Tag: masini

  • Noi măsuri pentru înnoirea parcului auto

    Noi măsuri pentru înnoirea parcului auto

    În România au fost lansate oficial programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, de înnoire a parcului auto naţional. Rabla — unul dintre cele mai longevive programe guvernamentale – a împlinit 15 ani de la prima ediţie. Până acum au fost casate peste 550 de mii de autovehicule vechi, poluante şi au fost achiziţionate peste 300 de mii de maşini noi. În acest an, suma alocată este de peste 320 milioane de lei pentru aproape 35 de mii de prime de casare, în valoare fiecare de 6.500 lei. Există şi un ecobonus de 1.000 de lei, care se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou echipat cu un sistem de propulsie care generează o cantitate mai mică de emisii poluante şi un altul de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou echipat cu sistem de propulsie hibrid.



    Cei care vor să cumpere o maşină nouă pot merge, deja, la producătorii validaţi, în vederea îndeplinirii formalităţilor de înscriere. Cea mai importantă modificare pe care o aduce programul anul acesta este că Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) nu mai este obligatorie pentru maşinile care vor fi duse la casat, ca până acum. Decizia a fost luată în condiţiile în care pe oameni ajunsese să-i coste mai mult ITP-ul pentru maşinile mai vechi de 8 ani decât voucherul pe care-l primeau în program, declara recent ministru mediului, Graţiela Gavrilescu.



    Ea a spus că românii vor să cumpere mașini noi și sigure: “Românii doresc să îşi cumpere o maşină nepoluantă, doresc o maşină care şi din punct de vedere estetic să arate altfel şi doresc să circule în siguranţă pe drumurile acestei ţări.”



    În paralel cu Rabla Clasic, continuă şi Rabla Plus, destinat cumpărării de maşini electrice şi hibride, ajuns la a patra ediție. Bugetul pentru acesta este de 93 de milioane de lei. Pentru a stimula achiziţia vehiculelor electrice, Administraţia Fondului pentru Mediu a anunțat că finanţează cu 90 de milioane de lei, achiziţia şi instalarea de staţii de încărcare performante în marile oraşe din România, dar și pe drumurile naționale, europene, inclusiv autostrăzi.



    Cornel Brezuică, preşedintele acestui organism: “Acest program se axează pe două componente: un program care este adresat autorităţilor publice locale, municipii reşedinţă de judeţ, unde apreciem că, la sfârşitul anului, vom avea contracte de finanţare pentru circa 1.200 de puncte de încărcare. A doua componentă este aceea de a realiza pe cele mai importante drumuri naţionale şi europene, inclusiv autostrăzi, din sută în sută de kilometri, instalaţii de încărcare a maşinilor electrice, tocmai pentru a putea ieşi din localităţi cu aceste mijloace de transport.”



    Cele două programe Rabla şi Rabla Plus pot fi accesate atât de persoanele fizice şi de cele juridice.

  • CE – Măsuri pentru accelerarea tranziţiei la vehicule nepoluante

    CE – Măsuri pentru accelerarea tranziţiei la vehicule nepoluante

    Comisia Europeană propune noi măsuri pentru emisiile medii de CO2 generate de toate autoturismele și camionetele noi din Uniune, cu scopul de a contribui la accelerarea tranziţiei la vehicule nepoluante, cu emisii scăzute și cu emisii zero, informează comunicatul Comisiei.



    Pachetul de măsuri şi obiective reprezintă un pas înainte decisiv în ceea ce privește punerea în aplicare a angajamentelor asumate în cadrul Acordului de la Paris, care au în vedere reducerea obligatorie cu cel puțin 40% a emisiilor până în 2030 în interiorul Uniunii Europene.


    Vicepreședintele Comisiei responsabil pentru Uniunea energetică, Maroš Šefčovič, a declarat:

    Am intrat într-o perioadă de transformare economică favorabilă climei. Setul de propuneri prezentat acum creează condițiile necesare pentru ca producătorii europeni să dețină un rol de frunte în tranziția energetică mondială, în loc să se țină doar după ceilalți. Propunerile îi vor stimula să producă cele mai bune, mai nepoluante și mai competitive autovehicule, recâștigând astfel încrederea consumatorilor. Acesta este un pas major în direcția cea bună, și anume o economie europeană modernă și durabilă, cu un aer mai curat în orașe și o mai bună integrare a energiilor din surse regenerabile în sistemele energetice prezente și viitoare”.



