Tag: motoare diesel

  • Poluarea aerului continuă să depășească limitele și valorile din ghidurile UE

    Poluarea aerului continuă să depășească limitele și valorile din ghidurile UE

    Concentraţiile de particule fine, de dioxid de azot ( emis de motoarele diesel) şi de ozon au scăzut uşor în aerul din Europa, potrivit datelor din 2015 pe care se bazează raportul dat publicătății recent de Agenția Europeană de Mediu.


    Cu toate acestea, valoriledepășesc limitele autorizate de Uniune, dar și pe cele recomandate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, mai stricte decât cele comunitare.

    Potrivit Agenției, particulele fine, adică praful fin care provine de la vehiculele rutiere, transportul maritim și funinginea eliberată prin ardere, cunoscută drept negru de fum, au fost responsabile pentru 391 de mii de morţi premature în 2015 în cele 28 de ţări ale forului comunitar. Se întâmplă acest lucru pentru că trei sferturi din cei care locuiesc în orașele Uniunii Europene au fost expuși la concentrații care depășesc valorile admise.

    Numărul morţilor premature legate de dioxid de azot a fost estimat la 76 de mii în 2015, iar în ceea ce priveşte ozonul, numărul acestora este estimat la 16.400.

    Transportul rutier este una dintre principalele surse de poluare a aerului în Europa, împreună cu agricultura, producţia de energie şi industria.

    Europenii care trăiesc la oraş, unde emisiile legate de transportul rutier sunt cele mai importante, sunt afectaţi în mod special.

    Raportul atrage totodată atenția și asupra altor consecințe deloc de neglijat. Poluarea aerului are un impact considerabil asupra economiei, mărind costurile medicale și reducând productivitatea ca urmare a numărului de zile de lucru pierdute din cauza problemelor de sănătate. Poluarea aerului are un impact negativ și asupra ecosistemelor, pentru că degradează solurile, pădurile și reduce producția agricolă.

    Poluarea atmosferică rămâne la cote periculoase în multe părți ale lumii. 9 din 10 oameni respiră un aer care conține un nivel ridicat de poluanți. Iar din această cauză în 2016 au fost în întreaga lume 4.2 milioane de decese. Am spus de multe ori că actuala Comisie Europeană protejează. Un angajament pe care ni l-am luat și care trebuie să se reflecte şi în acțiunile noastre de a asigura un aer sigur de respirat. Suntem hotărâți să tratăm această problemă cu seriozitate și cu maximă urgență. Este timpul să ne intensificăm eforturile, să trecem cu adevărat la acțiune și să nu mai depășim limitele de poluare. Comisia va susține, cu toate mijloacele posibile, efortul statelor membre de a respecta legile convenite în materie de mediu, spunea la mijlocul lunii mai comisarul european pentru mediu, Karmenu Vella.

    Șase ţări au fost trimise atunci de executivul comunitar în faţa Curţii de justiţie a Uniunii Europene pentru neîndeplinirea obligaţiilor în materie de calitate a aerului. Este vorba de Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia, Ungaria şi România. În cazul țării noastre, Comisia Europeană spune că autorităţile nu au luat măsurile necesare pentru a reduce nivelul de poluare cu particulele fine.


  • CE și autoritățile pentru protecția consumatorilor din UE, concluzii în scandalul Dieselgate

    CE și autoritățile pentru protecția consumatorilor din UE, concluzii în scandalul Dieselgate

    Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor din Uniunea Europeană au făcut publice concluziile cu privire la cele 8 milioane şi jumătate de autoturisme rechemate în service în ţările membre de grupul Volkswagen, după scandalul dieselgate.

    Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor din Uniunea Europeană salută eforturile depuse de grupul Volkswagen pentru a consolida încrederea consumatorilor în ce privește rechemarea în service, precum și îmbunătățirea semnificativă a informațiilor oferite consumatorilor. Rata reparațiilor a atins, în prezent, 80%, iar grupul s-a angajat să continue actualizarea gratuită a softului și acordarea garanției de facto legate de această operațiune pentru a soluționa, până la sfârșitul anului 2020, problemele care apar după actualizare. Cu toate acestea, Comisia și autoritățile din domeniul protecției consumatorilor regretă faptul că Volkswagen nu a putut oferi o garanție completă și clară pentru problemele care ar putea apărea după efectuarea reparației.

    Věra Jourová, comisarul european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a subliniat că Bruxelles-ul a depus toate eforturile pentru a determina Volkswagen să aibă o atitudine mai proactivă față de consumatorii din Uniunea Europeană care sunt afectați de scandalul Dieselgate. Volkswagen a respectat planul de acțiune pe care s-a angajat să îl ducă la îndeplinire, însă eforturile sale s-au limitat la acesta. Acest fapt reamintește, încă o dată, că în Uniune este nevoie de norme mai stricte privind căile de atac individuale, inclusiv de acțiuni collective – a mai spus Věra Jourová.

    Doar două autorităţi naţionale ale consumatorilor din blocul comunitar au perceput amenzi companiei Volkswagen, în valoare de 5 milioane şi jumătate de euro. Această sumă este absolut modică în raport cu cea pe care Volkswagen a plătit-o în Statele Unite ale Americii. Cifra raportată este de aproximativ 25 de miliarde de dolari. În acest nou context, autorităţile naţionale ale consumatorilor vor avea puterea să impună amenzi de până la 4% din cifra de afaceri anuală a unei companii care nu respectă legea.

    În septembrie 2015, Volkswagen a anunţat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din Statele Unite în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul era programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situatiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactiva sistemul de filtrare a particulelor – a arătat Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

    Pe plan european, din septembrie 2020, Comisia va fi în măsură să dispună măsuri de rechemare în service la nivelul Uniunii și să impună producătorilor de autoturisme sau serviciilor tehnice sancțiuni administrative de până la 30.000 de euro pentru fiecare autovehicul neconform.