Tag: Letiţia Orşivschi

  • Muzeul Oului, Vama

    Muzeul Oului, Vama

    Vă invităm azi
    într-un tur virtual al unui muzeu deosebit. Este cel mai mare muzeu de acest
    gen din România, fiind unic prin modul de organizare și prin valoarea
    exponatelor. Colecțiile din Muzeul Oului aparțin profesoarei Letiția Orșivschi,
    artist român recunoscut la nivel național și internațional, reprezentantă a
    României la târguri, saloane și expoziții internaționale, multiplă laureată la
    concursurile internaționale și colaborator a numeroase muzee și instituții de
    cultură din țară și străinătate. Veți putea vedea peste 7000 de ouă, atât din
    Bucovina, cât și de pe toate meridianele lumii. Dintre acestea, aproximativ
    3500 de ouă de diverse dimensiuni, lucrate în tehnici și stiluri diferite,
    provin din peste 82 de țări de pe toate cele 5 continente, spune Letiția Orșivschi.

    La acestea se adaugă binecunoscutele și frumoasele ouă bucovinene.
    Veți descoperi o evoluție a oului în timp. În Bucovina de odinioară ouăle erau
    lucrate simplu, cu elemente grosiere, cu un element unic, dominant, însă în
    aceleași culori de pământ, care și azi se regăsesc în Bucovina pe ștergare,
    covoare și pe costumele tradiționale. Culorile erau obținute din fierturi de
    plante, frunză de ceapă, sfeclă roșie și cărbune. Veți mai descoperi și ouă
    care au aparținut familiei mele, cu o vechime între 50 și 100 de ani. Acestea
    au fost ouă pline și, nefiind lăcuite, au permis evaporarea albușului prin
    porii cojii și coagularea gălbenușului în interior. Erau păstrate în casa
    tradițională mai ales pentru zilele cu tunete și cu fulgere puternice. Oul
    sfințit odinioară la Paște era pus în tocurile geamurilor, ca să-i apere pe cei
    dinăuntru de răul de afară.


    Veți afla că
    prima tehnică a vopsirii ouălor se numea tehnica baticului și presupunea trei
    băi succesive de culori. Aceasta era folosită îndeosebi în estul Europei.
    Ulterior, în Bucovina, a apărut însă o tehnică deosebită, spune profesoara Letiția
    Orșivschi, curatoarea Muzeului Oului din Vama, Bucovina:

    În Bucovina se
    folosește și cea de-a doua tehnică a decorării oului cu ceară în relief și este
    unică în lume. Brâul este unic iar vârfurile oului sunt lucrate obligatoriu cu
    motive geometrice. Există un limbaj al culorilor și al motivelor. Atunci când
    elementul este unic și dominant pe întreaga suprafață a oului, mesajul e pentru
    întreaga viață, dar pentru o singură persoană. Elementele dublate vor fi
    întotdeauna în Bucovina reprezentări ale familiei, iar trei elemente împreună
    vor reprezenta în Bucovina familia cu copii.


    Înainte existau
    doar culorile de pământ, culorile costumului popular, care, în cultura
    bucovineană, reprezintă belșugul, prosperitatea, rodul muncii omului. Apoi,
    tehnica s-a diversificat și a apărut un adevărat limbaj al culorilor.

    Micuțele comunități din jurul mănăstirilor au început să lucreze ouă
    în culoarea dominantă a frescei și, astfel, apar și culori care, în timpul
    ocupației austro-ungare încep să fie țesute pe costumul popular. De asemenea,
    pentru prima dată, pe brâul costumului apare tricolorul, pentru a demonstra
    bucovineanului apartenența la aceste locuri. Roșul a reprezentat mereu culoarea
    divinității pentru bucovineni, galbenul e culoarea belșugului și a
    prosperității, iar albastrul e culoarea liniștii sufletești. În timp, însă,
    femeile au adăugat și verdele, culoarea vieții, a sănătății, dar, mai ales, a
    speranței, speranța de a rămâne întotdeauna aici, în Bucovina. Este verdele de
    Sucevița. De asemenea, bucovineanul a
    început să lucreze și ouăle multicolore. Ele au apărut foarte târziu în cultura
    noastră.