    Pachetul privind mobilitatea curată include următoarele documente:



    – noi standarde privind CO2, care să sprijine producătorii în direcția inovării și a lansării pe piață de vehicule cu emisii scăzute;

    – o directivă privind vehiculele nepoluante, pentru a promova soluțiile de mobilitate curată în procedurile de achiziții publice;

    – un plan de acțiune și soluții de investiții pentru a instala la nivel transeuropean o infrastructură pentru combustibili alternativi;

    – revizuirea directivei privind transportul combinat, care promovează utilizarea combinată a diferitelor moduri de transport de mărfuri;

    – o directivă privind serviciile de transport de călători cu autocarul, menită să stimuleze dezvoltarea de legături rutiere pe distanțe lungi în Europa și să ofere alternative la utilizarea autoturismelor personale;

    – o inițiativă privind bateriile, care sprijină conceperea și producerea în UE a vehiculelor și altor soluții privind mobilitatea, precum și a componentelor acestora.



    Pachetul de măsuri şi obiective propus face parte dintr-un context politic mai larg ce vizează consolidarea și creșterea competitivității industriei europene și este al doilea pachet privind mobilitatea prezentat de Comisia Europeană în acest an, după Europa în mișcare” din luna mai, precizează comunicatul Comisiei. Noua propunere legislativă urmează a fi votată de către colegiutorii europeni, Comisia făcând un apel ferm pentru implementarea rapidă a măsurilor propuse.



    O fişă cu întrebări şi răspunsuri pe aceasta temă, în limba engleză, este disponibilă AICI.

  • Maşinile Volkswagen în România

    Maşinile Volkswagen în România

    Scandalul Volkswagen se află în faza anchetelor, iar, odată acestea
    încheiate, va intra în etapa judiciară. Grupul german riscă amenzi usturătoare
    acolo unde a comercializat autoturisme diesel echipate cu deja celebrul soft ce
    falsifică testele antipoluare dar şi procese din partea statelor respective şi
    a persoanelor care au achiziţionat astfel de maşini.

    La Bucureşti, prejudiciul
    pe care statul român l-a estimat pentru cele aproximativ 100.000 de
    autovehicule Volkswagen cu motor Diesel inventariate s-ar ridica la aproape 30
    de milioane de euro. Calculul a pornit de la faptul că taxa de mediu care
    însoţeşte achiziţia unei maşini a fost plătită de cumpărători pentru motorizare
    Euro 5, iar vehicolul era în realitate de categorie Euro 4. Diferenţa de bani
    va fi recuperată în instanţă de la compania producătoare, fără ca proprietarii
    să mai scoată bani din buzunar, a explicat ministrul mediului, Graţiela
    Gavrilescu: Românii care au fost de bună-credinţă şi şi-au cumpărat la
    un preţ destul de mare o marcă Volkswagen bineînţeles că nu vor plăti această
    diferenţă de taxă de mediu pentru că ei nu erau în cunoştinţă de cauză. Statul
    român o să-şi recupereze prejudiciul, dând în judecată firma Volkswagen. Noi
    trebuie să ne recuperăm clar prejudiciul, taxa de mediu pe care trebuia să o
    încasăm la momentul T0 în anul în care a început să se distribuie şi au intrat
    în fabricaţie autovehiculele Euro 5. O să calculăm şi nişte penalităţi.

    În Germania, poliţia a efectuat percheziţii la sediul central al firmei, în
    cadrul anchetei privind falsificarea testelor de noxe pentru milioane de maşini
    fabricate de cel mare mare constructor german. Scopul a fost ridicarea de
    documente şi suport informatic care ar putea ajuta la identificarea angajaţilor
    implicaţi în scandal. La Washington, şeful diviziei americane a companiei
    Volkswagen a fost audiat în Congres, unde a exprimat scuze pentru cele
    întâmplate. Michael Horn: Doresc să
    prezint scuze sincere pentru faptul că Volkswagen a folosit un program software
    pentru a trece testele regulamentare de emisii. Aceste fapte, sunt perfect de
    acord, sunt profund îngrijorătoare. Nu aş fi crezut că aşa ceva ar fi posibil
    în Grupul Volkswagen. Am înşelat încrederea clienţilor, dealer-ilor şi
    angajaţilor noştri, a publicului şi autorităţilor.

