Tag: Funcționar public electronic

  • Funcționar public electronic la Primăria Braşov

    Funcționar public electronic la Primăria Braşov

    La vremuri de pandemie, când se
    încearcă tot mai mult limitarea contactelor fizice, Primăria Brașov se poate
    lăuda cu implementarea unui funcționar electronic prin care se încearcă
    simplificarea relaţiei dintre cetăţean şi instituţia publică.


    Practic
    este vorba despre un sistem electronic de preluare a documentelor, dar prin
    intermediul căruia se pot efectua și plăți, precum achitarea taxelor,
    impozitelor sau a amenzilor.


    Roboţelul
    de self-service se află la intrarea în Primărie. Are un meniu simplu, intuitiv,
    astfel încât utilizarea lui să fie facilă pentru majoritatea braşovenilor, după
    cum explică d-na Gabriela Vlad, director Direcția Tehnologii Informaționale și
    Servicii electronice, din cadrul Primăriei Brașov:




    Cetățeanul va trebui să aibă cartea de
    identitate – pentru că aceasta se scanează, se preiau datele cetățeanului, iar
    în funcție de demersul ales se solicită și actul pe care dorește să îl depună
    în terminal. Colegii de la Centrul de Informații pentru Cetățeni, la o anumită
    oră, preiau din terminal actele depuse de cetățeni. Totodată, acestea sunt
    scanate și atașate la numărul de înregistrare. Practic, ele merg și pe fluxul
    electronic către primărie, și fizic,fiind descărcate și preluate. Se pot
    efectua și plăți cu cardul, contactless sau cu introducerea PIN-ului din
    tastatură. Practic, acest funcționar public electronic ne ajută să nu mai avem
    interacțiune cu funcționarul și ne putem descurca singuri, pas cu pas, prin
    demersurile electronice pe care le pune la dispoziție.




    Implementarea funcționarului
    electronic face parte dintr-un proiect mai amplu al Primăriei Brașov de
    extindere a programului de digitalizare a serviciilor, denumit eFuncţionar+.


    Pentru acest proiect, început în 2018,
    municipalitatea a plătit 2,8 milioane de lei, dintre care peste 2,3 milioane
    sunt bani din Fondul Social European, după ce Primăria Brașov a câștigat o
    finanţare europeană prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014
    -2020 (POCA).


    Tot
    în cadrul acestui proiect, primăria Braşov pune la dispoziţia cetăţenilor 1000
    de semnături electronice, gratuit.


    De
    reținut că edilii brașoveni doresc ca pe viitor să implementeze acest proiect
    și în alte locuri din Brașov, de exemplu în malluri, astfel încât accesul
    cetățenilor la documentele de care au nevoie în relația cu primăria să fie cât
    mai facil.