Tag: portal

  • Radio Vacanța aduce o nouă abordare digitală!

    Radio Vacanța aduce o nouă abordare digitală!

    În continuarea demersului său de modernizare și digitalizare, Radio România – Societatea Română de Radiodifuziune – îmbrățișează o tradiție radiofonică de succes prin adaptarea acesteia nevoilor mereu schimbătoare ale unei audiențe eterogene.



    Radio Vacanța, o emblemă a radioului românesc, se întoarce și promite să ofere o experiență digitală utilă, conectând oamenii prin pasiunea comună pentru călătorii și bucuria timpului liber.



    Începând cu data de 3 iulie, sub sloganul Ai Vacanță tot anul!, RadioVacanta.ro se transformă într-un portal digital care le propune ascultătorilor săi trei stream-uri distincte, pentru a satisface diversele preferințe muzicale și stări de spirit.



    Radio Vacanța Fresh va însoți audiența pe tot parcursul zilei cu hit-urile momentului, aducând energia și ritmul contemporan în casele și căștile ascultătorilor.



    Radio Vacanța Gold va aduce în prim-plan cele mai bune cântece din toate timpurile, oferind o atmosferă familiară, plină de amintiri și trăiri muzicale unice.



    Pentru iubitorii muzicii românești, Radio Vacanța Nostalgia vine cu o colecție aleasă a celor mai fredonate melodii autohtone, oferindu-le ascultătorilor un sentiment de apartenență și un omagiu adus bogatei noastre moșteniri muzicale.



    Noul site RadioVacanta.ro va fi actualizat constant, pentru a oferi recomandări de activități și evenimente, precum și sugestii de destinații din țară, pregătite să fie descoperite și să ofere clipe de relaxare și aventură în timpul liber.



    “Proiectul RadioVacanța.ro marchează o etapă importantă în transformarea digitală a radioului, consolidându-se alături de platforme precum Romania-Actualitati.ro, RadioRomaniaCultural.ro și AntenaSatelor.ro. Într-o lume în continuă evoluție, suntem conștienți de nevoile esențiale ale audienței noastre și ne propunem să furnizăm informații relevante care să faciliteze luarea deciziilor rapide și informate. În acest nou început, dorim să oferim o experiență radio dinamică, adaptată cerințelor actuale, și să devenim o resursă de bază pentru audiențele noastre”, a spus Răzvan Ioan Dincă, președintele Societății Române de Radiodifuziune.



    Cu acest nou pas în direcția digitalizării, Radio Vacanța își propune să rămână în inimile ascultătorilor săi, oferindu-le o experiență radio completă și adaptată nevoilor lor, într-o lume tot mai digitală și dinamică.



    Pentru mai multe informații și pentru a fi mereu la curent cu noutățile, vizitați https://www.RadioVacanta.ro/


  • O modalitate cheie de acces la drepturile UE – EUReKA

    O modalitate cheie de acces la drepturile UE – EUReKA

    Portalul și aplicația key4mobility.eu dezvoltate în cadrul proiectului european O modalitate cheie de acces la drepturile UE – EUReKA vine în sprijinul cetățenilor europeni și a lucrătorilor mobili oferind acces online la informații practice, asistență și servicii localizate la nivel local/regional în 10 regiuni din 6 state membre ale UE.

    Proiectul O modalitate cheie de acces la drepturile UE – EUReKA, co-finanțat de Comisia Europeană prin Programul European pentru Drepturi, Egalitate și Cetățenie, a fost implementat de IDOS (Italia) și 10 parteneri care provin din 6 state membre UE (Germania, Italia, Portugalia, Franța, Croația și România – Institutul European din România, Asociația Novapolis, BNS – Cartel Alfa). Obiectivul general al proiectului a fost acela de a contribui la facilitarea exercitării drepturilor de liberă circulație, incluziune și participare a cetățenilor mobili ai UE în statele membre gazdă, printr-o capacitate / expertiză comună locală, națională și transnațională și un nivel avansat de acces / utilizare a informațiilor digitale.

    (Florentina Costache, șef Serviciu Comunicare)

  • Portal pentru depunerea documentelor la Consiliul Judeţean Dolj

    Portal pentru depunerea documentelor la Consiliul Judeţean Dolj

    Prin intermediul unui portalului web, cetăţenii pot depune şi obţine online
    o serie de documente, de la certificate de urbanism la cereri pentru eliberarea
    de documente din arhivă, urmând ca, în viitorul apropiat, să poată fi emise şi
    autorizaţii de construire.


