Tag: pasageri

  • Ştiri din transportul aerian

    Ştiri din transportul aerian

    Transportul aerian de pasageri a crescut cu 6% în România în 2024. S-au înregistrat puţin peste 26 de milioane de pasageri, de la 24,53 milioane în 2023. Cei mai mulţi pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile „Henri Coandă” Otopeni – Bucureşti (aproape 8 milioane de pasageri îmbarcaţi şi, respectiv, debarcaţi), „Avram Iancu” – Cluj-Napoca, aproape 1,65 pasageri îmbarcaţi şi 1,62 milioane debarcaţi, şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu câte 1,1 milioane de pasageri îmbarcaţi, respectiv debarcaţi. S-au păstrat tendinţa ascendentă la pasagerii zborurilor internaţionale (+7% faţă de 2023), dar şi scăderea numărului pasagerilor pe zboruri interne (-6%).

    Din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile româneşti după momentul aderării României la spaţiul Schengen aerian, 70% s-au deplasat în Schengen şi 30% au călătorit spre sau dinspre destinaţii non-Schengen.

    Primele 10 aeroporturi de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România sau către care s-au îmbarcat pasageri au fost Londra Luton, Milano-Bergamo, Munchen, Bruxelles Charleroi, Paris Beauvais, Istanbul Internaţional, Viena, Roma Fiumicino, Barcelona şi Madrid Barajas. Principalele ţări de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate în România, respectiv către care s-au îmbarcat cei mai mulţi pasageri au fost Italia, Regatul Unit, Germania, Spania, Franţa, Turcia, Belgia şi Grecia.

    Cele mai însemnate ponderi în transportul intern au fost pe aeroporturile „Henri Coandă” Otopeni – Bucureşti (aproape 50% din numărul total de pasageri), „Avram Iancu” Cluj-Napoca (17,6%) şi „Traian Vuia” Timişoara (vest, 14,4%).

    Pe de altă parte, compania aeriană low-cost Wizz Air va introduce din 11 aprilie o nouă rută de la Cluj-Napoca spre Castellon, Spania. Noua rută va fi operată pentru început lunea şi vinerea. Din 16 iunie, ruta va opera în zilele de marţi şi sâmbătă. Tot Wizz Air anunţă continuarea expansiunii în Bucureşti cu două aeronave Airbus A321neo, trei rute noi de la Aeroportul Bucureşti Otopeni şi deschiderea unei a doua baze în Bucureşti, la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa „Aurel Vlaicu”, începând cu 1 aprilie.

    Noile rute din Bucureşti Otopeni vor fi către Gran Canaria (Spania) din 17 iulie, Frankfurt Hahn (Germania) din 1 august şi Friedrichshafen (Germania) în 2 august. Cum spuneam, de la 1 aprilie, Wizz Air începe operaţiunile de bază de pe Aeroportul Bucureşti Băneasa. Pe lângă zborurile către Napoli (Italia) şi Cracovia (Polonia), deja în serviciu, compania va lansa rute din Bucureşti Băneasa către Abu Dhabi în 30 martie, Londra Luton în 1 aprilie şi Varşovia în 9 iunie.

    În context, Wizz Air a decis că, din 30 martie, zborurile sale de la București către Budapesta vor fi relocate de pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” – Otopeni pe Aeroportul Internațional București Băneasa – „Aurel Vlaicu”.

     

     

  • TAROM ia măsuri pentru protejarea pasagerilor săi, pe fundalul grevei de pe aeroportul din Frankfurt

    Greva personalului de pe aeroporturile din Germania anunțată
    în cursul zilei de astăzi va avea efecte și asupra zborurilor TAROM. Respectiv greva
    personalului de securitate de pe aeroportul din Frankfurt, ce se va desfășura în cursul zilei
    de mâine, 1 februarie, va conduce la imposibilitatea de a opera cursele TAROM RO301 / RO
    302.
    Asemenea altor companii aeriene și a pasagerilor acestora și TAROM, alături de călătorii săi
    de pe zborurile mai sus menționate, îți va recalibra cursele pe fundalul grevelor declanșate
    în Germania.

    Deși situația generată este independentă de activitatea sau voința operatorul
    aerian național, TAROM cere scuze tuturor pasagerilor potențial afectați și ia deja măsuri
    care să îi protejeze.
    Compania a demarat acțiunile pentru a micșora pe cât posibil impactul pe care această
    situație l-ar putea avea în planul de călătorie al pasagerilor respectivelor zboruri. Aceștia vor
    putea alege reprogramarea pe cursele TAROM RO301 / RO 302 din 02 februarie 2024 (a
    doua zi după grevă) sau vor putea alege să primească rambursarea valorii biletelor de zbor.

    Pasagerii aflați în această circumstanță sunt rugați, astfel, să se adreseze Call centerului
    TAROM și să apeleze oricare din numerele de telefon: (004) 021 9978, (004) 0800 500 131
    (TelVerde) sau (004) 0371 529 000 pentru a alege dintre variantele identificate, același tip
    de informașie îl pot comunica inclusiv prin email la adresa contact@tarom.ro, respectiv
    rezervari@tarom.ro sau agenției emitente.

