Tag: ITP

  • Serviciul de închiriere de maşini direct de la proprietar

    Serviciul de închiriere de maşini direct de la proprietar

    Perpetoo este primul
    serviciu românesc de închiriere de maşini direct de la proprietar către client
    care s-a lansat, anul trecut, în patru oraşe Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara.
    Site-ul perpetoo.com intermediază procesul prin care proprietari
    de automobile îşi pun maşinile la dispoziţia clienţilor interesaţi. Asadar,
    serviciul se adresează celor care vor să își dea spre închiriere mașinile,
    precum și celor care vor să le conducă pentru o perioadă minimă de 3 ore și
    maximă de 30 zile. Prima dată trebuie să-ți faci un cont pe platformă,
    apoi trebuie să cauți destinația, perioada și mașina pe care vrei s-o
    conduci. Faci apoi una sau mai multe rezervări, pentru că dacă primești mai
    multe confirmări, vei putea alege opțiunea cea mai convenabilă. După ce
    primești confirmarea de la proprietar, trebuie să confirmi și tu rezervarea.
    Apoi plătești, primești datele de contact ale proprietarului și stabiliți locul
    și ora de întâlnire pentru a intra în posesia mașinii. Crearea
    conturilor și utilizarea platformei este gratuită, singurul cost perceput fiind
    tariful de închiriere.


    Proprietarii de mașini, care își
    listează vehiculul pentru închiriere, stabilesc singuri tariful de închiriere
    și beneficiază de asigurare CASCO pe toată perioada de închiriere a mașinii.Masina
    trebuie să nu fie mai veche de 10 ani, să aibă revizia auto, RCA și ITP la zi,
    sub 300.000 de km, să aibă rovinietă valabilă și să fie echipată corespunzător.
    Se percepe și o garanție de 100 sau
    300 de euro, care face parte din asigurarea CASCO. Suma va fi restituită,
    dacă nu apar avarii la mașină.



    Serviciul Perpetoo
    își propune să contribuie la fluidizarea traficului în marile oraşe,
    proprietarii câștigă venituri suplimentare prin închirierea propriei mașini,
    iar românii și turiștii veniți în România pot plăti mai puțin atunci când
    vor să închirieze o mașină. Serviciul urmează să se extindă şi în Braşov, Constanţa, Sibiu şi Oradea.

  • Reglementarea activităţii de taximetrie alternativă

    Reglementarea activităţii de taximetrie alternativă

    Proiectul de
    Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de
    ridesharing în România a fost pus în dezbatere publică. După mai multe zile de
    discuţii, reprezentanţii companiilor de transport alternativ au anunţat că au
    ajuns, joi, la un acord cu reprezentanţii Guvernului în ceea ce priveşte
    proiectul de Ordonanţă de urgenţă dedicat aplicaţiilor de profil din România.
    Noile reglementări vor asigura condiţii egale de autorizare între aplicaţiile
    de transport alternativ şi companiile de taxi.

    Potrivit textului, deţinătorii aplicaţiilor
    vor fi obligaţi să obţină autorizaţie de la Ministerul Comunicaţiilor, iar
    şoferii parteneri vor respecta cerinţele tehnice şi juridice similare cu cele
    ale taximetriştilor. Autorizaţia
    devine valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de
    50.000 de lei către ministerul de resort. Totodată, operatorul va trebui să
    obţină şi o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială
    a Autorităţii Rutiere Române (ARR) din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde
    îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se
    eliberează pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de
    transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autoturismele cu care se
    efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească mai multe condiţii: să
    aibă maxim 5 locuri; să aibă inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la
    fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice
    privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform
    destinaţiei; să deţină copia conformă a autorizaţiei pentru transportul
    alternativ.

    De asemenea, în trafic, autoturismele acceptate pe platforma
    digitală vor avea afişate pe parbriz, un ecuson, numărul de înmatriculare al
    autoturismului şi denumirea platformei. Documentul mai precizează că şoferii
    care nu vor avea autorizaţie vor fi sancţionaţi cu amendă. În România, sute de mii de oameni au semnat o
    petiţie pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing. Potrivit
    acestora, efectele lipsei de reglementare s-au regăsit în faptul că mii de
    şoferi nu mai au venituri, iar 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o
    maşină, fie trebuie să plătească costuri şi de trei ori mai mari. Acest
    proiect de ordonanţă de urgenţă a apărut după ce companiile de transport
    alternativ au cerut reglementarea serviciilor lor pentru a putea funcţiona în
    continuare. De partea lor, companiile de taximetrie din România, criticate
    constant pentru slaba calitate a serviciilor, acuză firmele de ridesharing că
    funcţionează ilegal.

  • Noul Cod Rutier

    Noul Cod Rutier

    Noul Cod rutier care ar urma să intre în vigoare în România
    începând cu 20 mai 2018 aduce o serie de modificări dar și înăsprirea sancțiunilor. Astfel, potrivit noii
    legi, certificatul de înmatriculare va fi suspendat în cazul în care Inspecția
    Tehnică Periodică (ITP) a vehiculului a expirat sau a fost
    anulată. ITP se va face la 3 ani pentru maşinile noi şi anual pentru cele
    peste 12 ani. Pe de altă parte, după
    intrarea în vigoare a modificărilor, ITP-ul ar trebui să fie obținut mai ușor,
    întrucât noțiunea de defecțiuni tehnice va fi înlocuită cu 3 tipuri
    de deficiențe: minore, majore și periculoase. Practic, un șofer va
    putea obține ITP-ul chiar și atunci când mașina are deficiențe minore care nu
    afectează siguranța circulației.


