Tag: HR

  • Un expert în HR pasionat de oameni

    Un expert în HR pasionat de oameni

    Pandemia cu care
    ne confruntăm pare să demonstreze faptul că adaptabilitatea şi reinventarea modului
    de a percepe lumea de astăzi sunt esenţiale. Cei tineri, mai ales, sunt cei mai
    expuşi la ritmul alert în care se produc schimbările în societate. În sfera
    profesională, tot ei întâmpină provocări fără precedent. Oana Constantinescu
    este specialist în resurse umane şi voluntar în acelaşi domeniu pentru
    Asociaţia Young Initiative. Ea însăşi un om tânăr şi activ, crede că profesia
    sa are, mai mult decât oricând, menirea de a veni în sprijinul oamenilor. Cum
    arată parcursul Oanei Constantinescu în HR?

    A început în 2006,
    când lucram la recepţia unei companii. Atunci, mi-am dat seama că vreau să
    lucrez cu oamenii şi pentru ei, în mediul organizaţional. Aşa că, în 2007, am
    început ca asistent în Resurse Umane, la o multinaţională. De atunci, lucrez în
    acest domeniu şi cred că cea mai mare provocare sunt cei cu care şi pentru care
    lucrez, adică oamenii. În HR, nimic nu poate fi 100% obiectiv. Chiar dacă
    există legi, proceduri, ierarhii, la urma urmei este vorba şi despre reacţii,
    emoţii, intuiţie. Există şi o parte de subiectivitate. Din asta derivă dinamica
    şi partea care este şi provocatoare, dar care, în acelaşi timp, mă şi
    motivează. Sunt momente în care mă întreb de ce fac asta, fiindcă unii oameni,
    uneori, nu se comportă aşa cum m-aş aştepta, dar exact faptul că fiecare este
    unic în felul lui mă face să merg mai departe.


    Identificarea
    necesităţilor instituţiilor şi ale companiilor, comunicarea eficientă şi
    intervenţia rapidă pentru soluţionarea problemelor care pot interveni sunt
    esenţiale, crede Oana Constantinescu. Cred că, oricând, este important ca
    oamenii de HR să fie mereu aproape de colegii din business, să înţeleagă foarte
    mult şi foarte profund ce înseamnă industria în care activează clienţii lor -
    pentru că, dacă vorbim despre HR, clienţii sunt colegii care au nevoie de
    consiliere, de sprijin şi de recrutare. Este important să discute ce opţiuni
    există, să-i ajute, să se adapteze alături de echipele lor la situaţie.

    Din
    punctul meu de vedere, comunicarea este esenţială pentru menţinerea unui
    echilibru, mai ales în momente de criză şi de nesiguranţă. Apoi, capacitatea de
    informare, de analiză şi de a găsi rapid soluţii sunt competenţe foarte
    importante pentru oamenii de HR, ca să poată să îşi dea seama cum se situează
    compania şi să identifice nişte nevoi, să încerce să fie proactivi. Dacă nu,
    măcar să reacţioneze eficient la situaţia care are loc.


    În România şi nu
    numai, mulţi tineri rămân fără locul de muncă, ca efect al suspendării
    activităţii pe timp de pandemie. Alţii, care tocmai încercau să se angajeze, au
    fost surprinşi de renunţarea la recrutare în anumite domenii. Ce sfat le oferă
    un specialist în Resurse Umane? Primul lucru şi cel mai important, să fie
    deschişi la oportunităţi. Să spună tuturor cunoscuţilor, fără nicio jenă, că
    îşi caută job-uri şi în ce domeniu anume caută. În acelaşi timp, însă, este
    important să exploreze şi alte arii de activitate, ceva care le place, să-şi
    fructifice o pasiune şi poate că acesta va fi chiar viitorul lor job.

    Cheia
    este adaptabilitatea, în acest moment. Nu trebuie să rămânem blocaţi într-un
    anumit model de gândire, ci să încercăm să evoluăm din acel punct. Unde să-şi
    caute job-uri? La agenţiile de şomaj, pe site-uri, prin aplicaţii spontane la
    companiile vizate. Să trimită mesaje către persoanele de HR pe LinkedIn, să
    trimită mail-uri directe. Să abordeze cât mai mulţi oameni, fără a fi jenaţi de
    faptul că nu au un loc de muncă sau că au nevoie urgentă de un loc de muncă. Este
    o realitate, este ceva normal. Toată lumea trebuie să o gândească ca pe un
    proiect, fără să le fie frică de o reconversie profesională.


    Chiar şi atunci
    când pare că au găsit job-ul perfect, situaţiile de criză pot face ca lucrurile
    să nu decurgă aşa cum mulţi s-ar aştepta, iar locul de muncă îndelung aşteptat
    să îi dezamăgească. Pentru ca acest lucru să fie evitat, este nevoie de multă
    informare în prealabil. Oana Constantinescu În primul rând, să se
    informeze foarte bine cu privire la ce presupune job-ul, cum s-ar derula o zi
    de muncă sau care ar fi evoluţia, parcursul acelui loc de muncă. Apoi, să
    înveţe permanent despre domeniul care îi place, să fie sigur că acel domeniu îl
    pasionează şi că ar vrea să meargă mai departe. Să îşi dorească evoluţie şi
    calitate de la propria muncă. Şi să nu contenească să spere. Să aspire către
    cele mai înalte sfere, dar fără să uite să-şi păstreze picioarele pe pământ.
    Realismul este important, la fel şi bunul simţ. Dar şi un pic din candoarea
    care este specifică tinerilor.


    Aşadar, de mult
    curaj trebuie să dea dovadă cei tineri, dar şi de perseverenţă. Cariera la care
    au visat dintotdeauna poate deveni realitate, chiar şi în vremuri dificile.