Tag: platforma

  • Platformă multidisciplinară de cercetare-dezvoltare medicală în regiunea Nord-Est

    Platformă multidisciplinară de cercetare-dezvoltare medicală în regiunea Nord-Est

    Finanțare europeană
    pentru unul din proiectele Universității de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa de la
    Iași. Contractul a fost semnat în aceată toamnă si vizează realizarea unui
    centru cu titlul CENEMED – Platformă multidisciplinară de cercetare-dezvoltare
    medicală în regiunea N-E.


    De altfel, banii provin din Programul Operațional
    Competitivitate, Axa Prioritară: Cercetare, Dezvoltare tehnologică și Inovare.


    Proiectul este la
    început, ce presupune realizarea lui, repere la rubrica Euranet Plus sunt aduse
    de domnul prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul instituției ieșene de
    învățământ superior:




    Finanțarea însemană
    constituirea unei platforme de cercetare, care merge pe mai multe direcții și
    este adresată numai echipamentelor care, pentru Universitate, va reprezenta un
    pas înainte în domeniul cercetării. Este vorba de diverse spcilități:
    gastro-enterologie, toxicologie, farmacologie, medicină de urgență, nefrologie,
    anatomie patologică, chirurgie și o platformă importantă de imunologie. Toate gravitează
    în jurul unui robot chirugical, care va fi primul de acest gen din regiunea de
    Nord Est a țării. La ora actuală, echipamente de tip roboți chirurgicali se
    găsesc în Cluj, Timișoara, Brașov, București, dar în regiunea Nord Est nu a
    fost niciunul. Este un proiect îndrăzneț și sperăm căm că va fi unul de succes.
    Pentru Universitate este un pas înainte pentru că vom reuși să achiziționăm
    niște echipamente care, în alte condiții, poate nu le-am fi putut obține. Proiectul
    în totalitate are o valoare de aproape 14 milioane de euro, fonduri europene
    nerambursabile.




    De unde rezultă
    unicitatea lui?




    Unicitate, în
    sensul că are mai multe specilități, care toate sunt aduse sub aceeași umbrelă.
    Platforma de imunologie, care este una foarte utilă, mai ales în condițiile
    actuale și care este utilă și în situațiile de transplant de ficat, de rinichi
    și ce mai facem noi la Iași. Toate lucrurile acestea se leagă, de fapt vorbim
    despre o formă de medicină translațională, în care toate aceste specialități
    reușesc să folosească echipamente care să furnizeze informații una față de
    cealaltă.




    Cine va avea acces
    la această platformă?


    E vorba numai de specialiști în domeniul
    respectiv. Platforma se va adresa actului medical destinat pacienților noștri.




    În ceea ce privește
    finalizarea investiției?




    Noi seprăm să avem
    toate echipamentele în poziție undeva la începutul anului viitor, primăvara
    anului 2022, având ca termen de implementare 31 decembrie 2023.






  • Inițiative pentru simplificarea legislației UE și reducerea birocrației

    Inițiative pentru simplificarea legislației UE și reducerea birocrației

    Platforma Pregătiți pentru viitor a Comisiei Europene a selectat 15 inițiative menite să contribuie la simplificarea legislației Uniunii, la reducerea birocrației pentru cetățeni și întreprinderi și la asigurarea faptului că politicile europene răspund provocărilor noi și emergente. Aceste eforturi vor face parte din primul program anual de lucru al platformei, care urmează să fie adoptat luna aceasta.

    Maroš Šefčovič, vicepreședintele pentru relații interinstituționale și prospectivă și, totodată, președintele platformei, a subliniat că: Simplificarea a devenit mai importantă ca niciodată, mai ales în contextul eforturilor de relansare a economiei Europei, lovită de pandemie. Trebuie să ne asigurăm că legislația Uniunii oferă beneficiile preconizate pentru economie și societate, dar și să o simplificăm, să reducem sarcina administrativă ori de câte ori este posibil și să anticipăm provocările viitoare.

    Platforma va emite avize care acoperă o gamă largă de domenii, de la concurență, finanțe, sănătate, mediu, statistică și transport la vamă și piața internă.

    Acestea vor ține cont de faptul că întreprinderile au nevoie de sprijin în vederea adoptării de soluții digitale, iar modernizarea sectorului public trebuie accelerată pentru a reduce sarcinile de reglementare. În ceea ce privește obligațiile eficiente de etichetare, autorizare și raportare, se va urmări identificarea blocajelor cauzate de disparitățile dintre statele membre, depunerea de eforturi în vederea simplificării procedurilor pentru a facilita investițiile în infrastructura viitoare și în inovare și găsirea unui echilibru adecvat între eforturile de raportare și evaluarea eficacității legislației Uniunii pentru a veni în special în ajutorul întreprinderilor mici și mijlocii.

    Toate persoanele interesate sunt invitate să contribuie la activitatea platformei accesând portalul Exprimați-vă părerea – Simplificați!. Toate ideile primite până la 30 aprilie cu privire la cele 15 tematici selectate vor fi luate în considerare de platformă la elaborarea avizelor din acest an.


  • “Re-open EU”, platformă dedicată sprijinirii reluării în siguranță a călătoriilor și a turismului

    “Re-open EU”, platformă dedicată sprijinirii reluării în siguranță a călătoriilor și a turismului

    Re-open EU,
    platforma web dedicată sprijinirii reluării în siguranță a călătoriilor și a
    turismului în întreaga Europă, lansată de Comisia Europeană.

    Interviu cu Ştefan
    Turcu, purtător de cuvânt al Reprezentanţei Comisiei Europene în România.


  • Eroii Internetului

    Eroii Internetului

    Aşa cum ne-am obişnuit în ultima
    vreme, rămânem în online. De data aceasta ne bucurăm de o nouă idee Google
    lansată în România: Eroii Internetului, programul Google prin care copiii
    învață să folosească Internetul în siguranță și cu încredere. Cu ajutorul acestui program, copiii deprind
    cunoștințele digitale de bază, de siguranță și securitate online. Programul
    poate fi accesat la adresa: https://g.co/EroiiInternetului.



    Am discutat cu Dan Oros, director de
    marketing Google, pentru a afla despre ce este vorba: Eroii internetului
    este o platformă ce-i învaţă pe copii noţiuni fundamentale despre cetăţenia
    digitală şi siguranţa în online, în aşa fel încât ei să poată explora lumea cu
    mai multă încredere. Platforma
    este disponibilă pentru toată lumea, este destinată pentru trei segmente
    principale: în primul rând copiii, în al doilea rând părinţii şi în al treilea
    rând profesorii. Sugestiile noastre ar fi să exploreze aceste resurse, pentru
    că în acest moment copiii petrec din ce în ce mai mult timp în online şi e
    important să petreacă acest timp, luând la cunoştinţă anumite principii. Şi
    platforma asta se bazează pe nişte principii extrem de importante când eşti
    online.

