Tag: pod Arges

  • Problemele infrastructurii româneşti

    Problemele infrastructurii româneşti

    Actualul
    ministru român al Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis, la preluarea
    mandatului, la finele lunii februarie, că va petrece mai mult timp pe
    şantierele de infrastructură rutieră din ţară, decât în comodul său birou din
    Bucureşti. Iar presa relatează constant despre vizitele sale ‘în teritoriu’. Duminică, ministrul a verificat în ce stadiu se
    află lucrările de reparaţie de la kilometrul 36 al autostrăzii A1, care leagă Bucureştiul
    de oraşul Piteşti, din sudul ţării: Dumneavoastră vedeţi
    ce trafic e aici? La ora trei o să fie blocat totul. Vă convine să ne claxoneze
    tot timpul şoferii, să ne claxoneze românii? Contractul e semnat din noiembrie,
    s-a început decopertarea în aprilie. Nu se poate aşa ceva! Aveţi 24 de ore să
    stabiliţi soluţii aici. În 30 de zile vreau să văd lucrarea terminată.

    Anterior,
    vineri, ministrul Transporturilor a fost în vizită în judeţul Satu Mare, din
    nord-vestul României, pentru a vizita şantierul de lucru al şoselei de ocolire
    a municipiului reşedinţă de judeţ omonim, pentru ca, apoi, sâmbătă să se deplaseze în Sălaj, în centru: Vreau să văd rezultate, vreau să stau
    pe şantiere deschise, vreau să deschidem cât mai multe şantiere în toată ţara
    şi, acolo unde s-a promis şi nu s-a făcut sau nu se va respecta termenul,
    directorii răspund cu funcţia
    .

    Toată lumea ştie la perfecţie teoria -
    fără o infrastructură corespunzătoare,
    între altele, numărul accidentelor rutiere nu va scădea, iar timpul petrecut în
    trafic nu se va micşora. În fiecare zi, în România, cinci oameni mor în
    accidente rutiere. În peste 30.000 de accidente produse anual pe șosele,
    aproape 2.000 de victime își pierd viața. Siguranța rutieră plasează România pe
    ultimul loc în Uniunea Europeană.
    Or, la 30 de ani de la Revoluţia anticomunistă şi la 12 de când ţara este
    membră a blocului comunitar, nici măcar o singură autostradă nu traversează
    munții Carpaţi. La sfârșitul lui 2018, România avea doar aproximativ 800
    kilometri de autostradă, din care circa 100 oricum moşteniţi din perioada
    dictatorului Nicolae Ceauşescu. Nici una, însă, dinspre centru către sud, nici
    dinspre centru către estul ţării.

    Cele câteva sectoare de autostradă construite
    până acum fac mai degrabă legătura cu străinătatea, decât să le permită transilvănenilor,
    de pildă, să ajungă mai repede la București sau să le simplifice drumul spre
    vacanța pe litoralul la Marea Neagră. Doar drumuri cu două benzi care
    traversează la fiecare 10 kilometri o localitate – cu limitări de viteză,
    bicicliști nesemnalizați corespunzător, tractoare, căruțe trase de cai,
    șantiere, obstacole și nenumărate gropi nesemnalizate. Astfel că, un drum de
    aproximativ 350 de kilometri poate dura până la şase ore. În Parlament sunt
    legi care obligă statul să lucreze cu prioritate la aceste proiecte. Uniunea
    Europeană aproape că se roagă de autoritățile de la București să absoarbă bani
    pentru construcția șoselelor de mare viteză. Și, cu toate acestea, lucrurile se
    mișcă foarte greu. Dacă la teorie se pricep toţi, se pare că practica îi omoară!
    Pe lângă indolenţa celor care s-au perindat, de-a lungul anilor, la Putere,
    birocraţia a fost una din piedici, dar şi alegerea unor constructori, inclusiv
    străini, al căror scop principal a fost să-şi umfle conturile.