    Cosmin Vasile, președintele CJ Dolj ne explică:




    Consiliul Județean se înnoiește și încearcă să renunțe la clasicul dosar cu
    șină, la dosarul cu timbre depus în câteva exemplare. Deja am lansat un portal
    unde, cu semnătură electronică, putem emite documente, primi solicitări, toți
    cetățenii pot depune cereri, și noi putem emite on-line fără să trebuiască să
    vină de câteva ori, fără să trebuiască să multiplice acte. Binențeles, sunt
    toate documentele pe care CJ le emite, de la certificate de urbanism la
    autorizații de construcții, adeverințe pentru locuințe, moșteniri, până la
    petiții sau alte sesizări pe care orice cetățean are dreptul să le depună.


    Nu dispare Registratura, noi suntem aici, dar dăm un exemplu: dacă suntem în Canada și ne trebuie un certificat de urbanism de informare,
    pentru că vrem să cumpărăm un teren în Dolj, putem trimite de acolo cererea pe
    mail sau sms, se descarcă din contul pe care fiecare utilizator și-l face, prin sms se primește orice notificare, fie că
    mai este nevoie de un act sau ceva nu este în regulă, fie că se primește
    notificarea clasică cererea a fost rezolvată cu succes.


    Suntem la Ghișeul.ro, am dat deja Hotărîrea de Consiliu ca să putem intra
    în această aplicație, pot fi plătite așa taxele.

    Este un proiect important care
    nu a presupus doar portalul și noul site ci și digitalizarea și scanarea
    tuturor dosarelor. Sunt 90 000 de dosare, tot ce făcut CJ este scanat, pus
    electronic, pentru a putea fi într-o arhivă în care să se găsească rapid și
    pentru a putea fi eliberate documentele de care fiecare cetățean are nevoie.


    Urmează să scanăm și să digitalizăm și alte dosare, cele 30 000 care s-au
    lucrat în ultima perioadă, ca să fim la zi cu tot ceea ce înseamnă acte emise
    de Consiliul Județean.




  • Plan european de luptă împotriva cancerului

    Plan european de luptă împotriva cancerului

    Cancerul. Un cuvânt înfricoşător.

    În Europa, este principala cauză a deceselor în rândul celor cu vârsta de peste 65 de ani. Numai anul trecut, Europa a pierdut 1,3 milioane de cetăţeni din cauza cancerului, iar numărul este în creştere – după cum spunea preşedinta Comisiei, Ursula von der Leyen. Combaterea cancerului este o prioritate majoră a Comisiei Europene şi totodată un pilon esenţial al conceptului Uniunii Europene a Sănătăţii.

    În fiecare an, la 4 februarie, este marcată Ziua Mondială de Luptă împotriva Cancerului. Anul acesta, Comisia a marcat momentul prin lansarea Planului European de combatere a cancerului – o nouă abordare a Uniunii Europene în materie de prevenire, tratament şi îngrijire pentru această boală. Planul are alocaţi 4 miliarde de euro pentru prevenirea, depistarea timpurie, diagnosticarea, tratamentul şi îmbunătăţirea calităţii vieţii, pentru pacienţii bolnavi şi pentru cei care au supravieţuit bolii.

    Acum, Comisia a mers mai departe cu etapele anunţate. A fost lansat Centrul European de cunoștințe privind cancerul. Este prima acțiune emblematică realizată în cadrul Planului european de luptă împotriva acestei boli. Este, totodată, o nouă platformă online, care va colecta cele mai recente informații despre cancer, va oferi orientări cu privire la îngrijirea sănătăţii, va monitoriza tendințele legate de incidența cancerului și de mortalitatea determinată de această boală pe tot teritoriul Uniunii Europene și va face totodată şi prognoze pe baza acestor informaţii.

    Platforma este și un spațiu în care toți cei dedicați luptei împotriva cancerului îşi vor putea împărtăşi experienţele, vor putea colabora şi se vor putea coordona pentru a-şi folosi cât mai bine cunoștințele.

    Centrul de cunoștințe privind cancerul va găzdui Portalul cu informații despre promovarea sănătății și prevenirea bolilor. Tot aici se va afla și Sistemul european de informații cu privire la cancer, cu orientări și sisteme de asigurare a calității pentru prevenirea, evaluarea, diagnosticarea și îngrijirile acordate în cazul cancerului.