    În prezent, asemenea tuturor muzeelor, și Muzeul Oului este închis ca o
    măsură de prevenire a infecției cu virusul COVID-19. Însă asta nu înseamnă că
    nu puteți admira micile bijuterii, adevărate opere de artă. Letiția Orșivschi
    actualizează mereu pagina de Facebook a muzeului cu imagini și cu materiale
    video, în timp ce pe pagina de internet a muzeului puteți vedea o parte dintre
    exponate în galeria de imagini.

  • Le musée de l’Oeuf, de Vama, en Bucovine

    Le musée de l’Oeuf, de Vama, en Bucovine

    Nous vous invitons aujourdhui à faire le tour virtuel dun musée pas comme les autres. Cest le plus grand musée en son genre de Roumanie, unique de par la valeur des objets exposés et la manière dont il est structuré. Et nous avons nommé le Musée de lOeuf de Vama, localité de Bucovine, province historique située dans le nord-est du pays. Les œufs peints que lon peut y admirer font partie de la collection de Letiția Orșivschi, enseignante de son état et artiste connue et reconnue au plan national et international. Participante à maintes expositions organisées à létranger, elle est aussi multiple lauréate des concours internationaux et collaboratrice de nombre de musées et dinstitutions culturelles de Roumanie et dailleurs. Sur les 7000 œufs exposés, plus de 3000 sont peints. Ils proviennent de 82 pays du monde, qui ont une riche tradition dans la décoration des œufs, précise Letiția Orșivschi: Sy ajoutent, bien sûr, les œufs peints de Bucovine. Le musée vous invite à découvrir l’évolution des techniques de décoration à travers les âges. En Bucovine, par exemple, les œufs étaient décorés de motifs simples, en touches grossières représentant notamment des symboles de la terre à retrouver aussi sur les tapis ou les costumes traditionnels. Les couleurs utilisées étaient toutes végétales, à base de plantes telles l’oignon ou la betterave ou encore à base de charbon. Vous y découvrirez aussi des œufs vieux de 50 à 100 ans, qui ont appartenu à ma famille. Ils avaient été peints sans être vidés de leur contenu. Et puisque ces œufs navaient pas été enduits de vernis, cela a permis au blanc de sévaporer par les pores de la coquille et au jaune de se coaguler. Les anciens croyaient en leur pouvoir de protéger les gens des mauvais esprits, des tonnerres et des foudres. Jadis, on plaçait un œuf bénit le jour de Pâques dans lencadrement des fenêtres pour garder la famille à labri du danger.”



    Au musée de lŒuf de Vama vous apprendrez que la première technique de coloriage des œufs était connue sous le nom de technique du batik. Utilisée notamment dans lEurope de lest, elle supposait trois bains de teinture successifs. Plus tard, une technique particulière allait apparaître en Bucovine, précise Mme Letiția Orșivschi, commissaire du Musée de Vama: En Bucovine, on emploie une technique unique au monde, qui consiste à décorer lœuf avec de la cire colorée en relief. Alors que le milieu de la coquille est décoré dune seule manière, les pointes en sont ornées de motifs géométriques. Il y a tout un langage des couleurs et des motifs. Par exemple décorer un œuf dun seul et unique élément cest transmettre un message pour toute la vie, mais pour une seule personne. Par contre, le doublet renvoie au couple, tandis que la présence de trois éléments signifie la famille avec enfants.”



    Auparavant, on nutilisait que les couleurs de terre, celles que lon retrouve sur le costume traditionnel. Elles représentent, dans la culture locale, labondance, la prospérité, le fruit du travail de lhomme. La technique sétant diversifiée petit à petit, un véritable langage des couleurs sest fait jour, explique Letiția Orșivschi: Les petites communautés près des monastères ont commencé à utiliser la couleur dominante des fresques murales de ces lieux de culte. Pendant loccupation austro-hongroise, les artisans introduisent les nouvelles couleurs dans le tissage des costumes traditionnels. En outre, pour la première fois, sur la ceinture apparaissent les trois couleurs du drapeau national. Pour les habitants de Bucovine, le rouge a toujours symbolisé la divinité, le jaune – la prospérité et labondance, le bleu – la paix de lâme. Au fil du temps, les femmes y ont ajouté le vert, symbole de la vie, de la santé et surtout de lespoir. Et pas nimporte quel vert, mais le célèbre vert des fresques du monastère de Sucevița. Enfin, plus tard, apparaissent en Bucovine aussi les œufs multicolores.



