Tag: organizare

  • Festivalul UNTOLD 2016

    Festivalul UNTOLD 2016

    Untold 2016, cel mai mare festival de muzică din România, se va desfăşura între 4 şi 7 august la Cluj-Napoca (centru). Organizatorii se aşteaptă ca la acest eveniment să participe peste 350 de mii de persoane. Principala scenă a festivalului este cea mai mare amenajată vreodată în România, cu o deschidere de 120 de metri. În plus, urmează să fie amplasat un număr dublu de echipamente faţă de prima ediţie a festivalului din 2015, când Cluj-Napoca a deţinut titlul de Capitală Europeană de Tineret, iar Untold a fost principalul eveniment al acestei manifestări.



    Evenimentul din acest an stârneşte un interes imens, tineri din toată colţurile Europei venind la Cluj pentru a-i vedea pe cei mai buni cinci DJ din lume. Vor fi prezente nume grele ale scenei muzicale precum Faithless, Scooter, James Arthur, dar şi renumiţii DJ Armin van Buuren, Tiesto, Afrojack sau Hardwell. În total, peste 150 de artişti de top din România şi din întreaga lume vor urca pe scena festivalului. Muzicienii îşi vor electriza fanii cu diferite genuri muzicale: electronic, dance&trance, house-techno sau drum&bass.



    Inna, unul dintre artiştii români cu recunoaştere internaţională, cu peste 12 milioane de fani din întreaga lume pe pagina de Facebook, va fi şi ea prezentă la Cluj şi va cânta, pentru prima dată, live, la un festival din România alături de trupa ei. Totodată, Smiley, Grasu XXL, Antonia, Carlas Dreams, Radio Killer, Cabron, Silviu Pasca, Nicoleta Nucă, Vanotek & Yank, Raku, Cristu, Danaga şi Rodion se numără printre artiştii români care au confirmat prezenţa la Untold.



    Pentru că nu mai sunt locuri de cazare în hotelurile şi pensiunile clujene, mulţi dintre fanii festivalului au închiriat apartamente ori s-au cazat în camerele de cămin, puse la dispoziţie de universităţile din oraş. Alţii au fost primiţi de prietenii lor de pe Facebook.



    Organizatorii se aşteaptă la această ediţie la o participare mult mai numeroasă decât cea din 2015 şi astfel au fost sporite şi măsurile de securitate, atât pentru a se asigura o bună desfăşurare a concertelor, dar şi din cauza contextului internaţional. Astfel, autorităţile au mobilizat peste 1000 de poliţişti, jandarmi şi poliţişti locali. Aceste efective vor fi completate cu sute de agenţi privaţi de pază, angajaţi de organizatorii festivalului. Untold a fost desemnat Best Major Festival în cadrul European Festival Awards 2015, eveniment ce a avut loc în Groningen, în Olanda.



    O altă recunoaştere a venit din partea celui mai de seamă reprezentant naţional al industriei de marketing şi comunicare, International Advertising Association Romania care a oferit festivalului titlul de Brandul Anului 2015. Prima ediţie Untold a atras, în 2015, la Cluj-Napoca, peste 240.000 de oameni.

  • Organizarea de evenimente

    Organizarea de evenimente

    Deşi nu există date oficiale cu
    privire la numărul de evenimente organizate anual în Bucureşti, cele cca. 80 de
    săli cu această destinaţie din hotelurile de cinci stele din Capitală aduc
    anual încasări de 30 – 40 de milioane de euro. Capacitatea totală a celor 80 de
    săli este de 12.000 de persoane, iar suprafaţa acestora – de 10.700 de metri
    pătraţi. Spre exemplu, o sală de conferinţe cu o capacitate de 400 de locuri
    dintr-un hotel de cinci stele din Bucureşti poate avea un tarif de închiriere
    de peste 3.000 de euro pe zi. Iar dacă se adaugă serviciile de catering şi
    echipamentele tehnice necesare, costul creşte cu alte câteva mii de euro.
    Astfel, la unul dintre aceste hoteluri, pentru o conferinţă clasică de 8 ore pe
    zi, care include două pauze de cafea, prânzul şi dotările sălii, costul este de
    160 de lei (cca. 36 de euro) de persoană în weekend, iar în timpul săptămânii -
    de 120 de lei (cca. 27 de euro) de persoană, pentru a stimula cererea. La
    Palatul Parlamentului, una dintre cele mai mari clădiri din lume, în sălile de
    conferinţe pot fi găzduite până la 1.500 de persoane, iar preţul de închiriere
    a unei săli se ridică la 6.000 – 7.000 de euro. Iar Sala Tronului din Muzeul
    Naţional de Artă al României (fostul Palat Regal) poate fi închiriată cu 10.000
    de euro pe zi.

