Tag: Ministerul Afacerilor Interne

  • Ziua Siguranţei pe Internet

    Ziua Siguranţei pe Internet

    În contextul marcării Zilei internaţionale a Siguranţei pe Internet, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) atrage atenţia, asupra unor noi metode de înşelăciune în mediul online.

    Pe 7 februarie este marcată, la nivel internaţional, Ziua Siguranţei pe Internet, “un prilej de a atrage atenţia asupra utilizării tehnologiilor digitale într-un mod sigur, responsabil şi conştient de către toţi utilizatorii, în special copiii, adolescenţii şi persoanele în vârstă. Într-o eră a digitalizării accelerate, este important să fim protejaţi de riscurile navigării utilizând platforme care nu sunt protejate, expunându-ne astfel pericolelor din mediul online. Ziua Siguranţei pe Internet reprezintă o oportunitate de a încuraja un dialog deschis între autorităţi, părinţi, profesori şi copii despre utilizarea responsabilă a internetului. Scopul acestei zile este de a transforma tehnologia digitală într-un instrument care să fie utilizat cu responsabilitate, protejându-i astfel pe cei mai vulnerabili utilizatori ai săi”, transmite MAI într-un comunicat.

    Prin structurile sale specializate, MAI desfăşoară permanent acţiuni preventive pentru a conştientiza cetăţenii cu privire la securitatea cibernetică, protecţia datelor personale şi prevenirea fraudelor online. “În ultimii ani, ameninţările cibernetice au cunoscut o dezvoltare rapidă, iar autorii dezvoltă diferite modalităţi de înşelăciune creative şi pline de emoţie pentru a impresiona şi convinge potenţialele victime. Metodele de înşelăciune online se propagă rapid prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie. Astfel, atragem atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune care se propagă rapid prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie. Această tactică frauduloasă exploatează încrederea utilizatorilor şi se bazează pe manipularea acestora prin mesaje aparent inofensive. În mod particular, una dintre cele mai utilizate aplicaţii de mesagerie a devenit un mediu propice pentru desfăşurarea unor astfel de atacuri, în care autorii vizează atât utilizatori obişnuiţi, cât şi persoane mai puţin familiarizate cu riscurile mediului digital”, informează sursa citată.

    O metodă recent utilizată o reprezintă solicitarea exprimării unui vot online într-un concurs fictiv. “Sub pretextul unui gest simplu şi fără implicaţii, utilizatorii sunt direcţionaţi către pagini frauduloase, unde datele lor personale pot fi compromise, iar dispozitivele pot fi virusate cu programe maliţioase”.

    Alte tipuri de fraude online utilizate de infractori: precum phishing-ul bancar, prin care utilizatorii sunt îndemnaţi să furnizeze date confidenţiale sub pretextul unor actualizări de securitate, fraudele de tip ‘premii câştigate’, care îi conving pe destinatari să ofere informaţii personale sau financiare şi înşelăciunile prin anunţuri false de vânzare, unde victimele efectuează plăţi pentru produse inexistente.

    Telefonul mobil a devenit cel mai folosit device în gestionarea activităţilor cotidiene, incluzând o gamă variată de operaţiuni financiare: achiziţii online, acces rapid la conturile bancare, transferuri de bani şi plăţi electronice, informează MAI. “Acest acces facil la servicii online expune utilizatorii unor riscuri cibernetice semnificative, mai ales în cazul în care măsurile de securitate nu sunt respectate cu stricteţe. Accesul neautorizat la datele bancare, compromiterea informaţiilor personale şi atacurile de tip phishing sunt doar câteva dintre ameninţările la care utilizatorii pot fi expuşi în lipsa unor măsuri de protecţie. Astfel, vă recomandăm să vă protejaţi datele personale şi financiare prin utilizarea unor parole puternice, a autentificării în doi paşi şi a unor soluţii de securitate actualizate”, mai transmite comunicatul MAI.

