Tag: ghiseul.ro

  • Reducere de până la 10% la plata impozitelor prin Ghișeul.ro până la 31 martie

    Reducere de până la 10% la plata impozitelor prin Ghișeul.ro până la 31 martie

    Autoritatea pentru Digitalizarea României a anunțat că cetățenii pot beneficia de o reducere de până la 10% la plata integrală a impozitelor și taxelor online prin platforma Ghișeul.ro, până la 31 martie. Platforma permite achitarea obligațiilor financiare simplu, rapid și fără comision, inclusiv parțial, și este accesibilă și printr-o aplicație mobilă.

    Dragoș-Cristian Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României, a subliniat implicarea activă în extinderea platformei Ghișeul.ro și a menționat aplicația ROeID, care centralizează accesul la toate serviciile publice digitale.

    Dragoş-Cristian Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României: “Autoritatea pentru Digitalizarea României se implică activ în consolidarea şi extinderea platformei Ghişeul.ro.

    Totodată, punem la dispoziţia românilor aplicaţia ROeID care oferă accesarea centralizată, simplă şi fără efort, a tuturor serviciilor publice digitale printr-o aplicaţie mobilă – fără să mai fie nevoie să reţinem zeci de conturi şi parole diferite. Beneficiile evidente sunt rapiditatea, uşurinţa în utilizare şi eficienţa.

    Misiunea noastră este digitalizarea serviciilor publice, reducând necesitatea interacţiunilor fizice pentru cetăţeni şi companii, iar prin Ghişeul.ro facem paşi importanţi pentru transformarea digitală a administraţiei publice locale, simplificând accesul cetăţenilor la servicii.’”

    Alexandra-Maria Chivu, vicepreședinte al Autorității, a evidențiat maturitatea și încrederea de care se bucură Ghișeul.ro, cu peste 2,4 milioane de utilizatori activi și mai mult de 1600 de instituții înrolate.

    În 2024, utilizatorii au efectuat peste 4,7 milioane de plăți în valoare de aproximativ 2,68 miliarde lei prin Ghișeul.ro, demonstrând eficiența și utilitatea platformei în digitalizarea serviciilor publice și simplificarea accesului cetățenilor la acestea.

  • Jurnal românesc – 05.12.2016 UPDATE

    Jurnal românesc – 05.12.2016 UPDATE

    În România, aceasta
    este ultima săptămână de campanie electorală – duminică sunt programate alegeri
    legislative, când românii din ţară şi din diaspora vor alege membrii viitorului
    Parlament. Potrivit legislaţiei,
    campania electorală se încheie sâmbătă, 10 decembrie, la ora 7:00. Ministerul
    de Externe a încheiat instruirea experţilor electorali care se vor ocupa de
    secţiile de votare din străinătate. Sesiunile de instruire au fost destinate
    misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare din mai multe ţări europene care
    vor face parte din corpul experţilor electorali din străinătate. Ei vor
    gestiona sistemul de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului
    ilegal în cadrul birourilor electorale din secţiile de votare. De asemenea, la
    dispoziţia românilor din afara ţării este şi un call-center în cadrul Centrului
    de contact şi suport a cetăţenilor români din străinătate, dezvoltat de
    Departamentul consular al MAE. Acest call-center oferă informaţii despre condiţiile
    de exercitare a dreptului de vot în străinătate, modalităţile de exercitare a
    votului – fie prin corespondenţă, fie la secţiile de votare, – detalii despre
    actele de identitate necesare pentru exercitarea votului sau locaţiile
    secţiilor de votare.


    Românii aflaţi în străinătate mai au puţin timp la dispoziţie dacă vor să voteze prin
    corespondenţă viitoarele alegeri parlamentare, din 11 decembrie. MAE
    reaminteşte că plicurile cu voturi trebuie să ajungă cel mai târziu pe 8
    decembrie în România. De aceea, plicul – care trebuie să conţină certificatul
    de alegător completat, semnat şi datat, precum şi buletinul de vot – trebuie
    expediat cu suficient timp înaintea datei votării, pentru a asigura livrarea
    acestuia până la data de 8 decembrie 2016, ora 24:00 – ora României, la sediul
    Biroului electoral pentru votul prin corespondenţă. Plicurile livrate după 8
    decembrie vor fi anulate, fără a mai fi desigilate, informează MAE.


