Tag: Passenger Locator Form

  • New rules at the Romanian border

    New rules at the Romanian border

    All border crossing points are extremely crowded, in particular those in western Romania, as many Romanians are coming come to spend the winter holidays with their families. This past weekend alone, some 500,000 people crossed Romania’s borders. Many of them were not vaccinated and hadn’t heard about the new rules announced by authorities against the background of the spread of the African variant of the coronavirus, Omicron.

    For instance, in just one day, 13,000 Romanians of a total of 120,000 who entered the country were not vaccinated and had no PCR test to show, so they were quarantined. Moreover, as of Monday, the digital Passenger Locator Form has become mandatory in Romania. The form has to be filled in online, via an app developed by the Special Telecommunications Service, which can be found at plf.gov.ro. According to authorities, since its launch on Sunday morning, dozens of people have created such documents, meant to simplify the border access procedures.

    The head of the Giurgiu border-crossing point, Razvan Paun, has explained how the new rule works:

    The procedure is the same no matter the border point, be it on road, railroad or at the airport. When a person gets there, the officer on duty asks for their travel document, passport or ID, and then their locator form is checked. If they have filled in that form and no quarantine is required, they can just cross the border. If the said person has not filled in the form, it must do so within 24 hours since crossing the border. The check is automatic and it lasts no longer than 5 seconds, so overcrowding at the border will no longer be a problem. If the passenger fails to observe this rule, they will get a fine of 400 to 600 euro.

    In turn, the head of the Border Police, Liviu Bute, has given assurances that people will be supported by authorities:

    Our advice is to have this form filled in before travelling, in order to avoid spending too much time at the border crossing point. As for the rest, we will keep all control points open, at full capacity, and we will respond to any requests people may have in order to guide them and help them solve any issues they might have with filling in the form.

    The passenger locator form is meant to help authorities identify those who have come into contact with an infected person. This document replaces the epidemiological declaration that had to be presented before upon entry into Romania. (MI)

  • CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), administratorul aeroportului Henri Coandă, a luat, începând de sâmbătă, noi măsuri de fluidizare, pentru gestionarea unui trafic în creştere pe fluxul de sosiri internaţionale.

    Măsurile au fost luate la soliciarea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, după ce a cerut sâmbată conducerii
    Aeroportului Henri Coandă o mai bună organizare a fluxurilor de pasageri, la
    intrarea şi la ieşirea din ţară, astfel încât să fie evitată aglomeraţia, şi
    utilizarea zonelor charter. Solicitarea a venit dupa ce sute de persoane au aşteptat
    timp îndelungat verificarea documentelor cerute de autorităţi.

    Astfel, CNAB a solicitat agenţilor de handling să secvenţieze debarcarea pasagerilor în grupuri de câte 50, la interval de 15 minute.

    Se asigură astfel condiții mai bune pentru distanțarea pasagerilor în autobuze, pe flux și în zona de verificare a documentelor. Pasagerii sosiți din Uniunea Europeană (sau din Norvegia, Elveția, Islanda sau Liechtenstein) care posedă certificatul verde european CoVid vor fi dirijați de către personalul aeroportului pe fluxul verde, direct către ghișeele de frontieră. Se va acorda prioritate familiilor însoțite de minori și persoanelor cu mobilitate redusă.

    Pe fluxul de sosiri internaționale, o parte dintre pasageri vor fi dirijați către fluxul destinat curselor charter, unde sunt în funcțiune atât 4 ghișee DSP suplimentare cât și 4 puncte de control de pașapoarte, cu personalul aferent, inclusiv angajați ai aeroportului.

    În terminal, în special în zonele unde se creează aglomerație, se suplimentează efectivele Jandarmeriei și Poliției Transporturi Aeriene iar numărul de medici ai DSP va fi crescut cu 6 pe fiecare tură, la orele de vârf de sosiri., informează CNAB.

    Prin introducerea, din 20 decembrie, a formularului digital de localizare PLF (Passenger Locator Form), se simplifică operaţiunile de control al documentelor, acesta făcându-se numai la ghişeele Poliţiei de Frontieră. Acest fapt va reduce mult timpul de aşteptare, dă asigurări Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB)

    ‘Întrucât se estimează un număr mare de pasageri pe fluxul de plecări internaţionale, atât în zilele de după Crăciun cât, mai ales, în primele zile din ianuarie 2022, au fost deschise toate cele 13 filtre de control de securitate, care vor funcţiona la capacitate maximă în orele de vârf, iar alocarea ghişeelor de check-in către companiile aeriene/agenţii de handling se va efectua dinamic, pentru o încărcare echilibrată şi reducerea aglomeraţiei’, se mai menţionează în documentul CNAB.

