Tag: piste de biciclete

  • Proiect transfrontalier România – Serbia la Jimbolia pentru reabilitarea unor zone de agrement

    Proiect transfrontalier România – Serbia la Jimbolia pentru reabilitarea unor zone de agrement

    Iazurile din apropierea orașului
    Jimbolia sunt și în prezent zone de agrement dar proiectul transfrontalier
    semnat cu partenerii din Serbia va crește gradul de confort și va diversifica
    oportunitățile de petrecere a timpului liber spune primarul Adrian Postelnicu:


    De curând am semnat și am achiziționat și proiectul
    tehnic pentru realizarea unor zone de agrement și de utilizare a iazurilor, a
    bălților, din orașul Jimbolia, pe fonduri transfrontaliere între Jimbolia și Primăria
    Kikinda din Serbia. Este de aproximativ 300 de mii de euro. Se reabilitează
    zonele de agremenet, se va dota cu locuri de joacă pentu copii, aparate de fitness
    pentru cei mari, instaliații de aerare a apei din bălți, acele arteziene care
    să ajute și la fauna și flora din aceste iazuri. În cadrul acestui proiect avem
    achiziționat și un studiu pentru a gândi o variantă de alimentare cu apă a
    acestor bălți deoarece ele, pe fond natural, încep să sece. Ele sunt, practic,
    niște iazuri care au apărut în urma excavărilor pentru argila necesară
    fabricării de cărămidă și țiglă din orașul Jimbolia. Tot în cadrul acestui
    proiect vom construi și foișoare pentru observarrea păsărilor, avem și lebede
    și multe alte păsări frumoase în zonă. Acum încep lucrările și în toamna amului
    viitor ar trebui finalizate.


    Întreaga zonă, odată amenjată, va fi
    conectată la circuitul internațional de piste pentru biciclete. Proiectul este
    deja conturat și dosarul va fi depus pentru finanțare în următorul exercițiu
    financiar.

    Primarul Adrian Postelnicu: Avem gândit un proiect în parteneriat cu primăria
    Kikinda, avem și studiu de fezabilitate, ca în exercițiul imediat următor să
    construim, perimetral, alei pentru alergare și piste de biciclete pe o lungime
    de aproximativ 6 km. Și tot în cadrul acestui proiect gândim extinderea acestor
    piste. Noi în oraș avem printr-un proiect mai vechi, pe fondul anterior, dorim
    să ducem pista către vama din Jimbolia și să ne conectăm la cea din Serbia.
    Este un circuit internațional pentru biciclete în această zonă. Ne pregătim, ne
    facem temele din timp, așa discutăm cu partenerii din Serbia, și ei își doresc
    tot pe acest segment să investească și am găsit, să zic așa, puncte comune de
    care chiar avem nevoie.



    În actualul exercițiu financiar, Primăria
    Jimbolia a reușit să atragă fonduri europene de aproximativ 5 milioane de euro
    pentru proiecte de reabilitarea a unor clădiri de utilitate publică și pentru
    dezvotarea transportului în comun. În plus, trei unități școlare din orașul Jimbolia vor fi
    renovate și vor primi săli de sport ori spații de desfășurare a cursurilor.
    Termenul de finalizare a acestor proiecte demarate deja este de doi ani.


  • Îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea mobilităţii urbane

    Îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea mobilităţii urbane

    Contractul pentru finanţarea proiectului a
    fost semnat în luna mai a anului trecut iar acum, străzile Mihai Viteazu și Revoluției din orașul Deta au intrat într-un
    process de modernizare. Pe cele două străzi vor fi construite piste de
    biciclete, vor fi realizate intrările către fiecare casă şi vor fi plantaţi
    arbuşti ornamentali. Scopul acestui proiect este de a încuraja mersul pe
    bicicletă şi de a reduce emisiile de bioxid de carbon în aer spune primarul
    Petru Roman:


    Oraşul
    Deta, în momentul de faţă, are în desfăşurare un proiect european denumit
    Mobilitatea urbană pe străzile Mihai Viteazu și Revoluției. Proiectul este câştigat pe POR şi are o valoare
    aproximativă de 900 de mii de euro. Prin acest proiect pe cel două străzi vor
    fi construite piste de biciclete pe ambele sensuri, vor fi rezolvate problemele
    accesului la fiecare casă, vor fi plantaţi o serie de arbuşti ornamentali.
    Scopul proiectului este acela de a-i face pe cetăţenii din Deta să circule mai
    mult cu bicicleta şi nu cu maşinile în aşa fel încât să se reducă emisiile de
    bioxid de carbon care în momentul de faţă viciază toată planeta. Proiectul a
    început acum o lună de zile şi va fi încheiat probabil la finele lunii mai, în
    funcţie de cum ne va permite timpul sau nu, dacă vor fi perioade de suspendare
    în caz de vreme nefavorabilă dar undeva în iulie trebuie să fie gata.


    Primarul
    Petru Roman anunţă şi alte proiecte de dezvoltare a oraşului Deta susţinute din
    fonduri europene:


    Mai avem în
    derulare încă un proiect de anvelopare de blocuri, tot pe POR, pentru patru
    blocuri; avem în desfăşurare, de asemenea şi un proiect transfrontalier România
    – Serbia (este vorba despre muncă la distanţă) şi ăsta este în derulare, se
    desfăşoară până în septembrie anul acesta, proiectul de anvelorpare este şi el
    până în toamnă şi mai avem, de asemenea, un proiect pe GAL unde modernizăm
    curtea pieţei agroalimentare din Deta.


    Fiecare proiect european are în vedere bunăstarea şi
    creşterea nivelului de viaţă al locuitorilor, atragerea investitorilor dar şi a
    turiştilor. În oraşul Deta industria reprezintă segmentul economic principal. Pe
    lângă societăţi din domeniul automotive, al industriei alimentare şi al confectiilor
    textile, oraşul are un ştrand cu apă termală şi un parc natural, rămăşiţă a
    vechilor păduri, în care se găsesc stejari, tei, arţari, păducel şi salcâmi,
    unele exemplare de stejari având o vârstă considerabilă de peste 400 de ani.
    Totodată în apropierea oraşului zona este propice organizării diferitelor
    activităţi recreative, precum pescuitul şi vânatul.


  • Sistemul de mobilitate urbană din Regiunea Centru se modernizează cu bani europeni

    Sistemul de mobilitate urbană din Regiunea Centru se modernizează cu bani europeni

    Primăria
    din Făgăraș a pregătit și depus la ADR Centru, în vederea finanțării prin Programul Operațional Regional 2014-2020,
    trei proiecte integrate prin care se dorește modernizarea sistemului de
    mobilitate urbană.


    Valoarea totală cumulată a celor trei proiecte
    este de peste 135 milioane lei. Potrivit edililor locali se urmărește dezvoltarea mobilității urbane prin
    shimbarea accentului, de la o mobilitate bazată pe utilizarea autoturismelor,
    la mobilitatea bazată pe mersul pe jos, la utilizarea bicicletei ca mijloc de
    deplasare, la utilizarea transportului public de înaltă calitate și eficiență,
    concomitent cu utilizarea unor categorii de vehicule nepoluante.


    Primul proiect, în valoare totală de peste 43 milioane lei,a
    fost deja semnat la sediul ADR Centru din Alba Iulia. Prin intermediul acestuia
    se vor moderniza peste 1,4 hectare de spații pietonale și vor fi achiziționate
    6 autobuze electrice și 75 de biciclete, a precizat pentru Radio Tg Mureș
    purtătorul de cuvânt al ADR Centru, Nicolae Mărginean:






    Prin acest
    proiect, municipalitatea din Făgăraș își propune să crească atât mobilitatea
    cetățenilor, a bunurilor și a serviciilor, cât și să pună în practică planul de
    mobilitate urbană durabilă. Este vorba, de fapt, de un proces mult mai amplu,
    atât la nivel regional, cât și la nivel național, privind reducerea emisiilor
    poluante cauzate de utilizării excesive a vehiculelor proprii în dauna
    transportului organizat și a folosirii transportului în comun și a folosirii
    unor mijloace nepoluante.




