Tag: hibride

  • Asigurările obligatorii şi reînnoirea parcului auto

    Asigurările obligatorii şi reînnoirea parcului auto

    Proprietarii
    maşinilor mai vechi de 8 ani care vor să cumpere un automobil nou în România, prin
    programul Rabla, se pot înscrie la
    producătorii şi importatorii autorizaţi. În acest an, guvernul a alocat un
    buget de peste 300 de milioane de lei (cca. 66 milioane euro), iar cuantumul primei
    de casare a rămas de 6.500 de lei (1430 euro). O susţinere importantă este
    acordată achiziţiei de maşini electrice şi hibride prin programul Plus. Rabla Clasic, care se adresează cumpărătorilor interesaţi de maşini
    noi cu motoare cu ardere internă, are prevăzut un buget de 180 de milioane de
    lei (39,5 milioane euro).

    Un calcul simplu arată că, utilizând exclusiv prima
    de casare fondurile ar ajunge pentru 28 de mii de tichete, dar se mai pot
    acorda alte două reduceri care se cumulează cu prima de casare. Primul bonus este
    de 1000 de lei (220 euro) dacă motorul are o cantitate de emisii poluante de
    cel mult 98 de grame de dioxid de carbon pe km, iar al doilea stimulent, de
    1700 de lei (373 euro), dacă sistemul de propulsie este hibrid, adică are două
    convertoare de energie – motor clasic şi motor electric.

    Cea mai mare noutate din acest an se referă la
    subvenția pentru cumpărarea de mașini electrice și hibride. Astfel, programul Rabla Plus vine cu un ecobonus de 10.000 euro pentru achiziția de modele 100% electrice, respectiv 4.400
    euro, pentru cumpărarea unei mașini cu propulsie hibridă de tip plug-in. Pentru a
    beneficia de prima de casare proprietarii trebuie să aibă domiciliul sau
    reşedinţa în România, să nu figureze cu obligati de plată la bugetul local, să
    radieze maşina uzată din circulaţie şi să obţină certificatul de distrugere de
    la colectorii autorizaţi. Autotusimul uzat trebuie să fie înmatriculat în
    România şi să conţină cumulativ motorul, transmisia, roţile şi caroseria.

    În
    acelaşi timp cu demararea programului Rabla, a fost clarificată şi problema
    poliţelor RCA. Autoritatea de Supraveghere Financiară va fixa un tarif de
    referinţă pentru asigurările obligatorii de răspundere
    civilă auto, la care se vor raporta toţi asiguratorii atunci când vor emite
    un preţ pentru beneficiari. Prevederea este cuprinsă în proiectul de lege
    adoptat de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional. Astfel,
    proprietarii vor fi despăgubiţi, indiferent de service-ul în care îşi vor repara
    maşina şi pot beneficia şi de decontarea directă între asiguratori. Pentru a
    elimina însă riscurile în zona reparaţiilor auto, deputaţii au decis ca
    utilizarea de piese contrafăcute să devină infracţiune şi să fie pedepsită cu
    închisoare între trei şi şapte ani. Actul normativ menţine obligaţia de a
    încheia RCA înainte de obţinerea numerelor de înmatriculare, iar asigurarea va
    putea fi suspendată doar dacă vehiculul este ţinut în afara spaţiului public.