    Printre categoriile vulnerabile care pot deveni victime ale mai multor tipuri de infracţiuni din mediul online sunt adolescenţii care petrec mult timp pe internet. Riscurile la care aceştia sunt expuşi sunt cyberbullying, pornografie infantilă şi şantaj. Pentru a preveni situaţiile de risc, MAI recomandă:

    * Comunicare deschisă cu părinţii şi profesorii – minorii trebuie încurajaţi să discute orice situaţie care îi pune într-o postură inconfortabilă în mediul online;

    * Evitarea contactului cu persoane necunoscute – reţelele sociale şi platformele de comunicare pot fi folosite de infractori pentru a aborda copiii. Minorii trebuie să fie conştienţi de riscuri şi să nu răspundă solicitărilor suspecte;

    * Protejarea datelor personale – informaţiile private, fotografii, materiale video sau locaţia nu trebuie împărtăşite online fără acordul părinţilor, deoarece pot fi utilizate în mod abuziv;

    * Raportarea oricărei forme de agresiune online – cyberbullying-ul poate avea efecte emoţionale şi psihologice grave asupra copiilor. Este important ca părinţii şi cadrele didactice să monitorizeze activitatea online a minorilor şi să raporteze orice abuz autorităţilor competente. Pentru a reduce riscurile din mediul online, cetăţenii sunt încurajaţi să adopte măsuri de protecţie:

    * Să evite accesarea link-urilor primite prin mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a fi trimise de prieteni sau persoane cunoscute; * Să nu acceseze link-uri suspecte sau provenite din surse necunoscute, deoarece acestea pot conduce către site-uri maliţioase sau pot fi utilizate în atacuri de tip phishing;

    * Să îşi protejeze informaţiile sensibile – să nu introducă date personale, coduri sau alte informaţii confidenţiale pe site-uri neoficiale sau necunoscute. Înainte de a furniza astfel de informaţii, să verifice autenticitatea platformei;

    * Să evite introducerea codurilor nesolicitate pentru autentificare sau asocierea contului de pe aplicaţiile de mesagerie ori alte platforme online pe dispozitive necunoscute, dacă nu au iniţiat personal această solicitare;

    * Utilizarea de metode alternative de verificare – la primirea unei solicitări suspecte din partea unei persoane cunoscute, aceasta trebuie contactată printr-un alt canal, cum ar fi apelul telefonic, pentru a confirma autenticitatea mesajului;

    * Trebuie raportată imediat orice activitate suspectă – în cazul în care este vorba de o fraudă online sau de o încercare de fraudă, se recomandă anunţarea de urgenţă a autorităţile competente pentru a preveni extinderea acestor atacuri;

    * Să se folosească autentificarea în doi paşi, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate la conturile online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de conectare.

  • România. Flancul Estic – 16.10.2024

    România. Flancul Estic – 16.10.2024

    Timp de două zile, în Baza militară de la Deveselu, sudul României, au fost puse în practică, în cadrul exercițiului SCUTUL 24, scenarii complexe cu care se poate confrunta orice unitate militară. Au acționat, în același perimetru, forțe din cadrul Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Român de Informații, precum și parteneri americani din cadrul facilității navale care găzduiește sistemul NATO Aegis Ashore de apărare împotriva rachetelor balistice.

     

     

    În prima zi a fost simulat un atac terorist care a vizat infiltrarea în incinta bazei, forțele de securitate acționând rapid pentru a neutraliza amenințarea și reușind să demonstreze capacitatea lor de a gestiona o situație de criză cu impact devastator. Seria incidentelor simulate a continuat cu un eveniment major care a presupus revărsarea accidentală de substanțe periculoase, în acest caz fiind angrenate echipele specializate în intervenții chimice, cât și personalul medical, toţi reușind să izoleze perimetrul și să acorde primul ajutor victimelor. A fost exersată și situația descoperirii unor dispozitive explozive improvizate în interiorul bazei, de această dată acționând echipele pirotehnice care au gestionat cu mult calm și profesionalism situația din zonă.

     

     

    Cea de-a doua zi a fost rezervată unui incident simulat de tip MASCAL (Mass Casualty) care a presupus un număr mare de victime rezultate în urma unei explozii. Forțele de ordine, echipajele de prim ajutor și echipele medicale americane și române au pus în practică procedurile standard de operare în astfel de situații, reușind să trieze, să evacueze și să trateze victimele, toate acestea fiind rodul unei coordonări exemplare între părțile implicate în rezolvarea situației critice.

