Tag: proiect educational

  • Tinerii își doresc să fie antreprenori

    Tinerii își doresc să fie antreprenori

    Din ce în ce mai
    mulți tineri din România visează la o carieră în domeniul antreprenoriatului,
    dar puțini dintre ei au curajul de porni la drum. Cum ne situăm, în clasamentul european, la capitolul business? Explică Daniel
    Mateescu, CEO al Keez.: Din păcate, nu vedem o mare creștere a
    numărului de firme noi. Nu-mi explic de ce, mai ales că noi suntem pe locurile
    din urmă în Uniunea Europeană ca număr de companii per mia de locuitori. Dacă
    nu greșesc, suntem pe penultimul loc, înaintea Bulgariei. Asta înseamnă că
    apetitul nostru antreprenorial nu este așa de mare. Poate că lucrurile acestea
    se vor schimba datorită noii generații, care înțelege altfel să lucreze.
    Tinerii nu își mai doresc să meargă la un program și să aibă un salariu fix.
    Acum, își doresc alte lucruri. Ei sunt o generație puțin diferită față de cum
    am fost noi la vârsta lor. Faptul că ei își doresc sau nu să fie antreprenori
    ține și de noi, să le facem puțină educație, să le explicăm că este ușor și că
    totul este disponibil, foarte la îndemână.


    Fondurile necesare,
    infrastructura și resursele umane sunt astăzi accesibile tuturor celor care au
    o idee de afacere inedită și cu șanse mari de reușită. De la idee la practică
    este nevoie, cu toate acestea, de acces la informația despre domeniul
    antreprenorial și de îndrumarea potrivită, mai ales pentru cei tineri, aflați
    la început de drum. Daniel Mateescu: Ei cu toții au idee. Dar cum ajungi de
    la o idee la o companie care să producă bani din ideea respectivă? Este un drum
    necunoscut pentru ei. Atunci, noi am vrea să culegem acest potențial, acest
    entuziasm al lor de a face companii și să îl canalizăm pe un drum corect,
    astfel încât aceste companii să se nască și chiar să funcționeze. Ne dorim să
    îi învățăm ce este un business plan, cum funcționează un business plan, de unde
    iei banii, cum faci să înveți de la cineva, să ai un mentor, să îți maximizezi
    șansele de succes. Asta ne dorim de la eveniment, să îi învățăm pe tinerii care
    își doresc să fie antreprenori să aibă succes, pentru că, dacă ratează în
    primele inițiative, o să le intre în cap că ei nu pot să fie decât angajați și
    o să li se taie aripile. Și, atunci, pierdem această oportunitate.




    Ce ar trebui să
    aibă în vedere un tânăr antreprenor și care ar fi cele mai importante lucruri
    de care ar trebui să țină cont pentru a avea succes? Ca să-l citez pe
    Warren Buffett, cel mai important ar fi să nu eșueze. Adică să se păzească de
    toate pericolele de a rata și să încerce să își maximizeze șansele de succes.
    Să alegi corect cum să îți înființezi firma, unde să înființezi sediul social,
    cu ce avocat, cu ce contabil. Să se păzească de pericolele care vin din zona
    juridică, cea comercială sau din zona resurselor umane. Trebuie să ai grijă cu
    ce echipă pornești la drum și cu ce investitori. În principiu, eu îi sfătuiesc
    pe antreprenori să își maximizeze avantajele nefiind foarte concentrați pe
    probleme. De obicei, rezolvarea de probleme poate reveni unui contabil, unui
    avocat, dar maximizarea avantajelor este strict rolul tău, ca antreprenor.


    Keez propune și
    un proiect educațional din sfera antreprenorială, menit să îi învețe pe
    antreprenori să fie, totodată, și administratorii propriului business. Revine
    cu detalii Daniel Mateescu. Proiectul nostru educațional se numește
    Primul contabil, unde noi încercăm să îi convingem pe tineri, segmentul până
    în 35 de ani, să își lase job-urile din multinaționale și să se apuce de un
    business. În ziua de astăzi, este suficient să ai ideea, restul găsești foarte
    la îndemână. Vrem să derulăm acest program prin care să le explicăm
    antreprenorilor ce înseamnă să fii administratorul unei firme. Să fii
    antreprenor înseamnă să fii genul de lider care înfige steagul în vârful
    dealului, dar să fii administrator înseamnă să ai grijă ca totul să fie conform
    cu legea, să nu ai pericole. Și, atunci, vrem să îi introducem pe acești
    antreprenori în tainele de a fi administrator.


