Tag: Otto Barbarul

  • Pauza Mare 07.04.2022

    Pauza Mare 07.04.2022

    Andrei Huțuleac, Ruxandra Ghițescu și Marina Palii sunt invitați la Pauza Mare. #dogpoopgirl, debutul în lungmetraj al regizorului român Andrei Huțuleac, va avea premiera în sălile de cinema din toată țara începând cu 15 aprilie. Filmul regizat de Ruxandra Ghițescu, “Otto Barbarul”, are cele mai multe nominalizări — 13, la Premiile Gopo. Pentru rolul rolul Olga din filmul “Malmkrog”, scris și regizat de Cristi Puiu, Marina Palii a fost nominalizată la categoria cea mai bună actriță în rol principal, la Premiile Gopo 2022.



  • Otto Barbarlu, nai ma bunu lungmetraju românescu la TIFF, tru cinematografi

    Otto Barbarlu, nai ma bunu lungmetraju românescu la TIFF, tru cinematografi

    “Otto Barbarlu”, debutlu tru lungmetraju al regizoarăllei Ruxandra Ghiţescu, poati s’hibă vidzutu tru cinematografili ditu văsilie ditu 24 di yismăciuni. “Otto Barbarlu” avu premiera mondială tru competiţia ufiţială a aţillei di a 26-ţa ediţii a Festivalului Internaţional di Film di Sarajevo și fu aleptu nai ma bunu lungmetraj ditu secţiunea Dzălili a Filmului Românescu la TIFF (Festivalu Internațional di Filmu Transilvania).


    Filmul ari tru ţentru un adolescentu punk tru ilikia di 17 ani cari s’ampuliseaşti cu moartea a vrutăllei. Fciciorlu agiundzi captiv tru ună parei slabă pseftă adrată di părinţă, pap, mama a vrutăllei a lui şi ancheta dizvărtită di serviţiili suţiali. Ta s’armănă tru bană, Otto lipseasti s’alumtă cu sentimentele şi căbatea.


    “Andrupătu di mutrita străxită ali Ruxandra Ghițescu (tut ţi-și va mai multu un personaj aflat tru ananghie), Otto easti nai ma atașant protagonist di film românesc a añiloru ditu soni” scrie criticul di filmu Victor Morozov, iara Ruxandra Ghițescu ari nădie că “Otto Barbarul” easti un filmu cari van a haristusească emoțional. Filmul nkisi di la un articol di aoa şi ndoi ani cari spunea pirmitusearea al Octavian Albu, regizorlu muzical a filmului și autorlu a coloan4llei sonoră deadunu cu trupa Cardinal.



    Ruxandra Ghițescu: “E, ună turlie tru cftărli a meali ta s’aflu ună ligătură dramaturgică cu ilikia adolescențăllei, aflaiu un articol ti Octavian Albu, cari fu spusu cu părnoañea Otto Barbarul și ñ si s-păru un4 andamusi multu hărăcoapă. Hiinda solistu tru ună formație punk, cu tută arhitectura exterioară a culturăllei punk, ñi si păru că Octavian antrupeadză marginalitatea a unei ilikie multu anvărligată și tru raporturile sociale, și tru film, și tru literatură. Octavian Albu fu consilier ditu ahurhită pi partea di muzică, andrupa echipa a noastre ca regizor muzical și compusimu deadunu cu trupa Cardinal mari parti ditu coloana sonoră, iara deadunu aleapsimu și melodiile ditu film cari sunt priloati di la alti trupi punk. Pot să spun că ditu articolul cari inspiră pirmitlu a filmului armasi numa, creasta și geaca. Easti una ficționalizare fără niţi ună turlie di legătură cu bana al Octavian. Dimecu, noi nă and4musimu dupu ndoi añi după ţi aflămu articolu, cându Otto avea umplută 23 di ani, era studentu Londra, și el fu simfunu s’ufilisescu articolu ca izvuru di inspirație. Añi si s’păru că s-hărsi multu di multu că agiumsimu s’adrămu aestu film, easti ună persoană pozitivă și contribuția lui mi agiută multu di multu, nica şi cu feedback pi scenariu.”



    Ruxandra Ghiţescu ș-pripusi s’facă un filmu ti adolescență ca ilikie a tumultului emoțional și a singuramillei, ilikie tru cari muzica gioacă un rol esențial. Tru idyiulu kiro, Otto Barbarul easti un film cari lă zburaşti emu a adolescenților emu a părinților, ună căliseari tu dialog și debate ti depresie și consecințili aliştei.



