Tag: Politia Rutiera

  • Poliţia rutieră recomandă rutele alternative pentru evitarea aglomeraţiei

    Poliţia rutieră recomandă rutele alternative pentru evitarea aglomeraţiei

    Pentru evitarea aglomeraţiei din ultima zi a minivacanţei de Paşte, poliţiştii recomandă conducătorilor auto să ia în calcul şi deplasarea pe rute alternative.

    Pentru DN 1 Bucureşti – Ploieşti – Braşov, pot fi folosite următoarele rute alternative: Bucureşti – Autostrada A3 – Ploieşti – Cheia – DN 1A – Braşov; Bucureşti – Autostrada A1 – Piteşti – Câmpulung – DN 73 – Râşnov; Bucureşti – DN 71 – Târgovişte – DN 72A – Câmpulung – DN 73 – Râşnov; Bucureşti – Târgovişte – DN 71 Sinaia, informează Centrului INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române.

    Pentru evitarea aglomerării autostrăzii A2 Constanţa – Bucureşti, se recomandă ca rutie alternative: DN 2A Constanţa – Hârşova – Slobozia – Urziceni – DN 2 – Bucureşti; A2 – Feteşti sau Drajna – DN 3A – Lehliu-Gară – DN 3 – Fundulea – Bucureşti; DN 3 Constanţa – Murfatlar – Adamclisi – Ostrov (traversare cu bacul) – Călăraşi – DN 21 Călăraşi – Drajna – A2 Drajna – Bucureşti (sau, din municipiul Călăraşi – DN 3 – Lehliu-Gară – Fundulea – Bucureşti).

    Luni, la prânz, traficul era aglomerat pe sensul de coborâre al DN 1 către Ploieşti, între staţiunile Predeal şi Buşteni, dar şi între localităţile Comarnic şi Breaza, potrivit sursei citate.

    În condiţiile în care valorile de trafic vor creşte şi mai mult pe parcursul zilei, poliţiştii le recomandă conducătorilor auto să ia în considerare următoarele sfaturi: creşterea distanţei de siguranţă între vehicule; evitarea depăşirilor riscante, a coloanelor de autovehicule; planificarea cu atenţie a traseului de parcurs şi folosirea unor rute alternative; manifestarea respectului faţă de ceilalţi participanţi la trafic, semnalizând orice intenţie de schimbare a benzii de circulaţie sau a direcţiei; pe autostrăzi, acordarea priorităţii la ieşirea din spaţiile de servicii, punerea în funcţiune a luminilor de avarie la încheierea unei coloane care opreşte sau încetineşte brusc. De asemenea, şoferilor li se aminteşte să nu circule şi să nu oprească pe banda de urgenţă în mod nejustificat.

  • Valorile amenzilor rutiere în România

    Valorile amenzilor rutiere în România

    În România există cinci clase de
    amendă pentru sancţiunile rutiere, primele patru li se aplică persoanelor
    fizice, în timp ce a cincea se aplică doar persoanelor juridice. Pentru
    anul 2019 valoarea punctului de amendă pentru sancţiunile rutiere este tot de
    145 de lei. Cea mai mică amendă posibilă aparține clasei I de sancțiuni,
    adică două sau trei-puncte amendă. Deci, cea mai mică amendă
    posibilă în România pentru un șofer va fi de 290 de lei (62 euro), care urcă la
    435 de lei ( 92 euro) pentru trei puncte-amendă. Pentru clasa a II-a de
    sancțiuni, respectiv 4-5 puncte de amendă, șoferii din România ar
    putea plăti, conform noului Cod Rutier, între 580 (123 euro) și 725 de lei
    (154 euro). Pentru clasa a III-a, cu 6-8 puncte de amendă, amenda este de 870 (185 euro) sau 1160 de lei (247 euro).
    Pentru o abatere mult mai gravă, încadrată în Codul Rutier la clasa a IV-a de sancțiuni, respteciv
    între 9 și 20 de puncte de amendă, conducătorii auto ar scoate din buzunar mai
    mulți bani – între 1.305 și 2.900 de lei (617 euro). Pentru persoanele
    juridice, există clasa a V-a de sancţiuni, cu 21-1000 de puncte
    amendă. In acest caz, amenzile sunt între 3.045 si 14.500 de lei (648 şi 3000
    euro).


    Cea mai mare amendă este în cazul depăşirii
    limitei de viteză cu 60 km/h, care poate ajunge şi la 9.600 lei (2000 de euro),
    dacă există şi pagube materiale. Pe lângă amendă, şoferul care a provocat accidentul va rămâne fără permis
    un an de zile. Dacă sunt şi victime în urma accidentului,
    vinovatul râmâne fără permis 2 ani.