  • Traficul aerian de pasageri, în creştere în România

    Traficul aerian de pasageri, în creştere în România

    Traficul de pasageri pe aeroporturile din România a crescut cu 17% în 2023.
    Astfel, aproape 25 de milioane de pasageri au fost înregistraţi pe aeroporturile
    din România pe parcursul anului trecut, a informat Asociaţia Aeroporturilor din
    România. Faţă de anul 2019, când au fost înregistrate 23,23 milioane de persoane,
    avansul este de 6%. În 2023 numărul pasagerilor pe rutele interne a scăzut cu
    8% faţă de 2022, ajungând la 1,82 milioane de persoane transportate. În acelaşi
    timp numărul pasagerilor pe rutele externe a cunoscut o creştere importantă, de
    19,6% în 2023 faţă de 2022 (aproape 22,74 milioane de pasageri).


    Ne bucurăm să constatăm că în România traficul de pasageri a recuperat
    puternic, astfel că am depăşit valorile înregistrate înainte de pandemie. În
    ultimii ani, majoritatea aeroporturilor din România au derulat proiecte
    importante de investiţii. Au fost construite noi terminale, au fost extinse şi
    modernizate cele existente, sa lucrat la extinderea unor piste, căi şi
    platforme de rulare şi au fost achiziţionate echipamente moderne de securitate.
    Ne aşteptăm ca valorile de trafic să crească constant şi estimăm că în anul
    2040 pe aeroporturile din România vom depăşi 50 de milioane de pasageri, a
    declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei.


    Detaliind, aproape 14,7 milioane de pasageri au tranzitat în 2023 cele două
    aeroporturi din Bucureşti, Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti Otopeni
    şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa «Aurel Vlaicu». În 2023 traficul a
    crescut cu peste 16,5% faţă de anul anterior, arată Compania Naţională
    Aeroporturi Bucureşti. Numărul total de pasageri din 2023 a ajuns foarte
    aproape de cel maxim, înregistrat în 2019, când au fost aproape 14,73 milioane
    de pasageri. Traficul a fost influenţate negativ de conflictul din Ucraina şi,
    în ultimele luni din 2023, de conflictul din Gaza, care a redus mult zborurile
    către Tel Aviv, una dintre principalele destinaţii de pe aeroportul «Henri
    Coandă», menţionează Compania.


    În context, zborurile operate de
    compania aeriană low-cost Wizz Air din 6 oraşe europene, inclusiv Bucureşti,
    către Tel Aviv vor fi reluate din 1 martie 2024. Frecvenţa curselor din Bucureşti, Budapesta,
    Sofia, Londra, Cracovia şi Roma către Tel Aviv va fi de 3 ori pe săptămână.


    Pe de altă parte, compania aeriană naţională TAROM a mărit numărul zborurilor
    dintre Bucureşti şi Baia Mare. TAROM va avea zboruri pe ruta
    Bucureşti – Baia Mare – Bucureşti duminică, luni, marţi, joi şi vineri. Aeroportului
    Internaţional Maramureş deserveşte şi un singur zbor extern regulat pe
    conexiunea Paris – Baia Mare – Paris, joi şi duminică, operat de compania
    aeriană HiSky.


  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    Comisia
    Europeană a adoptat recent, o serie de propuneri menite să îmbunătățească
    experiența pasagerilor și a călătorilor prin consolidarea drepturilor acestora.


  • Creștere semnificativă a transportului aerian în 2023

    Creștere semnificativă a transportului aerian în 2023

    Un studiu realizat de Institutul Național de Statistică în privința transportului aerian de pasageri arată că acesta a crescut, în primul semestru 2023, cu 26,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, astfel că numărul de pasageri a crescut de la aproape 8,94 milioane la aproape 11,3 milioane. În topul aeroporturilor internaţionale din România se află «Henri Coandă» Otopeni, de lângă București, cu câte aproximativ 3,4 milioane de pasageri îmbarcaţi, respectiv debarcaţi, urmat de «Avram Iancu», cu câte circa 740.000 de pasageri îmbarcaţi, respectiv debarcaţi, și de Aeroportul Internațional Iași, cu câte aproximativ 520.000 de pasageri îmbarcaţi, respectiv debarcaţi.



    În ce privește transportul internațional de pasageri, primele aeroporturi de origine, de unde au provenit pasagerii debarcați în România, stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, au fost: Londra Luton, Milano Bergamo, Tel Aviv, Istanbul Internațional, Bruxelles Charleroi, Madrid Barajas, Viena, Munchen, Paris Beauvais și Londra Stansted. Topul este asemănător în privința îmbarcărilor pentru diferite destinaţii.



    Într-un top al țărilor de unde au venit pasagerii curselor regulate debarcați în România se află Italia, Marea Britanie, Germania, Spania, Franța, Turcia, Belgia, Israel, Țările de Jos și Austria. Topul este asemănător şi după ţara de destinaţie.