    A présent, le Musée de lŒuf, comme tous les autres musées dailleurs, est fermé au public. Cest lune des mesures mises en place en ce temps de pandémie de coronavirus. Nempêche. Les œufs peints de Vama, véritables œuvres dart, on peut les admirer sur la page Facebook du musée, mise à jour par Letiția Orșivschi ou encore sur la page Internet. Là, dans la galerie dimages, on peut voir une partie des œufs exposés. (Trad. Mariana Tudose)

  • Eiermuseum in der Bukowina: das Ei als A und O des Lebens

    Eiermuseum in der Bukowina: das Ei als A und O des Lebens

    Wir laden Sie heute ein, ein besonderes Museum zu besuchen. Es ist das grö‎ßte Museum seiner Art in Rumänien. Die Gestaltungsweise sowie der besondere Wert der hier ausgestellten Exponate verwandeln den Museumsbesuch in eine einmalige Erfahrung. Die Sammlungen im Eiermuseum sind Eigentum der rumänischen Künstlerin Letiţia Orşivschi. Die berühmte Professorin vertritt Rumänien an verschiedenen internationalen Messen und Ausstellungen. Im Laufe der Zeit gewann sie zahlreiche internationale Preise. Letiţia Orşivschi arbeitet mit vielen Museen und Kulturinstitutionen im In- und Ausland zusammen. Ihre Sammlung umfasst derzeit mehr als 7.000 Exponate, die sowohl aus der Bukowina wie auch aus anderen Ecken der Welt stammen. Rund 3.500 Eier in verschiedenen Grö‎ßen und Farben, aus den unterschiedlichsten Materialien und durch vielfältige Techniken gefertigt, können im Museum gesichtet werden. Sie stammen aus 82 Ländern von fünf verschiedenen Kontinenten, so Letiţia Orşivschi:



    Wir dürfen die wohl bekannten, wunderschönen Eier aus der Bukowina nicht vergessen. Das Museum stellt eine zeitliche Entwicklung der verzierten Eier vor. In der Vergangenheit war die Eierbemalung in der Bukowina recht einfach gehalten. Es herrschte ein zentrales Motiv vor. Die Farben wurden im Laufe der Zeit bewahrt — heute noch werden die Eier in Erdfarben bemalt. Die gleichen Farben werden auch bei der Herstellung von Tischtüchern, Teppichen und der Trachten in der Region verwendet. Die Farben wurden aus Pflanzenbrühen gewonnen — Zwiebelblätter, rote Beete und Kohle wurden dabei vermischt. Manche Eier kommen aus meiner eigenen Familie. Sie sind 50 bis 100 Jahre alt. Auf dem Land besteht der Glaube, dass Eier, die zu Ostern geweiht wurden, das Böse vertreiben. Daher bewahrten wir die Eier in unserem Haus auf dem Land. Sie sollten das Haus vor allem gegen Blitz und Donner schützen.“




    Die erste Maltechnik für Eier war als Kopftuch-Technik“ bekannt. Dadurch sollten die Eier dreimal hintereinander in Farbe getunkt werden. Die genannte Technik wurde vorwiegend in Osteuropa verwendet. Die Bewohner der Region Bukowina entdeckten allerdings eine Zeit später eine andere, besondere Technik zum Eiermalen, erklärte Letiţia Orşivschi, die Kuratorin des Eiermuseums in der Ortschaft Vama, Bukowina:



    In der Bukowina wird eine einmalige Wachstechnik zur Gestaltung von Ostereiern verwendet. Man spürt nämlich die Wachsmuster auf dem Osterei als erhabenes Relief. Es ist eine einmalige Technik. Die Eierspitzen werden unbedingt mit geometrischen Motiven verziert. Es gibt eine Sprache der Farben und Motive. Handelt es sich um ein einziges, dominantes Element auf der ganzen Eioberfläche, so wird dadurch eine Botschaft für das ganze Leben vermittelt. Verdoppelte Elemente stehen in der Bukowina für die Familie. Drei Elemente, die verflochten werden, repräsentieren eine Familie mit Kindern. Die mittlere Linie umfasst immer ein Lebenssymbol. Das Leben wird in der Bukowina durch ein Rhombus abgebildet — er steht für die wichtigsten Momente im Leben: die Geburt, die Reife und den Tod. Eine Nacheinanderfolge von Rauten deutet auf mehrere Generationen hin. Brâncuşi lie‎ß sich von diesem Motiv bei der Schaffung der Säule der Unendlichkeit inspirieren.“




