Tag: Premiul Publicului

  • Les Films de Cannes à  Bucarest

    Les Films de Cannes à Bucarest

    Lungmetrajul
    Imaculat – regia Monica Stan şi George Chiper-Lillermark – a fost
    desemnat câştigător al Premiului Publicului, în cadrul secţiunii Avanpremierele
    Toamnei, la cea de-a 12-a ediţie a festivalului Les Films de Cannes a Bucarest.
    Les Films de Cannes a Bucarest s-a desfăşurat în perioada 22 – 31 octombrie, în
    săli de cinema, în aer liber şi online, spectatorii având posibilitatea să
    urmărească peste 80 de filme. Cele zece zile de festival au adus publicului de
    la București, dar și celui național (prin programul online și a edițiilor
    regionale), cele mai noi filme de la Cannes și din festivalurile mari ale
    lumii, majoritatea în premieră în România.

    Spectatorii s-au putut întâlni cu
    Ana Teodora Mihai, regizoarea filmului La Civil, care a deschis festivalul Les
    Films de Cannes à Bucarest și cu actorul Victor Rebengiuc. De asemenea,
    publicul Les Films de Cannes à Bucarest a întâlnit echipele filmelor proiectate
    în cadrul Avanpremierelor Toamnei la Sala Auditorium a MNAR (Muzeul Național de
    Artă al României). Les Films de Cannes a continuat cu ediţiile regionale de la
    Cluj-Napoca (5-7 noiembrie) şi Timişoara (12-14 noiembrie). Am vorbit cu Dan
    Lupu, PR-ul festivalului Les Films de Cannes a Bucarest, despre ediția din
    acest an, unde au fost prezentate cele mai recente filme semnate Jacques
    Audiard și Gaspar Noé, văzute în premieră pe croazetă.

    Au fost anul acesta în selecție și la Les Films de Cannes, este
    vorba de Les Olympiades (Jacques Audiard) și de Vortex (Gaspar Noé), ambele
    filme au fost extrem de discutate la Cannes, cu atât mai mult cu cât ambii
    regizori sunt prezenți aproape la fiecare ediție în festival. Născut în
    Argentina și stabilit în Franța, Gaspar Noé este un regizor care și-a surprins
    mereu publicul, de aceea sunt sigur că va surprinde și cu acest nou film, total
    atipic pentru toată filmografia lui. Nu voi dezvălui decât că filmul este în
    mare parte o experiență profund personală, în film sunt prezenți părinții lui
    Gaspar Noé, este un titlu pe care îl recomand cu drag și pe care chiar trebuie
    să-l vedeți la cinema. Trecând la Jacques Audiard, voi aminti că este un
    obișnuit al Festivalului de la Cannes și că a fost prezent în România, a și
    filmat aici unul dintre filmele sale.

    Cel mai recent film al său, Les
    Olympiades, este un film alb-negru și prezintă o relație total atipică între
    trei fete și un băiat, care sunt pe rând prieteni și iubiți, de cele mai multe
    ori și una și alta.
    O poveste bulversantă, cum o caracteriza Screen Daily după
    proiecția de la Cannes. Și Sean Penn s-a întors la Cannes și la București cu
    cel mai recent film al său, astfel că Les films de Cannes a Bucarest a inclus
    în program Flag Day. Este un film în care Sean Penn joacă alături de fiica sa,
    o dramă de familie surprinzătoare. Avem și un film intitulat Cow, film foarte
    curajos și intrigant, cu care regizoarea Andrea Arnold a revenit la Cannes
    pentru a ne arăta povestea unei văcuțe de lapte engleze. Și dacă tot vorbim de filme discutate, nu pot
    să nu aduc în discuție Benedetta, film realizat de un alt mare maestru al
    provocării: Paul Verhoeven. La cea mai recentă ediție a festivalului de la
    Cannes a fost unul dintre cele mai discutate filme, este un film care prezintă
    o iubire între două călugărițe catolice.


    A
    12-a ediţie a festivalului a adus din nou colaborarea cu festivalul de film de
    un minut. Pe durata Les Films de Cannes a Bucarest, înaintea proiecţiilor de
    film dar şi online, spectatorii s-au putut bucura de filme de un minut din
    întreaga lume, filme care fac parte din selecţia Filminute Film Festival
    2021. Cea de-a 12-a ediţie a Les Films
    de Cannes a Bucarest a fost organizată de Asociaţia Cinemascop şi Voodoo Films.


  • Premiul Publicului la a 24-a ediție a Festivalului Filmului European

    Premiul Publicului la a 24-a ediție a Festivalului Filmului European

    Cea de-a 24-a ediție a Festivalului Filmului European s-a încheiat, venim cu noutăți referitoare la Premiul Publicului, un premiu onorific, de popularitate, care se acordă filmului care întruneşte cele mai multe voturi și calificative online din partea cinefililor.



    Astfel, la secțiunea EU Shorts, Premiul Publicului a fost câștigat de scurtmetrajul experimental Dont Know What / Nu Ştiu Ce… (regia: Thomas Renoldner, Austria, 2019), la egalitate cu Ojos que no ven / Ochi care nu văd / Eyes that do not see (regia: Natalia Mateo, Spania).



    În secțiunea Cinem@casa, cu filme realizate de regizori români în timpul carantinei, Premiul Publicului merge către: Elefant departe / Elephant far away (un film de: Teona Galgoțiu).



    Acesta a fost urmat în preferințe de Jurnal cu mama / Diary with my Mother al tânărului Vlad Popa, student la regie în anul 2 la Cluj Napoca și de animația lui Matei Branea – Exterior în izolare / Exterior in isolation.



  • “Un pas în urma serafimilor” – o nouă victorie

    “Un pas în urma serafimilor” – o nouă victorie

    Filmul românesc Un pas în urma serafimilor, de Daniel Sandu, a înregistrat o nouă victorie, câștigând Premiul Publicului în cadrul celei de a 10-a ediții a Francofilm – Festivalul de Film Francofon din Roma. Ceremonia de decernare a premiilor a avut loc la 14 martie 2019, în sala arhiplină a Institutului Francez – Centre Saint Louis.

    Participarea peliculei în concurs a fost asigurată de Ambasada României în Italia, în parteneriat cu Accademia di Romania și Institutul Cultural Român, în contextul Zilei Francofoniei, sărbătorită anual la 20 martie, și face parte din efortul continuu de promovare a culturii românești pe plan internațional.

    Evenimentul se încadrează totodată în sezonul cultural România-Franța, noiembrie 2018 – iulie 2019, perioadă în care cele două țări propun publicului o programare încrucișată a peste 300 de proiecte într-un demers unic de diplomație publică, economică și culturală.

    Premiul a fost înmânat directorului adjunct al Accademia di Romania, Conf. Dr. Oana Boşca-Mălin, coordonatorul programelor de promovare culturală din cadrul instituției, care a transmis pe această cale mulțumiri organizatorilor și a oferit o scurtă analiză proprie referitoare la mesajul profund al filmului.

    Cu același prilej, Marele Premiu al Juriului a fost câștigat de Albania pentru filmul The Delegation de Bujar Alimani.

  • “Monştri” a primit Premiul Publicului la Berlinală

    “Monştri” a primit Premiul Publicului la Berlinală

    Monştri, singurul film românesc selecţionat
    de la Berlinală, lungmetrajul de debut al regizorului Marius Olteanu, a primit
    premiul publicului, acordat de publicaţia germană Tagesspiegel. Pelicula a
    întrunit voturile celor nouă reprezentanţi ai acestui juriu independent, care a
    apreciat performanţa regizorului Marius Olteanu de a folosi un limbaj vizual
    deosebit pentru a descrie natura multistratificată a unei relaţii aflată sub
    presiunea societăţii. Marius Olteanu a spus că premiul oferit la Berlinală înseamnă
    foarte mult pentru el, cu atât mai mult cu cât vine din partea publicului. L-au
    bucurat şi cele patru proiecţii suplimentare din festival şi speră că şi în
    România filmul va avea succces de public.