    Cele mai însemnate ponderi în transportul intern au fost înregistrate pentru aeroporturile «Henri Coandă» Otopeni, cu aproape 50% din numărul de pasageri îmbarcaţi, «Avram Iancu Cluj-Napoca, cu puţin peste 16%, şi «Traian Vuia» din Timişoara, cu puţin peste 15% din numărul de pasageri îmbarcaţi.



    Pe de altă parte, compania aeriană low-cost Wizz Air a deschis a doua rută de pe Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, Dortmund-Brașov-Dortmund, cu două frecvențe pe săptămână, în fiecare marți şi sâmbătă. Tot Wizz-Air va opera o nouă rută București-Tirana, începând cu 29 octombrie 2023, în zilele de miercuri, joi, sâmbătă și duminică, de pe Aeroportul Henri Coandă” București.



    În schimb compania anunță că, începând din 28 octombrie, va închide baza de la Suceava, dar va continua să opereze 5 rute de la Suceava către Londra Luton, Roma, Milano Malpensa, Dortmund și Memmingen. Zborurile către Larnaca, Eindhoven, Bruxelles Charleroi, Paris Beauvais și Bologna vor continua să fie efectuate, dar de pe Aeroportul Internaţional Iași. Persoanele afectate de schimbări vor fi notificate prin e-mail şi pot opta pentru reprogramarea gratuită, pentru o rambursare de 120% din tariful iniţial sub formă de credit de companie sau rambursarea a 100% din banii achitaţi.






  • Număr-record de pasageri pe aeroporturi din România

    Număr-record de pasageri pe aeroporturi din România

    Numărul pasagerilor pe aeroporturile internaţionale care deservesc Bucureştiul, aeroporturile Otopeni și Băneasa, a depășit nivelul dinainte de pandemie, în primele 7 luni ale anului. Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) informează că peste 8,3 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile Otopeni și Băneasa, chiar mai mult decât în 2019, anul în care s-au înregistrat maximele istorice. S-au înregistrat cu 23% mai mulţi pasageri decât în intervalul similar din 2022 și cu 0,2% mai mulţi decât în 2019. CNAB asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei, “Henri Coandă” Otopeni și “Aurel Vlaicu” Băneasa.



    Pe de altă parte, Aeroportul Internațional «Avram Iancu» din Cluj, nord-vest, a atins pragul de două milioane de pasageri în 2023. În istoria aeroportului, este pentru a cincea oară când se înregistrează acest maxim. Conducerea aeroportului aminteşte că sunt în curs extinderea Terminalului de pasageri Plecări şi extinderea platformei de parcare a aeronavelor şi se declară convinsă că până la finalul lui 2023 va fi depăşit în premieră recordul de 3 milioane de pasageri înregistraţi într-un singur an. Reţeaua de rute a aeroportului clujean oferă peste 45 de destinaţii regulate spre peste 20 de ţări din Europa şi Orientul Mijlociu, precum şi zboruri charter.



    Compania aeriană low-cost Wizz Air a anunţat că va anula unele zboruri, începând cu luna septembrie, din cauza verificărilor în avans ale unor motoare produse de Pratt & Whitney. Compania aeriană confirmă că nicio rută din România nu a fost suspendată permanent ca urmare a acestor inspecţii ale motoarelor. Pasagerii afectați au fost deja notificați. Ei au primit un program alternativ de zbor, opțiunea rambursării complete prin metoda inițială de plată sau rambursarea a 120% din tariful inițial achitat în credit de companie pentru rezervări viitoare.



    Compania Aeroitalia anunță o nouă rută, spre Ancona, Italia, din 16 septembrie, de pe Aeroportul Băneasa «Aurel Vlaicu» din București. Zborurile sunt programate marți, joi și sâmbătă. Ancona este a treia destinaţie deservită de Aeroitalia de pe Aeroportul Bucureşti-Băneasa. Ea se adaugă celor deja operate: Roma Fiumicino şi Comiso.



    Aeroportul Internaţional George Enescu Bacău, est, pune la dispoziţie un serviciu gratuit de transfer pasageri de la Gara Bacău/Autogara Massaro spre aeroport şi retur. Transferul se face cu un microbuz de 20 de locuri în regim express/shuttle-bus fără staţii de oprire intermediare, pe baza biletului de avion şi a unui act de identitate al pasagerului. Graficul de circulaţie este corelat cu orarul de zbor al aeroportului. În funcţie de orarul de zbor, pot apărea modificări; actualizarea programului va fi publicată pe site-ul www.bacauairport.ro.





  • UIA a prelungit suspendarea zborurilor sale regulate şi charter până la 23 martie

    UIA a prelungit suspendarea zborurilor sale regulate şi charter până la 23 martie

    Ukraine International Airlines (UIA) a prelungit suspendarea zborurilor sale regulate şi charter până la 23 martie, din cauza închiderii spaţiului aerian ucrainean pentru utilizatorii civili, conform unui anunţ făcut duminică, relatează Reuters.

    UIA a încetat să mai opereze servicii pe 24 februarie, după ce Rusia a invadat Ucraina, vizând aeroporturile şi alte infrastructuri critice şi determinând guvernul de la Kiev să introducă legea marţială şi să închidă spaţiul aerian.