  • Grecia – aglomerație la punctele de trecere frontieră cu Bulgaria

    Grecia – aglomerație la punctele de trecere frontieră cu Bulgaria

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află sau intenționează să călătorească în Republica Elenă că, din cauza fluxului mare de persoane care se deplasează în această perioadă, au fost semnalate aglomerări și cozi de autovehicule la punctele de control rutier a trecerii frontierei cu Republica Bulgaria, care generează timpi mari de așteptare la traversarea frontierei comune dintre cele două state. Riscul se menține în continuare în perioada imediat următoare.

    MAE recomandă cetățenilor români să folosească toate punctele de intrare în R. Elenă și să se asigure înaintea începerii călătoriei că au îndeplinit toate formalitățile obligatorii prevăzute de legislația elenă, inclusiv completarea formularului PLF (Passenger Locator Form), în care să menționeze punctul de intrare pe teritoriul Greciei.

    De asemenea, cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena +302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic +302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență.


    Cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă +306978996222 și Consulatului General al României de la Salonic +306946049076.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet

    http://atena.mae.ro,

    http://salonic.mae.ro,

    https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro,

    www.meteoalarm.eu, www.mae.ro şi reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranță (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații şi sfaturi de călătorie.

    Comunicat Ministerul Afacerilor Externe

  • Întârzieri la frontiera dintre Bulgaria şi Grecia

    Întârzieri la frontiera dintre Bulgaria şi Grecia

    Ambasada României la Atena a iniţiat demersuri în regim de urgenţă pentru fluidizarea traficului de la punctul de frontieră dintre Bulgaria şi Grecia (Kulata – Promachonas), a anunţat, sâmbătă seară, Ministerul Afacerilor Externe (MAE). În contextul întârzierilor înregistrate la punctul de frontieră Kulata – Promachonas Ambasada României la Atena a iniţiat demersuri pe autorităţile centrale şi locale elene, solicitând identificarea în cel mai scurt timp a unor soluţii care să permită fluidizarea traficului în punctul de frontieră, inclusiv prin suplimentarea personalului şi a echipamentelor de testare.



    Consulii Ambasadei României la Sofia şi reprezentanţii Consulatului General al României la Salonic s-au deplasat la punctul de trecere a frontierei pentru a constata modul în care decurg procedurile de verificare şi pentru a acorda asistenţă consulară, în funcţie de solicitări.



    Potrivit datelor comunicate de autorităţile elene, demersurile de verificare la frontieră se realizează cu dificultate deoarece o parte dintre persoanele care sosesc în Republica Elenă nu au completat formularul de identificare a pasagerului – PLF, disponibil AICI: Passenger Locator Form, anterior călătoriei.



    În context, MAE reaminteşte că toate persoanele care intră în Republica Elenă au obligaţia de a completa formularul PLF (Passenger Locator Form) cu cel puţin 24 de ore anterior efectuării călătoriei, indiferent de statul de provenienţă. MAE precizează că autorităţile elene întreprind în continuare demersuri pentru fluidizarea circulaţiei şi reducerea timpului de aşteptare la frontieră.



    MAE va continua să urmărească îndeaproape evoluţiile cu privire la tranzitul cetăţenilor români prin punctul de trecere a frontierei menţionat şi va rămâne în dialog constant cu autorităţile elene pentru identificarea soluţiilor necesare reducerii timpului de aşteptare şi prevenirea unor astfel de situaţii în perioada următoare.



    Ministerul reaminteşte că este în vigoare măsura testării rapide împotriva COVID-19, în mod aleatoriu, în punctele de trecere a frontierei.



    MAE reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena: 0030 210 6728879; 0030 210 6744544 sau al Consulatului General al României la Salonic: 0030 2310 340088, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă.



    Cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de permanenţă al Ambasada României în Republica Elenă: 00306978996222 şi al Consulatului General al României de la Salonic: 0030 6906 479076.

