Tag: marfa

  • Piața de desfacere britanică post-Brexit

    Piața de desfacere britanică post-Brexit

    Șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și președintele Consiliului
    European, Charles Michel, au semnat, în penultima zi a anului trecut, tratatele
    care reglementează relația Uniunii Europene cu Regatul Unit post-Brexit. Pentru
    ca înțelegerea să intre în vigoare, era nevoie de undă verde din partea
    Parlamentului European, dar Consiliul a aprobat
    aplicarea temporară a acordului până la votul din forul legislativ.


    Daniel Buda, eurodeputat din grupul
    popularilor, explică de ce Parlamentul European a cerut o prelungire a
    perioadei de provizorat:


    În momentul de față discutăm de un acord provizoriu, valabil până în jurul
    datei de 27 februarie. Parlamentul European, prin vocea președintelui David
    Sassoli a cerut prelungirea ceste stări de provizorat până când forul
    legislativ se va putea implica în evaluarea sectorială a cestui acord în așa
    fel încât sectoarele economice să nu aibă de suferit din această perspectivă.
    De altfel, am participat, zilele trecute, la conferința președinților (n.r. de
    comisii) unde s-a discutat despre această temă , mai exact despre Comisiile
    care trebuie să evalueze acest acord,
    fiecare pe domeniul său, dar și să evalueze implementarea acestui acord
    și respectarea clauzelor astfel încât să nu existe perturbări majore ale
    pieței.





    Probleme au apărut, însă, în ceea ce înseamnă transportul comercial dintre
    Uniune și Marea Britanie. Rafturile cu legume și fructe din Regatul Unit sunt
    deseori goale deoarece transporturile de marfă din țările UE sunt întârziate în
    punctele vamale. Mai mult, britanicii încep să resimtă și lipsa forței de
    muncă, în sectorul agricol, subliniază eurodeputatul Daniel Buda:


    Există dificultăți majore în ceea ce privește asigurarea cu legume și
    fructe a Mari Britanii. Firește, acest fapt dăunează într-o oarecare măsură și
    fermierilor din interiorul Uniunii Europene pentru că avem nevoie de o piață de
    desfacere și – dacă se face o paralelă cu embargoul impus Rusiei în urmă cu
    câțiva ani, perioadă în care, practic, nu se puteau exporta produse alimentare
    către Rusia din cauza disputelor cu Ucraina – suntem în aceeași logică acum cu
    Marea Britanie, dar din alte motive, și suntem preocupați de asigurarea unui
    flux continuu de produse, legume fructe și altele, pentru că discută de o piață
    de care noi avem nevoie.

    De altfel, și britanicii resimt, din informațiile pe
    care le avem, faptul că se confruntă cu o lipsă de fructe și legume, pentru că fermierii
    europeni încep să își găsească alte piețe de desfacere, însă britanicii , din
    nefericire, nu au la îndemână prea multe piețe de aprovizionare, mai ales că
    produsele din interiorul Uniunii Europene sunt de foarte bună calitate.
    Aceleași produse sunt în sectorul agricol, spre exemplu, și cu forța de muncă.
    Britanicii nu mai au același aflux de lucrători și sunt probleme care se vor
    resimți mult mai acut când vor intra culturile pe rol, fie că discutăm de fructe legume sau alte plante de acolo.

    Din
    nefericire, acest Brexit nu a folosit nimănui, dăunează tuturor, iar pentru
    noi, ca membri ai Uniunii Europene, suntem preocupați să minimizăm aceste
    efecte și să încercăm ajutăm mai departe și să creăm acele facilități necesare
    pentru producătorii din interiorul Uniunii – indiferent că discutăm de
    producători agricoli sau de oricare alte produse – pentru a avea o piață de
    desfacere.






  • Ungaria: restricţia pentru transportul de marfă ridicată

    Ministerul ungar al Dezvoltării ridică în zilele de 13 şi
    14 iunie restricţia de circulaţie pentru autovehiculele de transport marfă a
    căror masă totală depăşeşte 7,5 tone, din cauza caniculei, anunţă MAE.




    Pe teritoriul Ungariei este impusă, de obicei, restricţia
    pentru vehiculele de marfă, valabilă timp de 24 de ore, de sâmbătă ora 22.00
    până duminică, acceaşi oră. Vremea călduroasă din ultimele zile au determinat
    autorităţile ungare să ridice temporar restricţia.

