Tag: jocuri

  • Evenimente de Ziua Internaţională a Copilului

    Evenimente de Ziua Internaţională a Copilului

    În prima zi din vară este marcată, în România și în
    numeroase alte țări din lume, Ziua copilului. Este un prilej de a sărbători
    copilăria, una dintre cele mai prețioase perioade din viața fiecăruia. Copilăria este o lume de miracole și de uimire a
    creației scăldate în lumină, ieșind din întuneric, nespus de nouă și proaspătă
    și uluitoareˮ, spunea Eugène Ionesco, scriitorul de limbă franceză originar din
    România.

    Pe 1 iunie, în toată țara, au fost organizate evenimente dedicate
    Zilei copilului, iar cei mici au fost invitați să participe la concursuri,
    ateliere, spectacole şi petreceri în aer liber. Muzeele şi teatrele din
    Bucureşti i-au aşteptat cu o gamă variată de programe dedicate lor. A fost
    sărbătoare şi la Sala Radio, unde un concert susţinut de Corul de Copii
    Radio a fost precedat de un atelier de benzi desenate care i-a captivat pe
    participanţi. Copii de la şcoli din Bucureşti au fost provocaţi să participe la
    realizarea unor poveşti desenate, având ca punct de plecare ideile propuse de
    coordonatorul colecţiei Radio-Prichindel, Alexandru Ciubotariu, cunoscut, în
    lumea graficienilor, ca Ciubi sau Pisica Pătrată.

    Palatul
    Parlamentului şi-a deschis, de asemenea, porţile pentru copii. Aceştia s-au întâlnit
    cu liderii celor două Camere ale Legislativului, au intrat în birourile
    politicienilor, în sălile de şedinţă şi au aflat detalii despre activitatea
    celor care fac legile în România. Cu acest prilej, Senatul a lansat platforma
    online Senat junior.ro, care explică, pe înţelesul copiilor, cum
    funcţionează Parlamentul şi ce sunt legile. Grădina Senatului a fost decorată
    special pentru cei mici, care au avut parte de baloane, prăjituri şi cadouri,
    dar au trecut şi pe la standurile amenajate de numeroase ambasade şi
    instituţii. La Guvern, copii români şi ucraineni refugiaţi în România au luat
    parte la un concurs de desene şi pictură având ca tematică pacea, prietenia şi
    iubirea. La finalul concursului, copiii au primit premii simbolice din partea
    organizatorilor, constând în cărţi sau dulciuri.

    Tot la București, Salonul
    Internaţional de Carte Bookfest care a început chiar pe 1 iunie a programat, de
    Ziua copilului, numeroase evenimente dedicate celor mici, dar care celebrează
    şi literatura francofonă prin cărţi şi benzi desenate, în contextul
    preşedinţiei franceze a Consiliului Uniunii Europene. În țară, la Oradea, Filarmonica de Stat a prezentat un concert special cu muzică din
    desene animate. La Arad această zi a fost sărbătorită, în mai
    multe cartiere, prin jocuri interactive, recitaluri de muzică uşoară, dansuri
    moderne şi gimnastică aerobică, precum şi activităţi educative. Constanţa a marcat Ziua
    copilului prin spectacole de teatru de păpuşi, magie şi face painting, iar la
    Focșani (est), peste 2.000 de copii şi sportivi au participat la un flashmob în
    încercarea de a stabili un nou record mondial.


