Tag: Pastila Roz

  • Mini-cărți de colorat, de Paște la Art Machine #45

    Mini-cărți de colorat, de Paște la Art Machine #45

    Chiar înainte de sărbătorile de Paște, pe 14 aprilie, are loc la Art Machine, automatul de tip vending machine inițiat de gruparea artistică Pastila Roz și amplasat în București, în Cărturești Parklake, vernisajul seriei de cartoline Color it yourself! a artistului Olimpiu Bandalac. Colecția de 100 de lucrări de artă originale aduce publicului amator de artă contemporană în format neconvențional 100 de mini-cărți de colorat până pe 27 aprilie.



    Olimpiu Bandalac este un artist vizual, realizator video și regizor de film de animație care trăiește și lucrează în București. Din 1980 expune desen, pictură, instalație, fotografie, film experimental și de animație. Interesul său este legat de temele perene ale artelor vizuale: portretul artistului la diferite vârste, timp/mișcare, istorie, eco-art. Începând cu 2019 este implicat în educație artistică — oferind cursuri de desen, culoare, modelaj copiilor din mediile defavorizate, și cursuri de multimedia la UNARTE, București.



    Activitatea sa artistică este recunoscută în domeniul artelor vizuale și animației iar de-a lungul timpului a primit numeroase premii pentru activitatea sa, printre care: în 1982 – Certificat de Merit (operă colectivă) la Festivalul Internațional al Filmului – Chicago, SUA, între 1982 – 1989 – șapte premii naționale pentru film de animație (între ele: Cupa de cristal”, Premiul UCIN pentru film de animație), în 1998 – Premiul Uniunii Artiștilor Plastici pentru Foto-Video-Performance, București și în 2015 – Premiul Revistei ARTA.



    Proiectul Art Machine încurajează consumul de artă prin punerea în contact direct a artiștilor cu publicul larg. Art Machine creează o oportunitate unică de a achiziționa lucrări originale de artă, într-un format și la un preț accesibil, în același timp oferind expunere și susținere financiară artiștilor implicați. Din iulie 2020, a pus la dispoziția publicului 44 de serii de lucrări originale de la artiști.

  • Expoziția “Candy for My Eyes”

    Expoziția “Candy for My Eyes”

    Galeria ETAJ artist-run space din București
    găzduiește ultima expoziție a grupării artistice contemporane Pastila Roz,
    respectiv a unuia dintre cei 3 membri, sculptorul Marian Codrea – Candy for My
    Eyes. Culori violente, stridente, plastic, lucios, roz și mov, consumerism,
    supermarket și Pokemoni – acestea sunt promisiunile conceptual-stilistice ale
    expoziție.

    Despre gruparea Pastila Roz și despre această ultimă expoziție am stat
    de vorbă cu artistul vizual Marian Codrea:


    Pastila Roz este o grupare
    artistică satirică, jovială și indiferentă, formată din cei trei membri Marian
    Codrea, Maxim – Alexandru Claudiu Maxim și Beaver. Fiecare dintre noi aduce la
    masă un alt set de cunoștințe. Alexandru Claudiu Maxim este pe video art și
    video editor, Beaver este pictor, iar eu, Marian Codrea, sunt sculptor.
    Pastila Roz are o activitate de peste 10 ani. În principiu, misiunea noastră
    este să nu ne luăm prea în serios in privința artei, dar avem și proiecte cu
    caracter socio-cultural, cum ar fi Art-Machine, care inițial a pornit ca o
    lucrare artistică în care aveam un tonomat, în care oamenii își alegeau cât vor
    să dea pe arta respectivă, de la un leu până la cincizeci de lei (între 20 de
    eurocenţi şi 10 euro), care le dădea un cartonaș unic, creat de un artist.

    Acum, noi am reușit să o facem ca un fel de galerie pop-up, în care curatoriem
    diverși artiști care vin cu seriile și cu ideile lor unice în cadrul
    aparatului. Înclinații socio-culturale, dar, în sine, Pastila Roz ca și
    grupare vrea să fie o grupare specifică pe arta de galerie, dar, în același
    timp, una care nu se ia foarte în serios. În ultima mea expoziție, Candy for
    My Eyes, am vrut să atrag atenția în felul în care ceva lucios îți poate
    atrage privirea. În această direcție am folosit stiluri, tehnici, elemente din
    trecut și actuale care atrag într-un mod similar atenția. M-am dus pe o zonă de
    pop art, în general de kitsch, reinterpretări digitale, printuri 3D, lacuri
    lucioase și cranii, în general.


    Artistul ne-a vorbit și despre câteva dintre
    lucrările aflate în expoziție, despre procesul său creator și conceptul
    proiectului în sine. Marian Codrea:


    Am vrut să dau o tentă de
    supermarket, motiv pentru care am folosit plastic și Pokemon. Ca să vă dau un
    exemplu, una dintre lucrările este cu un craniu și cu ochi ca niște biluțe care
    se dau la Lidl. Craniul respectiv stă și pe o bază din rășină transparentă
    care este plin de Pokemoni. Lucrarea se numește The Funny Side of Death,
    este inclusiv acoperită cu o vopsea mov foarte violent de lucioasă, care își
    schimbă culoarea sau nuanțele în funcție de unde este plasată. Este o lucrare critică
    la adresa consumerismului. De exemplu, o pictură foarte mare se numește I Have
    Better Things to Do, care este faunul – sculptura clasică pe care am găsit-o
    scanată digital pe internet, pe care am reinterpretat-o și i-am schimbat fața
    și am pus să stea pe un craniu. Imaginea în sine are un craniu în loc de fața
    faunului și el ține în mână un lanț cu o pisicuță pe el. Se regăsește într-o
    altă lucrare, care se găsește într-o sculptură.

    Partea mai interesantă cu
    respectiva lucrare, care este destul de mare, este de 150 pe 140, și tot așa
    este făcută cu culori speciale, care se schimbă în funcție de unde stă sau de
    lumina din cameră, este că am trecut-o și printr-un program de reinterpretare A.I.
    (inteligenţă artificială). Și am mai făcut o lucrare micuță, cu o
    reinterpretare care a făcut-o un calculator, un mic joc din tradiționalul
    clasic în digital și din digital în mai digital. Expoziția în sine am și
    gândit-o ca fiind o instalație, o instalație mai mare, un pic kitsch-oasă,
    având în vedere că toți pereții sunt tapetați cu un tapet ieftin, floral, și
    lucrările cumva să iasă în evidență, fiind foarte roz și foarte mov pe
    respectivul tapet. Cumva, ideea de Candy for My Eyes nu stă în lucrări în
    sine, ci efectiv în toată expoziția, de la cum arată și cum se integrează
    fiecare lucrare cu cealaltă, pentru că găsești mici elemente dintr-o lucrare
    care le vei găsi în cealaltă lucrare.