    În paralel, Comisia a lansat şi o primă realizare extrem de importantă a Centrului de cunoștințe privind cancerul: Orientările și sistemul european de asigurare a calității pentru evaluarea, diagnosticarea și îngrijirile acordate în cazul cancerului la sân.

    Aceste orientări oferă femeilor şi furnizorilor de servicii medicale îndrumări clare cu privire la parcursul de urmat pentru îngrijirea cancerului la sân. Orientările și manualele de asigurare a calității – care le însoţesc – sunt disponibile online, pe platforma centrului de cunoștințe și vor fi actualizate în permanenţă.


  • Rumänien lanciert Portal  für Hilfe in Notsituationen

    Rumänien lanciert Portal für Hilfe in Notsituationen

    Der Dienst für humanitäre Hilfe und Krisenschutz in Rumänien hat das online Portal fiipregătit.ro lanciert. Es geht um einen Raum im Internet, wo die Menschen Informationen finden können, wie sie in Notsituationen wie Uberschwemmung, Erdrutsch, Erbeben oder Sturm handeln müssen. Die Plattform wird den Bürgern helfen, die Risiken besser zu verstehen. Sie wird ebenfalls über das Vorbeugen und das Verhalten der Personen in Notzuständen informieren.



    Die Lancierung des Portals fand in der Anwesendheit des EU-Kommissars für humanitäre Hilfe und Krisenschutz Christos Stylianides statt, der einen Bukarestbesuch unternimmt. Präsent war ebenfalls der Chef des rumänischen Notdienstes Raed Arafat:



    Es geht um einen Schritt vorwärts, den wir gemacht haben, nach der App unseres Dienstes und der Karawane. Das Innenministerium kommt zusammen mit unserem Dienst der Bevölkerung näher. Unsere Rolle ist, bereit zu sein. Wir haben die Verantwortung immer vorbereitet zu sein.”



    Christos Stylianides ist in Bukarest mit der rumänischen Innenministerin Carmen Dan zusammengekommen. Besprochen wurde das europäische Projekt zur Gründung einer suplimentären Kapazität, die im Falle von Katastrophen eingreifen soll. Sie soll Mitgliedstaaten in Katastrophenfällen unterstützen, wenn deren eigene Kapazitäten nicht ausreichen. RescEU wird über Kapazitäten wie Löschflugzeuge oder Sonderwasserpumpen verfügen, die die einzelstaatlichen Kapazitäten ergänzen sollen. Alle Kosten für diese Kapazitätsreserve würden aus dem EU-Haushalt finanziert, und die operative Kontrolle sowie die Einsatzentscheidung würden der Kommission obliegen. Christos Stylianides erklärte, Rumänien sei ein Schlüsselpartner im Bereich Zivilschutz und verfüge über bedeutende Einheiten, so dass es an dem künftigen europäischen Projekt teilnehmen könne. Carmen Dan begrü‎ßte ihrerseits die Idee der Gründung der suplimentären Kapazität. Carmen Dan dazu:



    “Ich bin der Meinung, die Mitgliedstaaten müssen den Auftrag und die Kontrolle über die Ressourcen Rescue You behalten. Die Kommission soll für die operationelle Koordinierung zuständig sein. Die Fachleute im Innenministerium behaupten, diese sei die effizienteste Art und Weise in der Rescue You funktionieren könnte.”



    Die Initiative kommt auf dem Hintergrund des komplexen Charakters der Naturkatastrophen, die in den letzten Jahren in vielen europäischen Ländern stattgefunden haben. Im Jahre 2017 haben über 200 Personen in Europa ihr Leben in Naturkatastrophen verloren und rund eine Million Ha Wald ist zerstört worden. Die Naturkatastrophen haben auch bedeutende wirtschaftliche Auswirkungen. Ab 1980 haben die Mitgliedstaaten Schäden von über 360 Milliarden Euro infolge der extremen Klima- und Wetterereignisse verzeichnet.

  • Portal for Emergency Situations

    Portal for Emergency Situations

    The Department for Emergency Situations of the Romanian Ministry of Internal Affairs has launched an online portal for emergency situations, under the name fiipregatit.ro (in English beready.ro). The portal offers information about how to react in emergency situations, such as floods, landslides, earthquakes or storms. The platform will help citizens understand the risks they are faced with and will provide information about preventive measures and how they should react when faced with such emergency situations. The platform was launched in the presence of the European Commissioner for Humanitarian Aid and Crisis Management Christos Stylianides.