    Şoferii care intră în intersecții fără a le permite celor
    care au rămas blocați anterior în acestea să iasă riscă, dacă sunt surprinși de
    polițiștii rutieri, să primească amenzi ce pot depăși valoare de 1.000 de lei
    (200 de euro). Amenzile cu crescut mult si pentru şoferii care au consumat alcool şi sunt prinşi la volan. Dacă îmbibaţia
    alcoolică este între 0,2 – 0,5 g/l alcool pur în sânge, permisul şoferului va
    fi suspendat pentru 3 luni. Şoferii care sunt depistaţi de oamenii legii că
    vorbesc la telefon în timp ce conduc autoturismul riscă să rămână fără carnetul
    de conducere pentru o perioadă de o lună de zile şi plătesc o amendă cuprinsă între 1.305 şi 2.900 de
    lei (617 euro).


    Şoferii pot plăti amenzile de circulaţie la orice unitate a Trezoreriei
    Statului într-un cont unic, chiar dacă sunt din alt oraş, şi nu mai sunt
    nevoiţi să facă dovada plăţii către Poliţie. Poliţia va verifica online dacă
    amenzile au fost sau nu achitate, întrucât procesul verbal va avea o serie
    unică de evidenţă. Termenul de plată a jumătate din amenda aplicată s-a majorat
    la 15 zile, în loc de 48 de ore cât era până la începutul acestui
    an. Punctele de penalizare se şterg la 6 luni din momentul în care au fost
    primite.

  • Modificări la înmatricularea auto în România

    Modificări la înmatricularea auto în România

    Guvernul a aprobat Ordonanța pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Actul normativ transpune în legislaţia naţională prevederi din directivele europene privind documentele de înmatriculare pentru vehicule.


    Suspendarea înmatriculării, reglementarea radierii din oficiu a vehiculelor, accesul Poliției Rutiere la datele despre inspecţia tehnică periodică şi cooperarea cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene sunt printre modificările la înmatricularea auto.



    Noutate: suspendarea înmatriculării



    Prin ordonanța aprobată de Guvern se introduce conceptul de suspendare a înmatriculării, ce vizează strict o operațiune administrativă care constă în interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulație și a utiliza un vehicul pe drumul public și nu vizează anularea înmatriculării.



    Vehiculul va figura în continuare înmatriculat pe numele proprietarului/deținătorului în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate (care va cuprinde, totuși, o mențiune de suspendare a înmatriculării). Suspendare a înmatriculării vehiculului nu exonerează proprietarul acestuia de la plata impozitelor.



    Situaţiile în care se propune producerea suspendării de drept a înmatriculării sunt următoarele:


    – noul proprietar (cumpărător) nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în termen de 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului;



    – expirarea / anularea inspecției tehnice periodice a vehiculului.



    Alte modificări prevăzute în ordonanţă



    ​Modificările prevăd şi reglementarea radierii din oficiu a vehiculelor, în urma notificării primite de la autoritățile competente din ţară sau din celelalte state membre, precum şi de la persoanele juridice autorizate, care atestă faptul că vehiculul a fost definitiv scos din uz. În cazul radierii vehiculului în aceste condiții, autoritatea competentă îl va informa pe titularul certificatului de înmatriculare cu privire la efectuarea acestei operațiuni în termen de 30 de zile de la radiere.



    Cu această ocazie, se stabilește dreptul de acces al Poliției Rutiere la Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate în scopul verificării efectuării inspecţiei tehnice periodice a vehiculului, respectiv a valabilităţii acesteia.



    Noua ordonanţă autorizează Direcţia Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor să facă schimb de date cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene, prin obținerea, respectiv furnizarea datelor necesare, în scopul verificării, înaintea înmatriculării unui vehicul, a statutului legal al acestuia în statul în care a fost înmatriculat anterior, în cazul în care există îndoieli asupra situației reale sau juridice a vehiculului. Verificarea împreună cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene se poate realiza inclusiv prin utilizarea unei platforme informatice în scopul facilitării schimbului de informații.