    “Provocarea a fost destul de mare pentru că a trebuit să coordonăm toate mijloacele, tot personalul, dificultatea fiind dată de faptul că antrenamentul a avut loc în incinta partenerului american. Totul a fost coordonat astfel încât rezultatul să fie cel așteptat, fără victime și totul să fie evacuat la timp” a precizat locotenent colonelul Gabriel Gușoi, locțiitorul comandantului Bazei 99 Deveselu.
    Desfășurat în fiecare an începând cu 2018, exercițiul SCUTUL presupune un antrenament complex menit să pună în aplicare procedurile stabilite într-un cadru interinstituțional pentru asigurarea securității fizice a Bazei militare 99 Deveselu, întărind an de an măsurile de prevenire și reacție în fața unor posibile amenințări sau incidente critice.

     

     

    Comandamentul Corpului Multinațional Sud-Est din Sibiu are un nou șef de stat major, în persoana generalului de brigadă Constantin Nicolaescu, acesta fiind prezentat zilele trecute, în cadrul unei ceremonii, echipei comandamentului structurii multinaționale.
    “Consider că dacă lucrezi și ești concentrat pe ceea ce faci și dacă reușești să formezi și să coagulezi o echipă, lucrurile stau cu totul și cu totul altfel, iar din experiența de până acum cred eu că și următoarea poziție va fi dusă la bun sfârșit cu succes” a declarat generalul de brigadă Constantin Nicolaescu, la finalul celor 4 ani de mandat la comanda Brigăzii Multinaționale Sud-Est din Craiova.

     

    Finalul săptămânii trecute a marcat încheierea exercițiului multinațional SARMIS-OLT 24, care a reunit peste 2.000 de militari din 11 țări și personal din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Serviciului de Telecomunicații Speciale. Pe parcursul celor 12 zile s-a urmărit antrenarea și perfecționarea abilităților de a acționa într-un cadru multinațional și interinstituțional, cu accent pe interoperabilitate și cooperare între structurile participante.

    Teodora Mazere

     

     

     

     

  • MAI lansează campania „Departe de casă? Te vrem în siguranță!”

    MAI lansează campania „Departe de casă? Te vrem în siguranță!”

    În perioada 14 – 18 octombrie, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) derulează campania de informare şi prevenire a traficului de persoane şi a exploatării prin muncă a cetăţenilor români care pleacă la muncă în străinătate, sub denumirea “Departe de casă? Te vrem în siguranţă”,
    în contextul Zilei Europene de luptă împotriva traficului de persoane, marcată anual la data de 18 octombrie.

    “Campania este rezultatul colaborării dintre Organizaţia Internaţională Justice and Care Romania, Ministerul Afacerilor Interne (MAI), Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (IGPF) şi Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane (ANITP)”, informează un comunicat al MAI.

    La activitatea de lansare, din 14 octombrie, vor participa reprezentanţi ai organizaţiei Justice and Care Romania, Deputy Head of Mission, Ambasada Marii Britanii, Rebecca Shah, reprezentanţi ai MAI. Vor fi purtate discuţii cu cetăţenii români care călătoresc în străinătate şi vor fi distribuite materiale informative cu drepturile angajaţilor români în străinătate şi drepturile victimelor traficului de persoane.

    Justice and Care Romania şi structurile Ministerului Afacerilor Interne pun la dispoziţia românilor care călătoresc în Europa pe frontiera terestră (Nădlac, Borş, Cenad, Petea) şi în principalele aeroporturi internaţionale din România (Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Sibiu) 20.000 de pliante cu informaţii importante pentru siguranţa cetăţenilor români.

    Iniţiativa beneficiază de sprijinul Ambasadei Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord la Bucureşti, fiind parte din proiectul implementat de Justice and Care Romania în domeniul prevenirii traficului de persoane şi asistenţei victimelor, finanţat de UK Home Office.

  • Campanie de informare cu privire la alegerile de la 9 iunie 2024

    Campanie de informare cu privire la alegerile de la 9 iunie 2024

    Ministerul Afacerilor Interne desfăşoară o campanie de informare a populației cu privire la activitățile întreprinse de structurile Ministerului în contextul alegerilor locale şi europarlamentare din 9 iunie 2024. Spoturile de mai jos detaliază regulile care trebuie respectate.

