Tag: Olga Sehnalova

  • Eurodeputaţii iau poziţie în privinţa diferenţelor de calitate a produselor

    Eurodeputaţii iau poziţie în privinţa diferenţelor de calitate a produselor

    Deputaţii europeni susţin că, dacă o companie
    vinde un produs în mai multe state din UE, dar cu compoziţie care diferă de la
    un stat la altul, respectivul produs nu poate fi prezentat pe piaţă cu etichetă
    identică, pentru că aceasta ar induce în eroare consumatorul.





    Teste şi
    sondaje efectuate în unele state membre, în special din Europa Centrală şi de
    Est, au arătat că există produse care sunt prezentate pe piaţă sub acelaşi nume
    şi ambalate identic, dar conţin ingrediente diferite
    , în detrimentul
    consumatorilor. Aceste diferenţe au fost găsite atât în produse alimentare, cum
    ar fi crochete de peşte, supe instant, cafea, băuturi răcoritoare, cât şi în
    produse non-alimentare incluzând detergent, produse cosmetice şi de curăţenie
    sau produse destinate bebeluşilor.


    Prin
    votul din sesiunea plenară de luna aceasta, Parlamentul European recomandă
    câteva măsuri care să fie aplicate la nivel european şi naţional pentru a
    identifica şi evita diferenţele de calitate a produselor.


    Nu
    este deloc normal ca un produs care arată la fel la prima vedere să aibă o
    compoziţie diferită. Nu este vorba despre lupta dintre lavandă şi violete, ci
    despre un conţinut mai mic de carne sau un substitut al cărnii, despre o
    calitate mai slabă a materiei prime: diferite calități, proporții diferite,
    aditivi diferiți și așa mai departe. Căutăm să ne asigurăm că nu vor fi induşi
    în eroare consumatorii şi că vor putea obţine produse de aceeaşi calitate. Pur
    și simplu vrem să fim siguri că aceleași produse sunt marcate în același mod şi
    consumatorii noştri nu vor fi păcăliţi
    , a afirmat raportorul dosarului, eurodeputata cehă Olga Sehnalová.



    Prin
    raportul votat, membrii Parlamentului European propun: cooperare
    transfrontalieră şi schimb de informaţii despre produsele care ar putea fi
    necorespunzătoare normelor şi despre posibile practici neloiale; o abordare
    comună a procesului de testare pentru a aduna probe sigure şi comparabile şi
    pentru a indica cât de grave şi răspândite sunt practicile legate de
    diferenţele de calitate; prezentarea rezultatelor într-o bază publică de date şi
    analiza acestora nu mai târziu de finalul anului 2018.


    În plus,
    producătorii sunt invitaţi să ia în considerare posibilitatea de a include pe
    ambalaje un logo care să indice că produsul respectiv are acelaşi conţinut şi
    aceeaşi calitate în toate statele membre ale UE. Preferinţele consumatorilor
    nu ar trebui să fie folosite ca o scuză pentru a scădea calitatea sau pentru a
    oferi produse cu grade diferite de calitate pe diverse pieţe,
    spun membrii
    Parlamentului. Aceştia mai solicită şi actualizarea Directivei privind
    practicile comerciale neloiale, susţinând că este nevoie de mai multe
    clarificări.




  • La 1 aprilie începe implementarea sistemului e-call

    La 1 aprilie începe implementarea sistemului e-call

    Sistemul e-call este activat în clipa în care senzorii autovehiculului detectează un impact puternic. Sistemul stabilește o legătură către cel mai apropiat centru 112 și transmite un set de date între care locul și ora la care s-a produs accidental, sensul de mers al automobilului și, în unele cazuri, numărul de pasageri din vehicul. Sistemul poate fi activat și prin apăsarea unui buton de către un martor la accident, și a fost gândit pentru situații în care șoferul sau pasagerii nu au capacitatea de a apela singuri serviciile de urgență. Comisia Europeană dă asigurări că e-call nu poate fi utilizat pentru a urmări automobilele prin GPS sau pentru a le înregistra deplasările, întrucât GPS-ul transmite semnal doar în caz de impact. Sistemul a fost gândit și pentru a reduce timpul de răspuns al serviciilor de urgență, având în vedere că o intervenție a acestora în prima oră după accident sporește în mod semnificativ șansele de supraviețuire.

    Raportorul Parlamentului European pentru sistemul E-call, Olga Sehnalova: Sistemul e-call va contribui la îmbunătățirea siguranței participanților la trafic prin reducerea semnificativă a timpului în care serviciile de urgență ajung în locul unde s-a produs un accident major. Cu e-call, timpul de răspuns al serviciilor de urgență se reduce la jumătate în zonele rurale și cu 40% în zonele urbane, ceea ce duce la o scădere a pierderilor de vieți omenești estimată la 1500 de persoane pe an. Legislația impune ca sistemul să se bazeze pe sistemul public de urgență și să apeleze numărul european de urgență 112 și să fie transfrontalier. Din păcate, numărul de persoane care mor pe șoselele europene este, încă, inacceptabil de mare. Parlamentul european a identificat, în repetate rânduri, drept o prioritate reducerea numărului de morți și răniri grave pe șoselele europene. Atât statele membre cât și producătorii au avut suficient timp la dispoziție pentru a pregăti infrastructura și tehnologiile necesare pentru ca sistemul E-call să devină imediat funcțional și să își furnizeze beneficiile: sporirea siguranței cetățenilor care călătoresc oriunde în Europa.


    Legislația europeană prevede că toate automobilele noi, precum și autovehiculele utilitare ușoare care sunt înmatriculate după 31 martie, trebuie să fie dotate, din fabricație, cu tehnologie E-call. De sistem vor putea beneficia și proprietarii automobilelor produse înainte de acea dată, însă aceștia vor mai avea de așteptat o perioadă. O companie maghiară dezvoltă, cu fonduri europene și în cooperare cu Universitatea Tehnologică din Budapesta, un echipament care să poată fi instalat și pe automobilele vechi. Se estimează că un prototip al acestui echipament va fi gata până la 30 septembrie iar odată ce va intra în producție se mizează pe o cerere de 10 000 de bucăți pe an.