  • MAE: Doi români aflați în Creta  au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu COVID-19

    MAE: Doi români aflați în Creta au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu COVID-19

    Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că, sâmbătă, Ambasada României la Atena a fost notificată cu privire la doi cetățeni români aflați în Insula Creta, confirmați pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în urma testului efectuat la intrarea pe teritoriul Greciei. Aceștia au fost transferați în unitatea hotelieră în care își vor efectua carantina, împreună cu membrii de familie, tot cetățeni români.

    Misiunea diplomatică a fost notificată, de asemenea, și cu privire la un român aflat în insula Santorini, confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în urma testării la intrarea în Grecia.

    MAE reamintește că, începând din 15 iulie, ora 00.01, pe lângă formularul electronic, respectiv codul QR, cetățenii români trebuie să prezinte la intrarea pe teritoriul Greciei prin punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas și testul molecular negativ pentru infecția cu COVID-19, prelevat cu maximum 72 ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Republicii Elenei. Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie prezentate în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și seria și numărul cărții de identitate sau ale pașaportului persoanei respective. De asemenea, conform informațiilor comunicate în mod public de către autoritățile elene pe site-ul https://travel.gov.gr, Potrivit MAE, formularul electronic (Passenger Locator Form) poate fi completat inclusiv în cursul zilei anterioare intrării pe teritoriul Greciei.

    În ceea ce privește situația din punctul de trecere a frontierei Kulata-Promachonas, potrivit informațiilor comunicate de reprezentanții Ambasadei României la Sofia și Consulatului General al României la Salonic, aflați la fața locului, coloana de autovehicule aflată în așteptare pentru accesul în punctul de frontieră se întinde, la acest moment, pe o lungime de 1,5 km, timpul de așteptare fiind de aproximativ 1 oră. Accesul autoturismelor se realizează pe două benzi.

    MAE urmărerște, în continuare, evoluțiile cu privire la tranzitul cetățenilor români prin punctul de frontieră de la Kulata – Promachonas și continuă dialogul cu autoritățile elene pentru identificarea de soluții necesare reducerii timpului de așteptare și prevenirii unor noi aglomerații în perioada următoare. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe menționează că autoritățile elene competente pot modifica fără preaviz condițiile de intrare pe teritoriul național, în funcție de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

    Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.


    MAE recomandă consultarea paginilor de internet:

    https://www.mae.ro/node/51914,

    http://atena.mae.ro,

    http://salonic.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro

    www.mae.ro

  • Fluxul la punctul de frontieră Kulata – Promachonas se desfăşoară normal

    Fluxul la punctul de frontieră Kulata – Promachonas se desfăşoară normal

    Circulația la frontiera dintre Bulgaria şi Republica Elenă (Kulata – Promachonas) se desfăşoară în prezent normal. Nu sunt coloane de autoturisme în aşteptare, iar accesul maşinilor se realizează pe patru benzi, fiind operaţionale şi trei puncte de testare pentru infecţia cu COVID-19, informează, duminică, Ministerul Afacerilor Externe (MAE).

    ”Potrivit informaţiilor comunicate de reprezentantul Consulatului General al României la Salonic aflat la faţa locului, la acest moment, fluxul în punctul de frontieră se desfăşoară normal, fără coloană de autoturisme în aşteptare. Accesul autoturismelor se realizează pe patru benzi, fiind operaţionale şi trei puncte de testare pentru infecţia cu COVID-19”.

    Reprezentanţi diplomatici ai României vor fi prezenţi pe parcursul întregii zile în punctul de trecere a frontierei pentru a se asigura că cetăţenii români primesc asistenţă consulară, dacă este cazul.

    ”Ministerul Afacerilor Externe continuă să urmărească îndeaproape evoluţiile cu privire la tranzitul cetăţenilor români prin punctul de trecere al frontierei menţionat şi continuă dialogul susţinut cu autorităţile elene pentru identificarea de soluţii necesare reducerii timpului de aşteptare şi prevenirea unor astfel de situaţii în perioada următoare. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe menţionează că autorităţile elene competente pot modifica fără preaviz condiţiile de intrare pe teritoriul naţional, în funcţie de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs”, menţionează sursa citată.

    Pentru a evita timpi suplimentari de aşteptare la frontieră, cetăţenii români trebuie să completeze formularul electronic (Passenger Locator Form) disponibil la adresa https://travel.gov.gr, cu cel puţin 48 de ore anterior deplasării şi să obţină în timp util codul de confirmare a înregistrării, care va trebui prezentat la frontieră.