    Potrivit specialiștilor, proiectul va
    duce la triplarea numărului de oameni care folosesc transportul în comun și la creșterea cu mai mult de 14% a
    numărului de bicicliști din oraș.


    Pentru stimularea folosirii mijloacelor
    alternative de transport se vor proiecta stații de închiriere biciclete, cu
    toate dotările necesare. Prin acest proiect vor fi construite sau modernizate
    piste de biciclete în suprafață totală de peste 10.000 mp, unde vor exista 7
    stații de închiriere, pentru cele 75 de biciclete disponibile în sistem
    bike-sharing.


    Merită
    reținut că municipiul Făgăraș este doar unul dintre cele 11 orașe din Regiunea
    Centru care au depus proiecte pe Prioritatea de investiții a Programului REGIO
    prin care se dorește reducerea emisiilor poluante pe baza Planurilor de
    Mobilitate Urbană Durabilă, iar la nivelul Regiunii sunt solicitate peste 420
    milioane lei pentru acest gen de proiecte de îmbunătățire a climatului din
    orașe.





  • Finanţări europene pentru municipiul Cluj

    Finanţări europene pentru municipiul Cluj

    Fondurile europene sunt mană cerească pentru orice administraţie locală, regională sau naţională care se respectă. Ca să le accesezi sunt necesare trei condiţii: proiecte viabile, euroconforme, dorinţa de a face astfel de proiecte şi, unde e cazul, bani pentru cofinanţare.


    Ce a reuşit administraţia municipiului Cluj-Napoca în 2018 şi ce doreşte să facă în anul în curs ne spune viceprimarul Dan Tarcea:

    În primul rând am dori să se modifice modalităţile de a accesa aceste fonduri europene prin scăderea birocraţiei şi a numărului de documente care trebuie depuse pentru a le obţine.

    Primăria municipiului Cluj-Napoca a derulat în anul 2018 un număr de 14 proiecte pe fonduri europene. Valoarea lor totală este de 109 milioane de Euro, din care 105 milioane nerambursabile.

    Dintre aceste proiecte aş menţiona înnoirea flotei de transport în comun a municipiului, prin achiziţionarea a 24 de tramvaie şi 50 de troleibuze, plus 30 de autobuze electrice, care trebuie să ne sosească până la mijlocul anului 2020.

    Modernizarea Pieţei Unirii a fost un proiect important, derulat pe fonduri europene, la care se pot adăuga creşterea eficienţei energetice a Spitalului Clinic Municipal Clujana şi revitalizarea Turnului Pompierilor – care a costat 10 milioane de lei, din care 9,2 milioane nerambursabile. Am continuat programul de creştere a eficienţei energetice cu alte 52 de blocuri, cu peste 1500 de apartamente. Proiectul Cluj, Future of Work, depus de către Primăria Cluj-Napoca și Centrul Cultural Clujean, în valoare de 5,6 milioane de euro, are ca obiect analiza si testarea unor scenarii care să permită sectorului cultural, academic, de afaceri și administrației să se pregătească pentru schimbările pe care următorii 20 de ani le vor aduce în piața forței de muncă.

    Cu bani europeni am continuat reamenajarea mai multor străzi, crearea pistelor pentru biciclişti şi a benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun.

    Unul dintre cele mai importante proiecte pe care le dorim finanţate european este revitalizarea malurilor Someşului. Vor fi două etape de lucru, iar la final se va schimba total aspectul şi utilizarea acestui râu care traversează oraşul.

    Proiectele aflate în pregătire însumează cca 230 de milioane Euro.