    Şeful Volkswagen
    din Statele Unite a declarat că nu a avut nici cea mai mică bănuială despre
    înşelăciune. Potrivit acestuia, instalarea programului de trucare a testului de
    noxe pe maşini nu a fost făcută în urma unei decizii a conducerii companiei, ci
    a fost acţiunea câtorva ingineri. Tentativa de a trişa nu va scăpa nepedepsită.
    Există, însă, daune ce riscă să nu fie recuperate vreodată; ele privesc
    credibilitatea şi imaginea, iar costul lor ar putea să fie suportat, în solidar,
    de toate companiile germane.

  • Jurnal românesc – 23.07.2015

    Jurnal românesc – 23.07.2015

    Joi, 23 iulie a intrat în vigoare Ordonanţa care elimină
    obligativitatea folosirii ştampilei pentru documentele depuse la instituţii şi
    îi scuteşte pe contribuabili de plata taxei de timbru către Fisc. Persoanele
    fizice autorizate, persoanele juridice de drept privat, precum şi entităţile
    fără personalitate juridică nu mai au obligaţia de a aplica ştampilă pe
    declaraţii, cereri sau orice alte documente depuse la instituţiile sau
    autorităţile publice. De asemenea, toate documentele eliberate de Fisc sunt scutite
    de la plata timbrului extrajudiciar. Ordonanţa mai prevede că ştampila nu
    trebuie aplicată nici pe documentele emise în relaţia dintre persoanele fizice
    autorizate, persoanele juridice de drept privat şi entităţile fără
    personalitate juridică.




    Deputatul Mădălin Voicu a fost
    numit, miercuri, consul general al României la Bonn (Germania), a anunţat
    Guvernul. El îl inlocuieşte în funcţie pe Mihai Botorog. Acesta a fost numit
    şef al Consulatului General al României la Marsilia (Franţa).




    Ministrul de externe, Bogdan Aurescu, aflat într-o vizită de două
    zile în Muntenegru, a depus miercuri, o coroană de flori la Troita ridicată în
    memoria victimelor tragicului accident rutier care a avut loc în iunie 2013 în
    canionul Morača şi în care 18 români şi-au pierdut viaţa, iar 29 au fost
    răniţi. Aurescu a mulţumit încă o dată autorităţilor muntenegrene, personalului
    medical şi cetăţenilor aflaţi în acel moment la locul accidentului pentru
    sprijinul acordat românilor. În iunie 2013, un autocar turistic având la bord 47 de români s-a
    prăbuşit într-o prăpastie de 30 de metri din canionul Morača.




    Diplomatul de carieră Hans Klemm, nominalizat de preşedintele Barack
    Obama pentru funcţia de ambasador al Statelor Unite în România, a fost audiat,
    miercuri, în Comitetul pentru Relaţii Externe al Senatului american. În vârstă
    de 57 de ani, el ocupă funcţia de consilier în Departamentul de Stat, iar în
    trecut a coordonat Biroul pentru Statul de Drept şi Aplicarea Legilor de la
    Ambasada americană din Afganistan, ocupându-se de combaterea corupţiei. La
    audieri, Hans Klemm s-a angajat să consolideze relaţiile bilaterale şi să
    sprijine instituţiile din România care luptă împotriva corupţiei.




    Guvernul a aprobat semnarea Protocolului de colaborare între Agenţia
    Naţională pentru Romi şi Primăria Milano. Acesta are în vedere implementarea
    unui proiect-pilot destinat consolidării incluziunii sociale a cetăţenilor
    români de etnie romă care locuiesc în campusurile/taberele autorizate sau
    tolerate din raza oraşului Milano. Protocolul va fi valabil pe o perioadă de un
    an, cu posibilitatea de a fi prelungit.




