Tag: jocurile copilariei

  • Proiecte europene pentru educaţie preşcolară: jocuri de masă reinventate pentru copii şi oameni mari

    Proiecte europene pentru educaţie preşcolară: jocuri de masă reinventate pentru copii şi oameni mari

    Cine nu a auzit de Nu te supăra frate! sau de Piticot, jocuri ale copilăriei, care
    au fost treptat uitate şi înlocuite cu unele pe tabletăsau
    calculator? Educaţia românească şi-aextins
    graniţele, printr-un proiect european, iar şapte cadre didactice din Constanţa
    au fost trimise la perfecţionare în mai multe state
    europene. Intenţia a fost aceea ca, la final, să redeschidăîn elevi pofta jocurilor de grup, desfăşurate la
    grădiniţă sau acasă, în familie.



    Cu ajutorul acestui
    program, copiii români de vârsta grădiniţei au reuşit să înveţe formule de
    salut în limbile engleză şi franceză, în cadrul întâlnirilor on-line cu alţi copii din ţările europene partenere, spune managerul de
    proiect, profesor Nicoleta Savu. Dar, poate cel mai important rezultat a fost
    crearea unui joc de masă, care să îi adune pe copii şi să le dezvolte apetitul
    pentru cunoaştere.


    Prof.
    Nicoleta Savu, manager proiect Erasmus+:
    România
    a fost responsabilă pentru crearea unui joc de masă, ce se numeşte Călătoria
    Furnicii,
    furnica ce pleacă dintr-o
    ţară, călătoreşte prin toate ţărilepartenere proiectului şi învaţă despre
    tradiţiile, obiceiurile, despre costumul popular, despre aspectele culinare ale
    ţării respective. Este un joc de masă, ce adună un grup de prieteni, care poate
    să fie de aici, de la grădiniţă, poate să fie un grup de prieteni de acasă sau
    poate să fie chiar şi familia strânsă în jurul acestui joc de masă. El a fost
    testat pe copiii de la noi din grădiniţă, iar răspunsul din partea părinţilor
    şi a copiilor a fost extraordinar de mare.


    Proiectul TREE, parte a Erasmus+, reprezintă, de fapt, abrevierea
    pentru tradiţii, obiceiuri, sărbători actuale şi istoria popoarelor europene. Cu
    aproape 11.000 de Euro, proiectul a prins viaţă în 2016 şi se va încheia în
    august 2018. Banii au fost folosiţi pentru perfecţionarea cadrelor didactice
    peste hotare, care vor putea aplica abilităţile dobândite în grădiniţe din
    Constanţa. Conferinţa finală a proiectului european a venit cu o expoziţie de
    picturi create de copii, o carte senzorială, un e-Book despre aventurile unei furnici şi un film despre multiculturalitatea Dobrogei.
    Cadrele didactice, sosite la Constanţa din toată ţara, au fost interesate de aplicarea
    unui program european similar. Directorul Şcolii Gimnaziale nr. 1 din Limanu,
    Gela Ivaşcu.


    Gela
    Ivaşcu, director Şcoala Gimnazială nr. 1 Limanu:
    Cred că cel mai important este timpul, pentru că nu ai o
    echipă, care să aloce efectiv timp pentru scrierea şi implementarea unui
    asemenea proiect. În acelaşi timp, acel cadru didactic trebuie să aibă grijă de
    copiii de la grupă, trebuie să aibă documentele completate la zi, iar
    suplimentar cred că după 12 noaptea trebuie să lucreze şi la proiectul Erasmus.
    Pe piaţa formatorilor există tot felul de cursuri, în care, zic ei, că te iniţiază
    să scrii astfel de proiecte, dar cred că cel mai concret înveţi pas cu pas. Bănuiesc
    că nimeni nu a obţinut din prima, aplicând pentru un proiect să-l şi câştige. Perseverenţa şi
    informarea personală, astea duc la un succes.


    Poate că acesta este doar un pas, dar câtă
    vreme proiectul grădiniţei din Constanţa a reuşit să adune, la o conferinţă, zeci
    de profesori din România, jocurile pentru copii nu vor fi uitate. Partenerii
    europeni ai Proiectului Erasmus+ sunt
    Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia şi România.