    puterii de calcul în domenii precum volumele mari de date, inteligența
    artificială, industria 4.0 și internetul obiectelor (IoT).


    Costul total al proiectului este de
    1,09 milioane EUR. Din această sumă, 930 000 EUR reprezintă finanțarea prin
    intermediul Programului operațional Competitivitate (POC) 2014 – 2020.




    Eurodeputatul VICTOR NEGRESCU, face parte din Grupul Alianței Progresiste a Socialiștilor
    și Democraților din Parlamentul European. Este cadru universitar la Școala
    Națională de Științe Politice și Administrative si membru în Comisia pentru
    Educație și pentru Buget, din Parlamentului European.


    DORIAN GORGAN, profesor în
    Departamentul de Informatica (Calculatoare), Facultatea de Automatică și
    Calculatoare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.Profesorul Dorian Gorgan
    este conducător de doctorat în domeniul Calculatoare și Tehnologia Informației.
    Are peste 350 de lucrări și prezentări științifice în domeniile: procesare și
    vizualizare grafică, dezvoltarea aplicațiilor interactive, procesări paralele
    și distribuite pe infrastructuri de calcul de înaltă performanță. A participat
    în multe proiecte de cercetare naționale și internaționale.





  • Programul Operațional Regional 2014-2020 continuă să finanţeze investiţiile din România

    Programul Operațional Regional 2014-2020 continuă să finanţeze investiţiile din România

    POR
    este unul dintre programele operaționale din perioada de programare 2014-2020
    elaborate de România şi adoptate de Comisia Europeană, fiind finanţat din unul
    din Fondurile Europene Structurale și de Investiții ale Uniunii Europene -
    Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR).


    Programul
    Operațional Regional 2014-2020, adoptat de Comisia Europeană pe data de 23
    iunie 2015, continuă sa finanțeze investițiile pe care le-a sprijinit și în
    perioada 2007-2013: dezvoltare urbană, infrastructură socială, de sănătate și
    educațională, IMM-uri, drumuri județene, turism, patrimoniu cultural,
    reabilitări termice de blocuri, dar va finanța și noi categorii de proiecte
    față de programul precedent: transport public urban, reabilitarea termică a
    clădirilor publice, regenerare urbană, sprijinirea comunităților dezavantajate,
    entități de transfer tehnologic. Situaţia în vestul ţării este una bună, spune
    directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim:


    Alocarea
    financiară pentru Regiunea Vest (FEDR, buget de stat și buget local),
    gestionată de ADR Vest, este de 642,51 milioane euro (conform realocare
    aprobată de CMPOR în iunie 2018). Până în prezent, în cadrul Programului
    Operaţional Regional 2014 – 2020 (POR 2014 – 2020), la Agenţia pentru
    Dezvoltare Regională Vest, au fost depuse 907 proiecte, valoare totală de
    1.463,82 milioane euro, valoarea finanțării nerambursabile fiind de 1.267,46
    milioane euro.


    În
    cadrul apelurilor de proiecte dedicate SUERD, la nivelul județului
    Caraș-Severin au fost depuse 33 de proiecte, în valoare totală de 109 milioane
    euro, a mai spus directorul ADR Vest.


  • Comisia Europeană: întâlnire oficială Corina Crețu-Felix Stroe

    Comisia Europeană: întâlnire oficială Corina Crețu-Felix Stroe

    Comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, l-a primit miercuri, 22 noiembrie, la Bruxelles, pe ministrul transporturilor din România, Felix Stroe, pentru a discuta despre proiectele de transport și propunerile de proiecte din cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM), cofinanțat prin Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) și prin Fondul de coeziune (FC) — informează comunicatul Comisiei Europene.



    Înaltul oficial european a felicitat autorităţile naţionale pentru progresul realizat în îndeplinirea precondiţiilor aferente investiţiilor în transport, în special încheierea contractelor de performanță cu furnizorii majori de servicii de transport și cu beneficiarii – CNAIR, CFR și Metrorex – și înființarea Autorității de Reformă Feroviară:





    “Este foarte important pentru sustenabilitatea sectorului de transport din România faptul că procesul de reformă și reorganizare în sectoarele feroviar și rutier continuă și este accelerat. Cetățenii români trebuie să aibă acces la drumuri, servicii feroviare și alte conexiuni de transport public mai bune, cât mai curând posibil.”


    Totodată, comisarul european şi-a exprimat încrederea cu privire la angajamentul ministrului transporturilor de a utiliza complet fondurile disponibile în perioada curentă:


    “România are la dispoziţie peste 5 miliarde de euro în cadrul programului Infrastructură Mare. Pentru a absorbi eficient această sumă avem nevoie de o planificare realistă, o pregătire amănunțită și o implementare eficientă a proiectelor de transport. În calitate de fost director general al Companiei de Apă Constanța, domnul Stroe a fost foarte eficient în utilizarea fondurilor UE şi înțelege importanța unor proiecte bine pregătite. De aceea, sper ca întârzierea de până acum în pregătirea și implementarea noilor proiecte de transport să fie recuperată.”



    Corina Crețu a subliniat necesitatea ca Ministerul Transporturilor să aibă un rol de lider în managementul părților implicate în proiecte. Litigiile contractuale între antreprenori și beneficiarii majori de transport, cum ar fi CNAIR și CFR, au dus la întârzieri în implementarea proiectelor. În prezent, autoritățile române colaborează cu experți internaționali pentru a elabora un nou contract standard, cu clauze de arbitraj pentru soluționarea conflictelor, în loc să recurgă la instanțele judecătorești obișnuite. Astfel s-ar facilita și accelera implementarea proiectelor de transport cu finanțare europeană şi a celor cu finanţare națională.


    Comisarul pentru politică regională a apreciat faptul că autoritățile romane accelerează pregătirea proiectelor majore, precum tronsonul de cale ferată Gurasada — Simeria, tronsoanele de autostradă Câmpia Turzii – Târgu Mureș și Sebeș – Turda și Magistrala 6 de metrou din București, proiecte care urmează a fi trimise spre aprobare Comisiei Europene, până la finalul acestui an — se precizează în incheierea comunicatului Comisiei.