    Producţia auto din România, alături de cea din
    Slovacia şi Cehia, sunt cele mai de succes din regiunea Europei Centrale şi de
    Est /ECE/, ca urmare a masivelor investiţii străine, relevă o analiză realizată
    de Coface, publicată miercuri. Autorii cercetării arată însă că dinamica
    acestor creşteri nu poate continua la nesfârşit din cauza eventualei saturaţii
    a pieţei. Datele recente arată că, anul trecut, 3,6 milioane de vehicule au fost
    produse în Europa de Est, echivalentul a 2% din producţia totală a UE. Analiza
    Coface acoperă sectorul auto din ţările ECE, unde sunt produse volume
    semnificative de maşini: Cehia, Ungaria, Polonia, România, Slovacia şi
    Slovenia. În România, cei mai importanţi constructori auto sunt compania Dacia,
    preluată de francezii de la Renault în 1999, şi americanii de la Ford, care
    produc la fabrica din Craiova.

  • Închirierea autoturismelor

    Închirierea autoturismelor

    Un eventual sejur al dumneavoastră, în România, poate fi, desigur, mult mai plăcut apelând la serviciile unei firme specializate în închirierea de autoturisme; şi aceasta pentru că, se ştie, autoturismul conferă independenţă în alegerea traseelor pe care doriţi să le parcurgeţi. Potrivit reprezentanţilor firmelor de închirieri din România, majoritatea clienţilor provin din ţări din vestul Europei, mai ales din Italia, Spania, Franţa şi Germania. Aceştia sunt fie turişti aflaţi în vacanţă, fie angajaţi ai unor companii multinaţionale cu activitate în România. Astfel, aproximativ 75% din clienţi sunt reprezentanţi ai multinaţionalelor, iar 15% sunt turişti străini. Căutând pe Internet, se poate observa că, în România, serviciile “rent – a – car” sunt destul de bine reprezentate.



    Piaţa locală este formată în principal din companii internaţionale care deţin parcuri de peste 100 de maşini, din jucători locali proveniţi din rândul dealerilor auto şi din companii mai mici, concentrate în principal în Bucureşti. Preţul minim de închiriere al unui automobil de clasă mică, pentru o zi, porneşte de la 20 – 25 de euro, la care se adaugă diferite alte taxe şi tarife suplimentare – pentru aeroport, pentru şofer, de asigurare, pentru reumplerea rezervorului, pentru livrarea sau colectarea automobilului.



    În cazul unui automobil din clasa de lux, tariful zilnic poate depăşi 250 de euro, cu toate taxele incluse. Majoritatea marilor firme de închiriere posedă birouri la Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti, la hoteluri importante din capitala României, în staţiunile de pe litoralul Marii Negre – în perioada sezonului estival, dar şi în mari oraşe precum Braşov, Cluj, Constanţa, Iaşi, Sibiu sau Timişoara. Informaţii suplimentare despre închirierea autoturismelor pot fi obţinute şi de pe motoarele de căutare pe Internet, utilizând cuvintele-cheie “rent a car”.

  • Jurnal românesc – 7.11.2014

    Jurnal românesc – 7.11.2014

    Preşedintele Autorităţii Naţionale Române pentru Restituirea Proprietăţilor, George Băeşu, afirmă că punerea în aplicare a Legilor fondului funciar se va încheia în următorii trei ani, în timp ce soluţionarea problemelor legate de aplicarea Legii 10 privind retrocedarile va dura încă şase-şapte ani, din cauza numărului mare de dosare, peste 40.000. În ce priveste Legea 290 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Tinutul Herţa, Băeşu a spus că şi aplicarea acesteia se va încheia în cel mult trei ani.




    România domină Topul celor mai mari 100 de companii din Europa de Sud-Est, realizat de SeeNews. Anul trecut, numărul companiilor româneşti prezente a fost de 53, în creştere faţă de 2012. Firmele româneşti şi-au consolidat poziţia şi în ierarhia celor mai profitabile companii din Europa de Sud-Est, ocupând patru din primele cinci locuri. Companiile din sectorul petrolului şi gazelor naturale continuă să domine acest clasament, 29 de firme din sector fiind incluse în top.




    Toate maşinile produse în acest moment în Europa, chiar şi automobilele de lux au cel puţin o piesă produsă în una din cele mai mari şi vechi fabrici din Sibiu, aflată printre primii cinci exportatori ai României. Fabrica produce componente auto pentru piaţa europeană şi internaţională, care se regăsesc, fără excepţie, în fiecare din maşinile care se produc în Europa, în acest moment. Firma din Sibiu, sută la sută românească, produce aproape exclusiv pentru export, deşi înainte de 1990 producea doar pentru piaţa internă. Produsele ei ajung în 23 de ţări, de pe trei continente. Cifra de afaceri a companiei a atins 105 milioane de euro, din care exportul reprezintă 75%.