  • Mini-Transilvania

    Mini-Transilvania

    Istoria merită să fie cunoscută. În
    special istoria locurilor. Şi ce altă cale mai bună de a face asta decât în joacă.
    Aceasta a fost ideea care a dat naştere unui proiect prin care un grup de
    tineri din Odorheiu Secuiesc, reuniţi sub denunirea de Legendarium, culeg de
    mai mult timp legendele locului şi realizează jocuri, cărţi şi desene animate
    pentru copii. Şi cum cererea a fost mare, cei de la Legendarium s-au gândit să
    crească atractivitatea turistică a zonei lor. Aşa că au început să facă machete
    după cele mai importante clădiri din Transilvania. Astfel, numărul acestora
    crescând, au ajuns recent să deschidă un Parc tematic, în bastionul Telegdy, al
    cetăţii situate în centrul centrul istoric al municipiului Odorheiu Secuiesc.
    Deocamdată în parc pot fi admirate machetele a 21 de clădiri istorice foarte
    cunoscute, dar planul este ca până anul viitor să fie adăugate reproducerile
    altor 30 de clădiri reprezentative din Transilvania.


    De unde a venit
    ideea acestui proiect am aflat de la Szabolcs Fazakas, sufletul Legendarium: Acest proiect a pornit acum 10 ani, Am
    primit o hartă culturală a legendelor europene, în Parlament, la Bruxelles.
    Această hartă este foarte frumoasă, dar ţara noastră era reprezentată pe
    această hartă numai de legenda Dracula. Şi de exemplu numai în secuime, după
    aceea, am cules 157 de legende, care sunt tot aşa de valoroase precum cea a lui
    Dracula. M-am gândit să prezentăm lumii occidentale cultura noastră, cultura
    secuilor, pentru că aceste legende sunt tot atât de valoraose ca şi legenda
    galilor sau legendele scoţienilor sau
    legendele celţilor. Dacă ne uităm la televizor şi vedem desenele animate
    cu Asterix şi Obelix, ele sunt ilustrarea unei legende a galilor. Aşa am
    încercat şi noi să culegem legendele noastre, am realizat o hartă, pentru
    copii. Această hartă nu este una geografică, ci o hartă a basmelor, o hartă a
    unei lumi ca în poveşti. Am pus puncte de reper, oraşe, fluvii.


    Iar la cererea
    părinţilor şi profesorilor care au văzut harta, a apărut şi o carte cu
    legendele locurilor: Cum a ieşit cartea,
    încet, încet am început să realizăm produse în care sunt prezente aceste desene,
    legende: am realizat două jocuri, unul cu tătari, unul cu comori. Şi aceste
    jocuri plac foarte mult copiilor, pentru că sunt mai interesante, trebuie să
    culegi comori, am făcut şi nişte lădiţe din lemn, pictate, cu saci în care pui
    comoara. Am devenit şi noi copii şi am început să gândim cu mintea copiilor ce
    şi cum le-ar plăcea.


    Iar de aici
    până la crearea Parcului tematic Mini-Transilvania a fost doar un pas. Am aflat
    de la Szabolcs Fazakas că expoziţia a fost amenajată în bastionul cetăţii Székely
    Támadt, care era folosit anterior ca depozit. Machetele clădirilor au fost
    realizate de un arhitect din Budapesta, originar din judeţul Harghita, care
    este specializat în astfel de lucrări. El a folosit diferite materiale
    plastice, ornamentele de pe clădiri au fost printate 3D iar machetele au fost
    acoperite cu vopsea cu factor UV şi rezistentă şi la umiditate.


    Szabolcs
    Fazakas ne-a spus că aceste clădiri, reunite în parcul tematic intitulat
    Mini-Transilvania, au fost alese astfel încât fiecare naţionalitate din
    regiune să fie reprezentată. Aceste
    machete în parc sunt clădiri istorice din Transilvania. Toate clădirile au
    legendele lor. Am călătorit mult prin Europa, am văzut în foarte multe ţări
    astfel de parcuri, chiar în Bruxelles, Mini-Europe, Austria, Mini-Mundus,
    Italia, Mini-Italia şi mi-am zis de ce să nu facem un parc
    Mini-Transilvania, în care ilustrăm cum au arătat cândva aceste monumente,
    pentru că noi reconstruim aceste clădiri în epoca lor de aur. Când va fi
    finalizat parcul, vor fi prezentate şi legendele, aşa că o să fie un parc
    interactiv. Nu numai ne uităm la clădiri, ci copiii sau adulţii care se vor
    plimba prin parc vor face cunoştinţă şi cu poveştile acestor clădiri. În final,
    parcul Mini-Transilvania va avea forma Transilvaniei. Copiii vor putea să
    înţeleagă şi geografic şi cultural toată esenţa acestei zone.