    În prezent, pasagerii zborurilor anulate pot solicita o schimbare gratuită a datei zborului pentru un bilet nefolosit, a precizat UIA într-un comunicat. Conform regulilor sale, rambursările vor fi disponibile începând cu 26 martie 2022.

  • Ştiri de la companiile aeriene

    Ştiri de la companiile aeriene

    Ca urmare a nivelului redus
    de cereri, compania aeriană românească low-cost Blue Air reduce programul de zbor în
    lunile ianuarie și februarie. Potrivit
    reprezentanților Blue Air, pasagerii au un comportament prudent, care se
    explică prin restricţiile de călătorie impuse pe fondul pandemiei în aproape
    toate destinațiile de interes. Am consolidat cât de mult am putut resursele
    centrului nostru de suport clienţi şi ale chat-ului web pentru a putea gestiona
    eficient numărul mare de apeluri aşteptat în primele 3-4 săptămâni ale anului,
    spune Blue Air. Compania observă, pe de altă parte, că foarte mulţi pasageri
    îşi reprogramează călătoriile, concentrându-se pe rezervarea vacanţelor din
    preajma sărbătorilor de Paşte şi din vară. Blue Air anunță, însă, că menține
    cursele care au cerere. Vorbim doar de o calibrare a programului de zbor și de
    un focus îndreptate înspre programul de vară, când se așteaptă un mediu de
    călătorie mai sigur și, prin urmare, o creștere puternică a cererii, afirmă
    operatorul aerian. Reprezentanţii companiei precizează că sunt pregătiţi să
    răspundă unei cereri semnificative de zboruri cu peste 50 de destinaţii noi
    adăugate la programul de vară, o flotă reînnoită de avioane şi o infrastructură
    digitală îmbunătăţită.


    Pe de altă parte, compania germană Lufthansa anunţă suspendarea rutei Iaşi – Frankfurt (şi retur), începând cu 13 ianuarie 2022 până
    la o dată ce va fi comunicată ulterior. Decizia a fost luată, din nou, pe baza
    cererii scăzute. Nu este o situație izolată, majoritatea companiilor aeriene se
    confruntă cu o reducere drastică a zborurilor comerciale. Lufthansa va informa
    toţi pasagerii care şi-au făcut rezervări pentru perioada următoare despre
    posibilitatea reprogramării călătoriilor pe alte zboruri sau pe alte
    aeroporturi din ţară. De asemenea, pasagerii vor putea opta pentru o
    reprogramare gratuită a călătoriei sau pentru rambursarea integrală a biletelor
    neutilizate. Primul zbor din Iaşi spre aeroportul din Frankfurt a fost pe 2
    iulie 2021, ruta având câte 4 frecvenţe săptămânale.


    În altă ordine de idei, compania aeriană low-cost Wizz Air a dat startul
    primului zbor pe cea mai nouă rută, între Iași și Madrid. Rutele vor opera în
    zilele de joi și duminică. Reprezentanții companiei spun că există o cerere
    care nu poate fi ignorată, mai ales din mediul de business, dar și de turism de
    plăcere, atâta vreme cât vorbim de un oraș bogat, din punct de vedere istoric
    și cultural. Este a 22-a rută Wizz Air operată de pe Aeroportul Internaţional
    Iaşi și suplimentează zborurile care decolează deja către destinaţii variate
    din Europa. Wizz Air recomandă pasagerilor să adauge serviciul Wizz Flex atunci
    când rezervă un bilet, ca măsură suplimentară de protecţie. Astfel, pasagerii
    pot alege să călătorească la o altă dată sau către o altă destinaţie, precum şi
    să aibă opţiunea de a-şi anula zborul cu până la 3 ore înainte de plecare fără
    nicio taxă.














  • Transportul aerian, rezultate şi clasamente

    Transportul aerian, rezultate şi clasamente

    Transportul aerian de pasageri a crescut în România, în primele 9 luni din
    2021 cu 30,8%, față de perioada similară de anul trecut, de la 6,11 milioane de
    pasageri la aproape 8 milioane anul acesta. Cel mai mare trafic l-a înregistrat
    aeroportul internaţional «Henri Coandă» – București, cu 2,47 de milioane de
    pasageri îmbarcați și 2,40 milioane debarcați. «Henri Coandă» este urmat de Aeroportul
    internaţional «Avram Iancu» din Cluj-Napoca, unde au fost
    înregistrați 542.700 de pasageri îmbarcați și 528.200 debarcați. Urmează Aeroportul
    Internațional din Iași, cu 234.500 pasageri îmbarcaţi şi 224.900
    debarcaţi.În trafic intern, «Henri Coandă» – Bucureşti a înregistrat
    aproape 50% din pasageri, «Avram Iancu» – Cluj-Napoca peste 16% şi Aeroportul
    internaţional «Traian Vuia» – Timişoara 14%.