    În urma succesului celei de-a doua ediţii, desfăşurată în februarie 2014, Asociaţia Romanian Union of Students din Marea Britanie continuă proiectul de mentorat “RBC Mentorship Scheme”. Evenimentul va avea loc pe 22 noiembrie, la sediul Ambasadei României din Londra. Ediţia din februarie a reunit peste 140 de studenţi, mentori şi voluntari români. Spre deosebire de ediţia trecută, în noiembrie anul acesta studenţii români vor avea ocazia să se informeze cu privire la oportunităţile disponibile atât în Marea Britanie cât şi în România, fie că sunt sub formă de internship-uri, funcţii permanente sau antreprenoriat şi start-up.Evenimentul va consta în trei sesiuni având ca scop să inspire, să încurajeze şi să îndrume studenţii români pe calea spre o carieră reuşită.




    Cu binecuvantarea Bisericii Ortodoxe Ucrainene, Voievodul Moldovei, Ştefan cel Mare şi Sfânt va fi introdus în calendarul Bisericii Ortodoxe din Ucraina. Dupa cum informeaza deputatul Ion Popescu, Presedintele Uniunii Interregionale “Comunitatea Romaneasca din Ucraina”, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Ucrainene şi-a dat acordul introducerii în calendarul Bisericii Ortodoxe canonice din Ucraina (supusa, canonic, Patriarhiei Moscovei) incepand cu anul 2015, a pomenirii Sfantului Stefan cel Mare pe 2 iulie ,stil vechi , respective 15 iulie, stil nou. Acest fapt aduce o mare bucurie in sufletele romanilor ortodocsi din Ucraina, care in aceste timpuri grele raman alaturi de biserica canonica, pastrand credinta stramoseasca si limba materna, mentinand vie si memoria etno-confesionala ca Neam Crestin » afirma deputatatul citat de Romanian Global News.

  • Jurnal românesc – 14.08.2014

    Jurnal românesc – 14.08.2014

    Numărul lucrătorilor români şi bulgari din Marea Britanie a atins un nou nivel record, după ce la începutul anului au fost ridicate toate restricţiile pe piaţa muncii pentru cetăţenii din România şi Bulgaria, relatează The Telegraph. Datele publicate de Biroul naţional de statistică din Marea Britanie arată că erau 153.000 de români şi bulgari care lucrau în această ţară în al doilea trimestru al anului, cu 9% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Organizaţia MigrationWatch, care susţine impunerea unor controale mai severe asupra imigranţilor din Marea Britanie, a estimat că 50.000 de români şi bulgari vor sosi anual pe teritoriul britanic în următorii cinci ani. Un raport publicat de Universitatea Oxford menţiona că şase din zece imigranţi români şi bulgari ce trăiau anul trecut în Marea Britanie au susţinut că sunt liber-profesionişti, ceea ce le permitea să aibă acces la sistemul de ajutoare sociale britanic.




    România s-a aflat în 2013 pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte călătoriile efectuate cu trenul, cu o medie de 185 km pe cap de locuitor. Potrivit datelor furnizare de Uniunea Internaţională a Căilor Ferate, Elveţia a rămas campioană anul trecut la acest capitol, în Europa şi la nivel mondial, cu o medie anuală de 2.307 km de locuitor. În lume, Japonia ocupă locul al doilea cu o medie pe cap de locuitor de 1.912 kilometri pe an, urmată de Franţa cu 1.301 kilometri. În ceea ce priveşte numărul deplasărilor cu trenul pe an, elveţienii sunt tot pe primul loc în Europa cu 53 de călătorii, fiind urmaţi de cei din Luxembourg cu 40 de călătorii şi din Danemarca cu 35 de călătorii. Suedia, Estonia, România şi Lituania se află la coada clasamentului, cu o medie de 2-3 călătorii cu trenul pe cap de locuitor.




