Tag: informare

  • Informaţii despre Parlamentul European

    Informaţii despre Parlamentul European

    Cum vă puteţi informa despre ce face Parlamentul European? Aflaţi din această animaţie.

    Proiectul a fost cofinanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului de subvenții al Parlamentului European în domeniul comunicării. Parlamentul European nu a fost implicat în pregătirea proiectului și nu este responsabil în nicio măsură de informațiile sau punctele de vedere exprimate în cadrul proiectului, iar acestea nu-i impun nicio obligație; responsabilitatea aparține exclusiv autorilor, persoanelor intervievate, editorilor sau difuzorilor programului, în conformitate cu legislația aplicabilă. Parlamentul European nu poate fi considerat responsabil nici pentru daunele, directe sau indirecte, care pot rezulta în urma realizării proiectului.

  • Muncind în Europa

    Muncind în Europa

    Principalele teme ale sesiunii de informare pe probleme de muncă şi securitate socială, susţinută de curând de Atașatul pe probleme de muncă și protecție socială din cadrul Ambasadei României în Italia, Mirela Videa.

  • Viza pentru călătorie de scurtă ședere în SUA

    Viza pentru călătorie de scurtă ședere în SUA

    Ministerul Afacerilor Externe al României a publicat un material de informare intitulat Pașii de urmat pentru obținerea vizei necesare pentru călătorii de scurtă ședere în SUA.

    Materialul poate fi citit aici.

  • Află cum să fii în siguranță în mediul online!

    Află cum să fii în siguranță în mediul online!

    Poliţia Capitalei desfăşoară un proiect de prevenire a înşelăciunilor în mediul online, deoarece în cursul anului 2021 a crescut foarte mult numărul sesizarilor privind înşelăciunile în online.



    Astfel Poliţia Capitalei a realizat un set de recomandări cu caracter general, utile tuturor cetăţenilor români:



    – Evităm accesarea de link-uri și furnizarea de informații sensibile, după primirea unor


    mesaje din surse necunoscute.



    – Validăm existența promoțiilor pe canalele oficale ale companiilor care ne prezintă oferte prea bune pentru a fi adevărate.



    – Verificăm cu atenție securitatea și reputația site-ului înainte de a face tranzacții.



    – Ca regulă generală, nimeni nu are nevoie de codul CVV2 (CVC) și de datele de siguranță ale cardului ori contului nostru bancar, inclusiv cele ale aplicației bancare, dacă vrea să ne trimită bani!



    – Folosim, pe cât posibil, instrumente de plată provizorii, unde alocăm un buget limitat, exclusiv pentru cumpărăturile online.



    – Raportăm orice tentativă de fraudă către Directoratul Național de Securitate Cibernetică la alerts@dnsc.ro sau la call center-ul dedicat incidentelor de securitate cibernetică – 1911.


    – Ne antrenăm pentru depistarea și evitarea fraudelor online AICI și AICI.



    – Rețineți că o bancă nu vă va cere validarea unor informații sensibile prin intermediul e-mail-ului!



    – Fiți atenți la notificările referitoare la sume extrase din contul dvs. și nu validați tranzacții pe care nu le recunoașteți.



    – Dacă ați căzut victimă unei astfel de tentative frauduloase este important să anunțați cât mai repede banca despre problemă, pentru a bloca instrumentele de plată compromise și a încerca stoparea eventualelor tranzacții ilicite.



    – Ați fost victima unui furt al datelor de card sau de date bancare? Ce este de făcut? Vezi AICI.




    Pentru a vedea mai multe mesaje preventive pe această temă și alte surse de încredere ce transmit mesaje preventive din același registru, puteți vizita pagina de Facebook Împreună Respectăm Ordinea Publică”

  • The Diaspora Initiative și Romanian Women in the UK au organizat o conferința online

    The Diaspora Initiative și Romanian Women in the UK au organizat o conferința online

    Joi, 14 mai 2020, The Diaspora Initiative și Romanian Women
    in the UK au organizat Conferința online – Contribuțiile specifice ale diasporei în
    contextul pandemiei Covid-19
    , propunând, într-o primă etapă, o coordonare între instituții
    și diasporă, pentru a identifica nevoile sectoriale, dar și contribuțiile specifice ale
    diasporei în această perioadă de criză, punând astfel bazele dezvoltării unor punți între mediul
    asociativ din diasporă și instituțiile statului român.

