Tag: Ploiesti-Brasov

  • Proiecte de infrastructură rutieră

    Proiecte de infrastructură rutieră

    Licitaţia
    pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti – Braşov, ce va străpunge Carpaţii
    Meridionali de la sud la nord, va fi lansată luni. Anunţul a fost făcut de
    premierul Viorica Dăncilă, care a estimat că un acord pentru realizarea acestui
    proiect în parteneriat public – privat va fi semnat până la sfârşitul anului.
    Viorica Dăncilă: Un proiect aşteptat de mult timp şi pentru care Guvernul a făcut
    eforturi în ultimele luni. În termen de 30 de zile investitori români şi
    străini pot depune ofertele, iar tipul licitaţiei va fi selecţia competitivă.
    Vor urma negocieri cu investitorii selectaţi astfel încât în luna decembrie
    estimăm semnarea acordului de parteneriat-public privat pentru realizarea
    acestei autostrăzi
    .

    Nu a fost avansată o sumă estimativă pentru
    construirea autostrăzii Ploieşti-Braşov. Aceste municipii sunt legate, în
    prezent, de un drum european care trece prin cele mai populare staţiuni montane
    din România, iar traficul infernal, în special în week-end şi în vacanţe, l-a
    plasat în topul celor mai aglomerate drumuri din partea sud-estică a continentului.
    A stârnit nedumerire soluţia de finanţare, respectiv parteneriatul public -
    privat, aleasă şi în cazul autostrăzii
    Moldova, care va lega zona centrală de nord-estul teritoriului, soluţie
    criticată de opoziţie. În ton cu comisarul european pentru dezvoltare
    regională, Corina Creţu, liderul PNL, Ludovic Orban, a solicitat Executivului să
    ceară Comisiei Europene finanţare din fonduri nerambursabile pentru Autostrada
    Moldova. Ludovic Orban: De fapt, odată cu decizia guvernului PSD de
    a finanţa această Autostradă Moldova prin parteneriat public – privat, Guvernul
    a transmis mesajul că nu reprezintă o prioritate realizarea acestui tronson şi
    că nu are de gând, de fapt, să realizeze acest tronson vital de autostradă. Este
    clar prin comunicarea limpede a comisarului european, Corina Creţu, că acest
    tronson de autostradă se poate construi din fonduri europene nerambursabile, în
    cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mediu
    .

    Corina
    Creţu a criticat vehement Guvernul de la Bucureşti pentru lipsa de proiecte în
    domeniul infrastructurii, capitol la care România ar putea primi fonduri
    europene. Ea a spus că în domeniul transporturilor s-au pierdut deja două
    miliarde de euro şi se fac eforturi pentru a se evita dezangajări din fondurile
    alocate perioadei 2014-2020. Autorităţile
    au anunţat că vor da în folosinţă în acest an circa 100 de km de
    autostradă, în nord-vestul şi vestul ţării. România
    are mai puţin de 750 de kilometri de autostradă, din care circa 100 sunt moşteniţi
    de la regimul comunist. Presa prezenta o statistică amară conform căreia, dacă toate
    promisiunile făcute de miniştrii Transporturilor care s-au succedat în ultimi
    cinci ani ar fi devenit realitate, ţara ar fi fost brăzdată, acum, de 8.000 de
    kilometri de autostradă.