    Am vorbit cu Marius Olteanu despre
    reacţiile spectatorilor prezenţi la proiecţiile filmului Monştri pe durata
    festivalului Internaţional de Film de la Berlin şi sesiunile Q&A
    desfăşurate acolo: Întrebările celor prezenţi
    la proiecţii au fost bune, în sensul că au arătat că oamenii au reacţionat la
    film, au fost interesaţi de ce se vede acolo, au fost emoţionaţi, unii dintre
    ei au spus că n-au mai văzut nici un alt film care să ridice problemele pe care
    le ridică Monştri. După cum am mai spus, am primit multe întrebări şi multe
    reacţii favorabile. Într-una din zile, m-a strigat cineva pe stradă, a venit la
    mine, m-a îmbrăţişat şi mi-a mulţumit pentru film. Au fost şi mulţi români la
    proiecţii şi asta m-a bucurat. Filmul are un anume tip de umor deşi este o
    dramă, o poveste de dragoste atipică, o poveste de dragoste în care este
    posibil ca cea mai mare dovadă de iubire să fie renunţarea la celălalt. Şi am observat
    că românii prezenţi în sală la proiecţiile de la Berlin reacţionau la umorul
    filmului mai puternic decât ceilalţi spectatori. Adică mi se pare că există un
    nivel de înţelegere accesibil în primul rând românilor şi reuşeam să-mi dau
    seama, după râs şi reacţii, unde sunt români în sală. Chiar era o reacţie tipic
    românească în ceea ce priveşte umorul filmului, o reacţie care m-a bucurat
    mult.

    Pelicula Monştri a fost inclusă în
    secţiunea Forum, o secţiune dedicată proiectelor experimentale, cu accent pe
    avangardă, eseuri, reportaje politice. Monștri prezintă o zi din viaţa a doi
    tineri căsătoriţi, pe care familia, societatea, prietenii par că îi iubesc
    împreună, dar că îi judecă şi resping atunci când sunt pe cont propriu. Marius
    Olteanu.:Am mai spus-o şi în alte interviuri, Monştri nu este un film care să
    dea verdicte sau să pună ştampile. Este un film care pune întrebări şi se
    adresează oamenilor care sunt dispuşi să se gândească la aceste lucruri. Este
    şi un film care ridică întrebarea în ce măsură suntem dispuşi să mergem către
    celălalt, cât suntem dispuşi să tolerăm, să facem compromisuri, cât îl
    înţelegem pe celălalt, ce se întâmplă cu iubirea într-un cuplu după o perioadă
    mai lungă de timp, cum supravieţuieşte, dacă nu supravieţuieşte cu ce o
    înlocuim, care este reacţia celor din exterior la un cuplu. Personajele principale
    din film sunt iubite de ceilalţi- familie, societate, prieteni- atâta timp cât
    sunt împreună, dar în momentul în care se separă, sunt desconsiderate şi primesc
    diverse etichete. Şi aceasta este o altă întrebare pe care filmul o ridică, în
    ce măsură aceste etichete sunt, de fapt, nişte sentinţe definitive. Pentru că atunci
    când etichetăm oamenii ne distanţăm de ei, punem o distanţă între noi şi
    ceilalţi şi pierdem această şansă, de a-i cunoaşte şi întâlni şi de a câştiga
    din această interacţiune.

    Lungmetrajul
    Monştri. îi are în distribuţie pe Judith State, Cristian Popa, Alexandru
    Potocean, Şerban Pavlu, Dorina Lazăr, Gabriel Răuţă, şi este o producţie Parada
    Film şi Wearebasca, realizată cu sprijinul Centrului Naţional al
    Cinematografiei. Deşi accentul cade în film pe relaţia fragilă dintre un bărbat
    şi o femeie, Monştri ridică şi alte probleme. Marius Olteanu: Mai este o temă care mi se pare cel puţin la fel de importantă în film,
    poziţia femeii în societate. De asemenea, tema maternităţii, în ce măsură o
    femeie este privită ca o femeie abia în momentul în care devine mamă. Pentru că
    mi se pare grav -şi asta nu se întâmplă doar la noi- că femeia este privită doar
    ca mamă şi soţie şi mult mai puţin ca un om care îşi face viaţa în conformitate
    cu propriile valori. Multă lume crede că asta este o perspectivă a generaţiilor
    mai vârstnice. Dar eu am prieteni de vârsta mea şi chiar mai tineri decât mine
    care au exact această viziune, a bunicilor lor.

    Monştri va fi proiectat
    în avanpremieră la Festivalul Internaţional de Film Transilvania TIFF şi va
    intra în cinematografele din România la sfârşitul lunii septembrie.