    The Diaspora Initiative și Romanian Women in the UK au invitat mediul instituțional și asociații din diasporă care s-au remarcat prin inițiative civice, la o sesiune de dezbateri online, pornind de la premisa mobilizării de excepție a diasporei românești în contextul pandemiei.


    La sesiune au participat reprezentanți ai instituțiilor
    statului (Administrația Prezidențială – Departamentul pentru Relația cu Românii din Afara Granițelor
    și Departamentul Educație și Cercetare, Parlamentul României – Comisia pentru
    comunitățile de români din afara granițelor țării, Guvernul României – Departamentul pentru Românii de
    Pretutindeni, Ministerul Afacerilor Externe – Departamentul Consular precum și
    Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Ambasada României în
    Confederația Elvețiană, și Universitatea Ștefan cel Mare Suceava) precum și organizații
    din diaspora (Rezist Zurich, Diaspora Civică Berlin, Eastern European Resource Center,
    Centrul LINK Luton, Voluntari în Europa și Romanian United Fund).


    Acest mecanism de dialog ad-hoc este menit să ghideze, dar
    și să consolideze inițiativele diasporei. De asemenea, acest efort este absolut necesar și
    pentru informarea deciziilor politice, întrucât menținerea transparenței va legitima
    cursul acțiunilor viitoare, conferind stabilitate și încredere.


    Cătălina Moisescu, doctorand, Universitatea Fribourg, membru fondator The Diaspora Initiative:

    Evenimentul a fost astfel o primă etapă: de cunoaștere și
    identificare a pârghiilor de coordonare instituții-asociații din diasporă. În cadrul
    acestui dialog s-au prezentat inițiative din și pentru comunitate, demonstrându-se că mobilizarea
    unor rețele de sprijin, globale, transnaționale este într-adevăr posibilă. Contribuțiile
    reprezentanților instituțiilor și ale asociațiilor invitate din diaspora nu au ținut cont de
    barierele geografice și nici de capitalul de imagine, inspirând prin modestie, dar și prin capacitatea de
    a se adapta și inova.


    Andra-Lucia Martinescu, doctorand, Universitatea Cambridge, membru fondator The Diaspora Initiative:

    Acesta este și va rămâne un dialog inițiat dinspre sfera
    civică a disporei. Toate inițiativele ce au fost sau urmează a fi organizate, au la bază cooperarea
    și voluntariatul. Sunt parteneriate egale între indivizi, organizații sau asociații civice, ce
    împărtășesc valori și aspirații similare. În același timp, aceste coaliții de sprijin ne ajută să ne
    consolidăm eforturile de cunoaștere și acțiune, dar și să ne mobilizăm mai eficient.



    În a doua etapă, proiectul va integra, alături de diasporă
    și instituții și sectorul privat, cu convingerea că România poate accesa vastul capital al
    propriei diaspore pentru a mitiga efectele crizei, dar și pentru a formula soluții adecvate,
    pe termen-lung și a construi o relație cu cetățenii săi din afara granițelor. Prin aceasta
    inițiativă pilot digitalizarea comunicării între instituții, diasporă și mediul privat, poate deveni un exemplu
    de bună practică și o oportunitate pentrua interveni prompt în momente de criză.


    Alina Balațchi, doctorand, SNSPA membru fondator Romanian Women in the UK: Traversăm o perioadă de schimbări profunde, a cărei
    gestionare va determina modul în care leadership-ul politic va fi evaluat (public și civic) în
    viitor și care, în condițiile unei abordări strategice, poate pune bazele unei relații
    instituții-diasporă mult mai sustenabilă și care să răspundă nevoilor concrete în mod specific și coerent.



    Romanian Women in the UK a fost înființată în 2016 de către
    femei românce din Londra cu viziunea de a inspira, informa și asista comunitatea
    românească din UK. Prin intermediul proiectelor inovative organizația reprezintă un pilon
    important al comunității românești, fiind în aceeași măsură un promotor al imaginii României în lume
    și o punte de legătură culturală între România și UK.


