Tag: initiativa legislativa

  • România 43

    România 43

    Iniţiativă legislativă a deputatului de diapora Iulian Lőrincz menită să sporească gradul de digitalizare a serviciilor consulare, astfel încât cetăţenii să aibă o interacţiune mai simplă şi mai eficientă cu administraţia, indiferent unde se află ei, reducând substanţial nevoia de deplasare la consulate.

     

     

  • Muncind în România

    Muncind în România

    30 de noi ghişee
    ale Inspectoratului General pentru Imigrări au fost deschise în capitala
    României.
    Direcţia pentru Imigrări a Municipiului Bucureşti şi Serviciul pentru
    Imigrări al Judeţului Ilfov au transmis că decizia a fost luată pe fondul
    majorării permanente a contingentului de cetăţeni străini nou admişi pe piaţa
    forţei de muncă din România, de la 5.500 în 2016 la 100.000 în 2022 şi 2023.
    Până la 27 noiembrie, activitatea Direcţiei pentru Imigrări a Municipiului Bucureşti
    şi Serviciului pentru Imigrări al Judeţului Ilfov s-a desfăşurat prin
    intermediul a 12 ghişee organizate în două containere metalice compartimentate.

    În prezent, activitatea de relaţii cu publicul la nivelul structurilor
    menţionate are loc exclusiv în punctul de lucru nou inaugurat în Complexul
    Comercial Grand Arena Mall, unde se preiau solicitările privind prelungirea
    dreptului de şedere, se eliberează avizele de angajare, se înregistrează
    rezidenţa şi se emit documente. Inspectoratul General pentru Imigrări a
    transmis că pentru eficientizarea şi fluidizarea fluxurilor de lucru se
    utilizează un sistem performant de gestionare a cozilor, sistem care este
    interoperabil cu cel integrat de management al străinilor.

    Astfel, sistemul de
    ticketing preia datele introduse de străini în aplicaţia de programare online,
    iar pe monitoarele din sala de aşteptare se afişează în mod automat toate
    informaţiile necesare, respectiv numărul programării, ora la care trebuie să se
    prezinte la ghişeu, ghişeul la care se va prezenta cetăţeanul străin, precum şi
    scopul prezenţei acestuia. Participant la inaugurarea noilor puncte de lucru,
    ministrul român al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a declarat că
    principalul segment al celor care vin în România îl reprezintă cei care doresc
    să îşi găsească un loc de muncă şi să-şi clădească o carieră. Acest lucru,
    spune ministrul, este şi în avantajul companiilor româneşti şi al economiei
    naţionale. Predoiu a punctat faptul că România este o ţară sigură şi va rămâne
    o ţară sigură pentru cetăţenii săi şi pentru străinii care decid să rămână pe
    teritoriul naţional o perioadă mai îndelungată.




    O iniţiativă
    legislativă, care prevede extinderea, de la un an la doi ani, a perioadei
    pentru care se acordă şi se prelungeşte autorizaţia de muncă pentru cetăţenii
    străini din afara UE care lucrează în România, a fost depusă în Parlamentul de
    la Bucureşti.
    Potrivit proiectului, care a fost semnat de 16 deputaţi,
    autorizaţia de muncă se prelungeşte automat pentru noi perioade de până la doi
    ani în situaţia continuării raporturilor de muncă cu acelaşi angajator în baza
    contractului încheiat pe perioadă nedeterminată. Exceptate sunt cazurile în
    care se eliberează autorizaţii de muncă pentru lucrătorii sezonieri.

    Actul
    normativ mai stipulează că pentru prelungirea valabilităţii autorizaţiei de
    muncă peste perioada de valabilitate iniţială a contractului, încheiat conform
    Codului Muncii, este necesară prezentarea acordului scris al părţilor.
    Proiectul mai prevede că pentru obţinerea autorizaţiei de muncă pentru
    lucrătorii permanenţi, angajatorul nu va mai trebui să depună la Oficiul Român
    pentru Imigrări mai multe documente, între care actul constitutiv al societăţii
    sau de înfiinţare a persoanei juridice, certificatul de înmatriculare la
    oficiul registrului comerţului, certificatul de atestare fiscală, adeverinţa
    referitoare la forţa de muncă disponibilă pentru locul vacant comunicat de
    angajator sau procesul-verbal întocmit în urma selecţiei realizate pentru
    ocuparea posturilor vacante.