    Campania detaliază atribuțiile angajaților MAI în zona secțiilor de votare și pentru conștientizarea cetățenilor în legătură cu respectarea legii și sprijinirea angajaților MAI în aplicarea prevederilor legale.

  • Între 1 şi 6 mai serviciile publice comunitare nu lucrează cu publicul

    Între 1 şi 6 mai serviciile publice comunitare nu lucrează cu publicul

    Luni şi marţi, serviciile publice comunitare care eliberează permise de conducere, certificate de înmatriculare, paşapoarte, respectiv cărţi de identitate, precum şi structurile Ministerului Afacerilor Interne care eliberează alte tipuri de documente au program normal de lucru cu publicul, informează Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

    în perioada mini-vacanţei, respectiv între 1 şi 6 mai, nu se va lucra cu publicul, la ghişee, aceste zile fiind declarate zile de sărbătoare legală.

    MAI recomandă cetăţenilor ca, înainte de a se deplasa la ghişeele serviciilor publice comunitare, precum şi la ghişeele celorlalte structuri care eliberează alte tipuri de documente, să consulte programul de funcţionare, disponibil pe paginile de internet ale acestora.

    Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări recomandă folosirea serviciului programări online – https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-booking/.

    “Reamintim faptul că pentru a facilita plăţile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare, a autorizaţiei de circulaţie provizorie, precum şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare, Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări a pus la dispoziţia celor interesaţi, un serviciu online prin intermediul site-ului propriu – https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-payment/”, a informat MAI.

    Viitorii conducători auto care se pregătesc pentru obţinerea permisului de conducere pot să îşi verifice cunoştinţele teoretice exersând simularea unui examen prin folosirea aplicaţiei online de pe site-ul structurii – https://dgpci.mai.gov.ro/dlexam.

    “Persoanelor care au nevoie de un nou document de călătorie le recomandăm să facă din timp programare prin intermediul hub-ului de servicii al MAI https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta. După depunerea cererii de eliberare a paşaportului, recomandăm verificarea stadiului folosind următorul link https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/verifica-pasaport/”, se arată în comunicat.

    Pentru mai multe informaţii utile privind actele care trebuie depuse odată cu cererea de eliberarea a diferitelor documente, taxele care trebuie plătite şi modalităţile de plată se recomandă consultarea paginilor de internet ale Direcţiei Permise şi Înmatriculări – https://dgpci.mai.gov.ro/documents-and-forms/inmatriculari, Direcţiei Generale de Paşapoarte – https://pasapoarte.mai.gov.ro/ şi Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor http://depabd.mai.gov.ro/.

    Certificatul de cazier judiciar, precum şi istoricul sancţiunilor rutiere pot fi descărcate online, gratuit, prin accesarea hub-ului de servicii al MAI, https://hub.mai.gov.ro/serviciu/. Certificatele pot fi obţinute de către utilizatorii care au un cont valid în hub-ul de servicii al MAI sau de cei care au un cont activ în aplicaţia Ghişeul.ro.

    Structurile specializate din cadrul Poliţiei Române în domeniul arme, explozivi şi substanţe periculoase utilizează sistemul EARM care, de la începutul anului 2024, permite persoanelor fizice şi celor juridice să depună, în format digital, orice solicitare şi documentele prevăzute de legislaţia naţională pentru obţinerea avizelor specifice segmentului de autorizare în vederea procurării, deţinerii, portului şi folosirii de arme.

    Sistemul informatic poate fi accesat de pe site-ul Poliţiei Române, rubrica proiecte, la link-ul https://appearm.politiaromana.ro/.

    În ceea ce priveşte restituirea documentelor reţinute de structurile de poliţie rutieră, programul de lucru cu publicul la ghişee se desfăşoară inclusiv în zilele de sărbători legale şi poate fi consultat pe pagina de internet a Brigăzii Rutiere Bucureşti sau pe paginile de internet ale inspectoratelor de poliţie judeţene, au menţionat reprezentanţii MAI.

