Tag: licenta de transport

  • Proteste ale transportatorilor

    Proteste ale transportatorilor

    Un protest al taximetriştilor a îngreunat, marţi, circulaţia prin centrul Bucureştiului, după ce zeci de maşini au fost parcate chiar în faţa Guvernului. Taximetriştii sunt nemulţumiţi de concurenţa neloială pe care spun
    că le-ar face-o şoferii afiliaţi Uber,
    care, în opinia lor, funcţionează ilegal pentru că nu au licenţe de transport.


    Cu o zi înainte, Primăria
    Capitalei anunţase că modifică
    regulamentul de taximetrie în capitală, astfel că toate firmele din domeniu vor avea nevoie de licenţă, inclusiv Uber.
    După discuţiile avute la
    Guvern cu autorităţile, reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi
    Transportatorilor Autorizaţi din România – COTAR – nu au obţinut garanţia că
    Executivul va modifica legislaţia referitoare la taximetrie, astfel încât cei
    care practică transportul nelicenţiat să fie sancţionaţi.

    Taximetriştii spun că
    nu renunţă la proteste şi chiar se gândesc la noi forme – precizează
    preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu: Avem patru roţi la fiecare maşină şi ştim ce avem de făcut, cu tot
    respectul. Avem şi autorizaţie aici, dar s-ar putea să nu mai primim aici, avem
    linii de centură, avem absolut tot din toată ţara să ne punem în mişcare. Deci,
    o să vedem dacă stăm fiecare la casa lui, că vin sărbătorile pentru toţi, nu
    numai la Guvern şi la noi. Dacă nu, pentru că situaţia este foarte grea, să
    ştiţi, transportul ilicit de persoane a luat o mare amploare. În momentul de
    faţă, acesta este mai mare ca noi. Dacă noi suntem 110 mii de transportatori de
    persoane – taxi şi transport de persoane prin curse regulate – ei, în momentul
    de faţă, sunt cred că 140 de mii. Numai în Bucureşti sunt 10 mii de oameni,
    care, cu maşina personală, fac transport de persoane sub Uber.


    Reprezentanţii acestei firme se apară şi susţin că
    oferă servicii IT, iar şoferii au firme de tip PFA şi plătesc taxe şi impozite.


    Conflicte de acest tip sunt în mai multe ţări, iar subiectul a ajuns şi la
    Curtea Europeană de Justiţie, care a decis că
    Uber este un serviciu de transport. Curtea a subliniat că această platforma,
    care îi pune în legătură pe şoferii neprofesionişti care utilizează propriul
    autovehicul cu persoane care doresc să călătorească în interiorul oraşelor, nu
    este un serviciu digital. Astfel, în conformitate cu legislaţia actuală, este
    la latitudinea statelor membre să reglementeze condiţiile în conformitate cu
    care astfel de servicii vor fi oferite.

    În România, această firmă este prezentă
    de 3 ani şi are peste 450 mii de utilizatori, din care 350 de mii în Bucureşti.
    România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est-europeană, după
    Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană.