Tag: pachetul de mobilitate

  • Nivel scăzut de securitate și lipsa locurilor de parcare pentru șoferii de camioane

    Nivel scăzut de securitate și lipsa locurilor de parcare pentru șoferii de camioane

    Condițiile
    dezastruoase pe care trebuie să le suporte șoferii de camioane sunt o
    consecința directă a Pachetului de Mobilitate, care, între altele, a introdus
    obligația întoarcerii camionului acasă, sunt de părere mai mulți
    europarlamentari.


    Noile reguli din
    Pachetul de Mobilitate, nu au adus
    beneficiile scontate companiilor de transport din vestul UE, și în plus au
    crescut cantitatea de emisii de CO2 a declarat în plenul Parlamentului European, Marian Jean Marinescu, europralamentar. Europarlamentarul român a pledat pentru reguli clare, care să poată determina
    și posibilitatea de a declanșa procedura
    de infringement împotriva unui stat membru în cazul în care regulile sunt
    încălcate.




    Este un subiect extrem de complicat și important. Este și o
    consecință a pachetului mobilitate, votată în condiții destul de, să spunem,
    controversate în Parlament. Acel pachet de mobilitate a adus probleme pentru
    sector pentru că a introdus celebra prevedere de întoarcere a camionului acasă,
    plus reguli de cabotaj și a introdus în același timp obligația de a avea timpul
    de odihnă nu în cabină, ci în hotel.

    E adevărat că s-au introdus atunci și
    reguli pentru parcări, însă consecințele sunt cu totul altele în realitate. În
    primul rând, primele două n-au determinat o îmbunătățire a situației
    companiilor din vest, ci mai degrabă s-a văzut că a fost o măsură de
    protecționism pentru statele din vest și bineînțeles că a crescut cantitatea de
    emisii, pentru că să duci un camion acasă la opt săptămâni, asta înseamnă
    foarte multă emisie. A doua consecință legată
    de timpii de odihnă este implementarea acestei prevederi foarte diferit în
    statele membre. Sunt companii care suportă consecințe grave, cu amenzi foarte
    mari, diferite de la stat la stat. Unele aplică, altele nu aplică acest sistem.

    Deci, toată această problemă a creat mari probleme pentru companiile de
    transport și în același timp, pentru tot sectorul. Cred că ar trebui să existe
    reguli foarte clare care să poată determina și posibilitatea de infringement
    pentru ca aceste parcări să existe sau până nu există parcările special
    securizate, să nu se aplice amenzi.


  • Pachetul de Mobilitate

    Pachetul de Mobilitate


    Negociat de către Parlament și Consiliu, Pachetul de Mobilitate a trecut într-o formă care nu a fost agreată de transportatorii din unele state membre. Propus de Comisia Europeană în mai 2017, acest pachet legislativ, care a avut ca scop reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor, a împărţit Uniunea Europeană în două tabere, una a ţărilor din Vest care doreşte o legislaţie strictă, cealaltă, a ţărilor din partea estică a continentului, care s-a exprimat în favoarea unei legislaţii mai suple. Unii îi acuză pe ceilaţi de dumping social, ceilalţi le reproşează că în această legislaţie se regăseşte o formă de protecţionism. În forma în care a fost negociat, Pachetul de mobilitate pare a fi în avantajul unor state membre din vestul Europei.



    Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, din grupul Popularilor Europeni, remarca, în toamna anului trecut, rapiditatea cu care a trecut acest pachet, la finalul de mandat al Comisiei Juncker:


    “Despre pachetul de mobilitate, cum este denumit, acolo unde sunt trei regulamente, unul este pe cabotaj, adică pe transportul într-o ţară, alta decât cea în care ai sediul companiei, despre timpii de condus şi de odihnă şi al treilea regulament despre situaţia când se consideră că şoferul este muncitor detaşat, deci acest pachet de mobilitate a fost încheiat printr-un trilog, un trilog al cărui rezultat pe mine mă nemulţumeşte foarte, foarte mult. După părerea mea, cu prevederile care au fost finalizate prin acest acord, acest pachet nu este în conformitate cu Tratatul european, în special cu una din libertăţile fundamentale, libertatea serviciilor.”



    Acest Pachet va intra în vigoare în forma deja convenită sau sunt posibile modificări ale acestuia? Ne explică europarlamentarul Marian Jean Marinescu:


    “Comisia Europeană a reacţionat şi ea, şi a luat o hotărâre, a declarat că nu este mulţumită de acest pachet, de câteva prevederi din acest pachet, în special de întoarcerea camionului la 8 săptămâni acasă şi va elabora un studiu de impact atât pentru acest subiect în particular, dar şi în ceea ce priveşte impactul asupra pieţei interne, ceea ce este foarte important, pentru mine, cel puţin. Şi, în conformitate cu rezultatele, va utiliza libertatea de a propune modificări la acest pachet. Este timp pentru că două dintre cele trei regulamente, este vorba despre cabotaj şi de detaşare întră în vigoare la 18 luni după publicarea, după intrarea în vigoare a acestor regulamente, care se întâmplă la 20 de zile după publicarea în Monitorul Oficial. După aprecierile mele, acest lucru se va întâmpla undeva în decembrie 2021, ianuarie 2022, deci este timp pentru acest lucru. Pe de altă parte, eu sunt absolut convins că vor fi state care vor acţiona la Curte în momentul în care aceste regulamente vor apărea în Monitorul oficial şi sper ca şi România să facă acelaşi lucru.”



    Transportatorii din România contestă unele prevederi ale acestui Pachet. Una dintre acestea se referă la obligaţia de a aduce autovehiculele în ţară la fiecare 8 săptămâni, ceea ce ar fi în contradicţie cu Pactul Ecologic European al noii Comisii deoarece va determina creşterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE şi, implicit, a emisiilor de dioxid de carbon.