Tag: program prelungit

  • Program prelungit la serviciul eliberare pașapoarte

    Program prelungit la serviciul eliberare pașapoarte

    Încă
    de la primele semnale de creștere a volumului solicitărilor de pașapoarte,
    Ministrul Afacerilor Interne, Nicolae Lucian BODE, a dispus măsuri pentru
    evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, printre
    care și dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum
    și suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a
    cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de pașapoarte.


    Deși
    termenul legal de eliberare a pașapoartelor simple electronice este de 15 zile
    lucrătoare, documentul se eliberează în două zile lucrătoare.


    În
    vederea reducerii timpului de răspuns, împreună cu instituțiile prefectului, se
    va lua măsura desfășurării activității de lucru cu publicul și în weekend.


    În
    prezent, în vederea personalizării pașapoartelor simple electronice, programul
    de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor
    Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.


    Pentru
    a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă
    măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la
    structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-09.03.2022
    au fost relocate 3.713 cereri de la SPCP al mun. București, Constanța, Iași și
    Suceava către SPCP Argeș, Buzău, Bistrița-Năsăud, Călărași, Caraș-Severin,
    Covasna, Gorj, Harghita, Ialomița, Olt, Mehedinți, Mureș, Teleorman și
    Vrancea).


    În
    20 de județe, unde s-a înregistrat un număr semnificativ de cereri a fost
    prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puțin două ore.


    În
    data de 08.03.2022, termenul mediu, la nivel național, de eliberare a
    pașaportului simplu electronic a fost de 2 zile lucrătoare (totuși la unele
    județe precum CJ, CT, TM, VS termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din
    momentul înregistrării cererilor și până la intrarea pașapoartelor simple
    electronice în gestiunea structurilor de pașapoarte).


    Precizăm
    faptul că, în data de 08.03.2022, s-au efectuat 48.593 de programări, pentru un
    număr de 85.197 de persoane, iar în data de 09.03.2022 până la orele 12:00 au
    fost efectuate 14.370 de programări pentru un număr de 25.259 de persoane (în
    scopul prezentării la ghișeu în următoarele de 90 de zile).


    Reamintim
    că cetățenii se pot înscrie pe platforma de programare online și în alte județe
    care au locuri disponibile pentru intervalul dorit.


    Direcția
    Generală de Pașapoarte a delegat 20 de polițiști pentru sprijinirea activității
    Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte din municipiul București.


    Au
    fost trimiși, zilnic, specialiști din cadrul Biroului Coordonare Metodologică
    și Serviciul Control pentru sprijinirea activității și fluidizarea afluxului de
    cetățeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte București și
    Ilfov din Mall Park Lake.

  • Jurnal românesc – 29.11.2016

    Jurnal românesc – 29.11.2016

    A fost lansat noul site al Ministerului
    Culturii, disponibil la adresa cultura.ro. Ministrul Corina Suteu a declarat,
    cu acest prilej, că platforma reprezintă încă un pas în direcţia transparenţei
    administrative şi a comunicării eficiente cu cetăţenii interesaţi de cultură. Ea a adăugat că unul din scopurile noului site este
    apropierea între administraţie şi artişti. Potrivit Corinei Suteu, cei care au
    lucrat la noul site şi-au dorit ca acesta să reflecte activitatea ministerului
    pe teren, să aibă o structură simplă şi clară, să fie bine adaptat diverselor
    gadgeturi, să ofere o interfaţă de administrare prietenoasă, să descrie cât mai
    pe înţeles activităţile, să includă infografice, să dea o nouă identitate Ministerului
    Culturii, să fie actual şi uşor de actualizat, să permită versiuni multilingve
    în viitor.




    In România, rata şomajului
    a fost, în octombrie, de 5,8%. Potrivit Institutului Naţional de Statistică,
    numărul şomerilor a fost, luna trecută, de 522.000 de persoane, la acelaşi
    nivel cu luna precedentă, dar în scădere faţă de aceeaşi lună a anului anterior
    (613.000 persoane). Pe de altă parte, rata şomajului la bărbaţi a fost cu 1,8
    puncte procentuale mai mare decât la femei. INS mai anunta ca numărul şomerilor
    cu varsta cuprinsa intre 25 si 74 ani reprezintă 76% din numărul total al
    şomerilor estimat pentru luna octombrie 2016.






    Franţa, Italia,
    Germania, Spania , Marea Britanie, Olanda, Polonia şi România au înregistrat,
    anul trecut, cea mai ridicată valoare a producţiei agricole din Uniunea
    Europeană, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
    Valoarea
    totală a producţiei agricole s-a ridicat la 411,2 miliarde de euro, la
    preţurile de bază din 2015, în scădere cu 1,8% faţă de 2014. În 2015, comparativ cu 2014, cea mai mare creştere a
    valorii producţiei agricole din Uniunea Europeană s-a înregistrat în Letonia
    (8,8%), Lituania (5,9%) şi Cipru (4,7%). Cel mai semnificativ declin s-a
    înregistrat în Luxemburg (minus 9,9%), Slovacia (minus 9,7%), Cehia (minus
    8,6%), Germania (minus 7,8%) şi România (minus 7,4%).




    Centrul pentru
    Eliberarea Permiselor din Pipera lucreaza, de luni, în două schimburi, între
    orele 7,00 şi 21,00, iar tot de luni funcţionează
    un sistem de programări online. Pentru aceste programări există ghişee
    separate. Ministrul Afacerilor Interne, Dragoş Tudorache, a anunţat aceste măsuri
    care au rezultat în urma discuţiilor pe care demnitarul le-a avut cu prefecţii
    din Bucureşti şi Ilfov, dar şi cu conducerea Direcţiei Regim Permise de
    Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi Direcţiei Generale de Paşapoarte,
    pentru a identifica soluţiile pentru eliminarea cozilor care se formează la
    sediul Direcţiei.




    Ministerul Culturii a transmis
    Parlamentului o listă de amendamente la OUG privind ”Cuminţenia Pământului”.
    Executivul cere aleşilor ca donaţiile pentru achiziţionarea sculpturii să poată
    fi restituite până la 31 decembrie 2017 pe bază de cerere scrisă.
    Totodată, Executivul prevede înfiinţarea Fondului Brâncuşi care va fi gestionat
    de către Administraţia Fondului Cultural Naţional, instituţie publică aflată în
    subordinea Ministerului Culturii, în vederea achiziţionării de opere de artă
    contemporană şi bunuri culturale aparţinând patrimoniului cultural mobil.
    Înfiinţarea acestuia este motivată prin ”numărul mare de donaţii
    înregistrate” şi prin ”lipsa unei strategii de achiziţie de artă de către
    stat”.