    Primele 10 aeroporturi de unde provin pasagerii care zboară spre şi dinspre
    România sunt: Londra Luton, Milano-Bergamo, Madrid-Barajas, Roma-Ciampino,
    Frankfurt, Istanbul International, Amsterdam-Schipol, Barcelona, Dortmund şi
    Viena. Cei mai mulți pasageri au circulat spre şi dinspre Italia, Marea
    Britanie, Germania, Spania, Franța, Grecia, Turcia, Ţările de Jos, Belgia.


    În altă ordine de idei, Aeroportul Internațional din Sibiu este
    primul din România care a cumpărat două autoutilitare de ultimă generație pentru
    siguranța pasagerilor. Autospeciala PSI 6×6 este construită special pentru
    aeroporturi și are un braț extensibil care permite apropierea de aeronavă,
    inclusiv penetrarea fuselajului și descărcarea agentului de stingere, dacă e
    cazul.


    Aeroportul Internaţional George Enescu Bacău a primit notele cele
    mai mari de la pasagerii săi pentru semnalizarea eficientă şi curăţenie, în
    timp ce Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost depunctat
    pentru aglomeraţie şi lipsa personalului, potrivit unui studiu cu privire la
    situaţia aeroporturilor din România. Studiul a reliefat, însă, că aeroportul Henri
    Coandă gestionează şi cel mai mare volum al traficului aerian, operând atât
    curse interne, cât şi externe, şi este principalul punct de conexiune între
    România şi nenumărate destinaţii din Europa şi restul lumii. Aeroportul Avram
    Iancu a fost apreciat pentru curăţenie, amabilitatea personalului şi
    semnalizarea eficientă a porţilor şi a ghişeelor, în timp ce aeroportul
    Internaţional Timişoara a fost apreciat pentru semnalizare şi curăţenie. Aeroportul
    Internaţional Sibiu a obţinut note mari pentru amabilitatea personajului şi accesibilitate,
    având conexiuni bune cu centrul oraşului. Aeroportul Internaţional Craiova a
    fost votat pentru semnalizarea eficientă şi accesibilitate, fiind la mică
    distanţă de oraş, dar a obţinut calificative mari şi la curăţenie. Aeroportul
    Internaţional Iaşi a obţinut note bune pentru semnalizarea eficientă, care îi
    ajută pe călători să găsească rapid porţile şi ghişeele, şi pentru accesul
    facil, atât cu maşina personală, cât şi cu transportul în comun.


  • CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), administratorul aeroportului Henri Coandă, a luat, începând de sâmbătă, noi măsuri de fluidizare, pentru gestionarea unui trafic în creştere pe fluxul de sosiri internaţionale.

    Măsurile au fost luate la soliciarea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, după ce a cerut sâmbată conducerii
    Aeroportului Henri Coandă o mai bună organizare a fluxurilor de pasageri, la
    intrarea şi la ieşirea din ţară, astfel încât să fie evitată aglomeraţia, şi
    utilizarea zonelor charter. Solicitarea a venit dupa ce sute de persoane au aşteptat
    timp îndelungat verificarea documentelor cerute de autorităţi.

    Astfel, CNAB a solicitat agenţilor de handling să secvenţieze debarcarea pasagerilor în grupuri de câte 50, la interval de 15 minute.

    Se asigură astfel condiții mai bune pentru distanțarea pasagerilor în autobuze, pe flux și în zona de verificare a documentelor. Pasagerii sosiți din Uniunea Europeană (sau din Norvegia, Elveția, Islanda sau Liechtenstein) care posedă certificatul verde european CoVid vor fi dirijați de către personalul aeroportului pe fluxul verde, direct către ghișeele de frontieră. Se va acorda prioritate familiilor însoțite de minori și persoanelor cu mobilitate redusă.

    Pe fluxul de sosiri internaționale, o parte dintre pasageri vor fi dirijați către fluxul destinat curselor charter, unde sunt în funcțiune atât 4 ghișee DSP suplimentare cât și 4 puncte de control de pașapoarte, cu personalul aferent, inclusiv angajați ai aeroportului.

    În terminal, în special în zonele unde se creează aglomerație, se suplimentează efectivele Jandarmeriei și Poliției Transporturi Aeriene iar numărul de medici ai DSP va fi crescut cu 6 pe fiecare tură, la orele de vârf de sosiri., informează CNAB.

    Prin introducerea, din 20 decembrie, a formularului digital de localizare PLF (Passenger Locator Form), se simplifică operaţiunile de control al documentelor, acesta făcându-se numai la ghişeele Poliţiei de Frontieră. Acest fapt va reduce mult timpul de aşteptare, dă asigurări Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB)

    ‘Întrucât se estimează un număr mare de pasageri pe fluxul de plecări internaţionale, atât în zilele de după Crăciun cât, mai ales, în primele zile din ianuarie 2022, au fost deschise toate cele 13 filtre de control de securitate, care vor funcţiona la capacitate maximă în orele de vârf, iar alocarea ghişeelor de check-in către companiile aeriene/agenţii de handling se va efectua dinamic, pentru o încărcare echilibrată şi reducerea aglomeraţiei’, se mai menţionează în documentul CNAB.

  • CNAB-Suplimentarea personalului de control la sosiri, pe aeroportul Henri Coandă

    CNAB-Suplimentarea personalului de control la sosiri, pe aeroportul Henri Coandă

    Personalul de control la sosiri pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă a fost suplimentat, în urma creşterii numărului de pasageri pe fluxul de intrare în ţară, a anunţat, luni, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

    În condițiile creșterii numărului de pasageri pe fluxul de intrare în țară la Aeroportul Internațional Henri Coandă, atât administratorul aeroportului, CN Aeroporturi București (CNAB), cât și entitățile cu atribuții de control și păstrarea ordinii publice (Poliție de Frontieră, Vamă, PolițiaTransporturi Aeriene, Direcția de Sănătate Publică, Jandarmerie) acționează cu efective sporite pentru dirijarea pasagerilor și micșorarea timpului de așteptare., informează CNAB.

    Conform sursei citate, în urma unui acord între conducerile CN Aeroporturi București și a Direcției de Sănătate Publică, începând din 14 decembrie, personalul care efectuează controlul declarațiilor la intrarea în țară va fi completat cu personal CNAB, ajungându-se astfel la dublarea numărului de posturi de control.

    Recomandă ferm tuturor celor care urmează să aterizeze la aeroport, indiferent din ce țări vin, să verifice care sunt documentele de care au nevoie și, dacă este cazul, să completeze din timp Declarația obligatorie. Declarația se poate descărca de la adresa: https://www.bucharestairports.ro/ro/formular-declaratie-zona-galbena.

    Reamintim că pot intra în ţară, fără a intra ulterior în carantină, pasagerii care provin din ţările UE, Islanda, Norvegia, Liechtenstein sau Elveţia, vaccinaţi sau trecuţi prin boală în ultimele 180 zile, precum şi cei proveniţi din oricare alte state, dacă, pe lângă cele de mai sus prezintă şi un test PCR nu mai vechi de 48 ore’, atrag atenţia reprezentanţii CNAB. Întrucât şi în zilele următoare, la orele de vârf, pe fluxul de sosiri internaţionale se vor înregistra niveluri ridicate de trafic, iar numărul statelor de pe lista verde este în scădere, sunt posibile în continuare aglomerări la punctul de control DSP.


    De asemenea, CNAB face apel la pasagerii care sosesc să păstreze ordinea şi să respecte indicaţiile personalului din aeroport şi îi asigurăm că depunem toate eforturile pentru a le minimiza disconfortul’, se mai arată în comunicat.

  • Transportul aerian de pasageri în 2020

    Transportul aerian de pasageri în 2020


    Transportul aerian de pasageri s-a diminuat anul trecut în toată Uniunea Europeană, ca urmare a restricțiilor de circulație adoptate de ţările din întreaga lume pentru a preveni răspândirea COVID-19. România se numără printre statele membre care au avut cele mai mici scăderi ale numărului de pasageri, potrivit datelor publicate de Eurostat.



    Slovenia, Slovacia și Croația, cele mai drastice scăderi ale numărului de pasageri



    În total, 277 de milioane de pasageri au călătorit anul trecut cu avionul în UE, ceea ce înseamnă un declin de 73% față de anul 2019. Majoritatea statelor celor 27 de state membre au înregistrat o scădere de peste 50% a transportului aerian de pasageri în 2020 comparativ cu anul precedent. Cele mai puternice scăderi s-au înregistrat în Slovenia (-83%), urmată de Slovacia şi Croaţia, cu cifre aproape identice (-82%). Alte 20 de state membre au înregistrat o scădere de peste 70% a transportului aerian de pasageri, în timp ce țări au înregistrat scăderi cuprinse între 65% şi 70%: Luxemburg (-67%), urmată de Bulgaria (-68%), Grecia (-69%) şi România (-69,2%).



    Datele Eurostat mai arată că transportul aerian de pasageri în afara Uniunii Europene a reprezentat 45% din totalul curselor de pasageri din 2020, în timp ce transportul în interiorul granițelor Uniunii a reprezentat 33% din total, iar cel naţional 22%. Față anul precedent, ponderea transportului în afara și în interiorul UE a scăzut cu 6%, respectiv 1%, puncte procentuale care se regăsesc în transportul aerian naţional.

    Transportul aerian în statele Uniunii Europene (2020) / Sursa: Eurostat

    pasageri-curse-aeriene-2020-eurostat.jpg



    Creștere a numărului de pasageri din România în primele 9 luni ale anului



    După declinul de anul trecut, transportul aerian de pasageri din România a înregistrat o creștere de 30,8% în primele nouă luni ale anului în curs, la aproape 8 milioane de persoane, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).



    Cele mai mari cifre ale transportului aerian au fost deţinute de aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 2,47 milioane pasageri îmbarcaţi şi 2,409 milioane pasageri debarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 542.700 pasageri îmbarcaţi şi 528.200 pasageri debarcaţi şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 234.500 pasageri îmbarcaţi şi 224.900 debarcaţi.



    Principalele ţări de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate în România au fost Italia- 578.357 pasageri, Marea Britanie – 504.605 pasageri, Germania- 405.566 pasageri, Spania- 360.642 pasageri, Franţa- 197.342 pasageri, Grecia- 148.000 pasageri, Turcia- 143.977 pasageri, Regatul Ţărilor de Jos- 120.813 pasageri și Belgia- 93.201.