    The Diaspora Initiative a fost lansată în anul 2019 de către
    trei cercetători: Andra-Lucia Martinescu (Universitatea Cambridge, Marea Britanie),
    Cătălina Moisescu (Universitatea Fribourg, Elveția) și Rareș Burlacu (Universitatea Quebec).
    Obiectivul acestei colaborări transnaționale este cartografierea diasporei românești și a
    impactului acesteia la nivel global.


    De asemenea, inițiativa își propune informarea politicilor
    publice atât în România, cât și în statele de reședință, prin crearea unei baze inovatoare de
    cunoaștere. Contribuțiile se regăsesc în publicații ale unor institute de cercetare precum
    Foreign Policy Centre din Marea Britanie.

    Comunicat Romanian Women in UK & The Diaspora Initiative



  • UPDATE: COVID-19: 184 de cazuri de persoane infectate în România

    UPDATE: COVID-19: 184 de cazuri de persoane infectate în România

    Bilanțul îmbolnăvirilor cu noul coronavirus a ajuns marți dimineață la 184, a anunțat Grupul de Comunicare Strategică. 16 pacienți s-au vindecat, de la apariția COVID-19 în România, iar în cursul acestei zile vor mai fi externate alte trei, precizează autoritățile.


    S-au înregistrat alte 16 noi cazuri de îmbolnăvire: 7 în Iași, 2 în Suceava, 2 în Neamț și câte unul în Ialomița, Mureș, Botoșani, Bistrița Năsăud și Vrancea. Persoanele confirmate pozitiv au vârste cuprinse între 21 și 65 de ani.


    Din cele 184 de persoane confirmate pozitiv 16 au fost declarate vindecate și externate. Astăzi vor fi externate alte trei persoane de la Institutul Național de Boli Infecțioase Matei Balș.

    În România,. în carantină instituționalizată sunt 3282 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contractat coronavirusul. Alte 16.610 persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

    Până în prezent, au fost înregistrate 36 de dosare penale pentru infracțiunea de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.

    Cetăţenii sunt sfătuiţi să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia Telverde – 0800.800.358. Numărul Telverde nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.


    Grupul de Comunicare Strategică

  • UPDATE: COVID-19: 168 de cazuri confirmate pe teritoriul României

    UPDATE: COVID-19: 168 de cazuri confirmate pe teritoriul României

    Numărul persoanelor infectate cu noul coronavirus a ajuns la 168, după ce au fost confirmate alte 10 cazuri noi, a anunțat, luni seară, Grupul de Comunicare Strategică.


    Dintre cei 168 de cetățeni care au contractat virusul, 9 sunt declarați vindecați și au fost externați.

    Au fost confirmate 10 cazuri noi, după cum urmează: 4 în București, 2 în Ilfov și câte unul în Constanța, Teleorman, Neamț și Mureș.

    Persoanele nou confirmate pozitiv la COVID-19 sunt fie contacți ale unor cazuri pozitive, fie persoane aflate în carantină. Cele 10 persoane au vârsta cuprinsă între 21 de ani și 63 de ani.

    În România, în carantină instituționalizată sunt 3.078 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID – 19 (coronavirus), 14.845 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

    Dintre cele 3.708 teste care au fost prelucrate la nivel național, 3.540 au fost cu rezultat negativ. Testele au fost prelucrate în unități sanitare din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Iași și Constanța.

    Până în prezent, au fost înregistrate 36 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.

    Începând de duminică, Grupul de Comunicare Strategică comunică aceste cazuri doar de două ori pe zi – la ora 10.00 și la ora 18.00.

