Tag: Miriam Dalli

  • Noi obiective privind emisiile de CO2

    Noi obiective privind emisiile de CO2

    UE vrea mașini mai puțin poluante. Până în 2030 producătorii europeni de mașini vor trebui să reducă cu 40% emisiile de carbon.

    Parlamentul European a propus reducerea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme cu 40% până în 2030,cu un obiectiv intermediar de 20% până în 2025. In acelaşi timp, se are în vedere accelerarea lansării autovehiculelor electrice. Noile reguli mai cer ca 35% dintre mașinile noi vândute începând cu 2030 să fie electrice sau hibride. Acum, acestea au sub 2% din piață. Deputații au solicitat, de asemenea, măsuri în ceea ce privește locurile de muncă și competențele pentru a ușura trecerea industriei automobilelor la mașini mai curate.

    Raportoarea Miriam Dalli, membru în Parlamentul European: Mă bucur pentru că împreună reușim să asigurăm integritatea de mediu a industriei. Am căzut de acord că este nevoie de limite pentru emisii, valorile pe care ne bazăm trebuie să fie valori măsurate și nu valori declarate de producătorii de autoturisme. Emisiile nu mai trebuie să fie măsurate doar la început, ci de-a lungul întregii perioade de viață a vehicului. Deci vom avea o tehnologie mai ecologică și carburanți mai ecologici. E nevoie de infrastructură pentru încarcare. Trebuie să încurajăm producția de baterii. De asemenea, trebuie să fim mai ambițioşi pentru că avem studii care arată în mod clar că trebuie să luăm măsuri decisive. Asta va duce la stimularea inovării și investițiilor în UE. Se vor crea noi locuri de muncă în următorii ani, mai ales dacă UE are o strategie pe termen lung care să atragă investiții în producția de baterii în UE.

    Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice.

    România a înaintat statelor membre UE o propunere prin care producătorii şi importatorii de autovehicule să fie stimulaţi să comercializeze acest tip de vehicule la preţuri accesibile pentru ţările în care populaţia are venituri medii reduse.


  • Reducerea emisiilor de CO2 produse de maşini

    Reducerea emisiilor de CO2 produse de maşini

    În lupta cu schimbările climatice, Parlamentul European a avizat două noi rapoarte privind îmbunătăţirea performanţelor autovehiculelor, astfel încât acestea să producă tot mai puţine emisii de dioxid de carbon, ţinta finală fiind zero emisii de gaze cu efect de seră.

    Confruntată, în ultimii ani, cu scandaluri succesive privind trucarea indicatorilor de emisii poluante, industria europeană de autovehiculelor trebuie să investească serios în tehnologii noi şi curate, în inovare şi dezvoltare, dacă vrea să-şi menţină poziţia de lider mondial. Uniunea Europeană este dispusă să stimuleze, în continuare, producţia de autovehicule cu emisii zero, iar acele întrepinderi care vor urma această cale vor avea numai de câştigat.

    Dacă în domeniul transporturilor feroviare şi aeriene s-au făcut paşi importanţi în reducerea poluării, acum accentul se pune pe realizarea unui transport rutier curat. Parlamentul European a adoptat două rapoarte privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon: primul se referă la autovehiculele de mici dimensiuni : de la automobile până la camionete, iar cel de-al doilea, la camioanele grele. Eurodeputata din Malta, Miriam Dalli, raportor :

    Am obţinut un rezultat pragmatic, în comisia pentru mediu. Un rezultat care stabileşte un echilibru între diversele interese, pe care le atinge acest gen de legislaţie destinată protejării mediului. Cei care îşi desfăşoară activitatea în domeniul transporturilor trebuie să se angajeze în efortul comun de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, şi o pot face prin stimularea inovării. Nu ne propunem să privilegiem un tip de tehnologie în detrimentul alteia, ci dorim ca emisiile de doxid de carbon să fie cât mai reduse. Avem nevoie de un ansamblu de tehnologii: maşini electrice, hibride, pe baterii cu ioni de litiu, cu biocarburant – avem nevoie un nou mod de alimentare a vehiculelor noastre. Inovarea înseamnă noi investiţii, mai multă competitivitate în industrie, dar şi noi locuri de muncă în Uniunea Europeană, în beneficiul cetăţenilor noştri.


    Viitorul înseamnă tot mai multe maşini electrice sau hibride, în paralel cu dispariţia motoarelor diesel, considerate cele mai poluante. Vor fi susţinute cercetarea şi inovarea în producţia de baterii cât mai performante şi fiabile, din punct de vedere al greutăţii, dimensiunii, durabilităţii, capacităţii de reciclare și a reducerii costurilor.

    Întrucât autobuzele cu emisii zero sunt deja disponibile pe piață și beneficiază de stimulente, a fost stabilit ca obiectiv pentru producătorii europeni ca, pe termen mediu, să ajungă să producă 100 % autobuze cu emisii de dioxid de carbon zero.

    Cât priveşte camionele grele – întrucât aici nu avem vehicule electrice – gazul natural lichefiat (GNL) este un combustibil alternativ cu emisii de CO2 mai mici decât cele ale motoarelor pe motorină. O altă măsură ar putea fi crearea unor camioane mai mici sau de alte catergorii, care să polueze mai puţin.

    Obiectivele Uniunii Europene sunt de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, până în 2030, cu cel puțin 30 % sub nivelurile din 2005, şi cu cel puțin 60% până în 2050.


  • Economia circulară în Uniunea Europeană

    Economia circulară în Uniunea Europeană

    În economia circulară valoarea produselor și a materialelor
    este menținută cât mai mult posibil, deșeurile și utilizarea resurselor sunt
    reduse la minimum, iar resursele nu părăsesc fluxul economic odată ajunse la
    sfârșitul duratei lor de viață, ci sunt reutilizate și creează valoare în
    continuare.

    Acest model european generează locuri de muncă sigure în Europa,
    promovează inovațiile și asigură un nivel de protecție a oamenilor și a
    mediului. Ce înseamnă de fapt economia circulară, de ce a fost nevoie de
    stabilirea unei legislaţii în acest domeniu şi de care sunt avantajele pe
    termen lung aflăm de la Karl-Heinz Florenz, membru în Comisia pentru mediu,
    sănătate publică și siguranță alimentară din Parlamentul European: Cred că
    este clar pentru noi toți că legislația privind economia circulară este o
    orientare pe care trebuie să o comunicăm tuturor oamenilor, în sensul că nu
    trebuie să arunce obiectele, ci să le refolosească. Iar aceste lucruri trebuie
    comunicate şi copiilor şi nepoților noștri, deoarece ar putea apărea situația
    în viitor ca materiile prime pentru producție să dispară. Cred că suntem la un
    punct de cotitură și a sosit timpul să ne trezim.

    Aşadar, pentru a asigura o
    creștere economică durabilă în Uniunea Europeană, trebuie să utilizăm resursele
    într-­un mod mai inteligent și mai durabil. Cum poate Europa să facă acest lucru
    prin intermediul economiei circulare aflăm de la Miriam Dalli, membru în
    Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară din Parlamentul
    European: Unde ne dorim să ajungem? Ne dorim să ajungem în situația în care
    deșeurile provenite de la o singură afacere să devină resursă pentru altă
    întreprindere. Producția unei industrii devine astfel inputul celeilalte.
    Resursele pe care le avem sunt limitate și acesta este motivul pentru care nu
    putem continua să construim o economie care foloseşte obiectele dar crează, în acelaşi timp, deşeuri.