Tag: Noul Mers al Trenurilor

  • Noul mers al trenurilor

    Noul mers al trenurilor

    Oferta de transport
    feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă, prin optimizarea duratelor
    călătoriilor, dar şi a programului şi capacităţii de transport, în limita
    resurselor tehnice disponibile. În noul Mers al Trenurilor 2021-2022 circulă
    zilnic, în medie, 1200 trenuri operate de CFR Călători, în funcţie de perioada
    din an. Ca noutăţi, CFR Călători şi MAV Start (operatorul naţional maghiar) au
    convenit asupra îmbunătăţirii ofertei de transport România – Ungaria prin
    frontiera Curtici asigurându-se pe timpul zilei trenuri în cadenţă la
    interval de două ore. Au fost introduse în plus 4 perechi de trenuri, una pe
    ruta Timişoara – Budapesta şi retur, două pe ruta Arad – Budapesta şi retur, una pe ruta Arad
    – Szolnok şi retur. Alte conexiuni cu Ungaria se realizează pe ruta Craiova -
    Timişoara – Arad şi retur, pe care circulă trenuri cu vagoane pentru Szolnok,
    prin frontiera Episcopia Bihor.


    Circulaţia trenului pe ruta Chişinău – Bucureşti a fost reluată în prezenţa ambasadorului României în R. Moldova,
    Daniel Ioniţă. Relansarea cursei Chişinău – Bucureşti are loc după 2 ani de
    întrerupere, într-un an în care au fost reluate pe deplin şi revigorate
    relaţiile bilaterale dintre România şi Republica Moldova, a declarat ambasadorul.
    Trenul, denumit «Prietenia», va circula de două ori pe săptămână în decembrie
    2021 şi de 3 ori pe săptămână în 2022. Directorul general al Agenţiei
    Proprietăţii Publice din R. Moldova, Eugeniu Cozonac, a reamintit că mulţi
    oameni obişnuiau să parcurgă cu trenul cei 358 de kilometri care despart
    capitala Republicii Moldova de capitala României. Cel mai ieftin bilet,
    nerambursabil, este 19 euro, cel mai scump circa 135 de euro. Copiii cu vârsta
    între 4 şi 12 ani beneficiază de o reducere de până la 40% din costul călătoriei.


    Pe relaţia Bucureşti – Constanţa, spre litoralul românesc
    al Mării Negre, au fost planificate trenuri IR (InterRegio) şi Regio Expres în
    cadenţă la interval de o oră. În 2021/2022 vor circula 24 de trenuri IR şi
    Regio Expres pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur, faţă de 13 trenuri IR
    în 2020/2021. Pe ruta Constanţa – Bucureşti Nord – Braşov şi retur vor circula 3 perechi de
    trenuri, faţa de două perechi anterior. Pe ruta Bucureşti – Constanţa,
    trenurile IR vor avea o viteza maximă de 160 km/h, trenurile Regio Expres maximum
    150 km/h, iar trenurile Regio viteza maximă de 120 km/h.


    Trenurile spre Aeroportul Internaţional «Henri Coandă»
    Otopeni, principalul aeroport din România, vor circula pe ruta Bucureşti Nord -
    Pajura – Mogoşoaia fără modificarea timpului de călătorie.



  • Noul mers al trenurilor 2018-2019 – rute interne

    Noul mers al trenurilor 2018-2019 – rute interne

    Noul Mers al Trenurilor a intrat în vigoare, fiind
    valabil până la data de 14 decembrie 2019.
    Trenurile
    Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane
    pentru schi, cum sunt cele de pe Valea Prahovei, zonă situată la nord de Bucureşti. În plus, în perioada 8 ianuarie – 28
    februarie 2019, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25%, de
    luni până joi. De asemenea, de luni până duminică, biletele pentru călătoriile
    de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Brașov și retur) au reduceri între
    31% și 56%. CFR călători mai informeză că este introdus în circulaţie un
    tren nou InterRegio (IR 1634) pe ruta Brașov – Ploiești Vest – București Nord, cu opriri în
    toate stațiunile montane. A fost suplimentat, de asemenea, numărul de conexiuni directe pe ruta București
    – Pitești – Curtea de Argeș prin introducerea în circulație a unei perechi de
    trenuri Regio (9531/9532) pe ruta Pitești – Curtea de Argeș ce se atașează la
    trenurile (IR 1781/ IR 1790) care circulă de la/la București Nord.


    Se reia circulația între București și Galați
    (est) pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanța cu 30 km și timpul
    de mers cu aproximativ 20-40 minute față de ruta actuală prin Buzău – Ploiești.
    În acest fel se asigură și conectarea feroviară a zonelor din sud-est cu
    Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) și creșterea numărului de
    legături dintre București și Aeroport. Zilnic, legătura feroviară București -
    Aeroport și retur va fi asigurată cu 17 trenuri (9 pe sensul de dus /8 pe
    sensul de întoarcere).


    Vă mai informăm că şase trenuri Regio, care vor circula pe
    ruta Bucureşti – Braşov şi retur, vor avea în compunere vagoane adaptate pentru
    transportul bicicletelor. La toate trenurile se pot transporta gratuit
    bicicletele pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a
    2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu
    condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o
    pereche de schiuri de persoană). La trenurile Interregio, călătorii care doresc
    să circule cu biciclete nedemontabile o pot face dacă în compunerea trenului
    există un vagon dotat constructiv cu spaţiu special amenajat pentru fixarea şi
    transportul bicicletelor.


    Biletele pot
    fi cumpărate online, din staţii şi agenţii CFR, de la automate de vânzare în
    gări şi distribuitori autorizaţi. Informaţii actualizate cu privire la mersul
    trenurilor pot fi procurate de la staţiile şi agenţiile CFR sau de pe
    site-ul www.cfrcalatori.ro.