    Cetăţenii sunt sfătuiţi să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia Telverde – 0800.800.358. Numărul Telverde nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

    Grupul de Comunicare Strategică

  • Proiectul SuperȘcoala – Vrem, putem, reușim! Un proiect pentru reducerea  riscului de abandon școlar

    Proiectul SuperȘcoala – Vrem, putem, reușim! Un proiect pentru reducerea riscului de abandon școlar

    Proiectul SuperȘcoala – Vrem,
    putem, reușim! este un proiect finanțat prin Programul Operațional Capital Uman
    2014-2020, care are ca obiectiv cresterea
    calității și atractivității procesului educațional din 5 școli din mediul rural
    din județul Dolj unde există copii cu risc crescut de abandon școlar. Valoarea
    proiectului este de aproximativ 5 milioane de lei și detalii ne oferă doamna
    Valeria Leferman, vicepreședintele Asociației Mereu pentru Europa.


    Proiectul are o perioadă de 3
    ani. În acest timp derulam activitați de sprijin pentru 685 copii, 100 cadre
    didactice si 100 de părinți, pentru a preveni și reduce riscul de abandon școlar.


    Astfel,
    în cele 5 școli funcționează programe Scoala după
    școală, autorizate de către ISJ DOLJ, care este și partener
    în proiect.


    Suntem
    la începutul celui de-al doilea an de implementare și putem spune că este una
    din activitățile cu cel mai mare succes din proiect, de care beneficiază 70 de
    elevi din învățământul primar, care provin din familii vulnerabile, cu nivel de
    trai scăzut, cu părinți plecați la muncă în străinătate sau despărțiți. Aceștia
    participă la activitățile zilnice, își fac temele, fac activități remediale și
    recreative într-un mediu plăcut, unde se simt ca acasă.


    Lunar,
    părinții copiilor primesc100 de lei pentru a asigura pachețelul de prânz.




    O
    altă activitate care s-a dovedit importantă și necesară pentru copii este cea
    de Informare, consiliere,
    orientare educațională și pentru carieră, în
    școlile din proiect nu există consilieri școlari, lipsa lor fiind suplinită de
    către specialiștii noștri, care oferă suport individual și consiliere de grup
    atât copiilor cât și părinților, în funcție de problemele și nevoile identificate.
    Un alt beneficiu este consilierea elevilor din clasele a VII-a și
    a VIII-a, care sunt testați vocațional și/sau aptitudinal, în vederea alegerii
    celor mai bune opțiuni de carieră.






    În
    perioada a doi ani şcolari, 100 de elevi de cls. a VII-a și a
    VIII -a sunt sprijiniți pentru dezvoltarea competențelor de Limba Româna și Matematică
    în cadrul unor ateliere de lucru săptămânale.


    Elevii
    sunt implicați în activități extracurriculare, ateliere pe diferite teme, de la
    sănătate și nutriție până la nediscriminare și creșterea stimei de sine.


    O
    altă latură a proiectului vizeză organizarea de excursii la instituții de
    cultură, artă, în parcuri, grădini botanice dar și la Târgul ofertelor școlare
    pentru elevii din clasa a VIII-a care urmează să intre la liceu.

  • Gala Stagiarilor şi bursierilor Europe Direct Bucureşti

    Gala Stagiarilor şi bursierilor Europe Direct Bucureşti

    Centrul de informare
    Europe Direct Bucuresti, găzduit de Institutul European din România, oferă
    studenţilor şi masteranzilor de la universităţile din Bucureşti posibilitatea
    de a efectua specializări în afaceri europene. Recent, a avut loc la Bucureşti
    cea de-a doua ediţie a Galei Stagiarilor şi Bursierilor; 20 de tineri
    studenţi sau absolvenţi de studii superioare au fost beneficiarii burselor
    social-media. Durata acestei burse este de o lună, cu posibilitatea prelungirii
    până la 3 luni, cu acordul părţilor, în funcţie de activităţile Centrului,
    disponibilitatea bursierului şi dorinţa de implicare. Aflăm mai multe despre
    acest proiect de la Diana Filip, coordonatorul Centrului Europe Direct
    Bucureşti: Este un program pe care l-am
    fundamentat la începutul anului 2014. Primele burse s-au alocat în 2014 şi
    ne-am gândit ca stagiarii care muncesc în cadrul Institutului European,
    respectiv Centrul Europe Direct, să fie stimulaţi şi premiaţi pentru munca lor
    având în vedere că muncesc cot la cot cu noi într-un program de 3-6 ore
    pe zi. Noi facem o selecţie, o dată sau
    de două ori pe an, în funcţie de necesitate şi în funcţie de numărul de
    aplicaţii pe care îl avem. Numărul de locuri este alocat câte două pe fiecare
    lună, respectiv am avut 20 de locuri anul acesta şi anul trecut, în 2015, iar
    în 2014 ceva mai puţine pentru că programul a început mai târziu. Apelul se
    lansează online, pe website-ul nostru. Este o oportunitate europeană pe care o
    diseminăm şi pe canalele de comunicare socială, respectiv facebook şi twiter.
    Aplicaţiile se transmit pe e-mail şi trebuie să contină un CV, un formular pe
    care îl punem noi la dispoziţie şi care trebuie să fie completat cu detalii
    care ne interesează. De asemenea, mai trebuie şi o lucrare creativă pe tematică
    europeană axată pe priorităţile europene ale anului respectiv. Recent, tocmai
    am încheiat apelul pentru bursierii anului 2016.