    Also attending the event was the head of the Department for Emergency Situations Raed Arafat, who said: “This is a step forward, alongside the Department application and the caravan. So, the Ministry of Internal Affairs, together with the General Inspectorate for Emergency Situations, which is the main institution in charge when it comes to such situations, has again taken a step towards getting the population more prepared. Our role is to be prepared and it is also our responsibility to be so.



    In Bucharest, the European official has also met with the Romanian Minister of Internal Affairs Carmen Dan. The two officials discussed the European project regarding the setting up of an additional task force to provide support in case of disasters. The force will benefit from resources and special civil intervention equipment, adding to the existing ones at national level, and will help the countries hit by disasters such as floods, wildfires, earthquakes and epidemics. Christos Stylianides has stated that Romania is a key player in terms of civil protection assistance and has the necessary capabilities to take part in the future project managed by the European Commission. In turn, minister Carmen Dan hailed the idea of setting up an additional intervention force.



    Carmen Dan: “I believe that the member states must maintain the command and control of the RescEU resources, with the Commission taking charge of operational coordination. Specialists with the Ministry of Internal Affairs say that this approach will render RescEU most effective.



    This initiative comes against the background of natural disasters getting more complex in the past years, such disasters having hit many European countries quite severely. In 2017 alone, more than 200 people were killed by natural disasters and approximately one million hectares of forest were destroyed. Natural disasters also have a major economic impact. Since 1980, the member states have registered losses of more than 360 billion euros, following extreme weather and climate events.(Translated by M. Ignatescu)

  • Nou portal pentru investitorii străini

    Nou portal pentru investitorii străini

    InvestRomania
    a lansat, de curând, website-ul dedicat investitorilor străini, care are scopul
    de a oferi informaţii despre ansamblul economiei româneşti şi despre
    oportunităţile de investiţii. De altfel, InvestRomania este instituţia
    guvernamentală care are scopul de a oferi sprijin investitorilor străini în
    ţara noastră. Am considerat că portalul este una dintre
    priorităţile echipei InvestRomania, dat fiind faptul că responsabilitatea
    noastră este aceea de a le furniza investitorilor străini cât mai multe
    informaţii relevante cu privire la oportunităţile de investiţii din ţară.
    Scopul nostru este de a promova România ca destinaţie în plină dezvoltare, cu
    potenţial în crearea valorii adăugate, cu forţă de muncă competitivă şi
    caracterizată de ospitalitate
    , a spus Manuel Costescu, secretar de stat,
    InvestRomania.

    Proiectul www.investromania.gov.ro prezintă conţinutul în limba engleză
    şi este structurat pe şapte secţiuni – Why invest (De ce să
    investeşti?), Business in Romania (Afaceri în România/Principalele
    Sectoare), Government Support (Sprijin guvernamental), Life
    in Romania (Viaţa în România), Newsroom (ştiri şi comunicate
    de presa), About us (Despre noi) şi Contact (Contact),
    împărţite, la rândul lor, în subsecţiuni. Fiecare dintre acestea are menirea de
    a-l ghida pe potenţialul investitor străin către informaţii cu privire la
    indicatorii macroeconomici, educaţie, nivelul costului de trai, sectoarele
    considerate prioritare, ajutoare de stat, tradiţii, cultură, detalii despre
    activitatea InvestRomania. O altă componentă a platformei are în vedere
    prezentarea sectoarelor prioritare de anul acesta, astfel încât investitorii să
    aibă acces la informaţii ce vizează dimensiunea pieţei, cei mai importanţi
    jucători, forţa de muncă disponibilă, capacitatea de export, potenţialii
    furnizori şi parteneri. Cele şase sectoare prioritare sunt IT&C, industria
    auto, industria aerospaţială, industriile creative, agribusiness şi
    bio-economia.