    Este vorba
    despre clădiri legendare, ne-a mai spus interlocutorul nostru, enumerând câteva
    atracţii ale parcului: În parc momentan
    avem 20 de clădiri. Biserici săseşti care aparţin patrimoniului UNESCO.
    Mănăstirea Brâncoveanu (n.r. din Sâmbăta de Sus), Castelul Bran, Cetatea
    Râşnov, Cetatea Făgăraş, Cetatea
    Odorheiu Secuiesc. Biserici (n.r. cea franciscană): Şumuleu Ciuc. În
    parcul final o să avem 80 de clădiri. Şi vom încerca să prezentăm şi clădiri şi
    locuri deja de interes internaţional. Adică va fi reprodusă şi fierăria de
    lângă Hunedoara unde s-a făcut Turnul Eiffel, sau este prezentat şi Castelul de
    la Sângeorgiu de Pădure, unde s-a născut străbunica împărătesei (reginei – n.a.) Angliei. Încercăm să arătăm europenilor, cât de mult a dat Europei
    partea aceasta a ţării noastre. Încercăm să atragem turişti.


    De asemenea,
    cei interesaţi pot vedea reproducerea fidelă a capelei Isus, din Odorheiu
    Secuiesc, a bisericii fortificate din Dârjiu, singurul monument din Harghita
    aflat pe lista UNESCO, a castelului Corvinilor şi cetăţii Deva, precum şi
    macheta sinagogii din Dej. Informaţiile despre fiecare clădire sunt disponibile
    în limbile română, maghiară şi engleză, iar accesul în parcul Mini-Transilvania
    este gratuit.


    Am mai aflat de
    la iniţiatorii proiectului că lucrează şi la un serial de desene animate cu
    legendele locului, cu care urmează să iasă pe piaţa internaţională.

  • Weekend sportiv – 01.08.2014

    Weekend sportiv – 01.08.2014

    Trei echipe române de fotbal au evoluat, joi, în manşa întâi a turului trei preliminar al Ligii Europa. Cel mai bun rezultat a fost obţinut de Astra Giurgiu, care a învins, acasǎ, cu 3 la 0, echipa cehǎ Slovan Liberec. Golurile au fost marcate de nigerianul Kehinde Fatai, în minutele 4, 74 şi 81. Tot cu o echipǎ cehǎ s-a confruntat şi Petrolul Ploieşti. Formaţia condusǎ de antrenorul Rǎzvan Lucescu a încheiat la egalitate, scor 1 la 1, jocul disputat acasǎ cu Victoria Plzen. Scorul a fost deschis de Adrian Mutu, în minutul 75. Oaspeţii au egalat in minutele de prelungiri prin Daniel Kolar. Cealaltǎ echipǎ românǎ aflatǎ în lupta pentru un loc în playoff-ul Ligii Europa, CFR Cluj, a jucat în Belarus, la Borisov, cu Dinamo Minsk. Gazdele s-au impus cu 1 la 0, prin golul marcat de sârbul Nenad Adamovic, în minutul 54. Partidele retur sunt programate sǎptǎmâna viitoare.



    Sǎ mai notǎm cǎ miercuri, în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, Steaua a terminat la egalitate, 2 la 2, jocul disputat în Kazahstan cu echipa Aktobe.



    Rǎmânem la fotbal, pentru a nota cǎ de vineri pânǎ luni au loc partidele etapei a doua a campionatului primei ligi române. Vineri, douǎ jocuri: la Piatra Neamţ, Ceahlǎul cu ASA Târgu Mureş şi, la Chiajna, Viitorul Constanţa cu Rapid Bucureşti.