    Un român trebuie să muncească, în medie, aproape 50 de ore pentru a plăti rata lunară pentru un credit de consum de echivalentul a 5.000 de euro, dublu faţă de un ceh sau un polonez, potrivit unui studiu recent. Un credit ipotecar de 50.000 de euro necesită 120 de ore de muncă, faţă de 50 de ore în cazul unui ceh. Conform datelor, un român plăteşte o rată lunară de echivalentul a 109 euro pe lună pentru un credit de consum de 5.000 de euro pe cinci ani, faţă de 122 de euro cât plăteşte un ungur pentru un credit în forinţi. Un credit de aceeaşi valoare are un cost de 115 euro în coroane cehe şi de 112 euro în zloţi. Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a declarat recent că a fost surprins să afle că dobânzile la creditele de consum în lei sunt cele mai ieftine din regiune. Referitor la creditele corporate şi cele pentru achiziţia de locuinţe, el afirmă că deşi ratele sunt mai mari în prezent, tendinţa este de scădere.




    România se situa, la sfârşitul anului 2013, pe locul patru în topul ţărilor emergente din Europa în privinţa producţiei de vehicule, cu aproape 411 mii de unităţi, reiese dintr-o statistică recentă prezentată la Budapesta. La nivelul anului trecut, Cehia deţinea supremaţia la acest capitol cu 1.1milioane de unităţi produse, urmată de Slovacia (975.000 unităţi) şi Polonia (583.258). În ceea ce priveşte numărul de angajaţi din industrie, România ocupa locul al treilea, cu 117 mii de persoane, după Polonia (149.000 de angajaţi), şi Cehia(140.000). În România erau înregistrate, anul trecut, peste 900 de companii care activau în industria auto, inclusiv Ford şi Dacia. În ţările din Europa Centrală şi de Est s-au produs, anul trecut, peste 3,5 milioane de vehicule, sectorul implicând 575 mii de angajaţi şi o contribuţie cu aproape 10% la Produsul Intern Brut.


  • Exporturile româneşti

    Exporturile româneşti

    Exporturile, motor de creştere economică pentru România — acesta este dezideratul autorităţilor române. Ce presupune noua strategie a Ministerului Economiei pentru perioada 2014-2020? Se vor menţine exporturile pe un trend ascendent şi în 2014, după ce, anul trecut, au atins un nivel record şi au ajuns la aproape 50 de miliarde de euro? Care vor fi domeniile vedetă? Dar cele cu potenţial, în afara agriculturii, care a susţinut creşterea economică mare din 2013 şi al cărei potenţial la export este imens?



    Chiar dacă maşinile, echipamentele electrice şi produsele agroalimentare au fost preponderent solicitate pe pieţele externe, specialiştii reuniţi, joi, la Bucureşti, la un forum de specialitate, au subliniat că România are încă multe domenii cu potenţial nevalorificat. Unul dintre acestea este IT-ul, sector a cărui dezvoltare depinde de investiţii în educaţie, astfel încât tinerii cu talent să fie transformaţi în specialişti foarte bine pregătiţi. În acelaşi timp, România caută soluţii pentru vânzarea de curent electric.


    Ministrul economiei, Constantin Niţă: “Avem un potenţial extraordinar şi, din păcate, nu-l fructificăm. Asta presupune finalizarea interconectărilor cu celelalte state şi, sigur, investiţii în perioada următorilor 2-3 ani, în aşa fel încât să putem exporta cantităţi mari de energie. Deci, avem posibilităţi. Important este să găsim soluţii pentru vânzarea de energie electrică.”



    Exporturile româneşti ajung în statele membre ale Uniunii Europene, dar şi în alte ţări din afara spaţiului comunitar. Nu au nicio şansă să se dezvolte, dacă se bazează doar pe relaţia cu statele intracomunitare. Piaţa europeană s-a contractat în foarte multe domenii. În plus, ea este destul de restrictivă. Dacă firme germane, franceze sau italiene câştigă toate licitaţiile din România pentru marile proiecte, invers nu se întâmplă niciodată.



    Or, în aceste condiţii, în viziunea primului ministru, social-democratul Victor Ponta, un accent ar trebui pus pe vânzarea de produse Chinei şi altor ţări din Asia. Mai mult! Politica de relaţii economice ar trebui să fie mai activă decât în trecut, iar ambasadorii ar trebui să prezinte, în ţările unde îşi desfăşoară activitatea, performanţele companiilor româneşti.



    Sistemul bancar este şi el interesat să sprijine companiile cu activitate la export, dar pentru aceasta are nevoie de stabilitate, predictibilitate şi reducerea birocraţiei, toate însoţite de o finanţare corespunzătoare.