    Früher wurden ausschlie‎ßlich Erdfarben bei der Gestaltung von Ostereiern eingesetzt. Diese weisen auf Wohlstand und Reichtum in der Bukowiner Kultur hin. Mit der Zeit wurde die Technik komplexer, es entstand eine Sprache der Farben:



    Die kleinen Klostergemeinschaften fingen an, die Ostereier in der dominanten Freskenfarbe zu bemalen. Während der österreichisch-ungarischen Herrschaft erscheinen diese Farben zum ersten Mal auch in der Volkstracht. Auf dem Gürtel erscheinen jetzt auch die drei Landesfarben — ein Zeichen der Angehörigkeit zu diesem Land. Rot war für die Bukowina-Bewohner immer die Farbe der Gottheit. Gelb steht hier für Wohlhabenheit und Fülle. Blau steht für den Seelenfrieden. Mit der Zeit kam auch grün dazu — ein Symbol für die Lebensfreude, für Hoffnung. Die Hoffnung, Bukowina nie zu verlassen.“




    Das Eiermuseum in der Ortschaft Vama kann heuer von Montag bis Samstag zwischen 9 und 18 Uhr und sonntags von 9 bis 14 Uhr besucht werden.

  • Muzeul Oului, Vama

    Muzeul Oului, Vama

    Deschidem azi
    porțile unui muzeu deosebit. Este cel mai mare muzeu de acest gen din România,
    fiind unic prin modul de organizare şi prin valoarea exponatelor. Colecţiile
    din Muzeul Oului aparţin profesoarei Letiţia Orşivschi, artist român recunoscut
    la nivel naţional şi internaţional, reprezentantă a României la târguri,
    saloane şi expoziţii internaţionale, multiplă laureată la concursurile
    internaţionale şi colaborator a numeroase muzee şi instituţii de cultură din
    ţară şi străinătate. Veți putea vedea peste 7000 de ouă, atât din Bucovina, cât
    şi de pe toate meridianele lumii. Dintre acestea, aproximativ 3500 de ouă de
    diverse dimensiuni, lucrate în tehnici şi stiluri diferite, provin din 82 de
    ţări de pe toate cele 5 continente, spune Letiţia Orşivschi.

    La acestea se adaugă binecunoscutele și frumoasele ouă bucovinene.
    Veți descoperi o evoluție a oului în timp. În Bucovina de odinioară ouăle erau
    lucrate simplu, cu elemente grosiere, cu un element unic, dominant, însă în
    aceleași culori de pământ, care și azi se regăsesc în Bucovina pe ștergare,
    covoare și pe costumele tradiționale. Culorile erau obținute din fierturi de
    plante, frunză de ceapă, sfeclă roșie și cărbune. Veți mai descoperi și ouă
    care au aparținut familiei mele, cu o vechime între 50 și 100 de ani. Acestea
    au fost ouă pline și, nefiind lăcuite, au permis evaporarea albușului prin
    porii cojii și coagularea gălbenușului în interior. Erau păstrate în casa
    tradițională mai ales pentru zilele cu tunete și cu fulgere puternice. Oul
    sfințit odinioară la Paște era pus în tocurile geamurilor, ca să-i apere pe cei
    dinăuntru de răul de afară.




    Veți afla că
    prima tehnică a vopsirii ouălor se numea tehnica baticului și presupunea trei
    băi succesive de culori. Aceasta era folosită îndeosebi în estul Europei.
    Ulterior, în Bucovina, a apărut însă o tehnică deosebită, spune profesoara
    Letiţia Orşivschi, curatoarea Muzeului Oului din Vama, Bucovina.

