Tag: PLF

  • Peste 100.000 de persoane au generat formularul PLF / Noi puncte de trecere a frontierei

    Peste 100.000 de persoane au generat formularul PLF / Noi puncte de trecere a frontierei

    Peste 105.600 persoane au generat formulare digitale de intrare în
    România de la lansarea aplicaţiei https://plf.gov.ro până marţi dimineaţă, la
    ora 10,00, potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, transmite Agerpres.

    Cele mai multe persoane, peste 30.000, au intrat în ţară prin Aeroportul Henri Coandă.

    Potrivit sursei citate, cele mai multe persoane au completat formulare pentru următoarele puncte de trecere a frontierei:

    Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ -
    30.426

    Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac – 8.623

    Punctul de Trecere a
    Frontierei Nădlac II – 7.439

    Aeroportul Internaţional ‘Avram Iancu’ Cluj -
    6.886

    Punctul de Trecere a Frontierei Borş – 6.840.

    Începând din 19
    decembrie, toate persoanele care sosesc în România trebuie să completeze
    formularul digital de intrare (PLF). Acest document a fost adoptat de 18 state
    din UE.

    Formularul poate fi completat doar în format electronic și poate fi accesat la adresa plf.gov.ro.

    Două puncte de trecere suplimentare vor fi deschise la graniţa cu Ungaria, în localităţile arădene Variaşul Mic şi Nădlac III.

    Autorităţile deschid două puncte de trecere suplimentare la frontiera cu Ungaria, în judeţul Arad, respectiv Variaşul Mic şi Nădlac III, acestea urmând să preia o parte dintre călătorii care vin în ţară în această perioadă. Purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad, Andrei Dincă, a declarat luni, pentru AGERPRES, că cele două puncte sunt deschise în funcţie de numărul de călători care ajung la graniţa română.


    ‘Cele două puncte ocazionale sunt operaţionale, sunt folosite de personalul din zona de frontieră în zilele de weekend, urmând ca dacă situaţia o va impune, în acord cu partea maghiară, să fie folosite şi in celelalte zile din săptămână. Orice modificare privind redirecţionarea traficului o vom comunica public’, a declarat Dincă.

    Conform sursei citate,traficul la frontiera cu Ungaria s-a intensificat încă de săptămâna trecută, mai ales pentru că mulţi români care lucrează în străinătate vin acasă de sărbătorile de iarnă.

    Mai multe informaţii privind situaţia punctelor de frontieră deschise traficului internaţional se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/.

    Situaţia la frontieră, în ultimele 24 de ore

    În data 20.12.2021, prin punctele de frontieră de la nivelul
    întregii ţări au efectuat formalităţile de control aproximativ 124.700
    persoane, cetăţeni români şi străini, cu peste 34.600 mijloace de transport
    (dintre care 13.200 automarfare), informează Poliția de Frontieră.

    Pe sensul de intrare au fost aproximativ
    77.500 persoane cu 18.800 mijloace de transport, iar pe cel de ieşire 47.200
    persoane cu 15.800 mijloace de transport.

    Cele mai tranzitate frontiere au
    fost:

    – Frontiera cu Ungaria – aproximativ 50.400 de persoane şi 18.000 de
    mijloace de transport;

    – Frontiera aeriană – aproximativ 40.300 de persoane;

    -
    Frontiera cu Moldova – aproximativ 15.300 de persoane şi 4.900 de mijloace de
    transport;

    – Frontiera cu Bulgaria – aproximativ 13.200 de persoane şi 8.500 de
    mijloace de transport.

    Având în vedere perioada premergătoare sărbătorilor de
    iarnă, valorile de trafic prin punctele de frontieră sunt în continuare
    crescute faţă de o perioadă normală (40%). Ca urmare a acestui fapt, Poliţia de
    Frontieră lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctelor de
    trecere şi se vor aplica gradual măsurile de fluidizare a traficului dispuse
    încă de la începutul acestei perioade. Recomandăm participanţilor la trafic
    tranzitarea tuturor punctelor deschise traficului internaţional, astfel încât
    să evităm apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea.,
    se arată în comunicatul Poliţiei de Frontieră.

