Tag: fluidizare

  • Creştere a traficului la frontieră

    Creştere a traficului la frontieră

    Traficul la frontierele României a crescut, pe fondul sezonului estival. S-au înregistrat creşteri ale valorilor de trafic în principalele puncte de trecere a frontierei, în mod special la graniţa cu Bulgaria şi Ungaria, a anunţat Poliţia de Frontieră.



    Ca urmare, au fost luate măsuri pentru suplimentarea personalului şi arterelor de control până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere.



    Tot pentru fluidizarea traficului, reprezentanţii Poliţiei de Frontieră menţin permanent legătura cu autorităţile de frontieră din Ungaria şi Bulgaria pentru dispunerea unor măsuri comune astfel încât formalităţile de control să se deruleze cu operativitate.



    Întrucât se utilizează preponderent punctele de trecere a frontierei Nădlac II şi Petea de la graniţa cu Ungaria, respectiv Giurgiu de la cea cu Bulgaria, Poliţia de Frontieră recomandă şi tranzitarea prin celelalte puncte de frontieră pentru a se evita apariţia aglomerărilor.



    La graniţa cu Ungaria sunt operaţionale 12 puncte de trecere a frontierei în regim internaţional pentru persoane, autoturisme şi camioane, iar la graniţa cu Bulgaria 11 puncte de trecere a frontierei.

  • Zona de control a paşapoartelor din Aeroportul Otopeni, reorganizată

    Zona de control a paşapoartelor din Aeroportul Otopeni, reorganizată

    Continuă procesul de fluidizare a controlului pasagerilor la punctele de frontieră. Compania Națională Aeroporturi București a suplimentat numărul de ghișee și a reorganizat zona de control al pașapoartelor, pe fluxul de plecări al Aeroportului Otopeni – “Henri Coandă”. Capacitatea de procesare a crescut cu 50%.



    Bogdan Mîndrescu, director general CNAB, a declarat: “Începând cu această săptămână, capacitatea de procesare a pasagerilor la ghișeele de control de frontieră a crescut cu aproape 50% pe fluxul de ieșire din țară. Timpul de așteptare al pasagerilor la controlul documentelor a scăzut substanțial, în prezent aceasta fiind de 2-5 minute”.



    În prezent, pasagerii au la dispoziție pe fluxul de plecări 13 ghișee ale Poliției de Frontieră, cu 26 de posturi de control. Ministerul de Interne a asigurat acoperirea tuturor posturilor de control din aeroport cu ofițeri ai Poliției de Frontieră. Noile ghișee au funcționat în program de testare începând din data de 24 august, iar din aceasta săptămână au intrat în funcțiune la capacitate maximă.



    “Analizăm posibilitățile extinderii capacităților de procesare, astfel încât tranzitul pasagerilor prin Aeroportul Henri Coandă să fie cât mai rapid și mai confortabil. Mulțumim pentru înțelegere pasagerilor noștri și îi asigurăm că luăm toate măsurile pentru confortul și securitatea lor, dar și pentru desfășurarea în deplină siguranță a operațiunilor aeroportuare”, a mai spus Bogdan Mîndrescu.



    Capacitatea de procesare a pasagerilor la intrarea în țară a fost, de asemenea, extinsă cu 2 ghișee, respectiv 4 posturi de control, dedicate curselor charter.


  • Măsuri pentru fluidizarea votului în diaspora

    Măsuri pentru fluidizarea votului în diaspora

    Un neaşteptat şi cacofonic război al comunicatelor între instituţiile de la Bucureşti a dublat campania electorală dintre cele două tururi de scrutin ale alegerilor prezidenţiale.



    Haosul înregistrat la primul tur la secţiile de votare din străinătate, unde cetăţeni români dornici să-şi exercite dreptul de vot au stat cu orele la coadă şi, în mii de cazuri, n-au putut vota, a declanşat o polemică în câteva episoade între Biroul Electoral Central şi ministerul de Externe, ce şi-au pasat reciproc responsabilitatea. Luni a fost punctul culminant al crizei. Bombardat de Opoziţie, Administraţia Prezidenţială, presă şi organizaţii ale diasporei cu acuze de incompetenţă sau rea-voinţă, ministrul de Externe, Titus Corlăţean, şi-a dat demisia. El a insistat că a luat această decizie pentru a nu încălca legea şi a invocat o hotărâre a BEC, care n-ar fi confirmat existenţa unei baze juridice pentru înfiinţarea de secţii de vot suplimentare în străinătate.



    Marţi seara, BEC l-a contrazis iarăşi şi a repetat, într-un nou comunicat, că organizarea şi numerotarea secţiilor de votare din străinătate reprezintă o atribuţie exclusivă a Externelor. De asemenea, Biroul îşi menţine punctul de vedere formulat anterior, potrivit căruia nu există niciun impediment legal referitor la suplimentarea numărului de secţii.



    Castana fierbinte e, acum, între mâinile succesorului lui Corlăţean, Teodor Meleşcanu. Diplomat de carieră, apoi director al Serviciului de Informaţii Externe, iar ultima oară prezidenţiabil ieşit din cursă, Meleşcanu revine, după aproape două decenii, în fruntea diplomaţiei române, într-un moment tensionat. El afirmă că ministerul a adoptat, deja, măsuri pentru asigurarea desfăşurării în bune condiţii a celui de-al doilea tur al alegerilor prezidenţiale.



    Teodor Meleşcanu: “Dintr-o simplă evaluare pe nişte simulări pe care le-am făcut, reducerea timpului de vot pentru fiecare cetăţean, ca urmare a adoptării acestor măsuri, ar permite cel puţin o dublare a numărului celor care pot să voteze.”



    Astfel, formularul pe proprie răspundere disponibil pe site-ul ministerului de Externe poate fi descărcat şi completat, urmând ca în faţa comisiei de votare să fie doar semnat. Cei care nu au această posibilitate vor primi pixuri şi formulare în faţa secţiilor, pentru a le completa şi a economisi timpul necesar votului.



    Tot pentru fluidizarea procesului, ministerul a pus la dispoziţie o listă cu 800 de angajaţi care pot sprijini comisiile de votare, iar Biroul Electoral pentru Străinătate a selectat deja, dintre aceştia, 120 de persoane. De asemenea, fiecare secţie de votare din diaspora va avea şapte cabine de vot şi şapte ştampile, numărul maxim prevăzut de lege.