    În Bucovina se folosește și cea de-a doua tehnică a decorării oului cu
    ceară în relief și este unică în lume. Brâul este unic iar vârfurile oului sunt
    lucrate obligatoriu cu motive geometrice. Există un limbaj al culorilor și al
    motivelor. Atunci când elementul este unic și dominant pe întreaga suprafață a
    oului, mesajul e pentru întreaga viață, dar pentru o singură persoană.
    Elementele dublate vor fi întotdeauna în Bucovina reprezentări ale familiei,
    iar trei elemente împreună vor reprezenta în Bucovina familia cu copii. Pe
    brâul oului vom reprezenta mereu un simbol al vieții. Aceasta e reprezentantă
    prin elementul de bază, rombul, căruia în Bucovina i se spune batistuță
    bucovineană și care înseamnă nașterea, maturitatea și finalul ciclului de
    viață. Succesiunea de romburi înseamnă succesiunea de generații, motiv din care
    s-a inspirat Brâncuși în crearea Coloanei Infinitului. În concepția
    sculptorului oul este maica tuturor formelor, iar infinitul e doar brâul oului.




    Înainte existau
    doar culorile de pământ, culorile costumului popular, care, în cultura
    bucovineană, reprezintă belșugul, prosperitatea, rodul muncii omului. Apoi,
    tehnica s-a diversificat și a apărut un adevărat limbaj al culorilor. Micuțele comunități din jurul mănăstirilor au început să lucreze ouă
    în culoarea dominantă a frescei și, astfel, apar și culori care, în timpul
    ocupației austro-ungare încep să fie țesute pe costumul popular. De asemenea,
    pentru prima dată, pe brâul costumului apare tricolorul, pentru a demonstra
    bucovineanului apartenența la aceste locuri. Roșul a reprezentat mereu culoarea
    divinității pentru bucovineni, galbenul e culoarea belșugului și a
    prosperității, iar albastrul e culoarea liniștii sufletești. În timp, însă,
    femeile au adăugat și verdele, culoarea vieții, a sănătății, dar, mai ales, a
    speranței, speranța de a rămâne întotdeauna aici, în Bucovina. Este verdele de
    Sucevița. De asemenea, bucovineanul a
    început să lucreze și ouăle multicolore. Ele au apărut foarte târziu în cultura
    noastră.


    Muzeul Oului din
    Vama se redeschide în 2019 începând din data de 1 aprilie și poate fi vizitat
    de luni până sâmbătă, între orele 9.00-18.00 și duminică, între orele
    9.00-14.00.

  • Vacanţă în Bucovina

    Vacanţă în Bucovina

    Astăzi facem o călătorie în nordul României, în Ţinutul Mănăstirilor. Vom descoperi Bucovina aşa cum se prezintă ea în această toamnă turiştilor: ideală pentru familii, pentru iubitori ai turismului activ şi pentru cei care doresc să se reculeagă. Regiunea istorică Bucovina este recunoscută îndeosebi pentru traseele de pelerinaj la vechile mănăstiri, monumente UNESCO. Însă, dincolo de credinţă, ţinutul se remarcă şi prin peisajele frumoase, chiar surprinzătoare, satele care păstrează arhitectura de odinioară şi tradiţiile încă vii. Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, ne confirmă faptul că aici se pot practica foarte multe forme de turism: de la cel activ, la cel de tratament, ecvestru, de vânătoare, cultural sau pentru sporturi extreme. În funcţie de fiecare dorinţă putem face un traseu personalizat, un sejur de câteva zile, însă trebuie punctat obligatoriu ce înseamnă, de fapt, Bucovina: mănăstirile. Aş pleca de la cele UNESCO, pentru că avem aici şi Voroneţ, Suceviţa, Moldoviţa şi multe alte monumente religioase recunoscute la nivel mondial. Aş merge mai departe cu satul bucovinean, fiindcă, din păcate, mai ales în mediul urban, am cam pierdut contactul cu tradiţia, cu moştenirea noastră culturală. Aş continua cu zona de munte, atât Vatra Dornei cât şi Câmpulung Moldovenesc, unde sunt foarte multe peisaje frumoase. Avem masive montane foarte frumoase: Rarău, Giumalău, Călimani. Şi, de ce nu, aş merge şi spre zona de câmpie, unde avem muzeele. De exemplu, la Fălticeni, avem singura colecţie de autor din România: e vorba despre Muzeul Ion Irimescu.”



    Cătălin Nechifor, în prezent preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, a lucrat în turism şi a avut ocazia să cunoască mulţi vizitatori, atât din ţară cât şi de peste hotare. Lucram într-un hotel şi eram în contact direct cu turiştii. Evident, acum 15 ani, lucrurile nu stăteau atât de bine ca acum. Însă, în Bucovina, ceea ce pot spune este că turistul primeşte satisfacţie în locul banilor. Nu sunt multe cazuri de turişti care pleacă nemulţumiţi, iar reclamaţii nu am primit. Cei care lucrează în turism şi-au dat seama că reclama cea mai bună ţi-o face chiar turistul şi ţin foarte mult ca acesta să plece de aici deosebit de mulţumit.”