    Sâmbǎtǎ sunt programate alte douǎ întâlniri. La Galaţi, Oţelul înfruntǎ Concordia Chiajna, iar la Bucureşti, Steaua joacǎ, pe terenul din Prelungirea Ghencea, cu Universitatea Craiova. De remarcat cǎ aceastǎ partidǎ se va juca fǎrǎ spectatori. Steliştii au fost sancţionaţi de către Comisia de Disciplină a Ligii Profesioniste de Fotbal cu două etape cu porţile închise ca urmare a incidentelor de la jocul cu Oţelul, din sezonul trecut.



    Duminicǎ, Petrolul joacǎ, la Ploieşti, cu FC Botoşani. La Giurgiu, Astra primeşte vizita echipei FC Braşov apoi, la Târgu Jiu, Pandurii se confruntǎ cu CFR Cluj.



    Ultimele douǎ jocuri ale etapei sunt programate luni. La Mediaş, Gaz Metan joacǎ împotriva formaţiei CSMS Iasi, iar la Cluj, Universitatea are ca oaspete echipa bucureşteanǎ Dinamo.

  • MIRA, o poveste de succes  (reluare)

    MIRA, o poveste de succes (reluare)

    Cosmin Mihaiu, Alina Călin, Andrei Cantea şi Liviu-Andrei Dascălu sunt autorii unui software ce poate contribui decisiv la îmbunătăţirea calităţii vieţii celor ce suferă de dizabilităţi temporare şi se află într-o perioada de recuperare. În 2011, pe vremea când erau studenţi la Facultatea de Matematică din Cluj, cei patru s-au înscris la concursul organizat de Microsoft Imagine Cup”. Imaginează-ţi o lume în care tehnologia ajută la rezolvarea celor mai grele probleme” a fost tema acestei competiţii adresate studenţilor din întreaga lume. Cosmin şi-a amintit de o perioadă nu foarte veselă din viaţa lui: la 7 ani şi-a fracturat braţul şi a trecut printr-o lungă şi chinuitoare perioadă de recuperare.



    Cu amintirea încă vie şi dureroasă a exerciţiilor de kinetoterapie, Cosmin le-a propus colegilor săi să găsească împreună o metodă de a face toată această experienţă a recuperării medicale una mai uşoară şi mai eficientă atât pentru pacienţi cât şi pentru medici. Cum poţi face asta? Ajutându-l pe pacient să nu se mai gândească la durere, concentrându-i atenţia pe altceva, povesteşte Cosmin Mihaiu:


    Recuperarea medicală se face în fiecare zi. Ce voiam noi să facem era să le oferim pacienţilor o experienţă mai bună, mai plăcută, mai uşoară, atunci când trebuie să treacă prin exerciţiile de recuperare. Jocurile video păreau să fie cea mai bună alternativă la exerciţiile tradiţionale. Datorită interactivităţii acestora, pacientul nu se concentrează neapărat asupra recuperării, ci pe scopul impus de joc şi astfel poate uita de durerea sau de lucrurile neplăcute datorită exerciţiilor prin care trece. Problema cea mai mare în kinetoterapie e că pacienţii nu îşi fac exerciţiile acasă, din cauza durerii sau disconfortului impus de acele exerciţii. Noi am vrut să le oferim o recuperare mai uşoară şi interactivă ca ei să se conformeze exerciţiilor prescrise de către doctor şi astfel să se recuperez mai repede.”