    De exemplu, să distribui cu prudenţă informaţiile, să nu te laşi
    păcălit de ceea ce vezi pe internet, să înveţi cum să îţi securizezi secretele,
    cum să setezi parole puternice. Un alt principiu interesant e cum să fii
    amabil. Internetul e un amplificator puternic pentru mesaje şi vrem ca aceste
    mesaje să fie pozitive. Să-i învăţăm pe copii să îi trateze pe alţii la fel cum
    ar vrea şi ei să fie trataţi. Şi nu în ultimul rând, dacă ai îndoieli, întreabă !
    Este ceva deosebit de important pentru copii care petrec mai mult timp acum pe
    internet, să fie deschişi să meargă la părinţi şi la profesori şi să întrebe în
    momentul în care au anumite îndoieli.


    Şi pentru că atunci când spunem Eroii internetului ne ducem cu mintea la
    joacă, Dan Oros ne-a explicat:

    Această platformă şi jocul pe care îl
    conţine platforma, un joc extrem de interesant şi de interactiv, îi ajută pe
    copii cum să exploreze internetul în mod sigur. Eroii internetului putem fi cu toţii,
    atâta timp cât respectăm aceste principii. Pe această platformă vor găsi
    resurse şi părinţii, care doresc să deschidă un dialog pe această temă cu
    copiii. Pentru că până la urmă educaţia începe de acasă, şi astfel, acolo ei
    vor găsi ghidul Eroiii internetului pentru familii, în care li se cere să facă
    anumite jocuri şi scenarii, pe care să le discute cu copiii acasă. Asta pentru
    părinţi. Iar apoi, pentru profesori, avem o programă, care este ca o programă
    şcolară, cu peste 20 de lecţii, ce se pot face la clasă, tot pe aceste teme:
    lecţii interactive, distractive, care fac ca învăţatul să fie o plăcere pentru
    copii.


    Copiii își pot testa cunoștințele astfel învățate în jocul Interland, în
    care trebuie să străbată cu bine Tărâmul comorii, Tărâmul Amabilității, Râul
    Realității și Muntele Atenției, iar după ce au trecut cu bine fiecare
    provocare, vor primi o diplomă.

    Aşa că
    feedbackul nu a întârziat să apară, după cum ne-a spus Dan Oros: Avem un feedback extrem de bun de la copiii care au început să se
    joace deja pe această platformă, dar şi de la profesori. Pe lângă această
    platformă, noi chiar am anunţat şi un grant de 200 de mii de dolari, pentru un
    ONG, care să desfăşoare activităţi de siguranţă în online pentru copii şi
    pentru părinţi. E extrem de important , mai ales în această perioadă şi
    încercăm să ajutăm cât de mult putem.


    Programul Eroii internetului este gratuit pentru oricine. Mai mult, în
    cooperare cu diferiți parteneri, Google va organiza în toată țara seminarii și
    sesiuni de pregătire pentru profesori, în domeniile siguranței și securității
    online, protecției datelor personale și confidențialității, conduitei online și
    cunoștințe digitale.


    Dan Oros, director de marketing Google, a adăugat: Platforma este
    relevantă chiar şi pentru părinţi, chiar dacă avem conţinut dedicat pentru
    copii, în momentul în care părinţii trec prin aceste activităţi împreună cu
    copiii şi ei, la rândul lor, vor învăţa câteva lucruri interesante, pe care
    poate nu le ştiau: referitor la cum să aibă parole mai bune pe internet, sau
    cum să stai departe de dezinformare, sau cum să îţi dai seama dacă o ştire este
    falsă sau adevărată şi aşa mai departe.




    Spre deosebire de alte programe de siguranță
    online, care pun accent pe amenințări și restricții, Eroii Internetului se
    concentrează pe educarea abilităților și aptitudinilor tinerilor, încurajându-i
    să facă schimbări în bine în jurul lor.

  • O platformă care susţine agricultura românească

    O platformă care susţine agricultura românească

    Mihail Feraru
    este student în anul întâi la Universitatea din Bucureşti, Facultatea de
    Informatică. Vine din Adjud, judeţul Vrancea. Lucrează de mai bine de cinci ani
    în proiecte din domeniul IT şi, încetul cu încetul, şi-a transformat pasiunea
    în profesie. Cu ajutorul informaticii, spune el, încearcă de dezvolte lucruri
    care să schimbe lumea în mai bine. La fel a intenţionat şi atunci când, alături
    de un bun prieten, Andrei-Leonard Ilie, un informatician olimpic, a pus bazele
    unei platforme dedicate producătorilor agricoli din România.


    Mihail Feraru: Colegul meu a observat că există o cerere foarte mare de produse
    agricole şi nu numai, pe grupuri de pe Facebook. De exemplu, în oraşul nostru,
    oamenii postează despre faptul că ar căuta miere sau lapte, produse din zonă.
    De multe ori, ei nu ajungeau la producătorii respectivi.



    Fiindcă cererea
    de produse direct din gospodărie era tot mai mare, Andrei-Leonard Ilie şi
    Mihail Feraru au decis să lanseze Harta Producătorilor Locali Români.

    Am mizat pe o folosire cât mai simplă, pentru că vrem să fie accesibilă
    oricui. Accesezi harta României, cu toţi producătorii afişaţi. Pe partea
    stângă, există o serie de filtre, prin care poţi căuta ceea ce vrei. De
    exemplu, vrei miere din Vrancea. Dacă bifezi categoriile respective, se
    afişează toţi producătorii de miere din Vrancea. În curând, vom introduce şi
    facilităţi de căutare avansată, cum ar fi o căutare de text sau de o anume
    sintagmă, pentru a primi recomandările de producători potrivite. De asemenea,
    vom introduce şi un buton prin care putem compara distanţele de la producător
    la cumpărător.


    Platforma cu
    producători locali s-a lansat, iniţial, ca modalitate de sprijin pentru
    agricultura românească. Ulterior, acest spaţiu virtual s-a dezvoltat şi pentru
    celelalte produse în serii limitate, pe care antreprenorii români le pun la
    dispoziţia cumpărătorilor.