    Sursa citată reaminteşte că din data de 20.12.2021 a intrat în vigoare obligativitatea completării
    Formularului Digital pentru toate persoanele care intră în România.
    Formularul
    se completează online şi nu trebuie tipărit, el fiind citit automat de
    dispozitivele noastre, în interval de câteva secunde, fără a afecta timpul de
    aşteptare la controlul de frontieră.

    De asemenea, recomandă ca formularul digital (PLF) să
    fie completat anterior prezentării la control de frontieră în punctul de
    trecere. În situaţia în care o persoană se prezintă în punctul de trecere a
    frontierei fără formularul digital completat, acesteia i se permite intrarea în
    ţară şi are obligaţia de a-l completa într-un termen de 24 de ore.

    Mai multe informaţii privind situaţia punctelor de frontieră deschise traficului internaţional se
    regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa
    http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/.

  • Aglomeraţie şi noi reguli la frontiere

    Aglomeraţie şi noi reguli la frontiere

    Este aglomeraţie în toate punctele de trecere a frontierei,
    în special în cele din vestul României, deoarece mulţi români se întorc acasă
    pentru a petrece Sărbătorile de iarnă. Numai în acest sfârșit de
    săptămână au tranzitat frontierele țării circa 500.000 de persoane. Mulți sunt
    nevaccinați și nu cunosc noile reguli anunțate de autorități în contextul
    răspândirii variantei africane a coronavirusului, Omicron. Spre exemplu, într-o
    singură zi, la nivel naţional, 13.000 de români dintr-un total de 120.000 care
    au intrat în ţară, nu erau vaccinaţi şi nu aveau test PCR, motiv pentru care au
    intrat în carantină.

    În plus, de luni a devenit obligatoriu și formularul
    digital de localizare a pasagerilor. Acesta se completează electronic, prin
    intermediul unei aplicaţii online dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii
    Speciale, a cărei pagină este disponibilă la adresa plf.gov.ro. Potrivit
    autorităților, de la lansarea aplicaţiei, duminică dimineață, zeci de mii de
    persoane au generat astfel de documente care ar urma să simplifice procedurile
    de intrare în ţară.


    Şeful Punctului de Trecere a Frontierei Giurgiu, Răzvan
    Păun, a explicat cum se aplică noua regulă:

    Procedura este peste
    tot la fel, nu contează că este punct de trecere rutier, aeroportuar, feroviar.
    În momentul în care persoana se prezintă la punctul de trecere, poliţistul îi
    solicită documentul de călătorie, paşaport sau o carte de identitate, iar în
    acel moment cetăţeanul este verificat dacă a completat sau nu acest certificat
    de intrare în România. În cazul în care l-a completat şi nu se impune măsura
    carantinei, persoana trece punctul de frontieră fără nicio altă problemă, iar
    în cazul în care persoana nu a completat acest formular are obligaţia de a-l
    completa în termen de 24 de ore de la trecerea frontierei. Acest lucru nu va
    duce la creşterea valorilor de trafic din punctul de frontieră, fiind o
    verificare automată, maxim cinci secunde. În cazul în care nu respectă această obligaţie va fi
    sancţionat cu amendă în valoare de la 2.000 la 3.000 de lei (n.r. de la 400 la
    600 de euro).


    La rândul său,
    șeful Poliției de Frontieră, Liviu Bute, dă asigurări că oamenii vor fi
    sprijiniți de autorități:

    Sfatul nostru este ca formularul să fie
    completat din timp pentru a nu se sta foarte mult la controlul de frontieră. În
    rest, noi vom asigura în continuare, în toată această perioadă, la capacitate
    maximă arterele de control şi vom răspunde la fiecare solicitare a persoanei
    pentru a o dirija să îşi rezolve toate aceste probleme legate de completarea
    formularului.


    Formularul de localizare ar urma să ajute
    autorităţile să îi identifice rapid pe cei care au intrat în contact cu o
    persoană infectată. Acest document inlocuiește declaraţia epidemiologică
    necesară până acum la intrarea în România.