    Echipele specializate în organizarea conferinţelor,
    seminariilor, meselor rotunde, lansărilor de firme, de mărci sau de servicii
    îşi pot asista clienţii în activităţi pornind de la realizarea conceptului
    general al evenimentului şi până la detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor,
    grafica invitaţiilor, realizarea scenografiei, a obiectelor promoţionale şi
    primirea invitaţilor. Ar fi de remarcat şi că sălile de evenimente din
    hotelurile de cinci stele din Bucureşti sunt modernizate de curând şi
    reprezintă instrumente de vânzare a celorlalte servicii oferite, respectiv
    cazare, restaurant, servicii personale. O parte dintre cei care organizează
    evenimente în sălile din hoteluri cumpără, aşadar, şi serviciul de cazare, în
    condiţiile în care 80% din clienţii hotelurilor de cinci stele vin în interes
    de afaceri. De altfel, între 35% şi 45% din veniturile hotelurilor provin din
    organizarea de evenimente şi din restaurantele pe care le deţin.

  • Organizarea de evenimente

    Organizarea de evenimente

    Piaţa românească abundă de conferinţe, seminarii,
    mese rotunde, lansări de firme, de mărci sau de servicii. Echipele specializate
    în organizarea unor astfel de evenimente pot asista clienţii în activităţi
    pornind de la realizarea conceptului general al evenimentului şi până la
    detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor, grafica invitaţiilor, realizarea
    scenografiei, a obiectelor promoţionale şi primirea invitaţilor.


    În Bucureşti,
    conferinţele, seminariile şi alte asemenea manifestări sunt găzduite mai ales de
    către marile hoteluri, între care se numără Marriott, Athenee Palace Hilton,
    Howard Johnson, Crowne Plaza, Intercontinental, Radisson, Novotel, Phoenicia,
    Rin Grand Hotel. Ar fi de remarcat şi că sălile de evenimente din hotelurile de
    cinci stele din Bucureşti sunt modernizate de curând şi reprezintă instrumente
    de vânzare a celorlalte servicii oferite, respectiv cazare, restaurant,
    servicii personale. O parte dintre cei care organizează evenimente în sălile
    din hoteluri cumpără, aşadar, şi serviciul de cazare, în condiţiile în care 80%
    din clienţii hotelurilor de cinci stele vin în interes de afaceri. De altfel,
    între 35% şi 45% din veniturile hotelurilor provin din organizarea de
    evenimente şi din restaurantele pe care le deţin. Evenimente se organizează şi
    la World Trade Center-Bucureşti şi la Centrul Internaţional de Conferinţe de la
    Palatul Parlamentului, a doua clădire din lume, ca suprafaţă, după Pentagon. În
    acest centru, care oferă 7 săli ce au capacităţi de până la 2 mii de persoane,
    tarifele de închiriere variază între 1.500 şi 7.000 de euro pe zi.

    Pe de altă parte, potrivit organizatorilor de conferinţe,
    costul pentru un invitat, la un seminar de afaceri care are loc în Bucureşti,
    poate ajunge la 100 de euro pe zi. De exemplu, bugetul estimativ pentru
    serviciile necesare organizării unei conferinţe de afaceri, pe durata unei
    zile, pentru 20 de persoane, este de aproximativ 1.600 de euro. Între aceste
    servicii, închirierea unei săli de 20 de persoane costă cca. 450 de euro pe zi,
    iar echipamentul video – 200 de euro. Editarea şi distribuirea invitaţiilor
    costă 200 de euro, iar închirierea echipamentului pentru traduceri simultane -
    cca. 150 de euro pentru o zi, pentru o conferinţă de afaceri ce reuneşte 20 de
    persoane.

  • Provocările noului ministru de Externe

    Provocările noului ministru de Externe

    Ministerul de Externe de la Bucureşti are, de luni, un nou titular. Schimbarea s-a produs pe fondul acuzelor legate de modul în care a fost organizat în diaspora primul tur al alegerilor prezidenţiale, pe 2 noiembrie. Fostul director al Serviciului de Informaţii Externe, Teodor Meleşcanu, a depus jurământul, la doar câteva ore după ce Titus Corlăţean şi-a prezentat demisia, spunând că ia această decizie pentru a nu încălca legea.



    Cheia întregii probleme stă în numărul secţiilor electorale organizate în străinătate — 294 — insuficiente şi nu tocmai bine organizate, spun cei care nu au reuşit să-şi exercite dreptul la vot. În week-end, în mari oraşe europene – Londra, Dublin, Madrid, Paris, Viena — românii au ieşit în stradă, cerând demisia lui Corlăţean şi suplimentarea secţiilor. Li s-au alăturat, în semn de solidaritate, conaţionali din ţară.