    Mihail Feraru:
    Iniţial, platforma a plecat de la cei cu
    produse alimentare, dar acum avem listaţi producători diverşi, inclusiv cu
    materiale sanitare, decoraţiuni sau alte produse care se pot face în gospodărie
    sau la scară mică. Am vrea să ne extindem către toate micile întreprinderi,
    adică spre producătorii mici. Ei pot oferi, local, produse de care consumatorii
    au nevoie, ca aceştia să nu mai opteze pentru lanţurile foarte mari de
    magazine.



    Răspunsul primit
    din partea celor înregistraţi pe Harta Producătorilor Locali Români a fost
    neaşteptat de bun. Cei mai mulţi dintre cei listaţi au apreciat şansa de a
    putea să-şi promoveze produsele gratuit, într-un mediu online sigur,
    economisind astfel resurse importante.

    Revine cu detalii Mihail Feraru: Cei mai mulţi au fost foarte încântaţi, pentru că este o mână de ajutor
    în a-şi crea o prezenţă online, pe care, dacă vrei să ţi-o creezi singur, poate
    consuma timp şi bani. Au primit foarte bine acest ajutor pentru a păşi în
    mediul online. Pot să vă spun, din experienţa proprie, că am avut un prieten
    care, după ce am publicat platforma, şi-a dat seama că cineva producea miere în
    oraşul lui, fără ca el să audă vreodată de acest producător.



    Cei doi prieteni
    pasionaţi de IT, Andrei-Leonard Ilie şi Mihail Feraru, îşi doresc să continue
    acest proiect al platformei producătorilor locali, oferind şi alte servicii de
    promovare celor interesaţi.

    Mihail Feraru:
    Ne-am gândit cum să fie sustenabilă şi
    cum să genereze şi profit. Momentan, partea platformei care este vizibilă
    pentru public va rămâne gratuită, ceea ce presupune efectiv centralizarea
    hub-ului. Contra cost, oferim servicii de creat o prezenţă mai puternică în
    online, cum ar fi o pagină personalizată, branding şi alte strategii de
    marketing similare. În viitor, vom aduce şi alte servicii.



    Harta
    Producătorilor Locali Români poate fi găsită la adresa
    producatoridinromania.ro, iar utilizarea ei este gratuită.


  • Jurnal românesc – 15.04.2016

    Jurnal românesc – 15.04.2016

    Trei sferturi dintre autoturismele vândute în România sunt
    second-hand, astfel că vechimea medie a unui autoturism în circulaţie a crescut
    de la mai puţin de 8 ani, cât era în 2008, la aproape 13 ani, arată un studiu
    prezentat de consultanţii Pricewaterhouse Coopers România. Vechimea parcului
    auto pune probleme de siguranţă a circulaţiei şi de poluare a mediului. Unul
    dintre autorii studiului, Daniel Anghel, consideră că pentru sprijinirea
    înnoirii parcului auto, taxarea autovehiculelor ar trebui să ţină cont nu doar
    de capacitatea cilindrică, ci şi de emisiile de noxe. In 2015 erau în circulaţie în România aproape
    5 milioane de autovehicule.




    Ministerul de Externe de la Bucureşti salută ridicarea restricţiilor
    impuse cetăţenilor români şi bulgari pe piaţa muncii din Elveţia începând cu 1
    iunie. Potrivit MAE, măsura reprezintă un factor favorizant în consolidarea
    cooperării politice şi economice dintre cele două state. Guvernul elveţian a precizat că în cazul în
    care fluxul de lucrători români şi bulgari va depăşi cu 10% media ultimilor
    trei ani, la 1 iunie 2017 sau 1 iunie 2018, va putea activa o clauză de
    salvgardare şi va putea introduce noi restricţii pe piaţa internă a muncii,
    valabile până pe 31 mai 2019.




    Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti a fost clasat de
    către Airports Council International-Europe pe locul trei în topul european al
    aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în
    luna februarie. Aeroportul Henri Coanda se încadrează în categoria celor care
    au avut între 5 şi 10 milioane de pasageri. Pe primele doua locuri la aceasta
    categorie se află aeroporturile Berlin Schonefeld (Germania) şi
    Faro-Algarve (Portugalia). Aeroportul Henri Coanda a înregistrat în februarie un
    trafic de 682 de mii pasageri, în creştere cu aproape 22% faţă de aceeaşi lună
    a anului trecut.




    ‘Navigând pe aromele Dunării’, un proiect de
    turism promovat de Slow Food România şi Asociaţia ‘Ivan Patzaichin-Mila
    23’ va aduce, de la sfarşitul lunii mai,
    la Tulcea, grupuri de italieni care vor vizita atât Bucureştiul cât şi judeţul
    Tulcea. Sunt prezentate istoria şi cultura locală aşa cum au fost păstrate din
    generaţie în generaţie în preparatele tradiţionale nord-dobrogene. In program
    sunt incluse vizite la Crama regală din
    Măcin, la Parcul Naţional Munţii Măcinului,
    in oraşul Tulcea şi localitatea Mila 23 din Delta Dunării. Proiectul
    ‘Navigând pe aromele Dunării’ este dezvoltat de Asociaţia ‘Viaggiare i Balcani’
    în cooperare cu diverse organizaţii locale cu activităţi în Albania, Bulgaria,
    Croaţia, Bosnia-Herţegovina, Kosovo, Macedonia, Muntenegru, Serbia, Slovenia,
    România.




    Statul român a încasat
    aproape 18 milioane de euro, în martie, în urma comercializării pe platforma de
    licitaţie comună a UE a peste 3,6 milioane certificate de emisii de gaze cu
    efect de seră, se arată într-un document publicat pe site-ul Ministerului de
    Finante. În luna ianuarie, Finanţele au încasat peste 16,5 milioane euro din
    astfel de certificate, iar în februarie circa 18,7 milioane euro. România
    participă la schema comunitară de comercializare a certificatelor de emisii de
    gaze cu efect de seră începând cu data aderării la UE (1 ianuarie 2007).




    Sportivii
    români Gabriel Sîncrăian şi Gheorghii Cernei au cucerit, joi, o medalie de aur,
    două de argint şi una de bronz, la categoria 85 kg, la Campionatele Europene de
    haltere de la Forde (Norvegia). Sîncrăian
    a câştigat aurul la stilul smuls, respectiv argint la aruncat şi total,
    iar Cernei a obţinut bronzul la total. Sportivii români au încheiat competiţia
    cu un total de 15 medalii, patru de aur, patru de argint şi sapte de bronz.

  • La şcoală cu Mykoolio

    La şcoală cu Mykoolio

    Pornind de la ideea lui Noica potrivit căreia profesor nu e decât cel care te învaţă să înveţi, platforma de învăţare
    online MyKoolio i-a adus împreună pe unii dintre cei mai experimentaţi şi
    devotaţi profesori din ţară, pentru a crea o platformă care face exact asta, îi
    învaţă pe elevi să înveţe.