    Pentru mai multe
    informații despre proiectele și programele derulate de către Vreau să fiu
    antreprenor și Keez puteți vizita site-urile web vsfa.ro, respectiv keez.ro.


  • Ascultă 5 minute de muzică clasică

    Ascultă 5 minute de muzică clasică

    Din 1 şi până în 31 martie, Ascultă 5 minute de muzică clasică în spaţii neconvenţionale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, graţie unui proiect Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz. Proiectul aduce în fiecare zi înregistrarea unei lucrări foarte cunoscute, în spaţii aglomerate şi neobişnuite pentru audiţia muzicii clasice, deschizând astfel, către publicul larg, universul acestui tip de artă sonoră, etalon al valorii şi tradiţiei.

    Unul dintre principalele proiecte educative şi culturale ale corporaţiei publice Radio România, campania Ascultă 5 minute de muzică clasică a pornit în octombrie 2010 şi de atunci se derulează bianual, pe parcursul lunilor martie şi octombrie.

    Începând cu martie 2018, ambasador al proiectului Ascultă 5 minute de muzică clasică este violonistul Alexandru Tomescu: Mă bucur din toată inima să mă alătur campaniei Radio România Muzical Ascultă 5 minute de muzica clasică. Este un demers remarcabil prin creativitatea şi ingeniozitatea sa. Sunt sigur că aceste 5 minute de muzică clasică pe zi, timp de 2 luni pe an, vor trezi gustul multora dintre ascultători nu doar pentru muzica clasică, ci şi pentru arte, cultură şi frumos, îmbunătăţind viaţa multora şi deschizând noi ferestre existenţei noastre spirituale.

    Alexandru Tomescu va fi prezent în studioul Radio România Muzical miercuri, 28 februarie, ora 18:15, pentru un dialog legat de proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică. Primul eveniment ce-l are în prim plan pe Alexandru Tomescu va avea loc sâmbătă 24 martie, de la ora 18:00 la ParkLake Shopping Center din Bucureşti, chiar în ziua când Radio România Muzical sărbătoreşte 21 de ani de existenţă.

    ,

    Proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică a cunoscut din 2014 şi o nouă formă de dezvoltare, graţie unui parteneriat semnat între Radio România şi Ministerul Educaţiei Naţionale. Proiectul facilitează apropierea copiilor faţă de muzica clasică în cel mai simplu mod, prin audiţia concretă a materialelor puse la dispoziţie de Radio România Muzical, care includ atât o lucrare muzicală, cât şi o poveste despre acea piesă muzicală.

    Copiii au şi posibilitatea de a participa la un concurs derulat online cu întrebări în legătură cu lucrările ascultate. În anul şcolar 2014-2015, aproximativ 120.000 de copii din toată ţara au participat la proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică, în anul şcolar 2015-2016 la proiect au participat 145.000 de copii şi au fost organizate şi două concursuri naţionale: unul de desene inspirate de muzică, pentru elevii claselor primare, şi unul de audiţii muzicale, pentru elevii claselor gimnaziale. În anul şcolar 2016-2017, la proiect au participat 165.000 de elevi şi a fost organizată a doua ediţie a concursului naţional Ascultă 5 minute de muzică clasică.

    Alte informaţii despre campanie pe www.romania-muzical.ro/5minute. Radio România Muzical poate fi ascultat în fm (97.6 şi 104.8) sau online la www.romania-muzical.ro.

  • Ascultă 5 minute de muzică clasică

    Ascultă 5 minute de muzică clasică

    Din 1 şi până în 31 martie, Ascultă 5 minute de muzică clasică în spaţii neconvenţionale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, graţie unui proiect Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz. Proiectul aduce în fiecare zi înregistrarea unei lucrări foarte cunoscute, în spaţii aglomerate şi neobişnuite pentru audiţia muzicii clasice, deschizând astfel, către publicul larg, universul acestui tip de artă sonoră, etalon al valorii şi tradiţiei.

    Unul dintre principalele proiecte educative şi culturale ale corporaţiei publice Radio România, campania Ascultă 5 minute de muzică clasică a pornit în octombrie 2010 şi de atunci se derulează bianual, pe parcursul lunilor martie şi octombrie.

