Tag: Mariza Gabriel

  • UE promovează educaţia mediatică

    UE promovează educaţia mediatică

    Comisia Europeană îşi propune
    să atragă atenţia asupra importanţei educaţiei mediatice pentru societatea de
    astăzi. Într-o Europă influenţată adeseori de transmiterea de mesaje eronate,
    scopul noii iniţiative propuse de către Executivul european este evident. Cea
    de-a doua jumătate a lunii martie a adus în prim-plan şi ediţia de debut a
    Săptămânii Europene a Alfabetizării Media. Mai multe evenimente dedicate
    acestui demers au avut loc peste tot în statele membre ale Uniunii Europene şi
    vor continua şi în următoarele luni. Mariya Gabriel, comisarul european pentru
    Economie digitală şi societate:

    Dorinţa mea cea mai de preţ este ca,
    astfel, împreună, să punem bazele începutului unei tradiţii frumoase. O
    tradiţie frumoasă de a avea o Săptămână Europeană a Educaţiei Mediatice. Cu
    prilejul unei asemenea săptămâni, vom sublima şi vom face şi mai vizible
    proiectele care vor avea loc pe tot parcursul anului. Educaţia mediatică este
    deosebit de importantă pentru mine şi sunt convinsă că nivelul de educaţie în
    ceea ce priveşte media este esenţial pentru a permite cetăţenilor să ia decizii
    în cunoştinţă de cauză prin intermediul sistemului numeric, unde dezinformarea
    şi informarea falsă au încă, din păcate, căi pentru a prolifera.



    Având în vedere
    apropiatele alegeri europarlamentare, comisarul Mariya Gabriel consideră că
    este esenţial ca, beneficiind de instrumentele media, europenii să-şi poată
    exprima liber opţiunile: Ne aflăm la două luni distanţă de alegerile
    europarlamentare. Fiecare dintre dumneavoastră va avea atunci posibilitatea de
    a-şi face vocea auzită. Ţin să subliniez că mizele sunt importante. Aşa cum a
    subliniat şi preşedintele Juncker, în momentul alegerilor trebuie să arătăm că
    Europa poate surmonta diferenţele dintre nord şi sud, dintre est şi vest, dintre
    stânga şi dreapta. Europa este prea mică pentru a se împărţi în jumătăţi sau în
    sferturi. Europa noastră, pentru care lucrăm fără încetare în Comisia
    Europeană, este o Europă lider şi o Europă suverană. În acest context, educaţia
    mediatică ocupă un loc central. Este vorba de o condiţie prealabilă unei
    democraţii viabile şi moderne, fiindcă creşte rezilienţa cetăţenilor în faţa
    dezinformării. Educaţia ne permite să manevrăm mediile de o manieră
    responsabilă şi creativă. Cu scopul de a întări importanţa acestui tip de
    educaţie, sunt mândră de această primă Săptămână Europeană a Alfabetizării
    Media.



    Următoarele evenimente
    dedicate educaţiei mediatice vor include întâlniri şi workshop-uri conduse de
    grupul de experţi din partea Comisiei Europene. Vor fi prezentate cele mai bune
    practici în domeniul audiovizual şi se vor aduce în discuţie subiecte cum ar fi
    inovaţia în sfera media, dar şi rolul unui conţinut media de calitate.