    Ne îndreptăm acum spre Marginea. Aici veţi găsi un muzeu etnografic, amenajat într-o casă veche de peste 100 de ani. Însă nu vechimea casei este cea care impresionează, ci costumele populare, ţesăturile, colierele şi, mai ales, ceramica. Veţi admira obiecte meşteşugăreşti şi-i veţi întâlni chiar pe creatori, meşteşugarii, care vă pot face şi o demonstraţie. Corneliu Magopăţ este meşter olar. A învăţat olăritul de la 7 ani, de la părinţi. În primul rând, noi ne deosebim de celelalte centre de ceramică prin culoare. Faptul că obţinem culoarea pe cale naturală, fără a interveni cu alţi oxizi sau vopseluri, ne face unici în România şi Europa. Asta-i atrage în primul rând pe turiştii noştri. În al doilea rând, cadrul ambiental. Avem turişti străini în proporţie de 40%, restul fiind români care ne apreciază. Avem expoziţie unde clienţii pot să admire produsele noastre, le pot cumpăra, se pot vizita atelierele, cuptoarele de ardere, cam totul. Oamenii sunt curioşi. Cei care doresc să încerce la noi olăritul, îi ajutăm, le oferim toate indicaţiile, creăm împreună nişte modele, pe care le pot lua şi acasă. Se simt foarte bine turiştii la noi. Au plecat cu amintiri frumoase, cu promisiunea că vor reveni şi, de ce nu, să încerce din nou.”



    Continuându-ne călătoria, ajungem la Vama. Este un sat mic, situat între dealuri. Aici, într-o casă tradiţională bucovineană, veţi găsi cea mai numeroasă colecţie de ouă din România şi una dintre cele mai importante din Europa. Este o colecţie expusă în 22 de vitrine, îngrijită de profesoara Letiţia Orşivschi. Reprezentând ţara şi zona la saloane şi expoziţii internaţionale de ouă, am reuşit să înfiinţez acest muzeu, cea mai importantă colecţie de ouă a României, cu peste 3.000 de ouă, adunate din 79 de ţări. Sunt ţări cu tradiţie în decorarea oului, la care se adaugă binecunoscutele şi frumoasele noastre ouă bucovinene. Veţi descoperi o evoluţie a oului în timp. În Bucovina de odinioară ouăle erau lucrate simplu, cu elemente grosiere, însă în aceleaşi elemente de pământ care se regăsesc şi azi în Bucovina pe ştergare, covoare şi pe costumele tradiţionale. Sunt culori obţinute din fierturi din plante, frunze de ceapă, sfeclă roşie şi cărbune.”



    Aici veţi vedea încondeiate şi ouă din Bali, Vietnam, China, Cehia, Germania şi chiar Australia. Toate cu povestea lor.



    Părăsim lumea satului şi ne îndreptăm acum spre oraş. În municipiul Fălticeni se află cea mai bogată colecţie de autor din România: peste 300 de lucrări de sculptură şi 1.000 de desene, toate expuse la Muzeul de Artă Ion Irimescu.” Gheorghe Dăscălescu, directorul muzeului, ne face o scurtă prezentare a autorului, maestrul Irimescu. A fost unul dintre cei mai mari sculptori ai secolului XX, continuând o generaţie de aur de artişti, începând cu Paciurea şi până la inegalabilul Brâncuşi. El s-a creat într-un spaţiu spiritual deosebit la Fălticeni, recunoscut prin peste 100 de personalităţi: scriitori, artişti plastici, actori. Creaţia sa este o îmbinare între clasic şi modern, pornind de la clasicismul grecesc. Apoi, fiind în contact cu marile curente artistice de la Paris, a fost receptiv la nou, însă nu într-o încercare mimetică. Trecând prin filtrul talentului şi sufletului său, a ajuns la o sinteză între clasic şi modern.”



    În speranţa că v-am convins să alegeţi Bucovina ca destinaţie de vacanţă, vă aşteptăm şi data viitoare cu o nouă destinaţie.