Tag: LENA

  • Conservarea naturii în regiunea Dunării

    Conservarea naturii în regiunea Dunării

    În cadrul proiectului LENA, Economia locală și conservarea naturii în regiunea
    Dunării, 17 parteneri din 9 țări diferite, situate de-a lungul fluviului Dunărea
    (Austria, Bulgaria,
    România, Ungaria, Germania, Serbia, Slovenia, Ucraina și Croația) au pus bazele unei
    cooperări internaționale care vizează conectarea naturii și a oamenilor pentru
    bunăstarea și prosperitatea lor.


    Proiectul finanțat prin Programul
    transnațional al Dunării are ca obiectiv principal oferirea de soluții inovatoare pentru
    dezvoltarea activităților economice în ariile protejate de-a lungul fluviului
    Dunărea și a afluenților săi, în armonie cu natura. Cu un buget de 2,45
    milioane euro finanțat prin Programul transnațional al Dunării, proiectul va
    reuni parteneri ai autorităților locale, instituții de gestionare a zonelor
    protejate și organizații pentru dezvoltarea economică locală și ecologică,
    pentru a genera promovarea de cunoștințe și pentru a responsabiliza prin
    acțiuni pilot dezvoltarea unor instrumente pentru utilizarea durabilă în zonele
    protejate și îmbunătățirea condițiilor-cadru pentru utilizarea durabilă a
    zonelor protejate.


    Donau
    Soja contribuie la proiectul LENA prin dezvoltarea unor lanțuri de valori
    agricole durabile în zonele protejate. Prin transferul de cunoștințe
    privind cele mai bune practici în producția durabilă de soia, certificarea și
    etichetarea produselor locale și prin facilitarea accesului pe piață al produselor
    cu valoare adăugată și creșterea gradului de conștientizare a valorii lor de
    calitate, origine și natură, Donau Soja împuternicește comunitățile să
    contribuie la conservarea agriculturii domestice și la încurajarea afacerilor
    verzi pe site-urile pilot.


    Din
    partea Asociație Donau Soya, dr. ing. Dragoș Dima, director pentru România,
    Bulgaria și Moldova, ne-a spus: ,,Acest proiect a plecat de la dorința
    partenerilor, sunt 17 parteneri care au pus bazele acestui proiect, cu
    obiectivul principal de a oferii soluții inovatoare pentru dezvoltarea
    activităților economice în ariile protejate de-a lungul Dunării și a
    afluenților săi, în armonie cu mediul înconjurător, cu natura. Proiectul este
    finanțat prin Programul transnational al Dunării și va reuni parteneri ai
    autorităților locale, instituții de gestionare a zonelor protejate, organizații
    pentru dezvoltare economică locală și ecologie, cum este și Asociația Donau
    Soya.



    Unele dintre activitățile viitoare ale
    parteneriatului de-a lungul Dunării vor aborda dezvoltarea turismului și a
    transportului durabil în regiune prin utilizarea bicicletelor electronice și
    crearea de oportunități pentru generarea de venituri durabile și gestionarea
    resurselor naturale, cu accent pe agricultură, colectarea plantelor sălbatice
    și pescuitul.


  • Fenomenul “fake news”, din nou în discuție

    Fenomenul “fake news”, din nou în discuție

    Cotidiene care fac parte din alianţa europeană a celor mai importante ziare, LENA, au organizat o dezbatere privind modalităţile de combatere a ştirilor false. La evenimentul de la Madrid s-au alăturat reprezentanţi ai Comisiei Europene, ai marilor companii din industria IT, dar şi europarlamentari.

    Aşa-numitele post-adevăruri au intrat în forţă deopotrivă pe scena politică şi în presă. Din 2016 – anul validării referendumului privind Brexitul şi al sosirii preşedintelui Donald Trump la Casa Albă -, jurnaliştii trebuie să facă faţă unei duble provocări: să scrie despre evenimente care nu sunt confortabile pentru cei de la putere şi să dezvăluie poveşti pe care unii lideri le-au clasat drepe fapte alternative.

    Ca răspuns şi ţinând cont de îngrijorarea reală a instituţiilor europene faţă de faptul că populismul câştigă teren în perspectiva apropiatelor alegeri europene, din mai anul viitor, biroul Parlamentului European în Spania împreună cu LENA – alianţa europeană a celor mai importante ziare – au organizat un forum la nivel înalt pentru a dezbate această realitate: Fake News: Cum combatem ştirile false în Europa?

    La conferinţa de la Madrid, au participat reprezentanţi ai celor mai importante firme de tehnologie precum Google şi Facebook, eurodeputaţi din marile partide politice europene şi opt redactori şefi de ziare afiliate LENA: EL PAÍS, Le Figaro, Le Soir, Die Welt, Gazeta Wyborcza, La Repubblica, Tages-Anzeiger şi Tribune de Genève.

    Comisia Europeană a fost reprezentată de Paolo Cesarini – şeful unităţii de social media a DG CONNECT, din cadrul Pieţei Unice Digitale. Acesta a amintit că, la sfârşitul lunii trecute, Executivul comunitar a publicat o comunicare, adică un document politic care nu are efecte juridice, în care îşi expune opinia cu privire la combaterea dezinformării online. Paolo Cesarini: Când au fost întrebaţi, în cadrul unui eurobarometru, care este frecvenţa cu care întâlnesc ştiri false, 70% dintre cetăţenii europeni au răspuns ‘cel puţin o dată pe săptămână’. Când au fost întrebaţi dacă ei consideră că acest lucru este o problemă, 87% au apreciat că este o problemă a ţării lor, iar 83% au declarat că este o problemă a democraţiei în general. Acelaşi studiu mai arată că, atunci când vorbim de încredere, cetăţenii tind încă să se bazeze pe mijloacele tradiţionale de informare în masă. 70% dintre cetăţeni au spus că au încredere în radiouri, urmate de agenţii de presă şi de televiziuni. Presa online este cotată foarte slab pe această scară a încrederii, cu aproximativ 27%.


    Astfel, Comisia Europeană a propus un cod de bună conduită pentru Google, Facebook şi Twitter. Examinarea reclamelor cu scop politic şi accelerarea închiderii conturilor care distribuie ştiri false se numără printre măsurile pe care platformele sunt îndemnate să le adopte. Dacă rezultatele se lasă aşteptate, Comisia Europeană nu exclude totuşi să propună mai târziu acţiuni de reglementare.