    Profesor doctor Radu Gologan, preşedintele
    Societăţii de ştiinţe matematice, profesor la Universitatea Politehnică din
    Bucureşti (coordonatorul echipei de profesori MyKoolio), ne-a spus de ce s-a
    alăturat acestui proiect şi ce aduce nou MyKoolio: După cum ştiţi, în toată lumea există un trend înspre a asocia educaţia,
    cu calculatorul, cu internetul. De multă vreme mă gândeam şi eu că ar fi bine
    să pornim şi noi o acţiune în România, care să susţină un astfel de demers şi
    demersul a venit din partea firmei care a realizat acest proiect: o platformă
    educaţională care poate fi folosită de părinţi, de profesori şi de copii în
    acelaşi timp, într-un mod interactiv şi bine structurat. Primul lucru pe care o
    platformă educaţională trebuie să-l aducă este acela de a înlocui joaca
    copiilor pe calculator a transforma şi şcoala tot în joacă. Într-un fel acestă
    platformă este o joacă prin care copilul şi învaţă. Învaţă matematică, învaţă
    limba română, cu timpul va învăţa şi alte lucruri. În acelaşi timp, de exemplu
    pentru partea de matematică, este un mod foarte simplificat de a învăţa
    matematică, fără complicaţii, fără formule complicate, fără semne multe, ci
    direct şi concret.



    Platforma se adresează elevilor de şcoală,
    între clasele întâi şi a opta, iar abordarea MyKoolio porneşte de la nevoile
    copilului de nota 7-8, a copilului mediu.


    Romeo Ioan, director
    general MyKoolio, ne-a
    spus de unde a venit ideea proiectului: Acum un an şi ceva am
    încercat să îmi ajut fetiţa care la vremea respectivă era în clasa a cincea, la
    partea de lecţii de matematică şi am constatat că mă lovesc de o serie de
    probleme. Că nu mai găseam cea mai bună metodă de a-i prezenta noţiunile
    respective, că nu găseam pe net materiale care să-mi garanteze că sunt conforme
    cu programa şcolară, că nu făceam din această activitate una foarte atrăgătoare
    pentru fetiţa mea. Şi m-am gândit că ar fi de dorit să apară o platformă care
    să elimine toate aceste neajunsuri. Şi aşa a pornit proiectul.



    Cui se adresează platforma MyKoolio am
    aflat tot de la Romeo Ioan: Noi ne adresăm acum
    practic către trei segmente de utilizatori. În primul rând sunt copiii, ar mai
    fi părinţii şi profesorii. Pentru copii sperăm ca această platformă să fie una
    foarte atrăgătoare din perspectiva interactivităţii. Din perspectiva
    părinţilor, noi credem că platforma este de un real ajutor pentru că lecţiile
    sunt extrem de clare, de logice, nu durează mult, maximum 2-3 minute, ajută
    copiii să-şi dezvolte gândirea logică şi ajută şi părinţii să-şi amintească o
    serie de noţiuni pe care timpul le-a mai estompat. Şi din perspectiva profesorilor,
    asigură materiale uşor de accesat la şcoală. Noi permitem accesul gratuit
    tuturor şcolilor din România şi acum ne propunem să dezvoltăm chiar şi un
    proiect pentru accesarea platformei în zonele defavorizate, acolo unde copiii
    nu au acces la educaţie, acesta fiind unul din dezideratele platformei
    noastre.



    Odată intraţi pe www.mykoolio.com. putem crea un cont, nouă
    ca părinţi şi apoi copilului sau copiilor noştri. Ce se întâmplă mai apoi?
    Romeo Ioan, director general MyKoolio: Copilul vede un univers
    foarte atrăgător, sunt opt planete care reprezintă fiecare an de studiu. Toate
    sunt gândite în jurul unui personaj central Koolio, care este un extraterestru
    care a venit de pe planeta lui unde şi-a pierdut neuronii şi acum e în căutare
    de neuroni şi a ajuns pe planeta noastră unde spera că oamenii, prin
    activităţile lor, o să-l ajute să obţină aceşti neuroni şi să se întoarcă pe
    planeta lui. E o poveste frumoasă, ideea de retribuire a fost de la bun început
    avută în vedere, pentru că am plecat de la premisa că noi trebuie să facem
    platforma foarte atrăgătoare din perspectiva jocului.



    Răzvan Ioan, cofondator al platformei
    MyKoolio, a adăugat: Mi s-a părut o
    idee foarte generoasă, foarte interesantă şi cu potenţial mare de dezvoltare.
    Pentru că într-adevăr mi s-a părut că nevoia există. Trebuie să folosim mediul
    online, pentru a promova educaţia şi a promova cunoaşterea. Mi s-a părut păcat
    să pierdem ocazia, mai ales că România stă foarte bine la capitolul acces la
    internet, la tehnologie. Acum elevii au posibilitatea de a învăţa foarte rapid
    în 1-2 minute, ceea ce ar dura de obicei aproape o oră şi au posibilitatea de a
    câştiga puncte şi de a câştiga medalii prin tot felul de misiuni.



    Cum s-a schimbat experienţa surorii
    lui Răzvan, odată cu utilizarea MyKoolio? Răzvan Ioan: Învăţatul a devenit un proces mai puţin ameninţător, un proces mai
    plăcut, şi cred că I-a folosit şi pentru că atunci când a început să vadă
    rezultate a căpătat altă energie şi altă dorinţă de a învăţa.



    Deoarece îşi doresc ca viitoarele generaţii să îşi dezvolte gândirea
    logică, nu doar capacitatea de memorare, iniţiatorii proiectului Mykoolio au
    făcut eforturi ca platforma să fie accesibilă tuturor, atât tehnic, cât şi din
    punct de vedere al costurilor.

  • Povestea celor care cred în minuni

    Povestea celor care cred în minuni

    Haideţi să sărbătorim ziua de
    naştere a unui căţel! Haideţi să sărbătorim în plină vară ziua de naştere a
    unei persoane născute iarna! Haideţi! Dacă aţi răspunde măcar din curiozitate
    unei astfel de invitaţii, veţi înţelege cu siguranţă cum s-a făcut ca din ce în
    ce mai mulţi oameni să se alăture unor petreceri mai neobişnuite, transformate
    în evenimente caritabile, de o persoană care a avut un vis.