    Românii din Diaspora pot, de
    la 1 decembrie, să-şi genereze singuri online datele de acces (utilizator şi
    parola) în Ghişeul.ro, putând astfel să-şi plătească prin internet, din
    străinătate, amenzile primite în Romania, precum şi taxele şi impozitele
    locale. Ulterior obţinerii datelor de acces, ei vor putea efectua plăti cu
    orice card emis în România sau în străinătate. Ghişeul.ro permite, în prezent,
    pentru un comision de maxim 2% din valoarea tranzacţiei, dar nu mai mare de 30
    de lei (6 euro), plata online cu cardul a taxelor şi impozitelor locale. Plăţile
    pot fi făcute momentan numai de contribuabili persoane fizice, iar comisionul
    este suportat integral de către Primării. Ministerul Comunicaţiilor, în
    parteneriat cu Ministerul Fondurilor Europene, derulează, în prezent, un
    proiect pentru ca şi persoanele juridice să poată plăti impozitele şi taxele
    prin Ghişeul.ro.


    Părinţii care nu vor să-şi vaccineze copiii vor trebui să semneze un
    formular de refuz, dar acest lucru se va întâmpla doar după ce vor sta de vorbă
    cu specialişti în domeniu. Procedura este obligatorie şi, dacă refuză consilierea
    sau să semneze formularul, părinţii vor fi sancţionaţi cu amendă care poate
    ajunge la câteva mii de lei. Pentru a fi protejaţi, copiii nevaccinaţi vor fi
    suspendaţi în perioada unor epidemii constatate de Direcţiile de Sănătate.

  • Românii din străinătate: Facilitate pentru achitarea taxelor și impozitelor

    Românii din străinătate: Facilitate pentru achitarea taxelor și impozitelor

    Românii din străinătate pot plăti online, de la 1 decembrie, taxele și impozitele




    Taxele și impozitele pot fi plătite online



    Românii din străinătate pot plăti online, de la 1 decembrie, taxele și impozitele, inclusiv cu un card emis de o bancă din afara României, prin platforma ghiseul.ro, a anunțat la Alba Iulia, în cadrul unei conferințe RePatriot, ministrul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională, Delia Popescu.




    “Facilitatea înseamnă că putem să creăm un mediu online, deci nu ne mai deplasăm de acasă, ne putem crea user-ul și parola, cu care avem acces la facilitățile tehnice expuse de către platforma ghiseul.ro. Putem să facem acest lucru pe baza cardului bancar emis atât pe teritoriul României, cât și pe teritoriul din afara României, deci cu un card bancar emis de o bancă din afara României”, a declarat ministrul Comunicațiilor.




    Autorizații și avize online



    Ministrul a amintit și de o altă soluție informatică prin care se facilitează relaționarea românilor de pretutindeni cu statul, o platformă prin care românii pot să solicite obținerea unor autorizații și avize online, acestea fiind emise în același mod.




    Ghid pentru reîntoarcere



    Demnitarul a făcut referire și la faptul că Ministerul de Externe a finalizat un ghid de reîntoarcere pentru românii care doresc să se întoarcă în țară. Ministrul a subliniat că Guvernul realizează importanța majoră pe care o are diaspora pentru România.




    Digitalizarea, o soluție de repatriere



    “Digitalizarea, cred cu convingere că poate reprezenta o soluție de repatriere. De ce zic asta: pentru că vom putea munci din România pentru firme din afara României, nu vom mai fi nevoiți să ne părăsim țara pentru a avea job-uri mai bine plătite. Practic, birourile open space vor deveni birouri fără limite și fără granițe statale, a mai spus ministrul Delia Popescu.