  • 53.168 de persoane au intrat în România, în ultimele 24 de ore

    53.168 de persoane au intrat în România, în ultimele 24 de ore

    53.168 de persoane şi 10.629 de mijloace de transport au intrat în România, în utlimele 24 de ore. 5.014 sunt cetăţeni ucraineni, potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

    De la începerea conflictului din Ucraina, 4.456 de cetăţeni ucraineni au solicitat azil în România. Ei beneficiază de toate drepturile prevăzute de legislaţia naţională.

    Din 18.03.2022 şi până în prezent au fost emise 150.479 de permise de şedere pentru beneficiarii protecţiei temporare, 14 dintre acestea fiind acordate în ultimele 24 de ore. Gradul de ocupare a centrelor de cazare ale Inspectoratului General pentru Imigrări este, în prezent, de 32,5%.

    În ultima zi din 2023 nu s-au înregistrat incidente de ordine publică grave. Aproximativ 23.800 de angajaţi ai MAI au fost la datorie, la nivelul întregii ţări, pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice, creşterea gradului de siguranţă rutieră, supravegherea şi controlul frontierei de stat, precum şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă.

    MAI recomandă cetăţenilor ca în caz de urgenţă să apeleze numărul unic de urgentă 112.

  • MAI sub lupă

    MAI sub lupă

    O tragedie care ar fi putut fi evitată a provocat o serie de reacții vehemente în România. O fată de 13 ani a murit, săptămâna trecută, după ce a fost lovită mortal pe trecerea de pietoni, în București, de o mașină a poliției și o a doua a ajuns la spital, rănită grav. Autospeciala avea semnalele luminoase în funcțiune. O reacție a venit și din partea ministrului de Interne, Lucian Bode, care a precizat că poliţistul aflat la volanul mașinii nu executa o misiune de urgenţă şi se afla în exercitarea atribuţiilor de serviciu, la solicitarea Direcţiei de Evidenţă a Populaţiei. El a mai spus că poliţiştii care conduc o autospecială în regim prioritar, fie că se află într-o misiune de urgenţă, fie că nu, nu sunt scutiţi de răspunderea penală. Legea este foarte clară: tot ce înseamnă conducere în regim prioritar, şi, dacă te deplasezi în misiune poliţienească sau în misiune de urgenţă, cel care conduce o maşină a poliţiei are obligaţia să circule cu prudenţă şi este scutit doar de partea contravenţională, nu şi de răspunderea penalăˮ.


    Polițistul care a provocat tragedia din capitală era angajat din surse externe, ceea ce înseamnă că nu a urmat cursurile unei școli de poliție. Ministrul de Interne, Lucian Bode a anunțat că, în urma tragediei din capitală, va fi reanalizat procesul de recrutare din sursă externă a poliţiştilor, care, deşi este necesar, în unele situaţii se dovedeşte riscant. De altfel, în ultima perioadă au fost organizate mai multe sesiuni de astfel de angajări, din cauza crizei de personal generate de pensionări și numărul mic de locuri din școlile de poliție.

    O altă tragedie l-a făcut pe ministrul de Interne să spună că a scos la iveală, încă o dată, putregaiul unui sistem care s-a degradat de la an la an, în ultimii 30 de ani. Resurse umane insuficiente, câteodată s-au dovedit slab pregătite, câteodată în cârdăşie cu puterea politică locală şi, câteodată, în cârdăşie cu infractorii de la nivel localˮ, a conhis Lucian Bode. De această dată, tragedia s-a petrecut, pe 9 ianuarie, în Bolintin Vale, unde sute de oameni au ieșit în stradă pentru a reclama lipsa de implicare din partea autorităţilor, în contextul în care o familie îi terorizează, iar un membru al acestei familii a ucis, lovind cu o piatră în cap un bărbat. Localnicii din Bolintin Vale au cerut măsuri urgente care să îi protejeze de comunitatea romă venită din altă localitate și care ar provoca scandaluri. Oraşul a fost declarată zonă specială de siguranţă publică, iar zeci de jandarmi şi poliţişti au fost mobilizaţi, atunci, la faţa locului.


    Aceste tragedii au determinat USR (în opoziție) să ceară, din nou, demisia ministrului de Interne, despre care afirmă că a eşuat în misiunea sa de reformare a poliţiei. USR consideră că la conducerea Ministerului de Interne trebuie să se afle un om care să vină cu soluţii clare şi ferme, prin care să poată fi redate prestigiul uniformei de poliţist şi încrederea românilor în instituţiile care trebuie să îi protejeze.