    Povestea pe care o spunem azi nu repetă nimic. Deşi este, pentru
    început, povestea unei platforme online: minuni.ro. Ne spune despre ce este vorba Veronica Soare sau zâna minunilor, cum îi mai
    place să îşi spună: Minuni.ro
    a venit firesc în viaţa mea, cred că toate drumurile m-au adus aici. Momentul
    în care mi-am dat seama că trebuie să fac asta era într-o după-amiază când
    făceam niste ecleruri pentru un iarmaroc caritabil şi învârtind în cremă mi-am
    dat seama că eu nu fac exact ceea ce îmi doream să fac. Nu ştiam încă să exprim
    clar în cuvinte ce voiam să fac, dar acela a fost momentul din care a început
    să se rostogolească bulgărele acesta de zăpadă, care este minuni.ro. Minuni.ro
    este o platformă care îşi doreşte să promoveze oameni buni şi faptele bune pe
    care ei le fac, şi, pe de altă parte, e locul meu de joacă, modalitatea mea de
    a aduce laolaltă oameni faini, care vor să doneze pentru cauze, oameni care vor
    să simtă că fac ceva pe lume.



    Minuni.ro şi-a propus
    din start să vină cu noutăţi, astfel încât în perioada de aproape un an de când
    există, nu au lipsit invitaţiile
    inedite, ne-a spus Veronica Soare: Îmi place ideea de a născoci ceva
    diferit. Primul eveniment minuni.ro a fost o petrecere a cărei personaj
    principal a fost căţeluşa mea, Lola, o căţeluşă găsită pe stradă. Am găsit-o pe
    25 noiembrie 2013 şi anul trecut, pe 25 noiembrie am lansat o petrecere Lola
    and friends, o petrecere, charity. Cine a mai pomenit o petrecere pentru un
    căţel! Au fost 65 de oameni care au donat şi am strâns bani pentru o casă de
    copii. Era înaintea sărbătorilor de iarnă şi s-a potrivit perfect. Pe urmă am
    făcut o petrecere de ziua mea, în care mi-am chemat prietenii, rugându-i să
    nu-mi cumpere niciun cadou, ci să doneze suma de bani pe care ar cheltui-o
    pentru mine. Şi atunci am strâns fonduri pentru Magic Camp, tabăra de copii cu
    afecţiuni oncologice. Ultimul eveniment mai mare minuni.ro a fost acum aproape
    o lună, când am făcut o aniversare imaginară, aşa s-a şi numit aniversarea
    imaginară a Veronicăi, pentru că ziua mea e în ianuarie şi toată viaţa mi-am
    dorit să-mi petrec ziua sub cerul liber, să fie cald şi frumos. Am inventat o
    aniversare la care am strâns fonduri pentru proiectul Teach for Romania, şi am
    strâns într-un mod foarte amuzant, oamenii au venit şi s-au jucat la propriu.
    Ne-am adunat într-un loc, ne-am împărţit pe echipe şi am transformat Centrul
    vechi într-un loc de joacă pentru educaţie. Oamenii a trebuit să se duca pe
    stardă la alţi oameni şi să le povestească despre minuni.ro şi să le spună ce
    facem şi să strângă fonduri. Şi, în felul ăsta, i-am scos un pic din zona de
    confort şi, deşi ştiam că fac un lucru minunat, că o să le placă la nebunie,
    mi-au depăşit aşteptarile, pentru că atunci când s-a terminat aniversarea
    imaginară, au întrebat când e următoarea.



    Veronicăi i se alătură
    comunitatea de pe facebook. Şi deşi există mulţi oameni care consideră că
    relaţiile pe net nu sunt adevărate, Veronica a făcut o minune şi a strâns în
    jurul ei numei oameni buni, cum ne-a povestit, gata mereu să intre în joaca
    propusă. De exemplu, sub egida Minuni.ro al cărui nume complet este minuni.ro,
    caleidoscop de faptebune, pentru că Veronica a iubit
    mereu caleidoscoapele şi pentru că lumea a uitat de ele, există o comunitate
    care face caleidoscoape: Veronica Soare: Eu am o
    mulţime de oameni faini în preajmă. Acum vreo trei ani, am început să fiu
    foarte activă şi să îmi pun pur şi simplu sufletul pe tavă: postez evenimente
    din viaţa mea, sunt foarte onestă. Şi, cumva, în timp, a crescut comunitatea
    asta. Îmi place să fac o poveste din orice întâmplare. Lola este şi ea o
    poveste, pe care eu am scris-o din clipa în care am găsit-o pe căţeluşă. Fac
    caleidoscoape, fac ateliere de caleidoscoape, adunăm laolaltă oameni care îşi
    meşteresc caleidoscoapele şi pentru fiecare caleidoscop pe care ei îl fac, un
    copil într-un centru de plasament va face împreună cu mine un caleidoscop,
    pentru ca şi copiii din centrele de plasament să cunoască magia asta cu oglinzi
    şi mărgele. La ultimul atelier de caleidoscoape, în câteva zile după ce a fost
    anunţat atelierul, s-au umplut toate locurile. Pentru ca oamenii sunt acolo şi
    abia aşteaptă următorul eveniment. Cred că toate astea se datorează faptului ca
    eu sunt foarte transparentă, foarte sinceră şi sunt foarte mulţi oameni care
    rezonează cu felul ăsta de a fi.



    Petrecerile de la minuni.ro vin cu
    o vibraţie diferită. Şi dacă v-am stârnit curiozitatea, în cel mai scurt timp
    vă puteţi alătura următoarei întâlniri, ce va aniversa un an de minuni. Pentru
    ca surpriza să fie completă, nu ni s-a mai spus mai mult. Dar rămânem cu ochii
    pe minuni.ro caleidoscop de fapte bune şi putem lua parte la crearea unei
    lumi magice.

  • La dispoziţia dumneavoastră

    La dispoziţia dumneavoastră

    Din 14 februarie, fie că întâmpinaţi probleme în gospodărie pentru care aţi avea nevoie de ajutor, fie că doriţi doar companie care să nu vă angajeze în niciun fel, există o platformă care vă stă la dispoziţie cu oferte variate: bărbaţi de închiriat. Ofertele sunt foarte serioase, aşa încât dacă ţeava din baie picură, computerul s-a virusat, aţi avea nevoie de ajutor să mutaţi dulapul, nu ştiţi Excel şi săptămâna viitoare aveţi un raport de făcut sau vine nunta unei prietene şi nu aveţi cu cine să mergeţi, aici puteţi găsi ajutor. Mult mai ieftin şi mai la îndemână, ne spune platforma online de care vorbim, dar mai multe detalii ne dă iniţiatorul proiectului, care preferă să i se spună Alex: “Fiecare om are nevoie de anumite lucruri la un anumit moment: să ţi se repare instalaţia de încălzire sau chiuveta sau poţi avea nevoie de un meditator. Toţi am avut nevoie măcar odată de aşa ceva. Dacă ai o astfel de nevoie te apuci şi-ţi suni prietenii să-I întrebi dacă cunosc pe cineva care te poate ajuta. Dar aceste lucruri ar putea fi făcute organizat, astfel că mi-a venit ideea de a veni cu o platformă pe piaţă care să strângă toate aceste oferte şi mai mult de atât să pună laolaltă şi solicitările de oferte. Astfel, dacă sunt persoane care se pricep la ceva, îşi pot anunţa disponibilitatea şi să presteze aceste servicii.”