  • Ungaria: restricţii pentru autovehiculele de transport marfă

    Pe perioada sărbătorilor de iarnă, Ungaria aplică restricţiile de circulaţie aplicabile autovehiculelor de transport marfă. Interdcția de circulația se aplică numai vehiculelor de transport marfă a căror masă totală depăşeşte greutatea de 7,5 tone.



    Astfel, tranportatorii vizați de restricții nu vor putea intra pe teritoriul Ungariei în următoarele perioade:


    – Din data de 24.12.2014, de la ora 22:00, până la data de 26.12.2014, ora 22:00 — perioadă corespunzătoare Crăciunului;


    – Din data de 27.12.2014, de la ora 22:00, până la data de 28.12.2014, ora 22:00 — conform reglementărilor aferente zilelor sfârşitului de săptămână;


    – Din data de 31.12.2014, de la ora 22:00, până la data de 01.01.2015, ora 22:00 — perioadă aferentă sărbătoririi Anului Nou;


    – Din data de 03.01.2015, de la ora 22:00, până la data de 04.01.2015, ora 22:00 — conform reglementărilor aferente zilelor sfârşitului de săptămână.


  • Ungaria: trafic interzis pentru tranpsoratori de marfă

    Ministerul român de Externe informează asupra restricţiilor de circulaţie din Ungaria. Astfel, începând de sâmbătă, 7 iunie, ora 22:00, este interzisă intrarea pe teritoriul Ungariei a autovehiculelor de transport marfă a căror masă totală depăşeşte greutatea de 7,5 tone. Restricţia este valabilă timp de 48 de ore, până luni, 9 iunie, ora 22.00.Restricţia este valabilă timp de 48 de ore, până luni, 9 iunie, ora 22.00.

  • Tensiuni sociale la CFR Marfă

    Tensiuni sociale la CFR Marfă

    Federaţiile sindicale din transporturile feroviare de stat din România ameninţă că ar putea declanşa conflictul colectiv de muncă începând cu 23 aprilie, dacă, până atunci, nu vor fi încheiate noile contracte colective de muncă.



    Liderii sindicali susţin că actualele contracte expiră pe 19 aprilie, iar nesemnarea unora noi ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariaţi de la CFR Marfă. În plus, sindicaliştii reclamă condiţiile tot mai precare de muncă, salariile prea mici şi pierderea, în ultimii trei ani, a dreptului la un număr de călătorii gratuite cu trenul. Gheorghe Frăţică, preşedintele Federaţiei Naţionale Mişcare-Comercial: ”Ceferistul, după 150 de ani, din moşi-strămoşi, a avut acest drept de a călători, aşa cum este în toată Europa, şi am dat şi exemple. La calea ferată nu se mai poate călători cu trenul, în speţă salariaţii şi membrii acestora de familie”.



    Nemulţumirile angajaţilor, exprimate de o bună bucată de vreme, vor face obiectul unor negocieri între liderii sindicali şi ministrul trasporturilor, Dan Şova. Chiar şi aşa, sindicaliştii nu debordează de optimism, în condiţiile în care, spun ei, întâlnirile din anii trecuţi au fost urmate, în genere, de promisiuni neonorate. Discuţiile au loc şi în contextul în care, săptămâna trecută, administraţia CFR Marfă a notificat sindicatele asupra intenţiei de a concedia aproape 2.300 de angajaţi, în urma reducerii fondului de salarii, prevăzută în bugetul pe acest an.



    Concedierile colective, a precizat conducerea CFR Marfă, se vor face în perioada iunie — septembrie 2014, iar persoanele disponibilizate vor beneficia de ajutor de şomaj şi de un venit de completare, în funcţie de vechime.



    Concedierile, comentează analiştii economici, sunt urmarea firească a anilor de management defectuos căruia i-a căzut victimă CFR Marfă. Cândva o companie prosperă, ce controla autoritar transportul feroviar de mărfuri, CFR Marfă se zbate, acum, să supravieţuiască, pe o piaţa guvernată, susţin analiştii, de concurenţa neloială. Ca dovadă, patronul companiei Grupul Feroviar Român (GFR), cea care a intenţionat să preia CFR Marfă, este arestat, într-un dosar în care este acuzat că a oferit mită pentru a câştiga facil un contract, chiar în dauna CFR Marfă.



    De altfel, de-a lungul anilor, presa scrisă a atras atenţia că ascensiunea fulminantă a GFR are în spate practici neortodoxe, cum ar fi racolarea de angajaţi, de la simpli salariaţi până la directori, sau preluarea, în condiţii suspecte, de material rulant. Toate, de la concurentul său direct, CFR Marfă.