  • MAI: Ungaria suplimentează punctele de trecere a frontierei

    MAI: Ungaria suplimentează punctele de trecere a frontierei

    Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a avut, luni dimineaţă, o convorbire telefonică cu omologul ungar, Sandor Pinter, pe tema restricţiilor de circulaţie pentru cetăţenii străini impuse de Budapesta, fiind acceptată propunerea părţii române ca încă patru puncte de trecere a frontierei, suplimentar faţă de cele opt comunicate iniţial, să fie menţinute deschise.

    Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Afacerilor Interne, sunt deschise pentru tranzitul cetăţenilor români următoarele puncte de frontieră:

    – Petea – Csengersima, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit);

    – Urziceni – Vallaj, destinat traficului internaţional de persoane (tranzit);

    – Valea lui Mihai – Nyirabrany, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)

    – Borş – Artand, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)

    – Vărşand – Gyula, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)

    – Turnu – Batonya, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)

    – Nădlac – Nagylak, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)

    – Nădlac 2 (autostradă) – Csanadpalota, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit).

    – Cenad – Kiszombor – destinat inclusiv tranzitului lucrătorilor transfrontalieri

    – Curtici – Lokoshaza (feroviar)

    – Săcuieni – Letavertes, destinat tuturor tipurilor de trafic

    – Salonta – Mehkere, destinat inclusiv tranzitului lucrătorilor transfrontalieri

    Traficul internaţional de marfă nu va fi restricţionat, urmând a se desfăşura în aceleaşi condiţii ca şi până acum, precizează MAI.

    De asemenea, cei doi miniştri au agreat şi operaţionalizarea în cel mai scurt timp a noului punct de trecere a frontierei Borş II, care va fi inaugurat pe 4 septembrie 2020.

    La invitaţia ministrului Marcel Vela, cei doi demnitari au stabilit ca la sfârşitul lunii septembrie să aibă o întrevedere pentru a discuta aspecte care ţin de relaţiile bilaterale dintre cele două instituţii.

    Sursa: Agerpres

  • MAI: Măsuri de prevenire şi control al virusului SARS-CoV-2, din 15 mai

    MAI: Măsuri de prevenire şi control al virusului SARS-CoV-2, din 15 mai

    Ministrul Afacerilor Interne a postat în transparenţă decizională propunerea privind setul de măsuri de prevenire şi control al virusului SARS-CoV-2, măsuri aplicabile după ridicarea stării de urgenţă, începând cu data de 15 mai 2020.

    Purtarea măştii va fi obligatorie în spaţiile publice închise, în magazine, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă, de asemenea, trebuie asigurată distanţarea socială, dezinfectarea frecventă a spaţiilor şi a suprafeţelor.

    Companiile şi instituţiile trebuie să decaleze programul de lucru, pentru a evita supraaglomerarea mijloacelor de transport şi să permită munca la domiciliu, în măsura în care este posibil.

    Restricțiile de circulație în interiorul localităților vor fi permise cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecției și evitarea formării grupurilor mai mari de 3 persoane care nu aparțin aceleiași familii.

    Rămân în continuare interzise evenimentele şi întrunirile în spaţii deschise şi activităţile culturale, artistice, sportive şi religioase în interior, dar vor fi redeschise saloanele de îngrijire personală, cabinetele stomatologice sau parcurile şi vor fi permise deplasările în afara localităţii, toate însă cu respectarea măsurilor de prevenţie a răspândirii coronavirusului.

    Documentul poate fi consultat pe pagina de web a Ministerului Afacerilor Interne, accesând link-ul https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/.

    Observaţiile şi propunerile referitoare la setul de măsuri pot fi transmise la adresa de email propuneri.relaxare@ms.ro.

    Sursa: Agerpres

  • Klaus Iohannis: Staţi acasă. Altfel, după sărbători vom avea înmormântări

    Klaus Iohannis: Staţi acasă. Altfel, după sărbători vom avea înmormântări

    Staţi acasă. Altfel, după sărbători vom avea înmormântări, a declarat președintele României, Klaus Iohannis, miercuri, înaintea ședinței de la Palatul Cotroceni, la care participă premierul şi mai mulţi miniştri. El a spus că le va solicita acestora să revină asupra acordului încheiat între Ministerul Afacerilor Interne şi Biserica Ortodoxă Română privind sărbătoarea Paştelui.