    Asistenţă consulară se poate obține la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena – 00302106774035 şi Consulatului General al României de la Salonic – 00302310340088, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă.

    Cetăţenii români, care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 şi al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

    MAE recomandă consultarea paginilor de internet https://www.mae.ro/node/51914, http://atena.mae.ro, http://salonic.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro şi www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.

  • MAE: precizări referitoare la situația de la punctul de frontieră dintre Bulgaria și Grecia

    MAE: precizări referitoare la situația de la punctul de frontieră dintre Bulgaria și Grecia

    Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că a a reluat în regim de urgență demersurile pe lângă Ministerul de externe elen, atât prin intermediul Ambasadei României la Atena, cât și pe lângă Ambasada Greciei la București, solicitând autorităților elene atât identificarea soluțiilor care să permită fluidizarea traficului în punctul de frontieră Kulata – Promachonas, inclusiv prin suplimentarea personalului și a echipamentelor de testare, cât și clarificarea în cel mai scurt timp a statutului punctului de frontieră Makaza.

    Reprezentanții misiunilor diplomatice ale României la Atena și Sofia, cât și cei ai Consulatului General al României la Salonic sunt în dialog constant cu autoritățile elene, aceștia fiind prezenți în punctul de frontieră pentru a se asigura că cetățenii români primesc asistență consulară, dacă este cazul.

    Potrivit informațiilor comunicate de Ambasada României la Sofia, la acest moment, coloana de autovehicule aflată în așteptare pentru accesul în punctul de frontieră se întinde pe o lungime de aproximativ 12 kilometri, timpul de așteptare fiind de aproximativ 6 ore. Aglomerația din punctul de frontieră este generată de faptul că autoritățile elene testează toți cetățenii statelor non-UE.

    Ca urmare a demersurilor făcute de România, autoritățile elene au reluat procedura stabilită anterior de separare a fluxului de acces pentru autoturismele înmatriculate în statele membre UE. De asemenea, la acest moment, procedurile de verificare a formularelor electronice sunt desfășurate simultan pe patru fluxuri, iar procedurile de testare de către trei echipe.

    Potrivit datelor oficiale comunicate de autoritățile locale ieșirea de pe teritoriul Republicii Elene se mai poate efectua, în prezent, prin punctele de frontieră terestră – Promachonas (Serres) – Kulata (Bulgaria); Nymfeia (Komotini) – Makaza (Bulgaria); Evzoni (Kilkis) – Bogoroditsa (Macedonia de Nord), cu mențiunea că ultimele două puncte de frontieră pot fi închise în orice moment.

    MAE continua să urmărească îndeaproape evoluțiile cu privire la tranzitul cetățenilor români prin punctul de trecere al frontierei menționat și continuă dialogul susținut cu autoritățile elene pentru identificarea de soluții necesare reducerii timpului de așteptare și prevenirea unor astfel de situații în perioada următoare. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe menționează că autoritățile elene competente pot modifica fără preaviz condițiile de intrare pe teritoriul național, în funcție de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

    Pentru a evita timpi suplimentari de așteptare la frontieră, Ministerul Afacerilor Externe subliniază că este important ca cetățenii români să completeze formularul electronic (Passenger Locator Form) disponibil la adresa https://travel.gov.gr, cu cel puțin 48 de ore anterior deplasării și să obțină în timp util codul de confirmare a înregistrării, care va trebui prezentat la frontieră.

    Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

    MAE recomandă consultarea paginilor de internet https://www.mae.ro/node/51914, http://atena.mae.ro, http://salonic.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro și www.mae.ro şi reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranță (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații şi sfaturi de călătorie.

  • Cozi la punctul de trecere Kulata-Promachonas

    Cozi la punctul de trecere Kulata-Promachonas

    La Kulata-Promachonas, singurul punct de frontieră dintre Bulgaria și Grecia deschis traficului rutier pentru turiști, s-au format sâmbătă cozi.

    Ministrul Afacerilor Externe (MAE) anunțase, anterior, cetăţenii români că, în prezent, există un singur punct de intrare în Grecia, din Bulgaria, pe cale terestră şi trei puncte de ieşire, două dintre acestea putând fi închise de autorităţi, fără preaviz.