  • Poliția de Frontieră: Trafic intens la punctele de frontieră

    Poliția de Frontieră: Trafic intens la punctele de frontieră

    Fluxurile de intrare în România se aglomerează pe
    măsură ce se apropie perioada sărbătorilor, traficul intensificandu-se în
    ultimele zile atât la punctele terestre de trecere a frontierei – mai ales din
    vestul ţării. Autorităţile spun că infrastructura este folosită la
    maximum, iar personalul a fost suplimentat.

    În acest sens, Poliția de Frontieră a transmis un comunicat, duminica, 19 decembrie, privid traficul la punctele de frontieră:

    În ultimele 24 de ore, prin punctele de frontieră de la nivelul întregii ţări au efectuat formalitățile de control aproximativ 168.300 persoane, cetățeni români și străini, cu peste 48.500 mijloace de transport.

    Pe sensul de intrare au fost aproximativ 120.000 persoane cu 33.000 mijloace de transport, iar pe cel de ieşire 48.300 persoane cu 15.500 mijloace de transport., informează Poliția de Frontieră.

    Sursa citată recomandă participanţilor la trafic tranzitarea tuturor punctelor deschise traficului internaţional, astfel încât să se evite apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea:

    *pe raza jud. Arad: P.T.F. Nădlac – Nagylak, P.T.F. Nădlac II – Csanadpalota, P.T.F. Turnu – Batonnya, P.T.F. Vărşand – Gyula,

    *pe raza jud. Bihor: P.T.F. Salonta – Mehkerek, P.T.F. Borş – Artand, P.T.F. Borş II – Nagykzreky, P.T.F. Valea lui Mihai – Nyirabrany, PTF Sacuieni

    *pe raza jud. Satu Mare: P.T.F. Urziceni – Vallaj şi P.T.F. Petea – Csengersima

    *pe raza jud. Timis: P.T.F. Cenad.

    De asemenea, Poliţia de Frontieră Română precizeză că după realizarea controlului de frontieră efectuat de angajaţii Poliţie de Frontieră (verificarea documentelor de călătorie sau alte acte care demonstrează că sunt îndeplinite condițiile de tranzitare a frontierei), pe sensul de intrare în țară, în punctele de trecere a frontierei terestre, participanții la trafic sunt preluați de reprezentanții Direcției de Sănătate Publică aflați în puncte pentru efectuarea triajului epidemiologic.

    Autorităţile spun că infrastructura este folosită la maximum, iar personalul a fost suplimentat şi pentru efectuarea formalităţilor cu celeritate, poliţiştii de frontieră folosesc staţii mobile.

    Informaţii privind situaţia punctelor de frontieră deschise traficului internaţional se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/

    Totodată, flux de călători în
    creştere este şi pe cel mai mare aeroport din ţară, ‘Henri Coandă’ din Otopeni,
    unde de sâmbătă se aplică noi măsuri de gestionare a traficului. Debarcarea
    pasagerilor se face în grupuri de câte 50 la interval de 15 minute. Cetăţenii
    europeni cu certificat COVID au un culoar separat, iar pentru ceilalţi, care
    trebuie să se supună verificărilor de sănătate publică, se suplimentează
    numărul de medici DSP.

    Procedurile ar urma să se simplifice odată cu
    introducerea, de luni, a noului document obligatoriu pentru toată lumea la
    intrarea în ţară – formularul digital de localizare, PLF. Acesta va fi folosit,
    aşa cum fac şi alte ţări europene, ca instrument de identificare rapidă a celor
    care au intrat în contact cu un eventual caz de COVID-19.

  • CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), administratorul aeroportului Henri Coandă, a luat, începând de sâmbătă, noi măsuri de fluidizare, pentru gestionarea unui trafic în creştere pe fluxul de sosiri internaţionale.

    Măsurile au fost luate la soliciarea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, după ce a cerut sâmbată conducerii
    Aeroportului Henri Coandă o mai bună organizare a fluxurilor de pasageri, la
    intrarea şi la ieşirea din ţară, astfel încât să fie evitată aglomeraţia, şi
    utilizarea zonelor charter. Solicitarea a venit dupa ce sute de persoane au aşteptat
    timp îndelungat verificarea documentelor cerute de autorităţi.