    Mădălin Blidaru studiază la Facultatea de
    Ştiinţe Politice ( SNSPA) şi a fost stagiar la Centrul Europe Direct în iunie
    anul trecut. Iată ce ne-a declarat: Am avut ocazia să
    fiu la curent cu tot ce înseamană Europa, să văd ce activităţi derulează
    Parlamentul European şi cum se transmit în România, să văd ce activităţi
    desfăşoară Comisia Europeană, incluzând aici oportunităţi de finanţare, care
    sunt promovate în rândul cetăţenilor, oportunităţi pentru tineri, burse,
    programe de studiu şi alte noutăţi din
    UE. Acest stagiu a fost unul de comunicare. A fost un stagiu interesant pentru că ştim cât de util e ca informaţia să
    ajungă la cetăţeni, la tineri şi la mai puţin tineri. În perioada în care am
    fost acolo am interacţionat cu persoanele venite să afle informaţii referitoare
    la diferite subiecte care erau pe agenda europeană. La facultate sunt
    specialist în mare parte pe studii europene, deci acest stagiu m-a ajuntat
    să-mi organizez cunoştinţele. M-a ajutat şi la examene.


    Tot la Facultatea de Ştiinte Politice a studiat şi Ioana Vorochevici. În
    prezent este doctorand: Am fost la Centrul de Informare
    Europe Direct în stagiu anul trecut pentru o lună. A fost un stagiu extrem de
    interesant şi de util nu numai din punct de vedere al elementelor tehnice
    învăţate acolo în materie de social media, ci şi din punct de vedere al noilor
    perspective pe care le-am întilnit datorită evenimentelor la care am
    participat. Sunt foarte recunoscătoare pentru oportunitatea pe care am avut-o
    şi sper să continuăm colaborarea aşa ca multiplicator de informaţii, aşa cum
    suntem numiţi de coordonatoarea centrului.


    Marina Penciu este doctorand în
    cadrul Facultăţii de Istorie a Universităţii din Bucureşti, iar în primăvara
    anului trecut a avut oportunitatea de a
    urma un stagiu la Institutul European din România: A fost una dintre cele mai
    productive participări ale mele în afara facultăţii, mai ales prin prisma
    faptului că eu am aderat destul de mult la misiunea centrului. Mi se pare
    foarte importantă comunicarea către cetăţeni şi nu doar în sens generic şi
    declarativ, ci comunicarea punctuală, concretă, pe înţelesul cetăţeanului. Am
    încercat să transformăm mesajele generale ale UE în mesaje punctuale, clare,
    concise prin care cetăţenii să înţeleagă mai bine Europa. Eu cred că oamenii
    trebuie să înţeleagă care este scopul şi care sunt pârghiile pe care le pot
    accesa, ca cetăţeni ai Uniunii, mai ales într-un context ca acesta mai sensibil
    de criză. Trebuie să conştientizăm că, până la urmă, proiectul european este în
    avantajul tuturor. Acum la doctorat mă specializez tot pe tematica
    organizaţiilor internaţionale, nu pe Uniunea Europeană, ci pe NATO. Insă cred
    că a lucra într-o organizaţie internaţională, aşa cum este Uniunea Europeană,
    este unul dintre joburile momentului. Cred că acest tip de job este cel mai
    potrivit pentru felul nostru de a fi şi pentru planurile pe care generaţia
    noastră le are.