    Legea nu permite crearea mai multor secţii de votare în străinătate pentru turul al doilea, a lăsat să se înţeleagă în ultima sa luare de poziţie în calitate de ministru de Externe Titus Corlăţean, care a explicat că prin gestul său nu a dorit să ofere motive de contestare a alegerilor prezidenţiale:


    Ca ministru, am obligaţia să asigur împreună cu echipa MAE respectarea legalităţii dar şi prezervarea imaginii şi prestigiului instituţiei MAE. În consecinţă, pentru că doresc să respect legea, am decis să îmi depun mandatul de ministru al afacerilor externe al României.”



    Legislaţia electorală actuală nu permite înfiinţarea de noi secţii în străinătate, în lipsa unor derogări sau modificări legislative putând fi luate doar măsuri de fluidizare a procesului de votare, a susţinut şi noul ministru, Teodor Meleşcanu, la sediul BEC, unde a mers pentru clarificări:


    Este nevoie, consider eu, de adoptarea tuturor măsurilor ca lumea să poată vota fără nici un fel de dificultăţi. În legătură cu modul concret, depinde în primul rând de discuţia pe aspectele legale şi mai ales de timpul rămas.



    Într-un comunicat, BEC a precizat, luni, că organizarea secţiilor de votare din străinătate este de competenţa exclusivă a Ministerului de Externe şi că nu ar exista niciun impediment legal pentru înfiinţarea de noi secţii în diaspora. Opoziţia, prin liderul ACL, Cătălin Predoiu, fost ministru al justiţiei, insistă că demisia lui Corlăţean nu rezolvă problemele constatate în turul întâi şi că noi secţii de votare în diaspora ar putea fi înfiinţate printr-o ordonanţă a guvernului:


    Ponta să rezolve problema. Să mărească secţiile de votare, să dea hotărâre de guvern, să facă ce trebuie să facă un premier şi să dea drept constituţional românilor din diaspora să îşi exercite votul.” În opinia şefului statului, Traian Băsescu, demisia lui Corlăţean a intervenit prea târziu.

  • Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Piaţa românească abundă de conferinţe, seminarii, mese rotunde, lansări de firme, de mărci sau de servicii. Echipele specializate în organizarea unor astfel de evenimente pot asista clienţii în activităţi pornind de la realizarea conceptului general al evenimentului şi până la detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor, grafica invitaţiilor, realizarea scenografiei, a obiectelor promoţionale şi primirea invitaţilor. Multe societăţi de profil sunt reunite în Asociaţia Naţională a Organizatorilor Profesionişti de Conferinţe şi Expoziţii ai cărei membri gestionează în mod direct sau furnizează servicii specializate pentru o medie anuală de cca 800 de evenimente, dintre care peste 100 sunt târguri şi expoziţii şi peste 600 sunt congrese, conferinţe, seminarii, lansări de produse şi sesiuni de training, aceste evenimente reunind cca. 1.200.000 — 1.500.000 de participanţi pe an.



    În Bucureşti, conferinţele, seminariile şi alte asemenea manifestări sunt găzduite mai ales de către marile hoteluri, între care se numără Marriott, Athenee Palace Hilton, Howard Johnson, Crowne Plaza, Intercontinental, Radisson, Novotel, Phoenicia, Rin Grand Hotel, dar şi de către World Trade Center-Bucureşti şi Centrul Internaţional de Conferinţe de la Palatul Parlamentului, a doua clădire din lume, ca suprafaţă, după Pentagon. În acest centru, care oferă 7 săli ce au capacităţi de până la 2 mii de persoane, tarifele de închiriere variază între 1.500 şi 4.500 de euro pe zi.



    Pe de altă parte, potrivit organizatorilor de conferinţe, costul pentru un invitat, la un seminar de afaceri care are loc în Bucureşti, poate ajunge la 100 de euro pe zi. De exemplu, bugetul estimativ pentru serviciile necesare organizării unei conferinţe de afaceri, pe durata unei zile, pentru 20 de persoane, este de aproximativ 1.600 de euro. Între aceste servicii, închirierea unei săli de 20 de persoane costă cca. 450 de euro pe zi, iar echipamentul video – 200 de euro. Editarea şi distribuirea invitaţiilor costă 200 de euro, iar închirierea echipamentului pentru traduceri simultane – cca. 150 de euro pentru o zi, pentru o conferinţă de afaceri ce reuneşte 20 de persoane.