    Astfel, CNAB a solicitat agenţilor de handling să secvenţieze debarcarea pasagerilor în grupuri de câte 50, la interval de 15 minute.

    Se asigură astfel condiții mai bune pentru distanțarea pasagerilor în autobuze, pe flux și în zona de verificare a documentelor. Pasagerii sosiți din Uniunea Europeană (sau din Norvegia, Elveția, Islanda sau Liechtenstein) care posedă certificatul verde european CoVid vor fi dirijați de către personalul aeroportului pe fluxul verde, direct către ghișeele de frontieră. Se va acorda prioritate familiilor însoțite de minori și persoanelor cu mobilitate redusă.

    Pe fluxul de sosiri internaționale, o parte dintre pasageri vor fi dirijați către fluxul destinat curselor charter, unde sunt în funcțiune atât 4 ghișee DSP suplimentare cât și 4 puncte de control de pașapoarte, cu personalul aferent, inclusiv angajați ai aeroportului.

    În terminal, în special în zonele unde se creează aglomerație, se suplimentează efectivele Jandarmeriei și Poliției Transporturi Aeriene iar numărul de medici ai DSP va fi crescut cu 6 pe fiecare tură, la orele de vârf de sosiri., informează CNAB.

    Prin introducerea, din 20 decembrie, a formularului digital de localizare PLF (Passenger Locator Form), se simplifică operaţiunile de control al documentelor, acesta făcându-se numai la ghişeele Poliţiei de Frontieră. Acest fapt va reduce mult timpul de aşteptare, dă asigurări Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB)

    ‘Întrucât se estimează un număr mare de pasageri pe fluxul de plecări internaţionale, atât în zilele de după Crăciun cât, mai ales, în primele zile din ianuarie 2022, au fost deschise toate cele 13 filtre de control de securitate, care vor funcţiona la capacitate maximă în orele de vârf, iar alocarea ghişeelor de check-in către companiile aeriene/agenţii de handling se va efectua dinamic, pentru o încărcare echilibrată şi reducerea aglomeraţiei’, se mai menţionează în documentul CNAB.

  • December 18, 2021 UPDATE

    December 18, 2021 UPDATE

    VISIT The PM of Romania Nicolae Ciucă will be on a visit to
    Brussels on Monday and Tuesday, for talks with senior EU and NATO officials. According
    to the Government, on Monday the Romanian PM will have a working dinner with
    the president of the European Council Charles Michael. On Tuesday, Ciucă will
    have meetings with the president of the European Commission, Ursula von der
    Leyen and with other EC members. The PM will also have a meeting with the
    secretary general of NATO Jens Stoltenberg at the NATO headquarters.


    BUDGET The
    government of Romania passed a number of measures on which the 2022 public
    budget is based. An emergency order freezing the salaries of public officials and
    other public sector staff, with 2 exceptions, was endorsed by the Cabinet with
    amendments compared to the version subject to public debate. The bill also
    includes other measures, such as a low VAT rate only for the purchase of a
    family’s first home. The new tax provisions, alongside the new Ceilings Act,
    are the foundation of next year’s state budget, and are designed to reduce
    expenditure and maintain the public deficit below 6.2% of GDP.


    ANTI-CORRUPTION The government approved the 2021-2025 National
    Anti-Corruption Strategy, the justice minister Cătălin Predoiu announced. He pointed
    out that the document is a political commitment to support all institutions
    involved in fighting corruption, and also a first goal met out of the ones
    included in the National Recovery and Resilience Plan in the judicial sector. Predoiu
    added that the Strategy is correlated with international instruments to which
    Romania is affiliated, such as GRECO and the Cooperation and Verification
    Mechanism. The CVM was introduced in January 2007, upon Romania’s and Bulgaria’s EU accession, to support the 2
    countries in overcoming deficiencies in judicial reform and in fighting
    corruption.