  • Jurnal românesc – 7.10.2016

    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să
    finalizeze, până la sfârşitul acestui an, înrolarea în portalul ghişeul.ro, astfel încât plata taxelor
    şi impozitelor să se poată realiza şi online, a declarat preşedintele
    instituţiei, Dragoş Doroş. Înrolarea pe ghişeul.ro trebuie să se finalizeze.
    Este o operaţiune începută acum şase luni şi va trebui să fim gata până la
    finalul anului şi cu plăţile online, a explicat Doroş. El a menţionat că, în
    acest moment, plata taxelor şi impozitelor cu cardul bancar este disponibilă în
    toate sediile ANAF. Preşedintele instituţiei a reamintit, în contextul
    procesului de trecere pe online a relaţiei cu contribuabilii, despre emiterea
    în sistem electronic a adeverinţelor de venit pentru persoanele fizice şi a
    certificatelor de atestare fiscală pentru firme. Potrivit lui Doroş, aceste
    documente vor fi transmise de ANAF direct instituţiilor care le solicită
    contribuabililor. Şeful Fiscului a menţionat că anual se emit aproximativ cinci
    milioane de adeverinţe de venit şi un milion de certificate fiscale, iar
    eliminarea lor din formatul pe hârtie va însemna tot atâtea drumuri mai puţine
    la ANAF pentru contribuabili şi resurse eliberate pentru instituţie, care vor
    putea fi direcţionate spre îmbunătăţirea activităţii administraţiei. De
    asemenea, Doroş a menţionat şi faptul că, de la 1 ianuarie 2017, declaraţiile
    care se pot depune online nu vor mai fi acceptate pe suport de hârtie. Potrivit
    acestuia, în prezent, aproximativ 85% dintre declaraţii sunt depuse online. Mai
    mult, din practica ultimilor ani, s-a remarcat că în jur de 90% dintre
    declaraţii se depun în ultima zi, fapt care conduce la formarea de cozi la
    ghişee.


    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) propune
    şi o actualizare a procedurii de rambursare a TVA achitate în România de
    persoanele impozabile stabilite în alte state membre ale Uniunii Europene.
    Potrivit procedurii actualizate, persoana impozabilă poate adresa pe cale
    electronică o cerere de rambursare pe care o înaintează statului membru în care
    este stabilită, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de
    către acesta, solicitarea urmând să fie analizată de Administraţia fiscală
    pentru contribuabili nerezidenţi din Bucureşti. Potrivit reprezentanţilor ANAF,
    comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în
    termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare, în
    situaţia în care nu sunt necesare informaţii suplimentare pentru soluţionarea
    acesteia. În ipoteza în care organul fiscal solicită informaţii suplimentare,
    termenul de soluţionare se poate prelungi până la cel mult 8 luni de la data
    primirii cererii, în condiţiile legislaţiei fiscale europene.


    Autoritatea Electorală Permanentă a informat că, la data
    de 6 octombrie, numărul alegătorilor înscrişi în Registrul electoral, inclusiv
    cetăţenii care vor împlini 18 ani până la data alegerilor parlamentare, este de
    18.924.220. AEP precizează că datele referitoare la numărul total de cetăţeni
    cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral sunt într-o continuă
    modificare, fiind actualizate prin operaţiuni curente efectuate de primari,
    prin importuri de date de la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi
    Administrarea Bazelor de Date şi de la Direcţia Generală de Paşapoarte.
    Anterior, Autoritatea Electorală Permanentă a transmis Ministerului de Externe
    lista cu cele şapte localităţi din străinătate în care trebuie înfiinţate
    secţii de votare pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie. Potrivit AEP,
    din aceste localităţi au fost înregistrate cel puţin 100 de solicitări pentru
    înfiinţarea unei secţii de votare. AEP anunţă că, pentru corecta informare a
    opiniei publice, va comunica periodic situaţia privind numărul total de
    cetăţeni cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral.