    Este regretabil să observăm şi în viaţa noastră şi în viaţa publică că, de multe ori, cele mai bune intenţii creează cele mai mari complicaţii, aşa se pare că se întâmplă şi cu un aşa-zis acord încheiat între Ministerul de Interne şi Biserica Ortodoxă. Probabil intenţiile sunt foarte bune, dar nu s-a înţeles foarte bine ce se doreşte acolo. Mulţi români au înţeles că este cazul să ne relaxăm.

    Nu este cazul să ne relaxăm, iar explicaţiile care s-au dat au fost prea optimiste. Peste câteva minute, voi începe o şedinţă cu premierul Orban, ministrul Vela, alţi miniştri şi consilieri. În cadrul acestei şedinţe, voi solicita premierului Orban şi ministrului de Interne să revină asupra acestui acord, să găsească dacă vor o formulă care respectă principiul ‘Staţi acasă’, care se încadrează perfect în solicitările din decretul care prelungeşte starea de urgenţă şi care, evident, respectă toate ordonanţele militare, a anunţat şeful statului, la Palatul Cotroceni.

    Președintele României a făcut apel la români să stea acasă, subliniind că nu există niciun motiv de relaxare.

    Astăzi suntem în prima zi din starea de urgenţă prelungită şi, din păcate, nu avem niciun motiv de relaxare. Avem între timp peste 7.200 de cazuri de persoane infectate, avem de ieri până azi 20 de persoane care au murit, avem de ieri până azi 340 de persoane în plus infectate cu coronavirus. Deci, nici vorbă de relaxare şi, ca să fie foarte, foarte clar ce am spus ieri şi poate încă nu a ajuns foarte limpede la toată lumea, repet: cuvântul de ordine este staţi acasă!.



    Șeful statului are miercuri, la Palatul Cotroceni, o şedinţă privind măsurile care se impun în contextul prelungirii stării de urgenţă cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Finanţelor Publice, Vasile Cîţu, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

    sursa: agerpres

  • Proiect pentru procesarea informatică a actelor de stare civilă

    Proiect pentru procesarea informatică a actelor de stare civilă

    Ministerul Fondurilor Euopene şi Ministerul Afacerilor Interne au lansat luni, 25 iunie 2018, un proiect privind procesarea informatică a actelor de stare civilă.

    Astăzi, Ministerul Fondurilor Euopene şi Ministerul Afacerilor Interne au demarat, prin semnarea contractului de finanţare, un program important pentru români, pentru România, adică un sistem integrat de procesare în sistem informatic a tuturor actelor de stare civilă pentru cetăţeni, mai precis 50 de milioane de acte de stare civilă. Valoarea contractului de finanţare din fonduri europene este de 185 de milioane de lei, iar durata de implementare este de 36 de luni a declarat Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene.

  • MAE și MAI vor notifica cetățenii prin SMS cu privire la faptul că urmează să le expire pașaportul

    MAE și MAI vor notifica cetățenii prin SMS cu privire la faptul că urmează să le expire pașaportul

    În cadrul demersurilor derulate în comun de Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Consular, și Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală de Pașapoarte, pentru eficientizarea procesului de eliberare a pașapoartelor, începând de miercuri, 7 martie a.c., cu sprijinul Companiei Naționale Imprimeria Română, va deveni funcțional sistemul de notificare a cetățenilor români cu privire la faptul că urmează să le expire pașaportul.

    Astfel, deținătorii de pașapoarte, care au comunicat la depunerea ultimei cereri un număr de telefon valabil, vor primi un SMS prin care vor fi informați că le expiră pașaportul, cu una până la trei luni înainte.

    Prin același mesaj, cetățenii vor fi încurajați să se programeze din timp pentru a evita timpii mari de așteptare din perioada de vară.