    În ceea ce privește îmbarcările, cei mai mulți pasageri au călătorit spre Italia (588.280 pasageri), Marea Britanie (518.049 pasageri), Germania (421.196), Spania (364.650 pasageri), Franţa (210.928), Grecia (151.196), Turcia (144.006), Regatul Țărilor de Jos (142.022) și Belgia (100.196 pasageri).




  • Măsuri anti-COVID19 şi noi zboruri din România

    Măsuri anti-COVID19 şi noi zboruri din România

    Călătorii vaccinați împotriva noului coronavirus au un regim special la sosirea pe aeroportul internaţional «Henri Coandă» de lângă Bucureşti. Toți pasagerii care sosesc din țări aflate pe lista galbenă pot utiliza fluxul verde, fără control al Direcţiei de Sănătate Publică, dacă prezintă un certificat digital european COVID sau un test PCR efectuat cu cel mult 72 ore înainte de îmbarcare. Şi pasagerii care sosesc din țări aflate pe lista roșie, cu risc epidemiologic ridicat, pot utiliza fluxul verde, doar dacă prezintă un certificat digital european COVID. Certificatele digitale emise de Marea Britanie nu sunt valabile.



    În premieră în România, pe aeroportul din Sibiu operează câini special dresați să detecteze Covid-19, într-un program-pilot de 60 de zile. Câinii au fost antrenaţi mai multe luni folosindu-se mostre de transpiraţie de la pacienţi cu COVID-19. Călătorii nu au de ce să se teamă de animale, chiar dacă sunt alergici, pentru că acestea nu pot ajunge cu botul la pasager, ci îl pot doar mirosi printr-un perete de protecţie, cu găuri.



    Compania Lufthansa operează, în premieră, 4 zboruri săptămânale de pe Aeroportul Internaţional Iaşi spre hub-ul din Frankfurt, care asigură conexiuni pentru zboruri trans-continentale, precum şi zboruri spre alte aeroporturi europene. Cursele sunt programate lunea și vinerea la prânz, respectiv joia şi duminica dimineaţă.



    Operatorul aerian low-cost Wizz Air anunţă introducerea noii versiuni a Hărţii de Planificare a Călătoriei, un instrument online conceput pentru a ajuta pasagerii să înţeleagă mai bine restricţiile epidemice ale fiecărei ţări. Harta este actualizată zilnic în mod automat, oferind cea mai bună precizie posibilă atunci când vine vorba despre restricţiile impuse de fiecare ţară şi următorii paşi ce trebuie făcuţi.



    Operaţiunile companiei româneşti low-cost Blue Air de la Milano Linate vor fi extinse cu trei noi rute directe din 16 august. Serviciile zilnice directe vor fi de la Milano (Linate) spre Barcelona, Catania şi Paris (Charles de Gaulle) în sezonul de vară 2021.


    Compania aeriană Air Bucharest anunţă o nouă rută de la Aeroportul Internaţional Sibiu spre o destinaţie de vacanţă, Rhodos – Grecia. Zborurile vor fi disponibile din 4 august în fiecare zi de miercuri. Alte destinații ale acestei companii sunt Antalya (Turcia) și Hurghada (Egipt).



    Vă mai informăm că operatorul naţional aerian Tarom va suplimenta numărul zborurilor interne pe ruta Bucureşti – Suceava şi retur, începând de la sfârşitul lunii iulie. Pentru perioada 31 iulie – 30 octombrie, a fost introdusă cursa de noapte de sâmbătă spre duminică, iar în perioada 29 iulie – 29 octombrie vor fi introduse două zboruri suplimentare în zilele de joi şi vineri.




  • Aeroporturile din România se modernizează

    Aeroporturile din România se modernizează

    Lucrările la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu vor fi gata în jurul datei de 21 iulie, iar timpul de îmbarcare a pasagerilor va fi între 30 şi 60 de minute, în funcţie de dimensiunea aeronavei, promite Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. Potrivit acesteia, restaurarea terminalului a respectat întocmai planurile inițiale ale aeroportului, așa cum arăta în 1952, când a fost inaugurat. Totul a fost completat cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce privește iluminarea cu led și instalațiile de sonorizare și climatizare.



    Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri. După recepţia lucrărilor va fi o perioadă de verificări şi de testări a tuturor echipamentelor, urmând ca, atunci când cererea de trafic va fi suficientă, să se deschidă în exploatare comercială corpul central al aeroportului şi terminalele A şi B, pentru plecările şi sosirile pasagerilor comerciali. Un pasager care zboară cu un avion de mici dimensiuni va avea nevoie de doar 30 de minute până la urcarea în aeronavă iar pentru avioanele mai mari timpul de îmbarcare nu va depăşi o oră, promit oficialii aeroportului Băneasa.