    Iniţial am creionat un plan în care website-ul trebuia să
    aibă o abordare facilă, să fie în limba engleză şi să diminueze efortul investitorului
    străin în căutarea informaţiilor cu privire la nivelul taxării, facilităţile
    fiscale, gradul de pregătire profesională a românilor, dar şi la nivelul de
    trai din ţară. Ulterior, am tot construit pe baza acestora, astfel încât după
    două luni am ajuns în stadiul actual, de care suntem foarte mulţumiţi, dar pe
    care vom continua să-l dezvoltăm în lunile ce urmează,
    a mai spus secretarul
    de stat Manuel Costescu.

    Pe parcursul următoarelor luni, website-ul va fi
    actualizat cu noi analize privind sectoarele strategice, mai multe informaţii
    despre parcurile industriale şi noţiuni constând în modalităţile de finanţare.

  • Informaţii despre regimul vizelor

    Informaţii despre regimul vizelor

    Pentru
    cetăţenii străini care doresc să viziteze România este disponibil portalul
    e-VIZA, destinat facilitării obţinerii vizelor. Portalul permite,
    aşadar, cetăţenilor străini să iniţieze
    procedura de obţinere a vizelor de oriunde s-ar afla, utilizând serviciul
    Internet. Acest lucru reprezintă, desigur, o scurtare substanţială a timpului
    de procesare a vizelor şi a timpului pe care un cetăţean străin îl va petrece
    în această procedură şi va avea, de asemenea, beneficiul important al
    programării electronice de acasă la ghişeu pentru interviul final în faţa
    consulului.

    Cetăţenii străini care doresc să vină în România pot intra pe
    portalul editat în engleză şi română, care este accesibil din pagina principală
    a ministerului, www.mae.ro şi unde,
    introducând un set minim de informaţii precum nume, cetăţenie, scopul
    călătoriei, vor afla dacă au sau nu nevoie de viză. În cazul în care au nevoie,
    solicitanţii primesc un răspuns detaliat şi vor putea încărca pe portal
    documentele necesare obţinerii vizei. După aprobarea dosarului, solicitanţii
    vor putea să-şi aleagă data şi intervalul orar pentru a se prezenta la consulat
    în vederea depunerii documentelor în original. În vederea aprobării
    acordării vizei pentru cetăţenii care trebuie să prezinte o invitaţie din
    România, Ministerul de Externe solicită avizul Inspectoratului General pentru
    Imigrări, aviz care este emis într-un interval de cel mult 30 de zile. Vizele
    române pot fi emise pentru una sau mai multe călătorii.

    Totodată, vizele de
    lungă şedere dau dreptul la călătorii de 90 de zile, cu posibilitatea
    prelungirii în România a sejurului, vizele de scurtă şedere sunt valabile 90 de
    zile fără posibilitatea prelungirii acestora, iar vizele de tranzit dau dreptul
    unei şederi de 5 zile. Taxa este de 60 de euro, atât pentru viza de tranzit cât
    şi pentru cea de scurtă şedere, iar taxa pentru viza de lungă şedere este de
    120 de euro.

    Pe site-ul Ministerului român de Externe sunt enumerate şi statele
    cu care Uniunea Europeană a încheiat convenţii de facilitare a vizelor,
    respectivele state fiind Federaţia Rusă, Ucraina, Albania, Bosnia Herţegovina,
    Macedonia, Serbia, Muntenegru, Georgia, Armenia, Azerbaidjan şi Republica
    Moldova. În ceea ce-i priveşte pe cetăţenii Serbiei, Muntenegrului, Macedoniei,
    Bosniei şi Republicii Moldova, vizele sunt necesare doar pentru titularii de
    paşapoarte fără date biometrice. Taxa de viză eliberată în regim normal pentru
    cetăţenii Albaniei, Bosniei, Federaţiei Ruse, Ucrainei şi Georgiei este de 35
    de euro. Pentru cetăţenii Federaţiei Ruse şi Ucrainei pot fi eliberate vize şi
    în regim de urgenţă, în acest caz taxa fiind de 70 de euro. Pentru cetăţenii
    Republicii Moldova, Serbiei şi Macedoniei nu se percep taxe pentru vize.

    De
    asemenea, nu se percep taxe pentru vize pentru copiii mai mici de 6 ani, pentru
    elevii şi studenţii care efectuează călătorii de studii în România şi pentru
    cercetătorii care vin să lucreze în domeniul lor de activitate. Totodată, viza
    de lungă şedere pentru cetăţenii străini care sunt membri de familie ai unor
    cetăţeni români se acordă fără plata taxelor consulare. Iar vizele de intrare
    pentru membrii de familie ai unor cetăţeni ai Uniunii Europene sau Spaţiului
    Economic European sunt acordate gratuit.