    Textul mesajului va fi: Pașaportul dvs. va expira în curând. Pentru reînnoire, programați-vă online pe epasapoarte.ro (România) sau econsulat.ro (străinătate). Pentru SMS-urile transmise la nivel național, va figura ca semnatar D.G. Pașapoarte, iar în străinătate, Departamentul Consular. Mesajele vor fi trimise de la numărul scurt 1813, la eticheta de expeditor figurând termenul PAȘAPOARTE.

    De asemenea, în luna martie a.c., vor primi un SMS de notificare cetățenii cărora le-a expirat pașaportul în ultimele 6 luni.

    Sistemul informatic a fost pus la dispoziție de integratorul proiectului Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass, Compania Națională Imprimeria Națională, în urma unei proceduri de achiziție derulată prin SEAP.

    Printre demersurile inițiate de MAI și MAE pentru simplificarea procedurilor de obținere a pașaportului și de reducere a aglomerației de la structurile de pașapoarte, care se înregistrează mai ales vara, se numără interconectarea sistemelor informatice ale celor două ministere, măsuri pe linie legislativă (ex. proiectul de lege pentru creșterea valabilității pașapoartelor), de resurse umane (ex. încadrarea de personal din sursă externă pentru serviciile de pașapoarte) precum și organizarea unei campanii de conștientizare a cetățenilor cu privire la necesitatea de a-și face pașaport din timp pentru a evita aglomerația din perioada concediilor. Sloganul campaniei este Anul are 12 luni, nu aștepta vara! Documentele de călătorie pot fi făcute din timp.

  • Autoritățile au adus în România 99 de persoane blocate în Bulgaria

    Autoritățile au adus în România 99 de persoane blocate în Bulgaria

    Autoritățile au adus în România 99 de persoane blocate în Bulgaria



    Autoritățile române au reușit să aducă în România, din Bulgaria, 99 de persoane, dintre care 20 de copii, blocate cu 37 de mașini din cauza ninsorilor abundente. Anunțul a fost făcut duminică seară de ministrul afacerilor interne, Carmen Dan.



    ”I-am adus în România în trei etape. Primele 13 mașini cu 38 de persoane au intrat în Vama Veche la ora 17.03. O a doua coloană însoțită de poliție și preluată de către polițiștii români, de 17 mașini și 55 de persoane, la 17.15 au intrat în Vama Veche. A treia coloană — 7 mașini, 26 de persoane — au intrat în Vama Veche la 18.25″, a declarat Dan. Ministrul a precizat că o parte din aceștia au rămas în județul Constanța, unii dintre ei având domiciliul acolo, iar o altă parte au plecat către București însoțiți de echipaje de poliție.



    Premierul Sorin Grindeanu anunțase tot duminică seară că Președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, încearcă să deblocheze situația de la Negru Vodă, unde 46 de cetățeni vor să intre în România. Majoritatea dintre ei sunt cetățeni moldoveni, dar nu are importanță, încercăm să-i ajutăm, a declarat Grindeanu.



    Demersuri MAE



    Anterior Ministerul Afacerilor Externe, prin Ambasada României la Sofia şi Centrul de Contact şi Suport pentru Românii din Străinătate, a făcut demersuri pentru rezolvarea situației cetăţenilor români afectaţi de condiţii meteorologice nefavorabile în Bulgaria.



    Ambasada se află în contact permanent cu cetăţenii români şi este pregătită pentru a acorda asistenţă consulară în caz de necesitate. MAE reiterează atenţionările de călătorie, emise încă din data de 5 ianuarie 2017, adresate cetăţenilor români care se află, tranzitează sau călătoresc pe teritoriul Bulgariei referitoare la înrăutăţirea severă a condiţiilor meteorologice. Informaţii referitoare la condiţiile meteorologice şi restricţiile de circulaţie impuse de autorităţile bulgare sunt actualizate şi postate constant pe website-ul Ministerului Afacerilor Externe.



    Vremea rea continuă în Bulgaria



    Condițiile meteo nefavorabile se prelungesc în Bulgaria în perioada 8-9 ianuarie, informează MAE, care recomandă evitarea călătoriilor în această perioadă, întrucât există pericolul formării de troiene de zăpadă și polei.



    Cetățenii români afectaţi pot solicita asistenţă consulară Ambasadei României în Republica Bulgaria apelând +359 879 440 758 (telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice) sau +359 2 9733510, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.