    Softul propus de echipa celor patru a fost botezat MIRA: Medical Interactive Recovery Assistent. Proiectul lor a fost selectat pentru finala Imagine Cup şi primit cu aplauze de juriul competiţiei. Abia acest lucru le-a întărit convingerea că merită să investească în acest proiect şi au început să caute direcţiile de dezvoltare. Cum funcţionează MIRA? Sunt câteva jocuri pe care pacienţii le joacă prin intermediul platformei Kinect. Piano, Catch It, Airplanes, Touch it, Kick it… Toate se bazează pe principiul terapiei ocupaţionale, potrivit căreia, pacientul trebuie să primească feedback constant şi evoluţia sa să fie monitorizată şi analizată.



    Atunci când pacientul se joacă, programul înregistrează fiecare dată necesară kinetoterapeutului sau doctorului, să observe evoluţia pacienţilor în cadrul recuperării. Aceste date pleacă de la măsurători clasice, viteză, acceleraţie, distanţa parcursă de un anumit pacient cu un membru sau chiar şi punctele în jocuri. Toate aceste date îi dau kinetoterapeutului o viziune foarte clară despre evoluţia pacientului în cadrul recuperării. Spre exemplu, Touch it a venit la sugestia unui specialist care ne-a propus un joc prin care să-l convingem pe utilizator să îşi poată atinge anumite zone ale corpului, de exemplu zona capului, pentru că în viaţa de zi cu zi fiecare om trebuie să poată să îşi ducă mâna la gură, pentru a se hrăni sau pentru igienă. Cu ajutorul dispozitivului Kinect putem detecta dacă într-adevăr utilizatorul poate ajunge acolo cu mâna. Jocul este într-un format foarte simplu: un fluturaş care zboară în jurul pacientului şi se aşează pe anumite zone ale corpului pacientului iar pacientul trebuie să atingă zona respectivă.”



    MIRA există în două variante: cea pentru acasă şi cea pentru clinici, diferenţele fiind strict legate de informaţiile înregistrate în timpul utilizării softului. MIRA Clinic conţine atât jocurile dezvoltate cât şi ustensilele adiţionale pe care le oferim doctorilor şi kinetoterapeuţilor pentru a putea personaliza tratamentul pacientului. Asta înseamnă o aplicaţie prin care specialistul poate crea propriile serii de exerciţii prin care pacientul să treacă. Mai mult, aplicaţia afişează şi toate rezultatele pacienţilor în cadrul recuperării. Varianta pentru acasă conţine doar jocurile. Nu are atât de multe informaţii de care doar specialiştii au nevoie şi în timp ce pacienţii se joacă acasă toate datele stocate şi înregistrate sunt transmise kinetoterapeutului sau doctorului pentru ca acesta să vadă evoluţia pacientului. Momentan rulăm testări în clinici şi în instituţii pentru a vedea care este părerea specialiştilor dar şi a pacienţilor. Feedback-ul este foarte bun. Evident, e o aplicaţie în dezvoltare şi am primit sfaturi foarte bune despre cum o putem îmbunătăţi şi cum putem oferi experienţe mai plăcute însă în general toată lumea are o părere foarte bună despre cum arată şi cum funcţionează aplicaţia.”



    Ca orice joc video care se respectă şi jocurile din MIRA au punctaje, clasamente, recompense. Dar recompensa cea mai bună este aceea că mintea pacientului se lasă antrenată în joc şi dictează corpului să facă acele mişcări de care are atâta nevoie pentru a-şi recupera total funcţionalitatea. Ideea acestui soft a fost considerată valoroasă şi de organizatorii unui Incubator pentru proiecte medicale, HealthBox Europe din Londra, povesteşte Cosmin Mihaiu: Este un program intensiv de 3 luni în cadrul căruia se trece prin mentorat, exerciţii şi, evident, introduceri în industria medicală. Cum programul se afla la Londra, am decis să deschidem aici afacerea noastră. Colegii mei se află în România şi se ocupă de dezvoltarea tehnică şi de relaţiile din România. Scopul meu în Anglia este să dezvolt afacerea cu partenerii noştri de aici. MIRA este folosită deja într-unul dintre cele mai mari spitale din Londra cât şi în afara Londrei, în Manchester. Se află într-un stadiu de finalizare aplicaţia noastră şi ne propunem ca în prima jumătate a anului să avem şi clienţi plătitori pentru ambele variante. Vrem să aducem acest soft în stagiul în care pacienţii, utilizatorii sau specialiştii să beneficieze cât mai mult de el.