  • Bulgaria  anunță  măsuri administrative întărite aplicate de autoritățile bulgare

    Bulgaria anunță măsuri administrative întărite aplicate de autoritățile bulgare

    Ministerul Afacerilor
    Externe informează cetățenii români care călătoresc sau tranzitează teritoriul
    Republicii Bulgaria că în perioada 16 iunie 2017- 11 august 2017 autoritățile
    de poliție rutieră bulgare vor aplica măsuri administrative întărite în cazul
    unor contravenții săvârșite de conducătorii automarfarelor care se deplasează
    prin zona tunelului Vitiniya – situat pe autostrada HEMUS (A2), km30, pe
    segmentul de drum care leagă localitățile VARNA și RUSE de capitala SOFIA -
    unde este aplicat un regim de restricții temporare de circulație pentru
    autocamioanele cu greutate mai mare de 12 tone.




    Conducătorii auto care nu respectă indicatorul
    temporar interzisă circulația mijloacelor de transport cu masa totală mai mare
    de 12 tone și intră în spațiul reglementat de acest semn de circulație cu
    regim specific tip interdicție temporară a circulației, fac obiectul
    următoarelor sancțiuni:




    • În conformitate cu art.171, pct.1, lit.j) din Legea circulației pe
    drumurile publice, permisele de conducere ale conducătorilor auto sunt reținute
    în vederea suspendării dreptului de a conduce pentru o lună;




    • În conformitate cu art.171, pct.2, lit.n) din Legea circulației pe
    drumurile publice, mijlocul de transport este oprit din circulație pentru o
    perioadă de 3 luni – mai exact, talonul capului tractor este reținut în vederea
    suspendării pentru o perioadă de 3 luni;




    • În conformitate cu art.183, alin.7 din Legea circulației pe
    drumurile publice, se aplică o amendă contravențională în cuantum de 300 de
    leva și se suspendă dreptul de a conduce un autovehicul pentru o lună.




    Cetățenii români pot
    solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la
    Sofia: +35929712858şi +35929733510, apelurile fiind redirecționate către
    Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi
    preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea,
    cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu
    caracter de urgenţă au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii
    diplomatice a României la Sofia: +359879440758.

  • Jurnal românesc – 21.12.2016

    Jurnal românesc – 21.12.2016

    Ministerul de Externe a anunţat inaugurarea a două centre de
    informare ale României, la Bălţi, în Republica Moldova, respectiv Ismail, în
    Ucraina. Centrul de la Ismail a fost inaugurat marţi. Înfiinţat în baza
    protocolului semnat între MAE şi Universitatea Umanistă de Stat din Ismail,
    Centrul de Informare al României este primul centru de acest fel din cadrul
    universităţii ucrainene. Centrul de la Bălţi, din Republica Moldova, a fost
    inaugurat pe 15 decembrie, proiectul fiind finanţat de Departamentul Politici
    pentru Relaţia cu Românii de Pretutindeni din cadrul MAE, în baza unui protocol
    semnat între minister şi Universitatea Alecu Russo din Bălţi. Obiectivul
    centrelor de informare este de a contribui în mod semnificativ la procesul de
    extindere a prezenţei limbii române în regiune şi de promovare a culturii şi
    civilizaţiei româneşti în zonele din jurul graniţelor ţării unde trăiesc
    comunităţi importante de români. Principalele domenii de activitate vizează
    realizarea de proiecte şi programe de perfecţionare în limba română, ateliere
    tematice în domeniul istoriei, geografiei şi civilizaţiei româneşti, sesiuni de
    formare şi familiarizare cu tematici ale Uniunii Europene, precum şi dezbateri
    pe teme de actualitate românească. Accesul va fi gratuit pentru toţi cei
    interesaţi de activităţile desfăşurate.




    Şeful Departamentului
    pentru Situaţii de Urgenţă, secretarul de stat Raed Arafat, atenţionează că
    este extrem de periculos că unele persoane publice susţin că nu ar trebui
    vaccinaţi copiii, menţionând totodată că cel mai grav ar fi revenirea unor boli
    care au fost eradicate datorită campaniilor de vaccinare. El a precizat că, din
    cauza refuzului părinţilor de a-şi vaccina copiii, a început să reapară
    poliomielita, boală ce a fost eradicată prin vaccinare. Potrivit lui Raed
    Arafat, vaccinarea copiilor este ”vitală”, iar aceştia nu trebuie condamnaţi
    la moarte sau la mutilare.




    Firmele mici şi mijlocii din Romania nu au o problemă cu accesul la
    finanţare, crede Banca Naţională a României, arătând că peste 80% dintre
    IMM-urile active din ţară nu au luat niciodată bani cu împrumut de la bănci. Pe
    de altă parte, băncile au continuat să atragă clienţi noi, prin creditarea de
    firme care nu au accesat credite în ultimii doi ani şi, într-o mai mică măsură,
    prin finanţarea companiilor înfiinţate recent. În primele nouă luni ale anului,
    au fost împrumutate circa 9.200 de firme noi, care au atras un volum de
    finanţare de aproximativ 3 miliarde de lei. O proporţie semnificativă din sumele
    acordate de bănci firmelor noi pe piaţa creditului s-a îndreptat către firmele
    din sectorul construcţii şi imobiliar.