    BORDER As of Monday, December 20, travellers entering Romania are
    no longer required to fill in separate COVID-19 statement, because all the data
    will be included in the digital Passenger Locator Form (PLF). The measure is expected
    to help reduce waiting times at border checkpoints, including at the Henri
    Coanda Airport, near Bucharest. The transport minister Sorin Grindeanu Saturday
    requested the Airport management to take steps to streamline passenger flows
    and to avoid crowding. The request came after hundreds of people waited for a
    long time for the authorities to check their documents. Romanian border
    checkpoints are getting crowded these days, as many Romanians living abroad are
    coming home for Christmas. Queuing is reported at the checkpoints on Romania’s
    western borders, where apart from travel documents the digital Covid
    certificates and PCR tests must also be checked. In order to streamline border
    crossing, at the checkpoint in Giurgiu (south), the number of border police
    will be increased by 20%.


    MINORITIES Romania
    celebrated on December 18 the Day of Ethnic Minorities. President Klaus
    Iohannis said on this occasion that ethnic minorities make an essential
    contribution to social cohesion and that only together can a modern Romania be
    built, with no place for racism, xenophobia and intolerance. Protecting cultural
    heritage, including that of national minorities, is a priority for the Culture
    Ministry, which treasures the culture of minorities as an element contributing to
    the shaping of Romanian culture as we know it today, reads a news release
    issued by the institution.



    COVID-19 733 new COVID-19 cases
    and 64 related fatalities were reported in the last 24 hours in Romania, the
    authorities announced on Saturday. The coordinator of the vaccination campaign,
    Valeriu Gheorghiţă, announced on the other hand that the number of people
    requesting their first doses of anti Sars-CoV-2 vaccine is on the decrease. He detailed
    that the number of people who get their first vaccine doses drops by 15-25%
    from one week to the next. On Saturday only 4,500 first
    doses were administered. Meanwhile, the Omicron variant of the virus has been
    reported in 89 countries, with the number of cases doubling over 1.5-3 days in
    areas with community transmission, the WHO announced on Saturday. WHO first
    labelled Omicron a variant of concern on November 26. (tr. A.M. Popescu)

  • Românii care intră de luni în țară nu vor mai completa declarația pe propria răspundere

    Românii care intră de luni în țară nu vor mai completa declarația pe propria răspundere

    Guvernul transmite că, începând de luni, 20 decembrie, cetățenii care intră în România nu vor mai fi nevoiți să completeze declarația epidemiologică, verificată până acum la punctele de trecere a frontierei, deoarece toate datele se vor regăsi în formularul digital de intrare în România, numit și Formular de Localizare a Pasagerilor (PLF), care va fi obligatoriu.

    Începând de luni, 20 decembrie 2021, cetățenii care intră în România nu vor mai fi nevoiți să completeze declarația epidemiologică, verificată până acum la punctele de trecere a frontierei, întrucât toate datele din declarația epidemiologică se regăsesc în formularul digital de intrare în România.

    Formularul digital de intrare în România va scurta timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetățenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat.

    Formularul digital de intrare în România (PLF) va intra în vigoare începând cu 20 decembrie a.c. și va putea fi completat electronic în aplicația https://plf.gov.ro începând cu 19 decembrie pentru ca toți cetățenii care vin în țară să aibă suficient timp să îl acceseze, precizează Guvernul.

    Formularul este dezvoltat de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate/pașaport, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră.

    Acest formular trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD şi Poliţia de Frontieră pentru validarea datelor de identitate şi Corona-forms, aplicaţia unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau carantinate. Documentul este utilizat deja la nivelul a 18 state membre, arată sursa citată.

    Toate persoanele care intră în ţară începând de luni au obligaţia de a completa electronic, în termen de 24 de ore, formularul digital de intrare în ţară, prin aplicaţia plf.gov.ro, nerespectarea acestei obligaţii fiind sancţionată cu amendă de la 2.000 la 3.000 lei, au anunţat, sâmbătă, reprezentanţii Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

    Formularul digital de intrare în România va scurta timpul de aşteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetăţenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat, mai menţionează sursa citată.