Tag: PNDR 2020

  • Peste 35 milioane de euro disponibile pentru procesarea produselor agricole

    Peste 35 milioane de euro disponibile pentru procesarea produselor agricole

    Agenția pentru
    Finanțarea Investițiilor Rurale
    anunță lansarea sesiunii de primire a
    proiectelor de investiții în procesarea
    și marketingul produselor agricole în vederea obținerii de produse neagricole
    ,
    prin intermediul schemei GBER aferente submăsurii 4.2 din cadrul PNDR 2020, în
    perioada 21 decembrie 2018 – 30 iunie 2019.


    Fondurile
    totale disponibile pentru această sesiune sunt de 35.348.504 euro, împărțite
    astfel: 21.209.103 euro pentru
    dezvoltarea și modernizarea unor capacități de procesare și de comercializare a
    produselor agricole și 14.139.401 euro pentru crearea de noi unități de
    procesare a produselor agricole.


    Călin
    NUȚU, directorul Direcției Relații Publice în cadrul AFIR, a declarat: Începând din 21 decembrie 2018, procesatorii
    pot depune online la AFIR solicitări de finanțare a proiectelor pentru
    investiții în procesarea produselor agricole pentru obținerea de produse
    neagricole, respectiv pentru: fabricarea pâinii, a prăjiturilor, a produselor
    proaspete de patiserie, fabricarea înghețatei, a sorbetului, fabricarea
    produselor din cacao, a ciocolatei și a produselor zaharoase, fabricarea alimentelor
    pentru utilizări nutriționale speciale, de exemplu lapte praf, alimente fără
    gluten , dar și fabricarea unor băuturi, cum ar fi berea artizanală. O
    investiție poate obține până la 2,5 milioane de euro prin PNDR, respectiv prin schema GBER aferentă submăsurii 4.2 .





    Pragul de calitate lunar pentru depunerea unui
    proiect este de 65 de puncte (21 decembrie 2018 – 31 ianuarie 2019) și scade
    treptat până la pragul minim de depunere de 15 puncte (1 – 30 iunie 2019).
    Depunerea proiectelor se realizează online pe site-ul AFIR.


    Toți
    cei interesați să pregătească documentația în vederea depunerii proiectelor pot
    consulta Ghidul solicitantului și anexele pentru schema GBER aferentă
    submăsurii 4.2, documente publicate pe pagina de internet, www.afir.info, la
    secțiunea Investiții PNDR.



  • 769 de milioane de euro pentru investiții non-agricole în mediul rural

    769 de milioane de euro pentru investiții non-agricole în mediul rural

    Agenția pentru
    Finanțarea Investițiilor Rurale a primit online peste 8.600 de solicitări de
    finanțare pentru investiții în crearea și
    dezvoltarea de activități non-agricole în mediul rural, prin
    intermediul submăsurilor 6.2 și 6.4 din cadrul Programului Național de
    Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Valoarea
    fondurilor europene solicitate prin cele două linii de finanțare este de 769 de
    milioane de euro. Astfel, în urma selecției proiectelor, AFIR a încheiat
    contracte de finanțare pentru investiții non-agricole cu 3.025 de antreprenori,
    în valoare totală de 271 de milioane de euro.


    Adrian Chesnoiu, director
    general AFIR, a precizat:


  • Recomandări AFIR privind implementarea cu succes a proiectelor de investiții

    Recomandări AFIR privind implementarea cu succes a proiectelor de investiții

    Agenţia pentru Finanţarea Investițiilor Rurale (AFIR) vine în
    sprijinul beneficiarilor publici ai Programului Național de Dezvoltare Rurală
    2014 – 2020 (PNDR 2020)
    prin punerea la dispoziție a unei informări sintetice
    privind etapele pe care aceștia trebuie să le parcurgă după încheierea contractului
    de finanțare.


    Gabriel Gârban, reprezentant al Agenţiei pentru Finanţarea
    Investiţiilor Rurale, a declarat: Un beneficiar poate beneficia de un
    avans financiar de până la 50% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
    Există și o condiție, într-adevăr, trebuie să depună o scrisoare de garanție în
    procent de 100% din această valoare a avansului, care este un instrument
    extraordinar de bun pentru a avea banii necesari pentru a merge mai departe în
    implementarea proiectului.
    O etapă esențială, e drept, în special pentru beneficiarii noștri
    publici, dar nu numai, este cu procedurile de achiziții care trebuie, evident,
    făcute în conformitate cu regulile și recomandările Agenției Naționale pentru
    Achiziții Publice, dar care, în același timp, trebuie făcute potrivit anexelor
    la contractul de finanțare și respectând legislația în vigoare.
    Obținerea autorizației de construire este un pas foarte important
    și necesar în momentul în care proiectele prevăd construcții montaj.