    Reţeaua Europe Direct reprezintă unul
    dintre principalele instrumente folosite de Comisia Europeană pentru informarea
    cetăţenilor şi comunicarea cu aceştia la nivel local. Ioana Marchiş -
    coordonatorul Reţelei Europe Direct România -, îndeamnă studenţii să se înscrie
    şi la bursele din cadrul Reprezentanţei Comisiei Europene în România: Comisia Europeană are foarte
    multe programe pe care le derulează fie în parteneriat, fie prin instituţiile
    abilitate ale statului membru. Acest proiect care se cheamă Europe Direct se
    derulează în toate stateme membre. Practic, sunt 550 de astfel de centre, cum
    este Europe Direct Bucuresti, în toată Europa. In România sunt 31 de centre. Cu
    această ocazie, îi invit pe cei care deja sunt stagiari, au fost stagiarii
    vostri să aplice şi la noi, în cadrul Reprezentanţei pentru un stagiu. Avem
    această oportunitate deschisă până în luna iunie-iulie pentru a aplica şi sper
    cât mai mulţi dintre voi să fiţi pasionaţi şi implicaţi pe ceea ce înseamnă
    comunicare, pentru că stagiul vostru a fost pe comunicare. Noi, în acest moment,
    în cadrul Comisiei Europene, începem să lucrăm la nişte termeni de referinţă,
    adică la ceea ce ne dorim să se întâmple cu aceste centre în următorul ciclu de
    finanţare.


    O parte dintre cei care au urmat aceste cursuri de comunicare europeană au
    reuşit deja să se angajeze în domeniu. Ei sunt comunicatori în domeniul
    politicilor europene pentru România.

  • Jurnal românesc – 22.07.2015

    Jurnal românesc – 22.07.2015

    Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a susţinut, marţi, o prelegere în cadrul Şcolii de vară în domeniul diplomaţiei Ucraina. Dincolo de ştiri”, organizată de Asociaţia Tineretul ONU din România, care a vizat, în principal, protecţia drepturilor persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale şi diversitatea culturală. Bogdan Aurescu a explicat că statul român a luat, de-a lungul timpului, măsurile necesare pentru protecţia minorităţilor naţionale şi pentru implicarea lor în viaţa publică, astfel că România a dezvoltat un veritabil model în materie de promovare a interculturalităţii. Această şcoală de vară este un proiect ajuns la a treia ediţie, ea reunind în acest an 40 de studenţi din 14 ţări (România, Republica Moldova, SUA, Spania, China, Liban, Mexic, Polonia, Slovacia, Rusia, Marea Britanie, Olanda, Ucraina, Portugalia) şi un număr de 20 de lectori – diplomaţi, profesori universitari, experţi – care ţin prelegeri pe teme conexe activităţii diplomatice şi relaţiilor internaţionale.



    Zona de sud a litoralului românesc va avea în fiecare staţiune puncte de informare turistică. Primăria Municipiului Mangalia a lansat, marţi proiectele cu finanţare europeană privind construcţia unor astfel de centre în staţiunile Saturn, Jupiter şi Neptun-Olimp. Valoarea totală a celor trei proiecte este de aproximativ 330.000 de euro, iar obiectivul principal vizează creşterea gradului de informare a turiştilor, prin crearea unei reţele informatice, care va cuprinde o bază de date cu toate obiectivele turistice din zonă. De asemenea, se vor putea efectua schimburi de date cu tour-operatorii, cu scopul unei cât mai bune informări a turiştilor despre staţiunile din sudul litoralului.