    Autorităţile locale
    vor putea ridica maşinile parcate neregulamentar pe carosabil, după 30 de zile
    de la publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern adoptate săptămâna
    trecută, deci după 20 ianuarie, potrivit actului normativ. Totuşi, primarii
    spun că au nevoie de mai mult timp pentru aplicare. În plus, sunt administraţii
    locale care nu doresc să ridice maşinile parcate neregulamentar pe carosabil.
    Reprezentanţii Poliţiei spun că ridicarea maşinilor se va face când fiecare
    Primărie va avea un serviciu de ridicări. Faţă de anii trecuţi, noutatea este
    că ridicarea maşinilor va fi solicitată de Poliţia Rutieră, care va chema firma
    care ridică maşinile să pună în practică decizia. Vehiculul ridicat se
    restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunilor
    efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deţinerea legală a
    acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special
    amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

  • Regulamentul rutier

    Regulamentul rutier

    Potrivit Regulamentului rutier din România, viteza
    maximă admisă în localităţi este de 50 de kilometri pe oră. Pe anumite sectoare
    de drum din interiorul localităţilor pot exista limite de viteză superioare,
    precizate pe indicatoarele rutiere, dar nu mai mari de 80 de kilometri pe oră.
    În afara localităţilor, vitezele maxime admise pentru autoturisme sunt de 130
    de km/oră pe autostrăzi, de 100 de km/oră pe şoselele expres şi pe drumurile
    naţionale europene, iar pe celelalte categorii de drumuri – de 90 de km/oră.
    Totodată, vitezele maxime admise pentru camioane şi autocare sunt de 110 km/oră
    pe autostrăzi, de 90 de km/oră pe drumurile expres sau pe cele naţionale
    europene şi de 80 de km/oră pe celelalte categorii de drumuri.

    Potrivit
    Regulamentului circulaţiei rutiere, viteza de deplasare trebuie redusă la
    trecerea prin intersecţiile cu circulaţia nedirijată, pe poduri, la trecerile
    la nivel cu calea ferată prevăzute cu bariere sau semibariere, la trecerea prin
    dreptul staţiilor de tramvai, în pieţele aglomerate şi la trecerile pentru
    pietoni. Pietonii au, de altfel, prioritate atunci când sunt angajaţi în
    traversarea străzilor, prin locurile special amenajate. Iar depăşirile sunt
    interzise în intersecţiile cu circulaţia nedirijată, pe poduri, la trecerile
    pentru pietoni, la trecerile la nivel cu calea ferată, în dreptul staţiilor de
    tramvai fără refugiu, când aceste vehicule de transport în comun sunt oprite,
    precum şi în orice situaţie în care vizibilitatea este mai mică de 50 de metri.
    În intersecţii, este valabil principiul priorităţii de dreapta, cu excepţia
    sensurilor giratorii, unde au prioritate vehiculele care vin din stânga. Să
    menţionăm că, în afara localităţilor, este obligatorie circulaţia cu faza de
    întâlnire aprinsă.

    Regulamentul precizează şi că portul centurilor de siguranţă
    este obligatoriu atât pentru locurile din faţă, cât şi pentru cele din spate,
    în afara localităţilor şi în interiorul acestora. Copiii care au până la un
    metru şi 35 de centimetri înălţime trebuie transportaţi în scaune speciale.
    Copiii pot fi transportaţi pe scaunul din dreapta faţă doar dacă au peste 1
    metru şi 50 de centimetri. În ceea ce priveşte bebeluşii, ei pot sta şi în
    spate şi în faţă, în scoica special amenajată pentru ei. În faţă, însă, pot
    sta numai după de a fost dezactivat airbag-ul.

    Pe de altă parte, este interzisă
    utilizarea de către conducătorii auto, în timpul mersului, a telefoanelor
    mobile, cu excepţia celor cu sisteme de tipul mâini libere. De asemenea, sunt
    interzise fumatul, dar şi conducerea autovehiculelor după consumarea băuturilor
    alcoolice, chiar şi în cantităţi infime. Pe de altă parte, este interzisă desfăşurarea de concursuri,
    antrenamente sau întreceri pe drumurile publice, cu excepţia celor autorizate
    de către administratorul drumului respectiv şi avizate de către Poliţia
    Rutieră.