    Mai rămâne să vă spunem că MIRA va conţine în viitor şi jocuri centrate pe logopedie şi că vă urăm să nu aveţi nevoie de acest soft, dar dacă veţi avea nevoie, să ştiţi că există şi puteţi afla mai multe despre el pe site-ul www.mirarehab.com

  • MIRA, o poveste de succes

    MIRA, o poveste de succes

    Cosmin Mihaiu, Alina Călin, Andrei Cantea şi Liviu-Andrei Dascălu sunt autorii unui software ce poate contribui decisiv la îmbunătăţirea calităţii vieţii celor ce suferă de dizabilităţi temporare şi se află într-o perioada de recuperare. În 2011, pe vremea când erau studenţi la Facultatea de Matematică din Cluj, cei patru s-au înscris la concursul organizat de Microsoft Imagine Cup”. Imaginează-ţi o lume în care tehnologia ajută la rezolvarea celor mai grele probleme” a fost tema acestei competiţii adresate studenţilor din întreaga lume. Cosmin şi-a amintit de o perioadă nu foarte veselă din viaţa lui: la 7 ani şi-a fracturat braţul şi a trecut printr-o lungă şi chinuitoare perioadă de recuperare. Cu amintirea încă vie şi dureroasă a exerciţiilor de kinetoterapie, Cosmin le-a propus colegilor săi să găsească împreună o metodă de a face toată această experienţă a recuperării medicale una mai uşoară şi mai eficientă atât pentru pacienţi cât şi pentru medici. Cum poţi face asta? Ajutându-l pe pacient să nu se mai gândească la durere, concentrându-i atenţia pe altceva, povesteşte Cosmin Mihaiu: Recuperarea medicală se face în fiecare zi. Ce voiam noi să facem era să le oferim pacienţilor o experienţă mai bună, mai plăcută, mai uşoară, atunci când trebuie să treacă prin exerciţiile de recuperare. Jocurile video păreau să fie cea mai bună alternativă la exerciţiile tradiţionale. Datorită interactivităţii acestora, pacientul nu se concentrează neapărat asupra recuperării, ci pe scopul impus de joc şi astfel poate uita de durerea sau de lucrurile neplăcute datorită exerciţiilor prin care trece. Problema cea mai mare în kinetoterapie e că pacienţii nu îşi fac exerciţiile acasă, din cauza durerii sau disconfortului impus de acele exerciţii. Noi am vrut să le oferim o recuperare mai uşoară şi interactivă ca ei să se conformeze exerciţiilor prescrise de către doctor şi astfel să se recuperez mai repede.”



    Softul propus de echipa celor patru a fost botezat MIRA: Medical Interactive Recovery Assistent. Proiectul lor a fost selectat pentru finala Imagine Cup şi primit cu aplauze de juriul competiţiei. Abia acest lucru le-a întărit convingerea că merită să investească în acest proiect şi au început să caute direcţiile de dezvoltare. Cum funcţionează MIRA? Sunt câteva jocuri pe care pacienţii le joacă prin intermediul platformei Kinect. Piano, Catch It, Airplanes, Touch it, Kick it… Toate se bazează pe principiul terapiei ocupaţionale, potrivit căreia, pacientul trebuie să primească feedback constant şi evoluţia sa să fie monitorizată şi analizată.