  • Portalul „e-VIZA”

    Portalul „e-VIZA”

    Ministerul
    român al Afacerilor Externe informează că portalul e-VIZA, destinat facilitării obţinerii
    vizelor, este disponibil de mai bine de un an pentru cetăţenii străini care
    doresc să viziteze România. Portalul permite cetăţenilor străini să iniţieze
    procedura de obţinere a vizelor de oriunde s-ar afla, utilizând serviciul
    internet. Acest lucru reprezintă, desigur, o scurtare substanţială a timpului
    de procesare a vizelor şi a timpului pe care un cetăţean străin îl va petrece
    în această procedură şi are, de asemenea, beneficiul important al programării
    electronice de acasă la ghişeu pentru interviul final în faţa consulului.
    Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul
    Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, iar valoarea totală
    eligibilă a proiectului a fost de 3,7 milioane de euro. Portalul a venit în
    întâmpinarea unei realităţi cu care se confruntă Ministerul român de Externe,
    şi anume lipsa de personal suficient în cadrul misiunilor diplomatice din
    exterior şi din cadrul Centralei. Cetăţenii străini care doresc să vină în
    România pot intra pe portalul editat în engleză şi română, care este accesibil
    din pagina principală a ministerului, www.mae.ro
    şi unde, introducând un set minim de informaţii: nume, cetăţenie, scopul
    călătoriei, vor afla dacă au sau nu nevoie de viză.

    În cazul în care au nevoie,
    solicitanţii primesc un răspuns detaliat şi vor putea încărca pe portal
    documentele necesare obţinerii vizei. După aprobarea dosarului, solicitanţii
    vor putea să-şi aleagă data şi intervalul orar pentru a se prezenta la consulat
    în vederea depunerii documentelor în original. Conform Ministerului român
    de Externe, în urma aderării la Uniunea Europeană, România a demarat
    implementarea tuturor măsurilor necesare în scopul punerii în aplicare a
    întregului acquis Schengen, inclusiv în ceea ce priveşte eliminarea
    controalelor la frontierele interne. Printre aceste măsuri se număra şi
    realizarea unui nou sistem naţional performant care să permită centralizarea
    cererilor de vize formulate la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale
    României.

  • Portalul e-viza

    Portalul e-viza

    Ministerul român al Afacerilor Externe informează că portalul “e-VIZA”, destinat facilitării obţinerii vizelor, este disponibil de mai bine de o jumătate de an pentru cetăţenii străini care doresc să viziteze România. Portalul permite cetăţenilor străini să iniţieze procedura de obţinere a vizelor de oriunde s-ar afla, utilizând serviciul internet. Acest lucru reprezintă, desigur, o scurtare substanţială a timpului de procesare a vizelor şi a timpului pe care un cetăţean străin îl va petrece în această procedură şi are, de asemenea, beneficiul important al programării electronice de acasă la ghişeu pentru interviul final în faţa consulului”.



    Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, iar valoarea totală eligibilă a proiectului a fost de 3,7 milioane de euro. Portalul a venit în întâmpinarea unei realităţi cu care se confruntă Ministerul român de Externe, şi anume lipsa de personal suficient în cadrul misiunilor diplomatice din exterior şi din cadrul Centralei.



    Cetăţenii străini care doresc să vină în România pot intra pe portalul editat în engleză şi română, care este accesibil din pagina principală a ministerului, www.mae.ro şi unde, introducând un set minim de informaţii: nume, cetăţenie, scopul călătoriei, vor afla dacă au sau nu nevoie de viză. În cazul în care au nevoie, solicitanţii primesc un răspuns detaliat şi vor putea încărca pe portal documentele necesare obţinerii vizei. După aprobarea dosarului, solicitanţii vor putea să-şi aleagă data şi intervalul orar pentru a se prezenta la consulat în vederea depunerii documentelor în original.



    Conform Ministerului român de Externe, în urma aderării la Uniunea Europeană, România a demarat implementarea tuturor măsurilor necesare în scopul punerii în aplicare a întregului acquis Schengen, inclusiv în ceea ce priveşte eliminarea controalelor la frontierele interne. Printre aceste măsuri se număra şi realizarea unui nou sistem naţional performant care să permită centralizarea cererilor de vize formulate la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României.