    Şi cum adesea ideile interesante se nasc în situaţii obişnuite de viaţă, Alex ne-a spus de unde i-a venit această idee. “Prima picătură în acest ocean de idei pe care l-am avut, a fost o discuţie în contradictoriu cu o fostă parteneră: venisem obosit de la serviciu şi ea îmi reproşa că nu ne vedem suficient de mult, că nu facem suficient de multe lucruri împreună. Eu eram de o părere total opusă, credeam că deja mă străduiesc destul de tare şi, frustrat, i-am spus că de fapt îi trebuie un baby-sitter, nu un iubit. Ea s-a supărat, a urmat o şi mai mare discuţie în contradictoriu, dar ideea a rămas şi mi-am adus aminte că undeva în China, cum băieţii nu sunt mari pasionaţi de cumpărături în mod tradiţional, soţiile îşi lasă soţii în nişte camere prevăzute cu play-station, iar ele pot închiria un bărbat care să le însoţească la cumpărături. Am făcut legătura dintre mica mea discuţie şi aceste poveşti de peste mări şi ţări şi aşa a venit ideea de bărbat de închiriat. Apoi din discuţii cu prietenii, ne-am gândit că putem pune şi instalator, şi meditator. Ideea a fost extinsă frumos. Mai apoi, când a fost pusă pe web şi a început să fie vizitată, o doamnă a întrebat dacă nu ar putea şi ea să se ofere să facă o ciorbiţă. Şi ne-am dat seama că în platforma noastră nu era inclusă şi posibilitatea ca o doamnă să-şi ofere serviciile.”



    Neexistând un istoric al unui astfel de proiect în România, interlocutorul nostru ne-a spus că nu ştie încă cum va fi primit pe piaţă, dar pentru că ideea a fost adaptată pe măsură ce au primit feedback de la cititorii paginii web, şansele de succes sunt mari. Apoi, ne-a spus care sunt paşii pentru a avea acces la servicii sau a oferi unele: “Pentru un acces mai detaliat va trebui să se facă un cont, iar acolo vor fi găsite aceste oferte şi solicitări de oferte. Noi am făcut nişte categorii principale: de ordin tehnic, se referă la servicii de reparaţii, mentananţă etc, servicii de consultanţă, aici vor intra meditaţii, pregătire şi consultanţă în diverse domenii, dacă se cere. Apoi va fi o categorie specifică inventată de mine, servicii originale bărbat de închiriat, sitter, dacă o persoană se simte singură, are nevoie să discute cu cineva, sunt momente în care nu poţi apela chiar la prietenii tăi, pentru că nu ţi-ai dori să afle ce gândeşti şi atunci poţi ieşi la o cafea să discuţi; night out este un alt serviciu pe care l-am gândit şi este o simplă ieşire în oraş, o plimbare, şi pentru doamne avem mici servicii casnice, gătit, astfel încât am încercat să includem toate ideile care au venit de la vizitatorii paginii noastre până acum.”



    Cât costă? Asta urmează să decideţi împreună, prin mesaje private chiar pe platformă. Şi cum problemele pot să reapară oricând, aveţi o listă de contacte unde puteţi adăuga noile cunoştinţe, pe categorii: “computeristul, instalatorul, profu de mate”, sunt acum salvaţi în lista de prieteni şi pot fi apelaţi oricând.



    Şi pentru că iniţiatorii proiectului au realizat că ofertanţii at fi primiţi mai bine dacă îşi dovedesc abilităţile, platforma a fost iar îmbogăţită. “Am adăugat o zonă în care ofertanţii de servicii pot să-şi încarce documente justificative şi doveditoare cum că ei deţin acea expertiză. Acest câmp va fi opţional, dar va da o siguranţă în plus celui care va dori să contracteze acel serviciu, că într-adevăr persoana cu care discută are acea formare profesională şi este apt să dea meditaţii sau să facă masaj. Pornim acum o versiune de test, cadoul nostru pentru persoanele care nu au un partener şi ar dori să compenseze temporar această lipsă. În versiunea finală, vom activa nişte extensii ale platformei noastre care vor permite şi încărcarea de filmuleţe de prezentare ale serviciilor proprii, postere, va fi ceva mai amplu.”



    La final se poate activa un cod de feedback astfel încât cel care a primit serviciile să-şi poată exprima impresiile privind serviciul în cauză; codul se poate activa o singură dată, iar feedbackul este vizibil pentru toţi ceilalţi vizitatori astfel încât ei să poată fi informaţi despre calitatea serviciilor sau despre eventuale probleme.



    Şi astfel suntem ajutaţi să ne construim un cerc de prieteni profesionişti, care să ne fie mereu la îndemână.



  • Google Cultural Institute s-a lansat şi în România

    Google Cultural Institute s-a lansat şi în România

    Google Cultural Institute este o platformă digitală care oferă acces la patrimoniul istoric şi cultural din întreaga lume. Prin intermediul internetului, oricine poate astfel explora picturi, desene, sculpturi, fotografii, artefacte religioase, manuscrise din muzee şi colecţii din toată lumea.



    Şi România a intrat, la sfârşitul lunii noiembrie, pe această platformă. Muzeul Naţional al Ţăranului Român (MNŢR), Complexul Naţional Muzeal “Astra”, Muzeul Naţional Brukenthal din Sibiu, Ordinul Arhitecţilor din România (OAR), Fundaţia Pro Patrimoniu, Asociaţia Folclor Fără Frontiere şi Fundaţia Wassertabahn si-au lansat colecţiile pe platforma Google Cultural Institute, deschizând porţile consumatorilor virtuali de cultură către valorile patrimoniale româneşti.