    Conform iniţiatorilor, această reglementare are
    scopul de a sprijini în mod direct mediul de afaceri care apelează la
    recrutarea şi angajarea de lucrători care provin din state non-UE, pentru a
    creşte competitivitatea companiilor care derulează afaceri în România. Proiectul
    urmează să intre în dezbaterea Senatului României, iar Camera Deputaţilor este
    for decizional.


  • România 43

    România 43

    Iniţiativa
    legislativă privitoare la recunoaşterea comunităţii româneşti din Italia, ca
    minoritate naţională, printre priorităţile agendei senatorului Claudiu Târziu,
    preşedintele Comisiei pentru Românii de Pretutindeni.


  • Muncind în Europa

    Muncind în Europa

    Românii vor putea
    cumpăra vechime în muncă până în 2026, dacă iniţiativa legislativă depusă, de
    curând, de deputata Oana Țoiu, actual membru şi fost preşedinte al Comisiei
    pentru muncă și protecție socială din Camera Deputaților, va fi aprobată.


  • România 43

    România 43

    Viorel Badea, despre iniţiativa
    sa legislativă care propune ca unele licee din străinătate să poarte numele Mihai Eminescu, la fel cum
    anumite licee din România poartă numele unor cunoscuţi scriitori
    străini.


  • Lobby-ul în Uniunea Europeană

    Lobby-ul în Uniunea Europeană

    Lobby-ul la nivelul Uniunii
    Europene
    se traduce prin reprezentarea intereselor la nivel comunitar. Această
    activitate a diferitelor grupuri de interese este menită să influenţeze
    deciziile legislative şi executive ale instituţiilor europene prin intermediul
    afacerilor publice. Încă de la adoptare, Tratatul de la Lisabona a conferit
    lobby-ului european o nouă dimensiune, diferită de lobby-ul care are loc la
    nivel naţional. Reprezentarea intereselor europene devine, astfel, parte din
    noţiunea de democraţie participativă
    care defineşte comunitatea europeană.

    Cu detalii, Inge Graessle,
    europarlamentar, membru al comisiei pentru control bugetar: Politica nu este lipsită de
    lobby, iar fără lobby nu este de dorit ca noi să facem reguli pentru cele 28 de
    state membre. Nu putem şti ce anume funcţionează şi ce nu fără lobby, cu
    ajutorul căruia se pot sesiza greşeli şi se pot schimba informaţii. Acest
    instrument face ca mai multe voci să fie auzite şi, printr-un tablou larg, se
    poate construi un sens comun. Aceasta este sarcina politicii comunitare. În mod
    clar, trebuie să se ofere acces la un lobby eficient tuturor statelor membre
    ale Uniunii. Desigur, nu trebuie ascultate sfaturile proaste doar de dragul de
    a urma o anumită direcţie, ceea ce ar însemna un lobby viciat. Trebuie luate în
    calcul toate opiniile, indiferent spre ce direcţie ar îndrepta ele. Aceasta
    este treaba politicii şi este exact ceea ce facem aici. Grupurile trebuie să
    asigure acces egal la lobby, iar susţinătorii unei anumite reglementări trebuie
    să îşi asculte adversarul. De asemenea, Uniunea Europeană asigură accesul egal la
    lobby pentru toate organizaţiile, finanţate din bugetul Uniunii sau
    neguvernamentale. Spre exemplu, în ceea ce priveşte încheierea de acorduri de
    comerţ mondial, politicienii ascultă toate opiniile lobby-iştilor, fie ele pro
    sau contra. Tot ceea ce trebuie este să fie formulată o opinie bine susţinută.




    Grupurile de lobby de interes european diferă
    într-o măsură importantă de cele naţionale. Principalele diferenţe constau în
    faptul că grupurile europene sunt transnaţionale, au impact strict asupra
    instituţiilor europene, activitatea lor de a influenţa adoptarea de
    reglementări este recunoscută la nivel comunitar şi funcţionează sub cadrul
    Iniţiativei europene în materie de transparenţă. De asemenea, grupurile de
    lobby participă la procesele legislative încă din stadiile incipiente. Comisia
    Europeană
    invită grupurile de lobby-işti să-şi exprime poziţia ori de câte ori
    are loc o nouă iniţiativă legislativă. Înainte de a fi formulată o directivă, o
    hârtie verde sau o hârtie albă este lansată, cu scopul de a facilita
    consultările bilaterale.