Tag: Gifted4All

  • GIFTED 4 ALL, un proiect pentru copiii cu abilităţi înalte

    GIFTED 4 ALL, un proiect pentru copiii cu abilităţi înalte

    Copiii şi
    adolescenţii din noua generaţie reprezintă o categorie aparte atunci când vine
    vorba despre studiu, chiar numai datorită faptului că accesează şi asimilează
    uşor o cantitate mult mai mare de informaţie. Din punct de vedere
    psiho-emoţional, se pare că aceştia s-au adaptat cu succes vremurilor
    caracterizate de avântul tehnologic fără precedent. Iar felul lor de a percepe
    lumea şi de a învăţa a inspirat proiecte în premieră pentru România. Simona
    Mitrea este unul dintre antreprenorii care şi-au schimbat radical parcursul
    profesional pentru a veni în sprijinul generaţiei de astăzi, cu metode de
    învăţare adaptate nevoilor actuale.



    Gifted4All este
    proiectul pe care Simona Mitrea a reuşit să îl demareze în cadrul Centrului
    pentru copii cu abilităţi înalte Kleine Schule, după ce, ca tânără mamă, şi-a
    dat seama că fiul ei este unul dintre copiii cu un profil cognitiv deosebit. A
    început, astfel, să caute informaţii care să o ghideze spre ceea ce îşi
    propusese să facă pentru propriul copil, dar şi pentru alţii asemenea. Iar
    pasiunea pentru domeniul pedagogiei i-a garantat succesul. Simona Mitrea,
    fondator Gifted4All:

    Testându-l pentru prima oară, în urmă cu
    zece ani, pe băiatul meu, care acum are 18, şi aflând că are un coeficient de
    inteligenţă peste medie, am început să caut răspunsuri la ceea ce constatasem
    eu. Astfel, mi-am dat seama că este important să facem ceva pentru aceşti
    copii, despre care, în România, nu se cunosc informaţii relevante. În ceea ce
    priveşte copiii cu abilităţi înalte, noi spunem de fiecare dată că ei sunt 3
    în 1. Vorbim de diferenţa dintre vârsta biologică, vârsta cognitivă şi vârsta
    emoţională. Aşadar, raportându-ne la cele trei dimensiuni, putem spune că
    specificul lor este total diferit.


    Desigur, drumul
    spre reuşită a reprezentat pentru Simona Mitrea o poveste despre voinţă şi
    determinare. Cel mai important pas? Formarea unei echipe de profesionişti. Trainerii de care ai nevoie ulterior, pentru pregătirea copiilor,
    trebuie să fie, mai degrabă, înclinaţi spre a fi mentori, spre a fi coach
    pentru aceşti copii, dincolo de a fi buni specialişti în domeniile lor. Este un
    conglomerat de cunoştinţe, de filosofii, de cultură organizaţională. Noi numim
    asta reengineering educaţional.






    Provocarea pe
    care o lansează copiii şi adolescenţii de astăzi sistemului educaţional nu
    trebuie neglijată. Generaţia actuală are nevoie atât de cadrul potrivit pentru
    ca procesul de învăţare să decurgă fără probleme, cât şi de adulţi pregătiţi să
    le întâmpine nevoile intelectuale.

    Cu detalii, Simona Mitrea: Aceşti copii sunt foarte ancoraţi în nişte realităţi pe care
    generaţiile anterioare nu le-au avut, ca posibilităţi de informare. Ei
    accesează acum foarte uşor Internetul, însă ceea ce constatăm este faptul că
    această informaţie trebuie să se aşeze, că trebuie să le creăm această hartă
    asupra felului în care ei învaţă, să ne explicăm nouă de ce ei învaţă într-un
    anumit mod, vizual-spaţial sau secvenţial, sau chiar în ambele variante
    concomitent, astfel încât să aşezăm învăţarea cât mai aproape de modul în care
    fiecare copil în parte prelucrează pentru a învăţa.



    Organizaţia Kleine
    Schule se implică activ în proiecte de cercetare şi dezvoltare în domeniul
    educaţiei copiilor cu abilităţi înalte. Scopul este acela de a crea o reţea de
    specialişti naţionali şi internaţionali, îmbinând dezvoltarea managementului educaţional
    cu arhitectura educaţionalā, toate acestea cu sprijinul specialiştilor din
    educaţie, psihologie, neuroştiinţe, psihopedagogie sau antreprenoriat.