    Pe de altă parte, pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, au fost montate cele mai moderne echipamente de scanare din ţară, integrate cu benzi transportoare automate. Acestea sunt echipamente moderne de scanare a bagajelor de cabină şi de detecţie a substanţelor explozive. A fost realizată integrarea echipamentelor cu sisteme automate de returnare a tăvilor în care îşi depun călătorii obiectele personale. Echipamentele cu raze X folosesc tomografia computerizată pentru a examina conţinutul bagajelor din orice unghi şi a genera imagini 3D foarte precise şi detaliate, permiţând operatorilor să ia decizii cât mai exacte privind conţinutul bagajelor.



    Aeroportul internaţional Oradea are din 1 iulie, odată cu redeschiderea curselor externe, un centru de testare rapidă pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, amenajat în zona publică de lângă Terminalul 2.. Pasagerii au astfel posibilitatea să îşi efectueze testul rapid tip antigen, pentru al cărui rezultat se aşteaptă maxim 30 minute.



    În context, să mai spunem că transportul aerian de pasageri a scăzut, în primul trimestru din 2021, cu 76,2%, de la 3.851.100 pasageri la 916.500, din cauza pandemiei de SARS-CoV-2, conform Institutului Naţional de Statistică. Cele mai utilizate aeroporturi au fost «Henri Coandă»-Bucureşti, «Avram Iancu»-Cluj-Napoca, Aeroportul Internaţional Iaşi (nord-est), şi «Traian Vuia»-Timişoara (vest). În transportul internaţional de pasageri, primele 10 aeroporturi de origine sau de îmbarcare au fost Londra Luton, Istanbul Internaţional, Frankfurt-Main, Dubai, Amsterdam-Schipol, Dortmund, Madrid-Barajas, Paris-Charles de Gaulle, Milano-Bergamo, Paris Beauvais.



  • Noutăţi de la companiile aeriene

    Noutăţi de la companiile aeriene

    Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» Otopeni, de lângă Bucureşti, a
    inaugurat Parcul Zburătorilor, un spaţiu verde amplasat între cele două
    terminale, în dreptul turnului de control, unde pasagerii pot aştepta în aer
    liber. Evenimentul a fost dedicat celebrării a 135 de ani de la naşterea lui
    Henri Coandă, inventatorul şi creatorul primului motor cu reacţie din lume,
    ocazie cu care a fost dezvelit bustul savantului, realizat de artistul plastic
    Radu Drăguşin. E un demers care-și propune să omagieze
    pionierii aviației din România și, în același timp, să facă timpul de așteptare
    în aeroport cât mai confortabil. Tot în spiritul omagierii unor personalități
    ale aviației românești, au fost plantați, anul trecut, puieți care au primit
    numele unora dintre ei: Traian Vuia, Smaranda Brăescu, Ioana Cantacuzino.


    Aeroportul Otopeni are acum
    15.000-17.000 de pasageri pe zi, ca urmare a ridicării restricţiilor de
    călătorie atât în România, cât şi în majoritatea ţărilor europene, ceea ce
    înseamnă aproximativ 40% din traficul pe care îl avea în anul 2019, înainte de
    pandemie, a declarat Cosmin Peşteşan, directorul general al Companiei Naţionale
    Aeroportul Bucureşti. Spre comparaţie, în
    februarie 2021, în timpul celui de-al treilea val al pandemiei, erau 3.000 de pasageri
    pe zi.


    Compania aeriană low-cost Wizz Air anunţă două noi rute din Cluj-Napoca (nord-vestul
    României) spre Chania, Grecia, şi Catania, Italia, cu un zbor săptămânal,
    sâmbăta, spre Chania şi două zboruri săptămânale (marţi şi sâmbătă) spre
    Catania. Primele zboruri pe aceste două noi rute au avut loc pe 12 iunie 2021.
    Tot Wizz Air anunţă lansarea a două noi rute din România către destinaţii din
    Grecia şi Italia, populare printre români. Astfel, cursele vor fi operate de la
    Bucureşti şi Bacău , iar românii vor putea călători către insula Rodos
    (Grecia), respectiv Bologna (Italia). Programul de zbor ce va intra în vigoare
    din luna iulie este următorul: Bucureşti – Rodos (miercuri şi duminică) şi
    Bacău – Bologna (miercuri şi duminică).


    Compania românească low-cost Blue Air operează 17 zboruri săptămânale
    directe între România şi Grecia în cadrul orarului de vară 2021. Blue Air zboară
    către 5 destinaţii, de la Bucureşti la Atena (zilnic), respectiv Heraklion,
    Rodos, Mykonos şi Zakynthos (de câte două ori pe săptămână) şi de la Bacău la
    Atena (tot de două ori pe săptămână). În preţ sunt incluse taxele şi o schimbare gratuită. Blue Air se
    concentrează pe furnizarea de conexiuni eficiente cu destinaţii de interes, atât
    pentru segmentul de agrement, cât şi pentru cel de afaceri. Blue Air conectează
    acum Grecia cu toate regiunile din România prin intermediul a 5 zboruri de conexiune
    între Atena şi 5 oraşe-cheie din România (via Bucureşti Otopeni): Cluj-Napoca,
    Iaşi , Oradea (nord-vest), Suceava şi Timişoara.