    Gazdă a lansării proiectului Google, Virgil Ştefan Niţulescu, directorul general al MNŢR, a explicat de ce a fost entuziasmat să se alăture proiectului Google: În momentul în care muzeul nostru a primit oferta de a fi inclus în acest proiect, am răspuns imediat, aproape fără să mă gândesc, afirmativ. Şi asta nu doar pentru că am eu încredere în Google, că este principalul motor de căutare pe care îl utilizez, dar şi pentru că sunt convins că fiecare dintre noi, companii, autorităţi, instituţii, putem contribui la validarea unui vis altfel de neatins, un muzeu universal virtual, doar prin punerea la un loc ca într-un uriaş mozaic a unor piese disparate. Pentru că scopul final acesta este: să punem patrimoniul pe care îl avem la dispoziţia publicului. Pe această cale, pe calea virtuală, noi nu facem decât să incităm publicul să vină după aceea în muzee să vadă patrimoniul real. A existat o teamă când au apărut primele tururi virtuale, din partea muzeografilor, că nu vor mai avea public. Dar omul vrea să trăiască experienţa. Iar experienţa se trăieşte în apropierea obiectului.”



    Dan Bulucea, country manager Google România, a spus că invitaţia de a se alătura Google Cultural Institute a fost adresată tuturor instituţiilor din România, doar ca unele dintre acestea au fost deocamdată reticente la această iniţiativă. Dan Bulucea a explicat ce face Google Cultural Institute: Google Cultural Institute nu e altceva decât o platformă digitală care permite patrimoniului cultural şi istoric din lume să fie accesibil mai uşor prin internet. Nu face nimic altceva decât pentru tot ce înseamnă picturi, fotografii, desene, sculpturi, manuscrise să poată fi accesibile oriunde din lume. E un fenomen deja de anvergură, avem peste 600 de parteneri, în 60 de ţări şi începând de astăzi, sunt 7 parteneri din România, care pun la dispoziţia oricui din lume câteva din valorile noastre culturale. Ne bucurăm că am pornit acest proiect pe care îl vedem ca pe un început. Noi nu facem altceva decât să punem la dispoziţie tehnologia. Nu avem cunoştinţele necesare să expunem un muzeu, să-l prezentăm aşa cum merită prezentat, dar putem să punem la dispoziţie tehnologia, astfel încât toate aceste valori să fie nu numai mai accesibile, dar cumva să poţi permite oamenilor să interacţioneze cu ele într-un mod în care nu puteau să o facă până la acest moment. Şi mai mult s-ar putea să contribuie la prezervarea acestor valori pe care le prezentăm.”



    Simon Rein, Manager de program la Google Cultural Institute ne-a spus cum a fost creat Google Cultural Institute şi cum a evoluat: Ideea Google Cultural Institute este că ar fi extraordinar ca noi, la Bucureşti să putem vedea muzeele din Tokio, de exemplu. Şi nu ar fi extraordinar pentru cei din Tokio să viziteze muzeele din România? Şi asta este ceea ce face Google Cultural Institute. Face cultura accesibilă tuturor. Şi facem aceasta creând tehnologii care permit instituţiilor culturale să-şi arate valorile culturale online şi le punem laolaltă. Avem trei proiecte la Google Cultural Institute, unul este Google Art Project, lucrul cu muzeele, altul este Proiectul de arhivare, unde lucrăm cu arhive şi fundaţii şi altul este Proiectul de ştiinţe ale naturii. În februarie 2011, am iniţiat Proiectul despre artă, cu 17 participanţi atunci, apoi o lună mai târziu am continuat cu Arhiva Nelson Mandela, care a reprezentat începutul proiectului privind arhivele, apoi primul partener român s-a alăturat în noiembrie 2012: televiziunea română. În iunie 2013, toate acestea au fost combinate într-o platformă nouă pentru arhive şi artă, la Google Cultural Institute. Astăzi lansăm un proiect nou în România, până acum aveam doar un partener aici, dar astăzi lansăm 7 noi muzee şi arhive, care aduc platformei cele mai importante valori ale lor, reprezentând 800 de valori naţionale, în imagini de înaltă rezoluţie. Au creat 7 expoziţii digitale, iar noi am făcut tururi virtuale de 360 de grade pentru trei muzee, astfel încât vizitatorii virtuali să le poată cunoaşte.”



    Rein ne-a incitat să descoperim valorile româneşti de pe platforma Google, amintind o serie de lucrări prezente acum aici şi anume: din Muzeul Naţional Brukenthal, “Omul cu tichie albastră” de Jan van Eyck, sau obiecte de artă unice din colecţiile MNŢR ori gospodăriile expuse în Muzeul Civilizaţiei Populare Tradiţionale Astra din Sibiu, ca şi piese relevante ale spaţiului etnografic extraeuropean din Muzeul de Etnografie Universală “Franz Binder” din Complexul Naţional Muzeal “Astra”, ambele din Sibiu. Alături de acestea, pe Google Cultural Institute sunt disponibile exponate ale asociaţiilor şi fundaţiilor amintite precum “Vioara cu goarnă”, “Mocăniţa de la Vişeu de Sus”, “Vila Golescu” sau creaţiile arhitectului Ion Mincu, în special Casa Mincu, actualul sediu al Ordinului Arhitecţilor din România. De asemenea, trei clădiri: Palatul Brukenthal, Muzeul de Istorie “Casa Altemberger” şi Muzeul de Istorie Naturală, care aparţin Muzeului Naţional Brukenthal pot fi vizitate virtual, prin intermediul tehnologiei Street View, direct din platforma Google Cultural Institute.



    Opt minute sunt suficiente pentru o vizită paralelă în mai multe muzee din lume, căutând picturi care seamănă între ele sau navigând între opere ale unor şcoli de creaţie sau ale alteia. Opt minute pe zi, în care putem spune că ne-am îmbogăţit cultural.

  • România şi piaţa energiei

    Resursele de gaze din Marea Neagă ar putea avea o contribuţie esenţială la securitatea energetică a României. De aceea, premierul Victor Ponta a vizitat platforma maritimă Ocean Endeavor, din zona românească a Mării Negre, unde companiile Exxon Mobil şi Petrom efectuează foraje de explorare pentru zăcămintele de gaze naturale, la aproximativ 200 de kilometri de ţărm, la o adâncime de 800 de metri.



    Premierul a salutat intenţiile companiei Exxon Mobil de a fi prezentă pe piaţa de gaze din România şi a încurajat accelerarea programului de foraje. De asemenea, a fost apreciată şi cooperarea dintre consorţiul Exxon Mobil Petrom şi compania naţională de transport al gazelor naturale, Transgaz, pentru cuplarea resurselor din Marea Neagră la piaţa de gaze din România. Victor Ponta(Track):


    Explorările şi investiţiile pe care le fac Exxon şi Petrom sunt esenţiale pentru noi. Vorbim despre sume foarte mari. Numai în acest perimetru, în cazul în care rezultatele sunt bune, vobim despre investiţii de un miliard de dolari şi, în urma acordului semnat cu Petrom-Exxon, avem garanţia că, imediat ce începe exploatarea resurselor descoperite, acestea vor intra în sistemul nostru naţional şi asta înseamnă că primii beneficiari vor fi România şi Moldova.”