    În conformitate cu informaţiile oficiale comunicate de autorităţile elene (https://travel.gov.gr) în continuare, singurul punct de frontieră dintre Bulgaria şi Republica Elenă deschis traficului rutier pentru turişti, la acest moment, este Kulata-Promachonas. Potrivit aceloraşi surse, punctul de frontieră Makaza este deschis doar pentru situaţii speciale/călătorii esenţiale şi transporturi cu regim special/prioritar, arată MAE.

    Grecia a limitat accesul turiştilor pe cale rutieră printr-un singur punct de frontieră, Kulata-Promachonas fiind singurul dotat cu infrastructura tehnică pentru scanarea formularelor obligatorii pentru intrarea în Grecia.

    Potrivit MAE, ieşirea de pe teritoriul Greciei se mai poate face, în prezent, prin punctele de frontieră terestră – Promachonas (Serres) – Kulata (Bulgaria); Nymfeia (Komotini) – Makaza (Bulgaria); Evzoni (Kilkis) – Bogoroditsa (Macedonia de Nord), cu menţiunea că ultimele două puncte de frontieră pot fi închise în orice moment, fără preaviz.

    Autorităţile elene întreprind demersuri pentru fluidizarea circulaţiei şi reducerea timpului de aşteptare la frontieră. Reprezentanţii misiunilor diplomatice ale României la Atena şi Sofia, cât şi cei ai Consulatului General al României la Salonic sunt în dialog constant cu autorităţile elene în acest sens.

    MAE va continua să urmărească evoluţiile cu privire la tranzitul românilor prin punctul de trecere al frontierei menţionat şi va rămâne în dialog constant cu autorităţile elene pentru identificarea de soluţii necesare reducerii timpului de aşteptare şi prevenirea unor astfel de situaţii în perioada următoare. Autorităţile elene competente pot modifica fără preaviz condiţiile de intrare pe teritoriul naţional, în funcţie de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

    La 1 iulie a fost emisă o atenţionare de călătorie, prin care cetăţenii români au fost informaţi asupra limitării accesului pe cale rutieră în Grecia printr-un singur punct de frontieră, respectiv Kulata-Promachonas, precum şi asupra faptului că toate persoanele care intră pe teritoriul Republicii Elene (pe cale aeriană, rutieră sau maritimă) sunt obligate să completeze, cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea călătoriei, un formular electronic (Passenger Locator Form), prin intermediul căruia să poată fi asigurată evidenţa electronică a celor care călătoresc în această ţară, reamintește MAE.

    După completare, solicitanţii vor primi pe adresa de e-mail utilizată la completarea formularului un cod unic de confirmare a înregistrării, care trebuie prezentat autorităţilor de frontieră (în format electronic sau tipărit), în momentul intrării pe teritoriul elen. Formularul este disponibil în limba engleză la adresa https://travel.gov.gr, unde sunt disponibile şi condiţiile de călătorie valabile pentru această perioadă.

    Pentru evitarea timpilor suplimentari de aşteptare la frontieră, este important ca cetăţenii români să completeze acest formular anterior deplasării şi să obţină în timp util codul de confirmare a înregistrării, care va trebui prezentat la frontieră.

    Având în vedere debutul sezonului turistic, precum şi situaţia excepţională generată de pandemia COVID-19, MAE accentuează importanţa informării temeinice, anterior deplasării în străinătate şi a verificării cu atenţie a informaţiilor postate pe site-ul MAE privind sfaturile şi alertele de călătorie, precum şi a informaţiilor de interes publicate pe paginile de internet ale misiunilor diplomatice şi ale oficiilor consulare ale României în străinătate.

    Informaţii detaliate privind condiţiile de intrare şi şedere în Grecia cât şi detalii referitoare la procedurile de testare pentru infecţia cu COVID-19 sunt disponibile pe site-ul https://travel.gov.gr.

    Informaţii detaliate în limba română sunt disponibile şi pe site-ul MAE https://www.mae.ro/node/51914. Aceste informaţii sunt actualizate în funcţie de elementele comunicate de către autorităţile elene.

    MAE reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena +302106774035 şi Consulatului General al României de la Salonic +302310340088, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă.

    Românii care se confruntă cu o situație care are caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă +306978996222 şi al Consulatului General al României de la Salonic +306946049076.



    MAE recomandă consultarea paginilor de internet https://www.mae.ro/node/51914, http://atena.mae.ro, http://salonic.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro şi www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.