Tag: noi reguli

  • Reguli năi ti transportatorlli di părmătii

    Reguli năi ti transportatorlli di părmătii

    Transportatorlli di părmătii cari lucreadză tru văsiliili membre ale Uniunii Europene suntu obligaț s’tiñisească, di luni, niscănti reguli incluse tru pruviderli a Pachetului Mobilitate. Ase, firmele lipseaşti ş’aducă acasă camioanele unăoară la cathi doi meşi, aţea ţi nsimneadză, lugursescu aeşti, consum di carburantu, poluare şi săhăţ kiruti tru dirveñi, maxusu tră firmele di profil ditu estul a Europăllei, impliţit ditu România. Năile misuri fură apufusiti nica di aoa şi doi ani și s’loară, uidisitu cu forurli europene, ca şoferllii s’aibă hăiri di ma multi ndrepturi.



    România, deadunu cu alte state, contestă Pachetul Mobilitate la Curtea di Justiţie a Uniunillei, spunănda că misura easti tru contradicţie cu politica europeană di decarbonizare şi zñiipseaşti libira urdinari a părmătiilor. Uidisitu cu minduita ali Românie, ama și aţeali 8 state ditu Uniunea Europeană, ntră cari Bulgaria, Cipru, Lituania, Polonia și Ungaria, noua turlie a Pachetului Mobilitate va s’ducă la creaștirea-a numirlui di “curse goale” cari va să scoată tu migdani emisii suplimentare di dioxid di carbon. Ma multu, turnarea la văsilia di origine la cathi doi meşi echivaleadză cu ună ñille di camioane ma multu ndzuuă pe călliurli europene și la sinuri, fără niţi ună justificari economică.



    Ună ş-ună după aprobarea a Pachetlui Mobilitate, aoa şi doi ani, un studiu a firmăllei di consultanță și audit KPMG estima ună ñicurari a veniturilor ditu transporturli internaționale di părmătii tră firmele românești cu 4,5 miliardi di euro și riscul di relocari a emburlăkillei. ,,Studiul KPMG evidințiadză faptul că aplicarea a misurălleii ti turnarea acasă a camioanelor la opt stămâni va s’ducă la ună scădeare cu 4,5 miliardi di euro a veniturilor ditu transportul internațional di părmătie, estimânda, tutunăoară că, pisti 50% ditu transportatorllii români cari opereadză transporturi rutiere internaționale tru UE, cross tradi și cabotaj, ică va ş-dănăsească activitatea ică va ş-mută centrul opearațional tru alte state membre” – spuni un comunicat a Uniunillei Naționale a Transportatorilor Rutieri ditu România (UNTRR). Turnarea a camioanelor acasă unăoară la doi meşi s’bagă tu practico, după ţi, tu ahurhita-a meslui intră pi lucru și Directiva Detașarillei șoferlor tră firmele cari disvărtescu operațiuni di turlia cross-tradi i cabotaj (transport anamisa di dauă state membre, diferite di văsilia di nregistrare a firmăllei), dzăţ di ñilli di șoferi români hiinda implicaț tru aestă activitate.



    Uidisitu cu Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri ditu România, Bucureștiul easti pi loclu 8 ca piață di transportu tru UE și a treia poziție la operațiuni di transportu rutieru internațional di turlia cross tradi și cabotaj. Datile ofiţiale spunu că Transportul rutier aduţi aproximativ 5% ditu PIB-ul României, hiinda principalul contributor la exportul di serviţii a văsiliillei – 22 di miliardi di euro tru patrulli ani ditu soni. Dupu aţeali ditu soni iski, tru aistu kiro ari 36.000 di firme active tru transporturi tru România, cu aproximativ 250.000 di șoferi profesioniști.




    Autor: Daniela Budu


    Armânipsearia: Taşcu Lala




























































  • Reguli noi pentru transportatorii de mărfuri

    Reguli noi pentru transportatorii de mărfuri

    Transportatorii
    de mărfuri care lucrează în ţările membre ale Uniunii Europene sunt obligați să
    se supună, de luni, unor noi reguli incluse în prevederile Pachetului
    Mobilitate. Astfel, firmele trebuie să îşi aducă acasă camioanele o dată la
    fiecare două luni, ceea ce înseamnă, consideră acestea, consum de carburant,
    poluare şi timp pierdut în vămi, mai ales pentru firmele de profil din estul
    Europei, implicit din România. Noile măsuri au fost decise încă de acum doi ani
    și au fost luate, potrivit forurilor europene, pentru ca şoferii să beneficieze
    de mai multe drepturi.

    România, alături de alte state, a contestat Pachetul
    Mobilitate la Curtea de Justiţie a Uniunii, arătând că măsura este în
    contradicţie cu politica europeană de decarbonizare şi afectează libera
    circulaţie a mărfurilor. Potrivit României, dar și altor 8 state din Uniunea
    Europeană, printre care Bulgaria, Cipru, Lituania, Polonia și
    Ungaria, noua formă a Pachetului Mobilitate va conduce la creșterea numărului
    de curse goale care va genera emisii suplimentare de dioxid de carbon. Mai
    mult, revenirea la țara de origine la fiecare două luni echivalează cu o mie de
    camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio
    justificare economică.

    Imediat după aprobarea Pachetului Mobilitate, acum doi
    ani, un studiu al firmei de consultanță și audit KPMG estima o reducere a
    veniturilor din transporturile internaționale de mărfuri pentru firmele
    românești cu 4,5 miliarde de euro și riscul de relocare a afacerii. ,,Studiul
    KPMG evidențiază faptul că aplicarea măsurii întoarcerii acasă a camioanelor la
    opt săptămâni va conduce la o scădere cu 4,5 miliarde de euro a veniturilor din
    transportul internațional de marfă, estimând, totodată că, peste 50% din
    transportatorii români care operează transporturi rutiere internaționale în UE,
    cross trade și cabotaj, fie își vor întrerupe activitatea fie își vor muta
    centrul operațional în alte state membre
    – arată un comunicat al Uniunii
    Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Întoarcerea
    camioanelor acasă o dată la două luni se aplică, după ce, la începutul lunii a
    intrat în vigoare și Directiva Detașării șoferilor pentru firmele care
    desfășoară operațiuni de tip cross-trade sau cabotaj (transport între două
    state membre, diferite de țara de înregistrare a firmei), zeci de mii de șoferi
    români fiind implicați în această activitate.

    Potrivit Uniunii Naționale a
    Transportatorilor Rutieri din România, Bucureștiul ocupă locul 8 ca piață de transport în UE și a
    treia poziție la operațiuni de transport rutier internațional de tip cross
    trade și cabotaj. Datele oficiale arată că Transportul rutier generează aproximativ
    5% din PIB-ul României, fiind principalul contributor la exportul de servicii
    al țării – 22 de miliarde de euro în ultimii patru ani. Potrivit ultimelor statistici,
    în prezent sunt 36.000 de firme active în transporturi în România, cu aproximativ
    250.000 de șoferi profesioniști.