    De asemenea,
    aceeași măsură va fi luată și în cazul în are noul proprietar al unei mașini nu
    solicită transcrierea dreptului de proprietate în termen de 90 de zile de la
    data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehicului. Conducerea unei
    mașini cu înmatricularea suspendată se va sancționa cu amendă de la 9 la 20 de
    puncte, adică cu sume cuprinse între 1.305 lei și 2.900 lei. Nu în ultimul rând, un vehicul va putea fi
    radiat din oficiu în urma unei notificări primite de la autorități potrivit
    căreia vehiculul respectiv a fost scos definitiv din uz. Într-o astfel de
    situație, titularul certificatului de înmatriculare va fi informat oficial în
    termen de 30 de zile de la radiere.


    Pevederile noului Cod Rutier sunt mai
    permisive din punct de vedere al consumului de alcool, acestea stipulând ca
    legală o concentraţie de 0,2 g/l de alcool pur în sânge. O valoare cuprinsă
    între 0,2 şi 0,5 g/l de alcool pur în sânge este considerată contravenţie, iar
    limita concentraţiei încadrată ca infracţiune a scăzut de la 0,8 la 0,5 g/l. Totuşi,
    consumul de alcool sau de alte
    substanțe după producerea unui accident de circulație – este o nouă
    infracțiune introdusă de Codul penal și atrage după sine o pedeapsă de până la
    5 ani de închisoare sau amendă.


    Şoferii care acumulează 15 puncte de
    penalizare se aleg cu suspendarea pentru 30 de zile a dreptului de a conduce o
    mașină și cu reținerea permisului de conducere. În acest context, se
    dorește acordarea unor beneficii pentru conducătorii auto care nu acumulează
    niciun punct de penalizare în decursul unui an calendaristic. Potrivit unui
    proiect de lege, șoferii aflați în această situație vor primi puncte bonus,
    astfel încât nu li se va mai suspenda dreptul de a conduce dacă au cumulat 15
    puncte de penalizare anul următor. In legislația altor state din Uniunea
    Europeană există deja astfel de prevederi.



    Vorbitul la telefon în timpul condusului unui autovehicul sau
    nepurtarea centurii de siguranţă va
    atrage amendă de 1600 de lei, de 10 ori mai mult ca amenzile de
    până acum. Noul cod rutier nu a lăsat nerezolvată nici problema necolectării
    amenzilor. Şoferii care nu îşi vor plăti amenzile de circulaţie vor rămâne fără
    permis.

  • Modificări la înmatricularea auto în România

    Modificări la înmatricularea auto în România

    Guvernul a aprobat Ordonanța pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Actul normativ transpune în legislaţia naţională prevederi din directivele europene privind documentele de înmatriculare pentru vehicule.


    Suspendarea înmatriculării, reglementarea radierii din oficiu a vehiculelor, accesul Poliției Rutiere la datele despre inspecţia tehnică periodică şi cooperarea cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene sunt printre modificările la înmatricularea auto.



    Noutate: suspendarea înmatriculării



    Prin ordonanța aprobată de Guvern se introduce conceptul de suspendare a înmatriculării, ce vizează strict o operațiune administrativă care constă în interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulație și a utiliza un vehicul pe drumul public și nu vizează anularea înmatriculării.



    Vehiculul va figura în continuare înmatriculat pe numele proprietarului/deținătorului în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate (care va cuprinde, totuși, o mențiune de suspendare a înmatriculării). Suspendare a înmatriculării vehiculului nu exonerează proprietarul acestuia de la plata impozitelor.



    Situaţiile în care se propune producerea suspendării de drept a înmatriculării sunt următoarele:


    – noul proprietar (cumpărător) nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în termen de 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului;



    – expirarea / anularea inspecției tehnice periodice a vehiculului.



    Alte modificări prevăzute în ordonanţă



    ​Modificările prevăd şi reglementarea radierii din oficiu a vehiculelor, în urma notificării primite de la autoritățile competente din ţară sau din celelalte state membre, precum şi de la persoanele juridice autorizate, care atestă faptul că vehiculul a fost definitiv scos din uz. În cazul radierii vehiculului în aceste condiții, autoritatea competentă îl va informa pe titularul certificatului de înmatriculare cu privire la efectuarea acestei operațiuni în termen de 30 de zile de la radiere.



    Cu această ocazie, se stabilește dreptul de acces al Poliției Rutiere la Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate în scopul verificării efectuării inspecţiei tehnice periodice a vehiculului, respectiv a valabilităţii acesteia.



    Noua ordonanţă autorizează Direcţia Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor să facă schimb de date cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene, prin obținerea, respectiv furnizarea datelor necesare, în scopul verificării, înaintea înmatriculării unui vehicul, a statutului legal al acestuia în statul în care a fost înmatriculat anterior, în cazul în care există îndoieli asupra situației reale sau juridice a vehiculului. Verificarea împreună cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene se poate realiza inclusiv prin utilizarea unei platforme informatice în scopul facilitării schimbului de informații.