  • Jurnal românesc – 7.06.2016

    Jurnal românesc – 7.06.2016

    PSD a caştigat alegerile locale desfaşurate duminică în România. La nivel naţional, atât pentru primării, cât şi pentru consiliile judeţene, social-democraţii au obţinut circa 37% din voturi, cu 5% mai mult faţă de PNL, următorul clasat. În premieră, bucureştenii şi-au ales un primar femeie, senatoarea social-democrata Gabriela Vranceanu-Firea (43 ani), o fostă jurnalistă. Totodată, social-democraţii, în coaliţie cu UNPR, au obţinut şi cele 6 primării de sector. Scrutinul a avut şi alte premiere. Primarul oraşului Baia Mare (nord) a fost reales în pofida faptului că se află în detenţie provizorie într-un dosar de mită. Cazul de la Baia Mare nu este singular. Mai mulţi candidaţi urmăriţi în justiţie sau deja condamnaţi pentru corupţie au câştigat alegerile în oraşe mari precum Craiova (sud), Braşov (centru) şi Râmnicu Vâlcea (sud). Edilii celor peste 3200 de localităţi din România au fost aleşi dintr-un singur tur. Alegerile locale sunt considerate un test important înaintea parlamentarelor, programate în toamnă.




    20 de poliţişti români participă la o nouă misiune internaţională în Franţa. Până pe 26 august, ei vor acorda sprijin şi asistenţă poliţiştilor francezi în instrumentarea cauzelor de natură judiciară în care sunt implicaţi cetăţeni români. Este cea de-a zecea misiune de acest fel. În Franţa, vor fi în aceeaşi perioadă şi nouă jandarmi care vor ajuta la menţinerea ordinii publice pentru suporterii români care vor asista la meciurile de la Campionatul European de Fotbal, desfăşurat în perioada 10 iunie – 10 iulie. Turneul debutează vineri cu partida Franţa-România. Din 2010, ministerele de interne francez şi român au semnat un parteneriat care permite detaşarea poliţiştilor români în unităţi de poliţie şi jandarmerie naţionale franceze cu scopul de a lupta eficient împotriva criminalităţii pe teritoriul francez.




    Aproape 250 de primării din România acceptă în prezent plata cu cardul online a taxelor şi impozitelor locale prin intermediul platformei ghiseul.ro – Sistemul Naţional Electronic de Plată Online, în creştere cu peste 30% faţă de finalul anului trecut, acoperind peste 80% din populaţia urbană şi bancarizată. În aprilie, incidenţa plăţilor cu cardul a taxelor şi impozitelor locale a crescut cu peste 300% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a simplificării credenţialelor (inregistrarea în vederea achitării cu cardul a taxelor şi impozitelor locale)”, a precizat Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională. Modalitatea de plata online a taxelor şi impozitelor locale a crescut semnificativ în acest an, valoarea si numărul tranzacţiilor efectuate prin Ghiseul.ro în primele patru luni însumând aproape o treime din toate plăţile realizate de la lansarea platformei naţionale până în prezent.




    Românii nu sunt interesaţi să economisească bani sub o formă sau alta. Potrivit unui studiu realizat de o companie de recuperat creanţe, păstrarea banilor în casă sau la bancă nu mai reprezintă o prioritate în România. Cercetarea relevă şi că cei mai mulţi tineri învaţă de la părinţi cum să-şi folosească veniturile, fără a dezvolta, însă un comportament financiar responsabil. Iniţiatorul studiului, un psiholog, atrage atenţia că educaţia financiară, ca şi alte forme de educaţie referitoare la viaţă, este destul de precară, mai puţin prezentă în viaţa celor tineri care ar trebui de mici să înveţe aşa ceva. În acelaşi timp se recunoaşte că este foarte important să ai cunoştinţe pentru a-ţi putea gestiona bugetul şi felul în care îţi cheltui banii te ajută.