Tag: pachete turistice

  • Oferte de vacanță la Târgul de Turism al României

    Oferte de vacanță la Târgul de Turism al României

    În perioada 9 – 12
    noiembrie, a avut loc la București Târgul de Turism al României, ediția de
    toamnă. Timp de patru zile, au fost prezentate cele mai frumoase destinații de
    vacanță din România, dar și pachete turistice reduse chiar și la jumătate de
    preț. Evenimentul a reprezentat real punct de atracție pentru cei care au
    căutat cele mai bune ponturi de călătorie și au vrut să scape de stresul
    organizării unei vacanțe.


    Ne oprim mai întâi
    în Maramureș. Paul Habina, directorul Organizației de Management al Destinației
    Maramureș spune că întreaga zonă se remarcă prin păstrarea tradițiilor, dar și
    printr-o natură foarte bogată și nealterată.

    Peste 45% din Maramureș
    este încă acoperit cu păduri, multe dintre ele virgine. Este locul unde se
    poate practica un turism verde. Avem un circuit al bisericilor de lemn. Sunt
    peste 16 biserici din lemn incluse în acest circuit, dintre care opt sunt în
    patrimoniul UNESCO. Ne mândrim cu cea mai înaltă clădire din lemn din Europa,
    la Săpânța-Peri și a doua cea mai înaltă clădire din lemn, Biserica veche de la
    Șurdești, care este și în patrimoniu UNESCO.

    Pe lângă acestea, avem Mănăstirea
    Bârsana, care este faimoasă, dar avem și atracții naturale, cum ar fi Cascada
    Cailor de la Borșa, Valea Vaserului, care poate fi parcursă cu ajutorul
    mocăniței, precum și zonele din zona Lăpușului. Majoritatea unităților de
    cazare pregătesc pachete pentru sărbătorile de iarnă, care includ, pe lângă
    cazare și toate mesele, diverse activități. Turiștii pot participa activ la
    pregătirea preparatelor pentru Crăciun. Anul acesta am ales să participăm la
    târg într-un stand construit propriu, în afara spațiului expozițional, tocmai
    pentru că am vrut să aducem cât mai mult din Maramureș și să-l prezentăm.



    Tot în nordul
    României, Bucovina este și ea o destinație cunoscută la nivel național și
    internațional pentru mănăstirile și bisericile incluse în patrimoniul mondial
    UNESCO, spune Laura Ursu, de la Centrul Național de Informare și Promovare
    Turistică Suceava.

    Cei
    care vin la noi în zonă sunt atât turiști individuali, cât și turiști care vin
    în grupuri și este și o destinație foarte atractivă pentru familiile cu un
    număr mai mare de copii. Tot timpul, la edițiile de toamnă ale Târgului
    Național de Turism, promovăm ceea ce oferim noi în perioada sărbătorilor de
    iarnă, ofertele operatorilor de turism hoteluri, pensiuni cu tot ceea ce oferă
    ei turiștilor care le calcă pragul. Și noi, la biroul de turism din cadrul
    Consiliul Județean Suceava, facem un catalog de prezentare a tradițiilor și
    obiceiurilor care se desfășoară pe întreg teritoriul județului. Sunt organizate
    festivaluri de datini și obiceiuri, concerte de colinde, târguri de crăciun.
    Acum, în standul Bucovinei și o păstrăvărie din zona Dornelor, care oferă
    produse tradiționale, atât specifice sărbătorilor de iarnă. Avem și un meșter
    popular care promovează meșteșugurile.



    În centrul
    României, se află Vama Buzăului. La standul destinației, ne întâmpină Fabian
    Roth, administratorul rezervației Valea Zimbrilor. Este o
    stațiune turistică de interes local, o zonă deosebită, cu aer curat, cu un
    peisaj deosebit. În rezervația Valea Zimbrilor, se găsesc pe lângă zimbri și
    alte multe animăluțe. Aceasta se adresează și familiilor cu copii, care pot
    vedea reni, mufloni, păuni. Avem o gamă diversificată, un spațiu generos de
    joacă pentru acești mici copii. Apoi, Cascada Urlătoarea e de neratat, Aceasta
    se află la poalele Munților Ciucaș. Turistul ajuns în Vama Buzăului are posibilitatea
    să mănânce într-un punct gastrolocal. Va mânca bucate la gospodină acasă, cu
    de-ale casei și cu de-ale zonei.



    Cu bucătăria locală
    s-a mândrit și județul Caraș-Severin. Dar și cu tururile virtuale prin intermediul
    căștilor de realitate virtuală. La standul Banatului Montan, am fost
    întâmpinați de Dan Mirea, directorul Centrului Județean pentru Conservarea și
    Promovarea Culturii Tradiționale.

