Tag: Mihai Mihu

  • Lume, lume, hai la Mall! La Mallul Ţărănesc!

    Lume, lume, hai la Mall! La Mallul Ţărănesc!

    Dacă tot s-a observat că românii
    sunt pasionaţi de cumpărăturile la mall, de ce nu ar exista şi un mall dedicat
    produsului ţărănesc, şi-au spus fermierii, meşteşugarii şi micii procesatori
    din Ţara Făgăraşului şi nu
    numai. Astfel, asociaţia Creştem România Împreună a lansat un nou proiect:
    site-ul malltaranesc.ro este magazinul online în care s-au înscris deja 120 de
    producători. De aici putem cumpăra nu doar mezeluri sau produse lactate,
    dulceţuri sau băuturi, pregătite în mod tradiţional în gospodării, ci şi
    produse meşteşugăreşti. Care este specificul acestui mall, ne-a spus Mihai Mihu,
    iniţiatorul proiectului. Este o continuare firească a unui proiect
    în relansare acum, România autentică şi care anul trecut a lansat
    sub-proiectul Adoptă un ţăran, componentă care avea ca specificitate o latură
    socială în sensul în care încercam să punem laolaltă familiile de la oraş cu
    gospodăriile de la ţară. Mallul ţărănesc reprezintă o componentă practică, ce
    are ca scop principal, să pună laolaltă mediul urban cu mediul rural sub
    pretextul vânzării de produse. Adoptă un ţăran, în decurs de aproape un an, a
    reunit aproape 900 de gospodării, iar pe partea cealaltă au generat un număr de
    aproximativ 2 mii de orăşeni, care şi-au manifestat dorinţa de a adopta ţărani,
    apărând în jur de 6 mii de adopţii. Acest fenomen de adopţie presupunea interacţiunea
    fizică între cele două părţi, între familia de la oraş şi gospodăria de la
    ţară, în ideea de a transmite mai departe tradiţii, obiceiuri, informaţii
    despre mediul rural. La Mallul Ţărănesc deja dimensiunea depăşeşte ceea ce a
    fost înainte Adoptă un ţăran, în sensul în care în ultimele zile avem peste
    250 de producători înregistraţi, urmează să intrăm în faza de analiză a
    acestora, şi pe partea cealaltă, în privinţa numărului de clienţi sunt undeva
    către 2 mii de oameni, înregistraţi în ultimele 3 zile.


    Pentru a deveni parte din comunitatea Mallul ţărănesc, producătorii şi
    clienţii au de completat un formular foarte simplu, prin care se înregistrează,
    iar după aceasta, pe de-o parte clientul are posibilitatea de a opta pentru o
    gospodărie anume, de unde să cumpere produsele de care are nevoie sau are
    posibilitatea de a căuta printre categoriile de produse, agroalimentare şi de
    meşteşugărie şi artizanat, iar în baza selecţiilor pe care le face, să
    regăsească gospodării care produc produsul căutat.Un proces extrem de simplu,după
    cum ne-a spus Mihai Mihu, iniţiatorul proiectului, precizând că este vorba şi
    despre o educare a pieţei: Cuvântul cheie e cuvântul educaţie.
    Asociaţia noastră are declarat ca scop a educa pe cât mai multe dimensiuni.
    Dacă este să ne referim la proiectul România autentică din care Mallul
    ţărănesc face parte, atunci vorbim atât de educaţie alimentară, de educaţie
    care ţine de achiziţia de produse bio, de produse care păstrează
    gustul…caracteristicile produselor de la bunicii noştri, ar pe partea
    cealaltă încercăm să facem educaţie şi către gospodari, oferindu-le informaţii
    de marketing, de ordin legal, încercând să creştem în ei un producător mult mai
    orientat către piaţă.


    Produsele din mallul ţărănesc vor avea pe ele şi un cod, care poate fi
    scanat cu smarphone-urile, şi care prezintă informaţii despre producător. Mai
    mult, astfel de QR Code-uri vot fi afişate şi la poarta gospodarului care vinde
    produsele tradiţionale. Am aflat că cei mai mulţi gospodari care s-au înscris
    pe acest portal sunt din Ţara
    Făgăraşului, mai precis 50 de producători, restul fiind de la Mehedinţi până la
    Suceava şi din Constanţa până în Maramureş, a mai precizat Mihai Mihu şi a
    adăugat: Obiectivul nostru este de a ajunge la sfârşitu anului undeva la 5 mii
    de producători, iar la sfârşitul anului viitor noi estimăm un număr de 25-30 de
    mii de ţărani care să facă parte din acest proiect, deservind cel puţin 200 de
    mii de familii de la oraş.


    Dincolo de prezentarea obişnuită a produselor, anumite descrieri vor fi
    traduse şi în engleză. Mai mult, trebuie precizat că toate facilităţile
    prezentate anterior nu presupun vreun cost din partea ţăranilor sau
    meşteşugarilor. Iar preţul produselor pentru cumpărător, vor fi desigur mai
    mici. Vine cu detalii Mihai Mihu: Asta intră sub auspiciile
    conceptului de lanţ scurt, mallul ţărănesc se înscrie perfect în acest concept,
    de a pune laolaltă, fără intermediari, cererea cu oferta. Noi sperăm, pe de-o
    parte, ca orăşenii să beneficieze de nişte preţuri raţionale din partea
    producătorilor şi pe partea cealaltă gospodarii să oferteze cu preţuri care să
    justifice munca lor şi nevoile pe care le au.


    În acelaşi spirit al educării oamenilor către principii durabile, asociaţia
    Creştem România împreună revine cu un proiect de primăvară Avem chiar de 1 aprilie un alt proiect la care ţinem foarte mult, se
    numeşte Plantează România. Avem o serie de acţiuni care pentru această ediţie
    vor totaliza 170 de mii de puieţi plantaţi, în 25 de localităţi, unde aşteptăm
    un minim de 5 mii de voluntari implicaţi. Anul trecut rezultatele spun că am
    plantat 160 de mii de puieţi, cu 5 mii de voluntari şi 200 de organizaţii.



    Va mai fi organizat şi un maraton pentru
    susţinerea pădurilor şi o agapă cu meşteşug şi câte şi mai câte, evenimente
    pe care le vom anunţa pe parcursul anului.