    Premierul a remarcat, pe de altă parte, numărul important de specialişti şi muncitori români din echipa care efectuează lucările şi a încurajat atragerea lor în continuare în proiectele energetice offshore. Veştile se anunţă bune în privinţa zăcămintelor descoperite, iar România are nevoie de o independenţă energetică, a spus premierul:


    Investiţia şi operaţiunile de prospectare în Marea Neagră se desfăşoară conform calendarului. Nu pot decât să îmi doresc ca veştile bune de până acum să se şi confirme, probabil până la sfârşitul anului vom şti sigur dacă resursele descoperite sunt într-adevăr semnificative, pentru că România are nevoie să fie independentă energetic.”



    Resursele ar putea fi folosite de România şi Republica Moldova, legate prin gazoductul Iaşi-Ungheni, care va fi operaţional la sfârşitul lunii august. Scopul gazoductului este reducerea dependenţei de gazul rusesc. Dacă se va dovedi că zăcământul de gaz din Marea Neagră este destul de mare pentru a fi exploatat, potrivit specialiştilor, se poate vorbi despre comercializarea acestuia după 2020.

  • Teimplici.ro

    Teimplici.ro

    “Se spune că românii cred una sau alta. Se spune că românii vor să se întâmple cutare sau cutare lucru. Se folosesc statistici pentru a se lua decizii. Nu lăsa statisticile să spună ce cred românii sau ce proiecte cu impact în societate îşi doresc. E timpul să te regăseşti în cifrele care determină schimbările.” Acesta este mesajul cu care, la începutul lunii iunie, în România a fost lansată prima platformă-referendum de responsabilitate corporativă care permite românilor să voteze şi să stabilească domeniile care li se par de interes. Platforma intitulată “Te implici” îşi propune să stea la baza unei comunităţi online destinate tuturor celor interesaţi de viitorul societăţii în care trăiesc. Fie că este vorba de organizaţii non-profit, grupuri de iniţiativă sau cetăţeni cu spirit civic, aceştia sunt invitaţi să voteze direcţiile pe care le consideră prioritare şi în care pot fi dezvoltate proiecte concrete.



    Alina Adochiţei, reprezentantul companiei care a lansat această plaformă, ne explică exact cum funcţionează lucrurile: În fiecare zi luăm decizii pe baza statisticilor, a cifrelor. Totuşi vrem să vedem dincolo de acestea, vrem să vedem care sunt oamenii implicaţi în societate, care este părerea lor, vrem să o ascultăm şi să punem în aplicare ceea ce ei îşi doresc. Fiecare companie trebuie să îşi aplece urechea către vocea clienţilor săi şi să facă astfel încât să-i mulţumească, nu doar din punct de vedere comercial ci şi din punctul de vedere al dezvoltării sustenabile. Organizaţiile non guvernamentale sau grupurile de iniţiativă sau chiar cetăţenii cu spirit civic intră pe teimplici.ro, selectează o arie de interes pentru ei şi apasă pe butonul susţin” sau mă implic”. Ariile noastre de implicare sunt educaţie, sănătate, protecţie socială, mediu, dezvoltare şi inovaţie. Pe fiecare arie de interes există posibilitatea de a fi adăugate domenii şi proiecte pe care utilizatorii le consideră importante pentru ei şi mai departe fiecare susţinător poate comenta sau poate acorda voturi pentru fiecare dintre aceste proiecte.”



    Între proiectele propuse spre susţinere se numără grădinile pe acoperişuri, susţinerea sporturilor de masă, dotarea spitalelor, conectarea comunităţilor izolate la telefonie şi internet, telemedicină şi facilitarea accesului publicului larg la cultură. Până în prezent, aria care a trezit cel mai mult interesul utilizatorilor este educaţia, categorie la care sunt 12 proiecte înscrise: de la educaţie despre nutriţie în şcoli şi grădiniţe, până la educaţie pentru viaţă şi tehnologizarea învăţământului, mi-a spus Alina Adochiţei: Cel mai de succes este proiectul care susţine acordarea burselor de excelenţă tinerilor care au performanţe foarte bune în învăţământ. Din punctul meu de vedere, companiile ar trebui să acorde mai multă importanţă inovaţiei pentru că este ceea ce ne va ajuta pe toţi să ne dezvoltăm, să ajutăm tinerii să crească frumos, să avem un mediu cu dezvoltare sustenabilă şi aşa mai departe. Inovaţia este domeniul în care cu toţii ar trebui să depunem mai multe eforturi.”



    Platforma a fost lansată pe 3 iunie, şi, în curând, prima fază, cea care presupune identificarea ariilor de interes pentru membrii societăţii, se va încheia. Dar comunitatea creată online în această primă etapă va continua să joace un rol important în derularea proiectului teimplici.ro.



    Încercăm să aducem cât mai mulţi utilizatori pe platformă, avem şi susţinerea presei şi a bloggerilor pe internet, încercăm să aducem cât mai mulţi pentru ca rezultatul referendumului să fie valid. La sfârşitul proiectului, ne dorim să-i susţinem pe cei defavorizaţi, pe cei care au cu adevărat nevoie de ajutorul nostru. Comunitatea va continua să se dezvolte şi după afişarea rezultatelor referendumului, adică după data de 30 iunie 2014. Pe baza opţiunilor exprimate de public, platforma va intra într-o nouă fază, aceea de strângere de proiecte care să poată fi ulterior dezvoltate şi susţinute de mediul privat. Comunitatea va juca un rol important în selectarea celor mai relevante şi presante proiecte şi în promovarea acestora în vederea finanţării. Încercăm să obţinem finanţare şi din partea celorlalţi actori importanţi în mediul economic în care activăm. Avem în vizor orice companie care doreşte să se implice activ în comunitatea în care activează, oricine e dispus să investească în dezvoltarea societăţii noastre e binevenit.”



    Printre primii membri activi ai comunităţii se numără organizaţii precum Asociaţia Telefonul Copilului — care oferă un număr gratuit la care copiii pot suna să ceară sfaturi când au probleme acasă, Asociaţia Mai Mult Verde — o asociaţie ce militează pentru o viaţă eco, ViitorPlus – Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă, şi Asociaţia P.A.V.E.L. — care se ocupă de copiii bolnavi de cancer. Lista rămâne deschisă, orice organizaţie putându-se alătura comunităţii “Te implici” prin susţinerea temelor relevante pentru activitatea lor.