    De la 1 iulie, românii care nu au avut niciodată domiciliul în ţară se pot adresa pentru transcrierea actelor de stare civilă, pe lângă Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanei şi Stare Civilă sector 1 Bucureşti, şi altor cinci birouri ale Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie deschise în Iaşi, Galaţi, Suceava, Timişoara şi Cluj-Napoca. Primăria sectorului 1 precizează că, în contextul în care în prezent se confruntă cu o activitate supradimensionată, s-a trecut la programarea online sau telefonică, însă site-ul instituţiei se opreşte automat când se atinge limita maximă de programări cu şase luni în avans. Pentru fluidizarea activităţii de transcriere, cetăţenii sunt rugaţi să se adreseze şi celorlalte instituţii competente din ţară sau la misiunile diplomatice şi de carieră ale României din străinătate. Pentru cetăţenii români din străinătate înscrierea certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate de autorităţile străine se solicită la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României. Transcrierea certificatelor/extraselor procurate din străinătate pentru cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România se face în termen de 60 de zile de la data depunerii cererii. În cazul cetăţenilor români care au avut domiciliul în ţară, aceştia se pot adresa pentru transcriere la autoritatea locală de la ultimul domiciliu.



    Copiii din România se încadrează în categoria cu cel mai ridicat risc de sărăcie din ţările Uniunii Europene, se arată în rapoarte recente ale Comisiei Europene şi UNICEF. Documentele arată că circa 72% dintre copiii din România suferă de privare materială severă, semnificativ mai intensă decât în toate celelalte ţări europene. De asemenea, din cauza excluziunii sociale şi nivelului scăzut de trai, 8% dintre minori trăiesc la nivelul de sărăcie severă cu mai puţin de 15 lei pe zi, ceea ce determină inclusiv abandonul şcolar.

  • Informare privind riscuri de securitate în atenţia cetăţenilor români care călătoresc în străinătate

    Ministerul Afacerilor Externe informează asupra situaţiei de securitate precară şi asupra sporirii alarmante a riscului derulării unor acţiuni teroriste în zone din Orientul Mijlociu, Africa de nord, Asia Centrală şi de Sud-Est, precum şi asupra potenţialului ridicat de extindere la nivel internaţional a manifestărilor violente asociate.



    Avertizarea opiniei publice în legătură cu riscurile de securitate, în special din arealele cu problematică teroristă activă, şi posibilitatea extinderii lor la nivel global, prin existenţa unor pericole iminente de atacuri teroriste şi răpiri de persoane în scop terorist, constituie o prioritate pentru Ministerul Afacerilor Externe şi, totodată, un argument concret de conştientizare a cetăţenilor români aflaţi în afara graniţelor ţării sau care se deplasează în străinătate.



    În acest context, Ministerul Afacerilor Externe recomandă ferm cetăţenilor români să manifeste maximă prudenţă şi vigilenţă, cu ocazia deplasărilor în zonele aglomerate, centrele turistice şi comerciale, terminalele aeroportuare, feroviare şi maritime, pieţele sau clădirile unor instituţii publice reprezentative, în special în zonele cu problematică teroristă activă.



    Totodată, se recomandă cetăţenilor români care se deplasează în străinătate, să se informeze, în avans, asupra condiţiilor de călătorie din statele ce urmează a fi vizitate.



    O informare detaliată, în prealabil, pe site-ul www.mae.ro cât şi pe site-urile de specialitate, cu privire la situaţia de securitate din diverse regiuni, reprezintă o măsură foarte utilă, menită să protejeze cetăţenii români şi implicit să prevină cazurile de urgenţă în care aceştia pot fi implicaţi.



    Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte existenţa sistemului de alerte prin SMS, prin care, cetăţenii români, cu ocazia deplasării în zone cu potenţial risc, sunt informaţi asupra coordonatelor misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României, în vederea contactării în cazuri de urgenţă.



    De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe vine în sprijinul cetăţenilor români care se deplasează în străinătate, punând la dispoziţiei aplicaţia pentru telefoane mobile Călătoreşte în siguranţă” (aplicaţie ce poate fi descărcată pe orice telefon mobil inteligent conectat la internet) cu ajutorul căreia orice persoană îşi poate anunţa prezenţa în zonă, având şi posibilitatea de a alerta reprezentanţele diplomatice şi consulare române, în vederea acordării asistenţei consulare, în caz de necesitate.



    Terorismul şi răpirile de persoane în scop terorist sunt fenomene globale, nelocalizate, prin urmare, orice stat poate fi suspus acestor ameninţări din ce în ce mai crescute.



    Sursa: Comunicat mae.ro