Tag: lider de audienţă

  • Recorduri de audienţă la Radio România Actualităţi

    Recorduri de audienţă la Radio România Actualităţi

    Radio România Actualităţi este lider de piaţă atât la nivel naţional, cât şi în mediul urban, potrivit celui mai recent sondaj publicat, luni, de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA).


    La nivel naţional, RRA are o cotă de piaţă de 13,1%, în timp ce în mediul urban a ajuns la o cotă de 14,5 %, înregistrând o creştere cu 2,2 procente.

    În Bucureşti, Radio România Actualităţi este lider absolut având cea mai mare cotă de piaţă (14.3%) şi depăşind staţiile concurente şi în ceea ce priveşte numărul de ascultători (217.000). Este pentru prima dată după mulţi ani când RRA redevine lider de audienţă în Bucureşti (Daily Reach şi Market Share).

    Datele sondajului ARA indică, de asemenea, că în perioada ianuarie – aprilie, în plină perioadă de pandemie, peste 1,7 milioane de ascultători au ales Radio România Actualităţi pentru a se informa.

    Pe fondul unei perioade complicate, când nevoia de informaţie promptă şi corectă a fost mai acută ca niciodată, Radio România Actualităţi a înţeles că misiunea publică înseamnă responsabilităţi sporite şi a adaptat programele în dorinţa de a fi cât mai utili ascultătorilor. Aşa a apărut, la începutul lunii aprilie, emisiunea România – stare de urgenţă, o producţie care a adus în prim plan ultimele ştiri şi analize despre situaţia generată de pandemie atât în ţară, cât şi în străinătate, mai ales acolo unde trăiesc mari comunităţi de români.

    Radio România Actualităţi mulţumeşte ascultătorilor săi pentru încrederea acordată!

    Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 6 ianuarie – 26 aprilie, de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, respectiv în urban, rural şi în municipiul Bucureşti.

    Eşantionul are un volum de 11.010 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±0,9%. În mediul urban s-au realizat 7.708 interviuri, în mediul rural s-au realizat 3.302 interviuri, iar în Bucureşti s-au realizat 1.809 interviuri. În eşantion au fost incluse 1.875 localităţi, dintre care 67 localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 239 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori, 340 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori şi 1.229 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

    Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).

  • Radio România îşi reconfirmă poziţia de lider de audienţă

    Radio România îşi reconfirmă poziţia de lider de audienţă

    Conform datelor de audienţă furnizate de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) – Valul de primăvară 2014, publicate astăzi,Radio România Actualităţi, principalul post al Societăţii Române de Radiodifuziune, este pe primul loc, cu o cotă de piaţă de15,2% la nivel naţional (14,7% cotă de piaţă la nivel urban şi 15,4% cotă de piaţă în municipiul Bucureşti).



    La nivel naţional, posturile Radio România înregistrează o creştere de aproximativ un procent al indicatorului market share, cota de piaţă înregistrată fiind de 31,7%.



    Aceste rezultate, care conţin creşteri importante faţă de studiul precedent, sunt urmarea firească a adaptării şi modernizării ofertei editoriale a principalului post al Radio România precum şi a campaniei de marketing derulate în ultimele luni ale anului 2013.



    Deşi în valul de primavară se înregistrează o scadere a pieţei totale de radio cu 781,4 mii de ascultători la nivel naţional,programele Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) sunt ascultate zilnic de circa 4,5 milioane de persoane, reprezentând o treime din totalul ascultătorilor din România.



    Studiul de Audienţă Radio – Valul de primăvară 2014 a fost efectuat în perioada 13 ianuarie – 27 aprilie 2014 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi GFK România pe un eşantion de 9.434 de persoane dintre care 7.401 în mediul urban şi 2.033 în mediul rural. Studiul a cuprins 1.172 de localităţi, dintre care 313 în mediul urban şi 859 în mediul rural. Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă folosita de cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).



    Vă mulţumim pentru încrederea pe care ne-o acordaţi!