Tag: marketing cultural

  • Marketing cultural în vremuri dificile

    Marketing cultural în vremuri dificile

    Oana Arsenoi are 28
    de ani și este originară din Iași. Este pasionată de tot ceea ce înseamnă
    cultură, moștenind acest interes de la tatăl sau, antreprenor în domeniul
    muzical. Ca orice tânăr din generația millennial, Oana a crescut chiar la
    granița dintre vechi și nou, dintre analog și digital. Și-a propus, încă din
    clasele primare, să observe nevoile din sfera artistică și să sprijine orice
    demers de gen. După ce a absolvit Facultatea de Teatru, secția Teatrologie,
    Management și Marketing Cultural din cadrul Universității de Artă Teatrală și
    Cinematografie din București, Oana Arsenoi a lucrat ca strategist de marketing
    online pentru multiple industrii creative și ca project manager pentru
    festivaluri și evenimente.

    Mie mi se pare că a fost dificil pentru
    generația noastră, a celor care au crescut în anii ’90, să-și dea voie să-și
    imagineze un viitor mai bun. Atunci, eu am vrut să îi ajut pe oamenii care
    activau în diferite domenii să aibă tot ce le trebuie ca ei să ajungă acolo
    unde vor. Am fost foarte interesată de oamenii cu care eram colegă de
    generație, de problemele pe care și le pun, de lucrurile la care se gândesc și
    cu cine sunt eu contemporană. Mereu am fost foarte interesată de oamenii
    timpului meu. M-a interesat și trecutul, mă interesează foarte mult și
    viitorul, dar acel viitor va fi construit cu oamenii cu care am crescut, într-un
    fel sau altul, indiferent dacă îi cunosc sau nu. Interesându-mă mereu de ceea
    ce se întâmplă în diverse domenii din cultură, teatru, muzică, film, artă
    vizuală, am vrut să înțeleg de ce are nevoie fiecare parte ca să se manifeste
    așa cum și-ar dori.


    Pentru Oana
    Arsenoi, criza pe care o traversează acum întreaga lume este un moment de
    evaluare a modului în care societatea s-a adaptat, în ultimele decenii,
    exploziei tehnologice. Ce rezultate a observat? Vorbim încă despre
    fuziune, pentru că încă nu știm cum să definim efectele ei. Mie mi se pare că
    această fuziune s-a produs deja, în urmă cu 10-15 ani. Ceea ce s-a întâmplat
    acum este un punct de examinare și personală, dar și a brand-urilor, a
    instituțiilor, a domeniilor. Cum ai folosit până acum tehnologia în business-ul
    tău? În funcție de felul în care a evoluat, cum ai reușit să o integrezi în
    proiectele tale? Acum, cu situația de pandemie, am văzut cât de bine s-a
    descurcat fiecare dintre noi, în toți acești ani, cu tehnologia. Am văzut, în
    funcție de domeniu, rezultate mai bune și mai puțin bune.


    Din punctul său de
    vedere, nu toate domeniile artistice au reușit să folosească la capacitate
    maximă avantajele oferite de tehnologie. Dar anumite experimente au
    impresionat-o pe Oana Arsenoi. Unii au fost mai curajoși, iar alții mai
    puțin curajoși. Unii colegi de generație s-au speriat, pentru că se simțeau
    confortabil într-un sistem creat pentru o lume care acum se dărâmă și nu au
    reușit încă să găsească motivația, fie intelectuală, fie sufletească, fie
    ambele, să facă o schimbare, să înceapă procesul de transformare. Alții s-au
    adaptat puțin mai repede și, de fapt, au văzut-o ca pe o oportunitate de a fi,
    în sfârșit, ei înșiși în expresia artistică. Am văzut niște încercări foarte
    frumoase și interesante ale unor artiști, coregrafi, artiști vizuali, dar și
    din zona muzicală. Cea din urmă mi se pare una dintre zonele cele mai afectate,
    dar, dacă facem o căutare pe Internet, aflăm chiar din surse oficiale că, în
    afară de știri și informații despre pandemie, al doilea domeniu accesat este
    muzica.


    Ce sfat ar oferi Oana
    Arsenoi unui tânăr care își dorește o carieră în domeniul marketingului
    cultural? Ar trebui să fie extrem de curios. Zicala
    mea favorită este curiosity over fear (n.a. curiozitatea, mai presus de
    frică), pentru că este înfricoșător să
    îți urmezi instinctele în societatea românească, în primul rând, nu mai vorbim
    de punctul în care ne aflăm cu toții, la nivel global. Dacă ai în tine forța și
    voința de a schimba ceva prin ceea ce faci, ar trebui să te înarmezi și cu
    foarte multă răbdare și să îți dai seama că a crea o strategie culturală
    coerentă nu înseamnă a gândi pe termen scurt. Iar noi nu știm să gândim cu
    adevărat pe termen lung. Nimeni nu apucă să ducă mai departe ceva construit de
    altcineva. Este o neîncredere uriașă, în orice domeniu, chiar și în cel
    cultural. Trebuie să învețe să recunoască încrederea, să știe cum să o
    construiască în proiectele pe care le promovează și să înțeleagă foarte bine de
    ce vrea să ajungă unde vrea să ajungă cu proiectul pe care îl face, cu
    inițiativa, oricare ar fi ea.



    În prezent, Oana
    Arsenoi lucrează ca freelancer în campanii de marketing online 360 pentru
    proiecte care propun interacțiunea în era virtuală și este voluntar în cadrul
    unul start-up românesc al cărui scop este reducerea consumului de plastic cu
    ajutorul tehnologiei de printare 3D.