    Am venit cu un tur virtual
    al localităților și al zonelor turistice vizitabile din județul Caraș-Severin.
    Cei care doresc le pot vedea atât pe un ecran, cât și cu o pereche de ochelari
    speciali. Pe lângă asta, am venit cu un program artistic. Trei soliști de marcă
    ai Banatului au venit împreună cu orchestra profesionistă Virtuozii Semenicului
    și, nu în ultimul rând, ansamblul Junii Gugulani din Caransebeș, un ansamblu
    care reprezintă Banatul la toate marile festivaluri din țară și din
    străinătate. L-am adus pe Marian Popovici, unul dintre cei mai mari bucătari pe
    care îi are România, el fiind numit și bucătarul anului România în 2017. El a
    venit anul acesta împreună cu noi cu o gamă largă de produse tradiționale din
    Banatul de Munte: cârnați de casă, brânză din zona muntoasă a Banatului, cu
    răchie, așa cum îi spunem noi, și, nu în ultimul rând, cu produse naturale
    conservate, cum ar fi gemurile și zacusca de șapte feluri.



    Romulus Dan Busnea,
    jurnalist și promotor al turismului în județul Bacău, le-a prezentat turiștilor
    oferta stațiunii balneoclimaterice Slănic Moldova, a salinei din Târgu Ocna și
    a promovat palatele de pe Valea Trotușului. Nu în ultimul rând, ne-a lansat o
    invitație la Festivalurile de Datini și Obiceiuri.

    Se
    desfășoară aceste festivaluri tradiționale ale obiceiurilor de iarnă, unul
    dintre cele mai mari fiind cel de la Bacău, iar celălalt, care a atras și
    turiști străini, a fost cel de la Comănești. Ele se desfășoară atât în Bacău,
    Moinești, Comănești, Târgu Ocna, dar și în Slănic Moldova. Este o reunire a
    tuturor ansamblelor din zonă, cu dansuri și jocuri tradiționale, începând cu
    jocul ursului, jocul caprei, călușarii. E o explozie de culoare și de sunet,
    foarte interesantă ca manifestare, pe parcursul zilelor de sărbătoare din
    preajma Crăciunului și până în Revelion inclusiv. Participă, în afară de în
    afară de suflarea locului, și foarte mulți turiști veniți în zonă, unii chiar
    special pentru a filma și a se implica direct în aceste evenimente de excepție.




    Stațiunea Amara se remarcă printr-un parc dendrologic de 64 de hectare, dar și prin
    tratamentele practicate aici. Mureșan Mara, de la Primăria orașului Amara,
    anunță și finalizarea unui proiect pe marginea lacului. Dezvoltăm
    plaja Perla prin introducerea de alei pietonale, zone de picnic, foișoare, avem
    două observatoare pentru păsări. În plus, avem și spații amenajate pentru
    jocuri de copii. Am dezvoltat sistemul de iluminat public, infrastructura
    rutieră și a utilităților, deoarece plaja Perla se află fix la intrare în
    stațiunea Amara. Am creat și un bazin pentru persoanele cu dizabilități. Se
    știe că Amara, de-a lungul timpului, a adus foarte mulți turiști care și-au
    tratat problemele reumatice cu nămol sapropelic. Data de finalizare a
    proiectului este 31 decembrie anul acesta.




    Iată așadar câteva oferte
    atractive pentru o vacanță în România! Vom reveni în aceste zone pe parcursul
    edițiilor viitoare ale rubricii noastre


  • ANPC: Atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice

    ANPC: Atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice

    Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, servicii de masă precum şi cele despre modalităţile de plată, a scris directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, duminică, pe pagina sa de facebook.

    Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durată programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur.

    Agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente; durata pentru care operează oferta turistică.

    Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.

    Referitor la călătorie, organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii: orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului; pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului; posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală, scrie oficialul ANPC.

    Agenţia de turism tur-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

    În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.

    Alte recomandări sunt legate de ceea ce trebuie să cuprindă bonul de comandă, respectiv: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora; tipul şi categoria structurilor de primire; serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun); programul turistic solicitat; numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora, etc.

    Făcând referire la contract, directorul general al ANPC transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere; în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire; serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun; dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate; rută; vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice.

    Contractul trebuie să mai ofere informaţii şi despre termenele şi modalitatea de plată, solicitările speciale ale turistului şi termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică, etc.

    Eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel şi răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.

    Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile, iar acesta poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus, mai scrie Anghel în postarea sa.

    Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor’.