    Ruxandra Ghițescu: “Ditu ahurhită vrum s’adramu un filmu mizânda ma multu pi afectu andicra di intelect, maxusu că ari ligătura cu ilikia aesta iu tu amprotusa suntu emoțiile și mai puțin calea multu ndreaptă a raționalui, la cari apelăm ma amanatu tu bana. Nu știu cât di multu fu ună construcție, fu ma multu una exteriorizare a bănaticlui interioru. Otto easti un personaj multu critic, introvertitu, cari zburaşti multu puțănu, și atuţea interacțiunile cu alanţă suntu rezultatlu a emoțiilor și a bănărloru a lui interioare. U externalizaiu tut imnaticlu emoțional interior a personajlui tru a lui len turlii di relații: relația cu părinţăllii, cu mama a vrutăllei, cu materialili video alăsati di vrută, ama maxusu cu muzica. Iara aestă ligătură cu muzica u dizvultămu multu di multu tru kirolu a montajului și cu pregătirea a coloanăllei sonoră, căţe vrumu multu di multu s’aibă un ritmo idyealui cumu punk-ulu. Mi hărsescu multu că acăţămu unu kiro tru cari Otto va s’hibă tru cinematografe și va s’avemu ligătura cu publiclu, tăş tora dukescu că adrămu un filmu și că fimul aestu și-agiumsi scupolu. Tutu anlu ţi tricu, cu tuti restricțiile di itia a pandemiillei, tru cari cinematografili ahătu lişoru ncllisi şi tru cari experiența aesta cinematografică fu abandonată ahât di lişor, fu multu durerosu tră mine și minduescu că și tră mulță alțăllii. Ași că mi hărsi experiența a aţiloru ditu soni festivaluri, di contactul cu publiclu și di experiența tru sala di cinema, dinintea a unui ecran.”



    “Ruxandra Ghițescu adara ună masti tandră, cari nu easti cu axiili di surprizi și cumăţ spectaculoase di actorie” scrie Georgiana Mușat tru revista Acoperișul di sticlă dispre filmul produs di Alien Film tru coproducție cu Polar Bear și Alien Films Entertainment. Filmul cari llia pi napandica sticlu di bana a unlui adolescent punk tru ilikia di 17 ani, tru cari aestu s’ampuliseaşti cu chirearea a vrutăllei a lui ălu ari tu distribuție pi Marc Titieni, Adrian Titieni, Ioana Bugarin, Ioana Flora, Mihaela Sîrbu, Iulian Postelnicu, Ana Radu, deadunu cu llirtatlu Constantin Drăgănescu. Ana Drăghici simneadză imaginea iara Dana Bunescu montajlu. Producătorllii a filmului sunt Iuliana Tarnovețchi și Oana Prața, iara Anda Ionescu easti producător delegatu.



    Autoru: Corina Sabău


    Armânipsearea: Taşcu Lala

  • Otto Barbarul, cel mai bun lungmetraj românesc la TIFF, în cinematografe

    Otto Barbarul, cel mai bun lungmetraj românesc la TIFF, în cinematografe

    Otto Barbarul,
    debutul în lungmetraj al regizoarei Ruxandra Ghiţescu, poate fi văzut în
    cinematografele din ţară din 24 septembrie. Otto Barbarul a avut premiera mondială în competiţia oficială a celei
    de-a 26-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Sarajevo și a fost ales
    cel mai bun lungmetraj din secţiunea Zilele Filmului Românesc la TIFF
    (Festivalul Internațional de Film Transilvania).

    Filmul are în centru un
    adolescent punk în vârstă de 17 ani care se confruntă cu moartea iubitei.
    Băiatul devine captiv într-un cerc vicios creat de părinţi, bunic, mama iubitei
    lui şi ancheta derulată de serviciile sociale. Pentru a supravieţui, Otto
    trebuie să-şi înfrunte sentimentele şi vinovăţia.

    Susținut de privirea
    îngăduitoare a Ruxandrei Ghițescu (tot ce-și poate dori mai mult un personaj
    aflat la ananghie), Otto e cel mai atașant protagonist de film românesc al
    ultimilor ani
    scrie criticul de fim Victor Morozov, iar Ruxandra Ghițescu speră
    că Otto Barbarul este un film care o să ne răsplătească emoțional. Filmul a
    pornit de la un articol de acum câțiva ani care spunea povestea lui Octavian
    Albu, regizorul muzical al filmului și autorul coloanei sonore alături de trupa
    Cardinal.