    Începând cu martie 2018, ambasador al proiectului Ascultă 5 minute de muzică clasică este violonistul Alexandru Tomescu: Mă bucur din toată inima să mă alătur campaniei Radio România Muzical Ascultă 5 minute de muzica clasică. Este un demers remarcabil prin creativitatea şi ingeniozitatea sa. Sunt sigur că aceste 5 minute de muzică clasică pe zi, timp de 2 luni pe an, vor trezi gustul multora dintre ascultători nu doar pentru muzica clasică, ci şi pentru arte, cultură şi frumos, îmbunătăţind viaţa multora şi deschizând noi ferestre existenţei noastre spirituale.

    Alexandru Tomescu va fi prezent în studioul Radio România Muzical miercuri, 28 februarie, ora 18:15, pentru un dialog legat de proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică. Primul eveniment ce-l are în prim plan pe Alexandru Tomescu va avea loc sâmbătă 24 martie, de la ora 18:00 la ParkLake Shopping Center din Bucureşti, chiar în ziua când Radio România Muzical sărbătoreşte 21 de ani de existenţă.

    ,

    Proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică a cunoscut din 2014 şi o nouă formă de dezvoltare, graţie unui parteneriat semnat între Radio România şi Ministerul Educaţiei Naţionale. Proiectul facilitează apropierea copiilor faţă de muzica clasică în cel mai simplu mod, prin audiţia concretă a materialelor puse la dispoziţie de Radio România Muzical, care includ atât o lucrare muzicală, cât şi o poveste despre acea piesă muzicală.

    Copiii au şi posibilitatea de a participa la un concurs derulat online cu întrebări în legătură cu lucrările ascultate. În anul şcolar 2014-2015, aproximativ 120.000 de copii din toată ţara au participat la proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică, în anul şcolar 2015-2016 la proiect au participat 145.000 de copii şi au fost organizate şi două concursuri naţionale: unul de desene inspirate de muzică, pentru elevii claselor primare, şi unul de audiţii muzicale, pentru elevii claselor gimnaziale. În anul şcolar 2016-2017, la proiect au participat 165.000 de elevi şi a fost organizată a doua ediţie a concursului naţional Ascultă 5 minute de muzică clasică.

    Alte informaţii despre campanie pe www.romania-muzical.ro/5minute. Radio România Muzical poate fi ascultat în fm (97.6 şi 104.8) sau online la www.romania-muzical.ro.

  • Românii din străinătate, invitaţi să contribuie la proiectul “România educată”

    Românii din străinătate, invitaţi să contribuie la proiectul “România educată”

    În februarie 2016, Președintele României, Klaus Iohannis, a lansat Proiectul România Educată” prin care adresează viitorul sistemului de educaţie și cercetare din România la orizontul anului 2030.



    Prima etapă a proiectului, derulată în anul 2016, a inclus o consultare online (cu peste 8000 de respondenți), opt dezbateri regionale și 35 de evenimente de consultare pe subiecte de interes organizate de către terţi.



    Etapa a doua, demarată în anul 2017, include, printre altele, continuarea evenimentelor de consultare organizate de către terţi dar şi constituirea a şapte grupuri de lucru pe următoarele teme prioritare:


    (1) Cariera didactică;


    (2) Echitatea sistemului educaţional;


    (3) Profesionalizarea managementului educaţional;


    (4) Un învăţământ profesional şi tehnic de calitate;


    (5) Autonomie, calitate şi internaţionalizare în învăţământul superior;


    (6) O educaţie timpurie accesibilă tuturor;


    (7) Evaluarea elevilor şi studenţilor.



    Până la acest moment au avut loc 3 întâlniri de lucru ale fiecărui grup. Pentru a urmări progresul proiectului vă invităm să accesaţi pagina de Facebook.



    Deoarece mulţi români din străinătate sunt cadre didactice sau au experienţa sistemului educaţional din afara ţării, cei interesaţi sunt invitaţi să contribuie la proiectul “România Educată“.





    Dacă doriţi să înscrieţi evenimente de consultare în calendarul oficial al proiectului “România Educată”, puteţi afla detalii despre procesul de înscriere și categoriile de acțiuni eligibile accesând adresa: http://www.presidency.ro/files/userfiles/05_Criterii_ev_terti_in_dezb_pub_an2_final.pdf