Tag: Feteşti

  • Forțele aeriene române și turce, împreună în misiunile NATO de poliție aeriană

    Forțele aeriene române și turce, împreună în misiunile NATO de poliție aeriană

    Săptămâna trecută a avut
    loc, în Baza 86 Aeriană Locotenent Aviator Gheorghe Mociorniţă, Feteşti ceremonia de certificare a detașamentului Forțelor
    Aeriene Turce, dislocat în România pentru a executa misiuni de Poliție Aeriană
    Întărită. Activitatea s-a desfășurat în prezența ambasadorului Republicii
    Turcia la București, Özgür Kıvanç Altan, a comandantului Centrului de Operații
    Aeriene Multinaționale Torrejon, generalul-locotenent Juan Pablo Sánchez De
    Lara, a locțiitorului pentru operații al Forțelor Aeriene din Turcia,
    generalul-maior Kemal Turan, și a locțiitorului șefului Statului Major al
    Forțelor Aeriene, generalul-maior Leonard-Gabriel Baraboi.


    Această misiune NATO de
    Poliție Aeriană Întărită, cu participarea, în premieră, a Forțelor Aeriene ale
    Republicii Turcia, este de o importanță vitală pentru postura de descurajare și
    apărare, pentru protejarea spațiului aerian aliat și menținerea securității și
    stabilității regiunii noastre. Republica Turcia este un partener strategic și
    aliat al României,
    a declarat secretarul de stat în Ministerul Apărării
    Naţionale din România, Simona Cojocaru, în cadrul ceremoniei.


    Șeful Statului Major al
    Apărării, generalul Gheorghiță Vlad, a amintit că, în acest an, solidaritatea
    aliată pentru întărirea serviciului de Poliție Aeriană al Forțelor Aeriene
    Române s-a materializat prin participarea la misiunile de supraveghere și
    apărare aeriană a unor detașamente americane, franceze, germane, italiene,
    spaniole și, acum, a detașamentului turc. Misiunile de poliție aeriană
    desfășurate în comun contribuie la dezvoltarea capacităţii de reacţie şi
    descurajare, precum și la consolidarea interoperabilităţii între Forțele
    Aeriene Române și Forțele Aeriene Turce.


    Rămânem în sfera NATO și vă
    spunem că militari din Grupul de Luptă dislocat în România au participat la cel
    de-al doilea exercițiu Eagle Fury al mandatului lor, sub comanda belgiană,
    alături de trupele române din Batalionul 20 Infanterie Black Scorpions. Scopul
    exercițiului a constat în evaluarea diferitelor scenarii de tragere tactică,
    prin integrarea lucrului în comun a militarilor francezi, români, polonezi și
    luxemburghezi cu cei belgieni. Astfel, toate forțele aliate dislocate în
    România au menținut și validat capacitatea operațională comună. Ședințele de
    trageri cu vehiculele blindate belgiene Piranha, blindate ușoare franceze și tancuri
    Leclerc s-au desfășurat în Centrul Secundar de Instruire pentru Luptă Smârdan,
    din județul Galați și, în două zile, au fost trase peste 57.800 de
    cartușe și peste o sută de bombe fumigene.


    Tot la noi în țară și tot
    despre instruire, în perioada 4 la 8 decembrie, în garnizoana Vatra Dornei s-a desfășurat exercițiul multinațional Mountain Thunder 23. La exercițiu, alături de militari din cadrul Batalionului
    17 Vânători de Munte Dragoș Vodă, au participat și militari ai armatelor NATO
    din Franța, Polonia, Belgia și Portugalia dislocați pe teritoriul României. Mai
    multe plutoane din aceste țări s-au antrenat împreună la alpinism și la lupta
    apropiată în teren muntos. Militarii NATO au experimentat totodată și diferite
    forme de luptă în localitate, dar și marșuri în teren montan, prin munții
    înzăpeziți din zona Vatra Dornei. La final, echipele multinaționale au
    organizat sesiuni de tragere cu armamentul din dotare, făcând schimb de arme și
    echipamente între ele, pentru a se cunoaște mai bine.

    Constantin Herțanu


  • Pilots trained in Fetești

    Pilots trained in Fetești

    A member of
    the so-called Warsaw Pact whereby the USSR gathered its satellites from Central
    and Eastern Europe to create a collective defense system, Romania gained its independence
    and eventually joined NATO. Two decades on, the logistics transition is still
    underway. The Soviet-era equipment of the Romanian army is gradually replaced
    with state-of-the-art modern technology, produced in allied countries with
    ground-breaking technological advancements. At the 86 military base in Fetești,
    preparations are underway to train Romanian pilots who will transition from the
    Soviet-made MiG-21 jets to the better-performing American F-16 fighter jets.
    The training center already has five F-16s on standby, while the Netherlands
    will deliver another 18 jets to Romania by the end of the year. At present,
    Romania’s air fleet consists of 17 F-16 jets purchased from Portugal, while
    Romania has signed a contract with Norway for the delivery of another 32 jets.
    The European Training Center was set up based on a cooperation agreement
    between NATO allies, according to which the Romanian Defense Ministry provides
    the air base and training facilities, the Dutch side provides the F-16 jets,
    while the famous American company Lockheed Martin, the aircraft manufacturer,
    will provide the trainers and maintenance. Attending the inauguration ceremony
    were the Dutch Defense Minister, Kajsa Ollongren and Western diplomats. Romania’s
    defense Minister Angel Tîlvăr:


    Given we’re
    about to receive 32 new aircraft, to us it is extremely important to train
    Romanian pilots. F-16 jets will be operational in Europe for at least another
    20 years. They are important. So, we want our pilots to be well-trained.


    The Fetești
    center will have trainers from every NATO state, and participants will include
    not just pilots from NATO, but also partner states, including neighboring
    Ukraine. In a post on X, Ukraine’s president, Volodymyr Zelenskyy, thanked his
    counterpart from Romania, Klaus Iohannis, and the Dutch Prime Minister, Mark
    Rutte, for implementing the agreements on delivering highly-performing fighter
    jets to Ukraine and training Ukrainian pilots to operate these aircraft. At
    present, pilots from Ukraine are being trained in the United States and Denmark.
    The training of Ukrainian pilots in Fetești will take nearly six months,
    experts say. (VP)

  • Militärstützpunkt in Fetești: Nato bildet Piloten für F16-Kampfjets aus

    Militärstützpunkt in Fetești: Nato bildet Piloten für F16-Kampfjets aus





    Fast ein halbes Jahrhundert lang war das sozialistische Rumänien Mitglied des so genannten Warschauer Paktes, in dem die Sowjetunion ihre Satellitenstaaten in Mittel- und Osteuropa bugsierte. Vor nahezu 20 Jahren ist das demokratische Rumänien der NATO beigetreten, doch der logistische Übergang ist noch nicht abgeschlossen. Die aus dem 20. Jahrhundert stammende Ausrüstung der rumänischen Streitkräfte wird nach und nach durch modernes Kampfgerät ersetzt, das in den technologisch innovativsten Ländern des Bündnisses hergestellt wird.



    Auf dem Militärstützpunkt Nummer 86 im südostrumänischen Fetești haben die theoretischen Ausbildungskurse für rumänische Piloten begonnen, die von den alten MiG-21-Flugzeugen sowjetischer Bauart auf die wesentlich fortschrittlicheren amerikanischen F-16-Kampfjets umsteigen sollen. Das Ausbildungszentrum hat bereits fünf F-16-Maschinen in seiner Flotte, und weitere 18 sollen bis Ende des Jahres aus den Niederlanden geliefert werden. Die Luftflotte der rumänischen Armee verfügt derzeit über 17 Kampfjets vom Typ F-16, die von Portugal gekauft wurden, und mit Norwegen wurde ein Vertrag über die Lieferung weiterer 32 Kampfflugzeugen abgeschlossen.



    Das Europäische Ausbildungszentrum in Fetești wurde auf der Grundlage eines Kooperationsabkommens zwischen den NATO-Verbündeten eingerichtet, wonach das rumänische Verteidigungsministerium den Luftwaffenstützpunkt und die Ausbildungseinrichtungen zur Verfügung stellt, die niederländische Luftwaffe die F-16-Flugzeuge liefert, während das amerikanische Unternehmen Lockheed Martin, Hersteller der Kampfjets, die Ausbilder und die Wartung bereitstellt.



    Bei der Einweihungszeremonie des Ausbildungszentrums waren der rumänische Verteidigungsminister Angel Tîlvăr und seine niederländische Amtskollegin Kajsa Ollongren sowie westliche Diplomaten zugegen. Tîlvăr hob die Bedeutung der militärischen Kooperation und der Modernisierungsansprüche hervor:



    Da wir demnächst 32 Kampfjets erhalten werden, war es für uns äu‎ßerst wichtig, dass die Ausbildungsanforderungen der rumänischen Piloten erfüllt werden. Die F-16-Flugzeuge werden noch mindestens 20 Jahre lang in Europa präsent sein. Sie sind wichtig. Wir wollen, dass die Piloten so gut wie möglich ausgebildet sind.“




    Auf dem Stützpunkt in Fetești werden Ausbilder aus allen NATO-Ländern zum Einsatz kommen, und die Auszubildenden werden nicht nur Piloten aus NATO-Mitgliedstaaten sein, sondern auch aus Partnerländern, darunter die leidgeprüfte Ukraine. In einem Posting auf dem Nachrichtendienst X (vormals Twitter) dankte der ukrainische Präsident Wolodymyr Selenskyj seinem rumänischen Amtskollegen Klaus Iohannis und dem niederländischen Premierminister Mark Rutte für die Umsetzung der Vereinbarungen zur Ausrüstung der ukrainischen Luftwaffe mit westlichen Hochleistungsflugzeugen und zur Ausbildung ukrainischer Piloten für deren Einsatz. Die ukrainischen Piloten werden derzeit in den USA und Dänemark ausgebildet. Militärexperten zufolge wird die Ausbildung der ukrainischen Piloten in Fetești etwa ein halbes Jahr dauern.