    Documentele emise de autoritățile de mediu, sanitare sau
    sanitar-veterinare se vor prezenta, după caz, de către beneficiar la ultima
    cerere de plată, după finalizarea investiției realizate prin PNDR 2020.


    Urmează executarea lucrărilor în termenul stabilit prin contractul
    de finanțare, cu asistență din partea proiectantului și sub supravegherea unui
    diriginte de șantier atestat. După executarea lucrărilor, se realizează
    recepția parțială sau finală a acestora și se depun cererile de plată conform
    eșalonării depuse.


    Beneficiarii au posibilitatea modificării contractului de
    finanțare prin solicitarea unui act adițional, cu condiția ca această
    modificare să nu schimbe obiectivul principal al proiectului și să nu afecteze
    funcționalitatea investiției, criteriile de eligibilitate și de selecție. Se
    precizează că există situații în care nu este necesară întocmirea de act
    adițional la contractul de finanțare, cum ar fi: modificări tehnico-financiare
    ce nu depășesc 10% din valoarea contractului de finanțare, schimbarea adresei
    sediului social al beneficiarului, schimbarea contului bancar sau de trezorerie
    și/sau al instituției financiare bancare pentru proiectul PNDR 2020.


  • În 2017, absobție de 1,55 miliarde de euro a fondurilor europene în România

    În 2017, absobție de 1,55 miliarde de euro a fondurilor europene în România

    La întâlnirea de
    lucru cu conducerea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale de la nivel
    central, regional şi judeţean, a fost analizat bilanțul anului 2017 privind
    absorbția fondurilor europene, precum și previziunile pentru anul 2018
    referitor la atragerea fondurilor alocate României de Uniunea Europeană prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală
    2014 – 2020 (PNDR 2020).


    Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre DAEA,
    alături de secretarul de stat Alexandru POTOR și de secretarul general
    Constantin APRODU, au apreciat faptul că, în 2017, au fost absorbiți 1,55
    miliarde de euro din fondurile europene.


    Procesul de simplificare a accesării și implementării
    PNDR 2020, îmbunătățirea permanentă a procedurilor interne și corelarea lor cu
    legislația europeană și națională în vigoare a fost un alt subiect abordat la
    întânire.


    Secretarul de stat din MADR, Alexandru Potor a precizat:
    Rezultatele sunt unele pozitive în România. Am depășit estimările inițiale care
    erau de 1,4 miliarde de euro absorbție din pilonul II, deci sumele care sunt
    gestionate din Fondul European Agricol și Dezvoltare Rurală, ajungând la 1,55
    miliarde de euro.
    Au
    fost discutate împreună cu colegii de la AFIR, care au fost circumstanțele de
    la care am plecat, dificultățile întâmpinate și cum ar trebui să ne pregătim
    noi pentru perioada anului 2018. Avem o activitate foarte intensă, încă de acum câteva luni, pentru pregătirea a
    ceea ce se va întâmpla în 2018 în privința implementării proiectelor gestionate
    de către AFIR și, bineînțeles, a măsurilor delegate către APIA din Fondul
    European Agricol și de Dezvoltare Rurală.
    Am stabilit ce ne dorim să facem în perioada
    următoare. Faptul că vom lansa la începutul lui 2018, un pachet foarte
    important de alocare financiară, în principal pe măsurile dedicate dezvoltării
    fermelor, apoi pe partea de investiții în dezvoltarea sistemului de irigații,
    măsura 4.3, care-i corespunzătoare acestui tip de investiții, dar și măsura
    4.2, dedicată părții de procesare a producției primare.



    Printre problemele care duc la blocaje sau întârzieri
    semnificative în absorbția fondurilor, au fost enumerate: derularea procedurilor
    de achiziție a bunurilor, serviciilor, lucrărilor, precum și
    disfuncționalităților apărute în relația cu furnizorii de mașini și utilaje
    care nu livrează, la termenul stabilit, produsele solicitate.