    Atunci când pacientul se joacă, programul înregistrează fiecare dată necesară kinetoterapeutului sau doctorului, să observe evoluţia pacienţilor în cadrul recuperării. Aceste date pleacă de la măsurători clasice, viteză, acceleraţie, distanţa parcursă de un anumit pacient cu un membru sau chiar şi punctele în jocuri. Toate aceste date îi dau kinetoterapeutului o viziune foarte clară despre evoluţia pacientului în cadrul recuperării. Spre exemplu, Touch it a venit la sugestia unui specialist care ne-a propus un joc prin care să-l convingem pe utilizator să îşi poată atinge anumite zone ale corpului, de exemplu zona capului, pentru că în viaţa de zi cu zi fiecare om trebuie să poată să îşi ducă mâna la gură, pentru a se hrăni sau pentru igienă. Cu ajutorul dispozitivului Kinect putem detecta dacă într-adevăr utilizatorul poate ajunge acolo cu mâna. Jocul este într-un format foarte simplu: un fluturaş care zboară în jurul pacientului şi se aşează pe anumite zone ale corpului pacientului iar pacientul trebuie să atingă zona respectivă.”



    MIRA există în două variante: cea pentru acasă şi cea pentru clinici, diferenţele fiind strict legate de informaţiile înregistrate în timpul utilizării softului. MIRA Clinic conţine atât jocurile dezvoltate cât şi ustensilele adiţionale pe care le oferim doctorilor şi kinetoterapeuţilor pentru a putea personaliza tratamentul pacientului. Asta înseamnă o aplicaţie prin care specialistul poate crea propriile serii de exerciţii prin care pacientul să treacă. Mai mult, aplicaţia afişează şi toate rezultatele pacienţilor în cadrul recuperării. Varianta pentru acasă conţine doar jocurile. Nu are atât de multe informaţii de care doar specialiştii au nevoie şi în timp ce pacienţii se joacă acasă toate datele stocate şi înregistrate sunt transmise kinetoterapeutului sau doctorului pentru ca acesta să vadă evoluţia pacientului. Momentan rulăm testări în clinici şi în instituţii pentru a vedea care este părerea specialiştilor dar şi a pacienţilor. Feedback-ul este foarte bun. Evident, e o aplicaţie în dezvoltare şi am primit sfaturi foarte bune despre cum o putem îmbunătăţi şi cum putem oferi experienţe mai plăcute însă în general toată lumea are o părere foarte bună despre cum arată şi cum funcţionează aplicaţia.”



    Ca orice joc video care se respectă şi jocurile din MIRA au punctaje, clasamente, recompense. Dar recompensa cea mai bună este aceea că mintea pacientului se lasă antrenată în joc şi dictează corpului să facă acele mişcări de care are atâta nevoie pentru a-şi recupera total funcţionalitatea. Ideea acestui soft a fost considerată valoroasă şi de organizatorii unui Incubator pentru proiecte medicale, HealthBox Europe din Londra, povesteşte Cosmin Mihaiu: Este un program intensiv de 3 luni în cadrul căruia se trece prin mentorat, exerciţii şi, evident, introduceri în industria medicală. Cum programul se afla la Londra, am decis să deschidem aici afacerea noastră. Colegii mei se află în România şi se ocupă de dezvoltarea tehnică şi de relaţiile din România. Scopul meu în Anglia este să dezvolt afacerea cu partenerii noştri de aici. MIRA este folosită deja într-unul dintre cele mai mari spitale din Londra cât şi în afara Londrei, în Manchester. Se află într-un stadiu de finalizare aplicaţia noastră şi ne propunem ca în prima jumătate a anului să avem şi clienţi plătitori pentru ambele variante. Vrem să aducem acest soft în stagiul în care pacienţii, utilizatorii sau specialiştii să beneficieze cât mai mult de el.



    Mai rămâne să vă spunem că MIRA va conţine în viitor şi jocuri centrate pe logopedie şi că vă urăm să nu aveţi nevoie de acest soft, dar dacă veţi avea nevoie, să ştiţi că există şi puteţi afla mai multe despre el pe site-ul www.mirarehab.com