Tag: Podul Calafat-Vidin

  • Lucrări pe podul Calafat – Vidin

    Lucrări pe podul Calafat – Vidin

    Circulația pe podul Calafat – Vidin va fi întreruptă astăzi, între orele 13.00 – 15.00, precum și vineri, 11 august, între orele 9.00 – 11.00, pentru lucrări de întreținere și reparații, informează Inspectoratul General al Poliției de Frontieră. În aceste interval, autovehiculele vor fi oprite în zonele adiacente ale Punctului de Trecere a Frontierei Calafat.



    “Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu ține permanent legătura cu autoritățile bulgare și a dispus toate măsurile aflate în competență astfel încât, la ridicarea restricției, controlul de frontieră să se desfășoare fluent și operativ”, a mai comunicat IGPF.

  • Jurnal românesc – 04.11.2013

    Jurnal românesc – 04.11.2013

    Mai mulţi români au căzut, recent, victime ale traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă în Portugalia, acceptand o ofertă identificată on-line, pentru care angajatorul urma să le încheie contracte. Potrivit Ministerului de Externe de la Bucuresti, contrar promisiunilor, aceştia au fost cazaţi în condiţii improprii şi remuneraţi necorespunzător. Ministerul Afacerilor Externe de la Bucureşti atrage atenţia că astfel de situaţii pot fi evitate şi reaminteşte că a iniţiat, în colaborare cu Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, o campanie publică destinată cetăţenilor români care doresc să muncească în străinătate, avertizându-i asupra pericolului exploatării prin muncă forţată.



    Lideri ai comunităţilor româneşti din jurul frontierelor şi Balcani, parlamentari din partidele politice prezente în Parlamentul de la Bucureşti, jurnalişti şi cercetători din cadrul Academiei Române participă, miercuri, la Bucureşti, la o conferinţă cu tema “Cetăţenia română, un drept al românilor de pretutindeni şi o datorie morală a României”. Va fi dezbătută o iniţiativă legislativă care, dacă va fi adoptată, va acorda etnicilor români din jurul frontierelor şi Balcani dreptul de a solicita şi de a primi cetăţenie română. Evenimentul este organizat de Comisia românilor de pretutindeni din cadrul Senatului României, în parteneriat cu Centrul Român de Studii şi Strategii şi Asociaţia Convergenţei Europene.



    Camera franceză de Comerţ şi Industrie din România, Ambasada Franţei în România şi Secţia Română a Consilierilor pentru Comerţ Exterior ai Franţei au prezentat un set de 29 de propuneri, reunite într-o carte albă a agriculturii. Lucrarea este rezultatul a doi ani de dialog public-privat. Propunerile sunt grupate pe cinci domenii-cheie: politici publice agricole, fiscalitate şi finanţări, drept comercial, drept social şi resurse umane şi cercetare. Între aceste recomandări se numără realizarea unui cadastru agricol şi crearea unui fond guvernamental pentru investiţii agricole, în condiţiile în care în prezent există doar 11 bănci care acordă credite fermierilor.



    Podul Calafat-Vidin, care face legătura între România şi Bulgaria, a intrat în reparaţii, după ce inspectorii bulgari au descoperit zeci de probleme, deşi au trecut cinci luni de la inaugurare. Structura podului nu este compromisă, dar sunt necesare lucrări de reasfaltare, iar pentru executarea acestora s-a decis restricţionarea traficului pe ambele sensuri. O altă defecţiune o reprezintă fisurile provocate de drenajul slab al podului, ce provoacă scurgeri de apă sub asfalt. Reparaţiile sunt suportate în intregime de firma constructoare. Podul dintre Calafat şi Vidin face parte din Coridorul IV de transport Pan-european.



    Gradul de ocupare a hotelurilor din România la începutul acestui an era de 28%, faţă de 35% în 2008, tariful mediu s-a diminuat cu 15%, iar profitabilitatea a scăzut cu peste 19%, relevă un studiu al Federaţiei Industriei Hoteliere din România. “Cei cinci ani de criză şi-au spus cuvântul în domeniul turismului, unde deşi au apărut aproape 1.000 de unităţi de cazare, numărul turiştilor a urcat timid, cu mai puţin de 10%”, la 7,7 milioane de persoane, dintre care doar 1,6 milioane turişti străini, se arată în document. Creşterea numărului de turişti se reflectă mai degrabă în creşterea cheltuielilor, având în vedere că tariful mediu a scăzut şi consumul turiştilor s-a diminuat.

  • Podul Calafat – Vidin şi dezvoltarea regională

    Podul Calafat – Vidin şi dezvoltarea regională

    După 60 de ani de la inaugurarea primului pod peste Dunăre între România şi Bulgaria, un al doilea este deschis circulaţiei, începând de vineri. Deşi ideea unui pod care să lege oraşul românesc Calafat de cel bulgăresc Vidin datează din anul 1925, abia în 2000, Bucureştiul şi Sofia au semnat un acord privind construirea sa.



    Au trebuit să mai treacă şapte ani până când au început lucrările, iar proiectul i-a fost atribuit unui constructor spaniol. Investiţia totală depăşeşte 220 milioane de euro, bani proveniţi de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.


    Construit pe un segment al Dunării unde lăţimea fluviului măsoară circa 1.300 de metri, podul are o lungime de aproape 2 kilometri, cu patru benzi de circulaţie, o linie de cale ferată, două trotuare pentru pietoni şi pista pentru biciclişti. Este cea mai lungă construcţie de acest fel peste fluviu. Traversarea Dunării pe noul pod va fi mult mai rapida si mai ieftină decât trecerea cu feribotul. In plus, importanţa sa în regiune este semnificativă, întrucât conectează sud-vestul României şi nord-vestul Bulgariei. Mai mult, construcţia este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de metropola turca Istanbul.



    Podul faciliteaza transportul auto şi feroviar pe aripa sudica a coridorului IV pan-european si interconectarea rapida si moderna a axelor de transport din sud-estul Europei la marile coridoare de transport europene.



    De exploatarea podului şi perceperea taxelor pentru traversare se va ocupa o societate mixtă româno-bulgară. Pietonii şi bicicliştii, precum şi ambulanţele şi vehiculele folosite de poliţie şi pompieri vor fi scutite de plata taxelor. In aceasta saptamana, guvernele român şi bulgar au aprobat taxele, care vor varia de la 6 la 37 euro pentru diferitele vehicule rutiere.



    Date fiind importanţa şi avantajele podurilor peste Dunăre, Bucurestiul şi Sofia au în vedere realizarea unei a treia astfel de construcţii, între oraşele Călăraşi şi Silistra, asupra căreia au căzut de acord preşedinele Romaniei, Traian Băsescu, şi cel al Bulgariei, Rosen Plevneliev, la Bratislava la întâlnirea şefilor de stat din Europa Centrală. Cele două ţări vor căuta diverse opţiuni pentru finanţarea proiectului din fonduri structurale, prin programul de cooperare transfrontalieră şi prin Strategia Dunării.



    De altfel, al doilea Forum anual al Strategiei Dunării va avea loc, anul acesta, la Bucureşti, pe 28 şi 29 octombrie.