  • Mobilisation internationale pour l’Ukraine en Roumanie

    Mobilisation internationale pour l’Ukraine en Roumanie


    Dès le début de la guerre en Ukraine, la Roumanie sest rangée du côté des Etats-Unis, de lUE et de lOTAN qui ont condamné à lunisson linvasion illégale et non justifiée de lUkraine par la Russie. Bucarest est venu en aide aux réfugiés ukrainiens, il a offert du soutien militaire à son voisin ukrainien et il a contribué massivement au transit des céréales ukrainiennes vers les pays tiers, après que Kiev a abandonné la traversée de la mer Noire.



    Sur le plan militaire et suite à une collaboration entre les Forces aériennes roumaines et celles néerlandaises, en partenariat avec lentreprise amériaine Lockheed Martin et avec lappui du Danemark qui dirige avec les Pays Bas, la coalition internationale F-16, la Roumanie accueille à Fetesti le centre européen de formation de pilotes de F-16. Cinq chasseurs néerlandais sont arrivés mardi sur la base aérienne de Fetesti en Roumanie. Le futur centre international pour lentrainement des pilotes est censé accroître linteropérabilité alliée. La mise en place dun tel centre permet à la Roumanie doffrir une formation de haut niveau non seulement aux pilotes roumains, mais aussi à ceux des pays alliés, y compris dUkraine. De cette manière, notre pays rejoint dautres nations telles la Belgique, le Canada, le Danemark, le Luxembourg, la Norvège, les Pays Bas, la Pologne, le Portugal, la Suède ou la Grande Bretagne qui se sont engagés à former les pilotes ukrainiens au maniement des avions de combat F-16.



    Utile à la Roumanie, vital à lUkraine



    La base dentrainement de Fetesti contribuera à la mise en place de normes opérationnelles communes, parallèlement au renforcement de la capacité de lAlliance de lAtlantique Nord de relever les défis de la région de la mer Noire et de lEurope de lEst. Au terme dun accord de collaboration, le ministère roumain de la Défense est censé mettre à la disposition de lOTAN, la Base aérienne 86 de Fetesti, les techniques dinstruction et le soutien de la nation-hôte, les Forces royales aériennes des Pays Bas contribuent avec les avions de combat, tandis que les Américains de Lockheed Martin assurent les pilotes formateurs et lentretien des appareils. La base dinstruction de Roumanie contribue à laccélération du processus de formation des pilotes roumains, dans le contexte où la Roumanie vient dacheter à la Norvège 32 avions de combat F-16. Dans lactuel contexte géopolitique et vue la position stratégique de la Roumanie dans la région de la mer Noire, le centre de Fetesti savère essentiel pour la collaboration transfrontalière et le renforcement de la sécurité et de la solidarité au sein de lOTAN.




  • Întârzieri mari în circulaţia trenurilor spre şi dinspre Litoral

    Întârzieri mari în circulaţia trenurilor spre şi dinspre Litoral

    Traficul feroviar pe magistrala Bucureşti – Constanţa este blocat în zona staţiei Feteşti pe ambele sensuri din cauza din cauza tamponării a două trenuri private de marfă, iar trenurile care fac legătura cu staţiunile de pe Litoral circulă pe rută deviată, a anunţat, joi, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. S-au înregistrat întârzieri de sute de minute în circulaţia trenurilor.



    Un tren privat de marfă, garat în staţia Feteşti, a fost tamponat de un al doilea tren privat de marfă, care a depăţit semnalul de oprire de la intrare în staţie, şi a intrat în trenul garat. În urma tamponării, 4 vagoane din primu tren de marfă au deraiat, iar din cel de-al doilea tren au deraiat 14 vagoane, iar locomotiva s-a răsturnat. Din cauza acestui eveniment feroviar, fără victime omeneşti, dar cu mari pagube materiale, traficul feroviar pe raza staţiei Feteşti este blocat. Firele 1 şi 2 de circulaţie au suferit avarii la terasamente de cale ferată şi linia de electrificare. Mai multe vagoane de marfă au fost distruse în accidentul feroviar.



    Pentru asigurarea legăturii cu staţiunile de pe Litoral, trenurile de călători care tranzitează Bucureştiul vor circula pe ruta deviată prin Feteşti – Movila – Ţăndărei, cu tracţiune Diesel, iar restul garniturilor pe ruta Ploieşti – Buzău – Făurei – Feteşti.