    Ruxandra Ghițescu: Da,
    cumva în căutările mele de a găsi un punct de contact dramaturgic cu vârsta
    adolescenței, am găsit un articol despre Octavian Albu, care fusese poreclit
    Otto Barbarul și mi s-a părut o întâlnire foarte fericită. Fiind solist într-o
    formație punk, cu toată arhitectura exterioară a culturii punk, mi s-a părut că
    Octavian întrupează marginalitatea unei vârste destul de ocolite și în
    raporturile sociale, și în film, și în literatură. Octavian Albu a fost
    consilier de la început pe partea de muzică, s-a alăturat echipei noastre ca
    regizor muzical și a compus împreună cu trupa Cardinal mare parte din coloana
    sonoră, iar împreună am ales și melodiile din film care sunt preluate de la alte
    trupe punk. Pot să spun că din
    articolul care a inspirat povestea filmului au rămas numele, creasta și geaca. Este o ficționalizare
    fără nici un fel de legătură cu viața lui Octavian. De fapt, noi ne-am întâlnit
    la câțiva ani după ce am găsit articolul, când Otto avea deja 23 de ani, era
    student la Londra, și el a fost de acord să folosesc articolul ca sursă de
    inspirație. Mi-a făcut impresia că s-a bucurat foarte mult că am ajuns să
    realizăm acest film, este o persoană pozitivă și contribuția lui m-a ajutat foarte
    mult, inclusiv cu feedback pe scenariu.



    Ruxandra Ghiţescu și-a propus să facă un fim despre adolescență ca vârstă a
    tumultului emoțional și a singurătătii, vârstă în care muzica joacă un rol
    esențial. În același timp, Otto Barbarul este un film care le vorbește
    deopotrivă adolescenților și părinților, o invitație spre dialog și dezbatere
    despre depresie și consecințele acesteia.

    Ruxandra
    Ghițescu: De la început ne-am dorit
    să construim un film mizând mai mult pe afect decât pe intelect, mai ales că
    are de a face cu vârsta asta unde primează emoțiile și mai puțin drumul foarte
    construit al raționalului, la care apelăm ulterior în viață. Nu știu cât de
    mult a fost o construcție, a fost mai mult o exteriorizare a trăirilor interioare.
    Otto e un personaj foarte critic, introvertit, care vorbește foarte puțin, și
    atunci interacțiunile cu ceilalți sunt rezultatul emoțiilor și trăirilor lui
    interioare. Am externalizat tot parcursul emoțional interior al personajului în
    diversele lui relații: relația cu părinții, cu mama iubitei, cu materialele
    video lăsate de iubită, dar mai ales cu muzica. Iar această relație cu muzica
    am dezvoltat-o foarte mult în timpul montajului și pregătirii coloanei sonore,
    pentru că ne-am dorit foarte mult să aibă un ritm asemănător punk-ului. Mă
    bucur foarte mult că am prins o perioadă în care Otto va fi în cinematografe și
    vom avea contact cu publicul, abia acum simt că am făcut un film și că fimul
    ăsta și-a atins scopul. Întreg anul trecut, cu toate restricțiile cauzate de
    pandemie, în care cinematografele au fost atât de lesne închise și în care
    experiența asta cinematografică a fost abandonată atât de ușor, a fost foarte
    dureros pentru mine și presupun că și pentru mulți alții. Așa că m-am bucurat
    de experiența ultimelor festivaluri, de contactul cu publicul și de experiența
    în sala de cinema,în fața unui ecran.



    Ruxandra Ghițescu realizează un portret tandru, care nu e lipsit de
    surprize și bucăți spectaculoase de actorie
    scrie Georgiana Mușat în revista
    Acoperișul de sticlă despre filmul produs de Alien Film în coproducție cu Polar
    Bear și Alien Films Entertainment. Filmul
    care surprinde momentul din viața unui adolescent punk în vârstă de 17 ani, în
    care acesta se confruntă cu pierderea iubitei sale îi are în distribuție pe
    Marc Titieni, Adrian Titieni, Ioana Bugarin, Ioana Flora, Mihaela Sîrbu, Iulian
    Postelnicu, Ana Radu, alături de regretatul Constantin Drăgănescu. Ana Drăghici
    semnează imaginea iar Dana Bunescu montajul. Producătorii filmului sunt Iuliana
    Tarnovețchi și Oana Prața, iar Anda Ionescu este producător delegat.