Tag: inmatriculari auto

  • Italia: modificări legislative privind vehiculele înmatriculate în alt stat

    Italia: modificări legislative privind vehiculele înmatriculate în alt stat

    Ministerul Afacerilor Externe precizează că autorităţile române urmăresc cu atenţie subiectul modificărilor legislative introduse în Italia cu privire la maşinile înmatriculate în altă ţară ale cetăţenilor rezidenţi străini.



    “Ambasada României la Roma a întreprins, în regim de urgenţă, demersuri pe lângă autorităţile italiene de resort pentru a obţine clarificări cu privire la sfera de aplicare a prevederilor legislative. Misiunea diplomatică de la Roma şi oficiile consulare române de pe teritoriul Italiei acţionează pentru a preîntâmpina posibile discriminări ale cetăţenilor români şi vor acorda asistenţă consulară în cazul în care se vor constata măsuri abuzive din partea autorităţilor locale în aplicarea noilor prevederi legislative. Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor români, Ambasada României la Roma a circulat în mediul on line informaţii cu privire la noile reglementări”, se arată într-un comunicat MAE.



    Diplomația de la București reamintește românilor stabiliți în Italia că pot semnala eventuale încălcări ale frepturile oferite de legislația UE:



    “Reamintim cetăţenilor români că, în eventualitatea în care sunt afectaţi de un caz de încălcare a legislaţiei Uniunii Europene de către autorităţile unui alt stat membru, pot apela la asistenţa oferită de către serviciul SOLVIT, sistem informal de soluţionare a problemelor antrenate de nerespectarea legislaţiei Uniunii Europene de către autorităţile unui stat membru, astfel:


    – prin completarea formularului on line disponibil la adresa ec.europa.eu/solvit/index_ro.htm


    – prin intermediul adresei de e-mail solvit@mae.ro


    – la numerele SOLVIT apelabile din străinătate – 0374300270 – sau din România — 0800672507.

  • Peste 3 milioane de pașapoarte, permise de conducere și cărți de identitate, eliberate în 7 luni

    Peste 3 milioane de pașapoarte, permise de conducere și cărți de identitate, eliberate în 7 luni

    În cadrul evaluării de etapă
    realizată astăzi la nivelul Ministerului Afacerilor Interne s-a analizat modul de implementare a
    prevederilor OUG 41/2016, context în care s-a evidențiat că în primele 7 luni
    ale acestui an numărul documentelor eliberate de serviciile publice comunitare de
    pașapoarte, permise de conducere și înmatriculări vehicule și evidența
    persoanelor a crescut constant de la lună la lună.




    Astfel, în primele 12 zile ale lunii august a
    acestui an au fost eliberate 7.988 de pașapoarte, reprezentând o creștere de
    103% față de întreaga lună aprilie, când au fost eliberate 3.940 astfel de
    documente.


    În total, în primele 7 luni ale anului 2016 au fost
    eliberate 671.039 pașapoarte, cu 43% mai mult față de aceeași perioadă a anului
    2014 și cu 19% față de primele 7 luni ale anului 2015.





    De asemenea, în același interval de timp au fost
    eliberate peste 1,1 milioane de permise de conducere, certificate de
    înmatriculare și autorizații provizorii, însemnând cu 17% mai mult față de
    primele 7 luni ale anului trecut.





    Totodată, anul acesta au fost eliberate 1.298.229
    cărți de identitate și cărți de identitate provizorii.



    Numărul mare de înmatriculăril
    auto este generat de prezența în România, în vacanță, a unui mare număr de
    cetățeni români care în mod normal lucrează în străinătate și odată sosiți în
    țară își rezolvă și problemele administrative; debutarea programului Rabla în
    luna iunie (față de anii anteriori când a debutat în primăvară); creșterea cu
    aproximativ 20% a numărului de absolvenți ai școlilor de șoferi (majoritatea
    fiind tineri și intenționând să-și obțină permisul de conducere în perioada de
    vacanță).




    În cazul pașapoartelor,
    analiza a reflectat că anul acesta expiră pașapoartele emise în anii 2006,
    respectiv 2010-2011, ceea ce înseamnă peste 3 milioane de astfel de documente.
    De asemenea, pașaportul devine un document din ce în ce mai utilizat inclusiv
    de către cetățenii care se deplasează în statele europene unde se poate circula
    și pe baza cărții de identitate. Nu în ultimul rând se constată că 42% dintre cererile
    de eliberare pentru pașapoarte se referă la minori, care nu pot călători decât
    cu acest tip de document.




    Pentru reducerea timpilor
    necesari preluării și prelucrării acestor solicitări de documente s-au luat
    succesiv măsuri administrative de suplimentare a ghișeelor până la capacitatea
    maximă, redistribuirea la ghișee a unui număr mai mare de funcționari, mărirea
    programului de lucru și reducerea sau reprogramarea concediilor de odihnă
    pentru lunile de vară.




    Recomandăm cetățenilor utilizarea tuturor
    modalităților de plată pentru taxele necesare eliberării acestor documente și
    reamintim că în cazul cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple
    temporare (cu valabilitate de 1 an) pentru minorii cu domiciliul în România care
    nu au împlinit 14 ani, documentele necesare însoțite de 2 fotografii (3,5 x 4,5
    cm) se pot depune de către părinți sau reprezentantul legal, fără a fi
    obligatorie prezența minorului la ghișeu.