Tag: proiect mediu

  • Gala Green Business Index

    Gala Green Business Index

    Green Business Index este un proiect al Asociaţiei Green Revolution, demarat în anul
    2010, care monitorizează activităţile de protejare a mediului şi realizează, în
    fiecare an, un top al celor mai verzi companii. În acest an, 260 de companii
    din mediul de afaceri de pe piaţa românească s-au înscris la Green Business
    Index. Este singurul instrument gratuit de evaluare a performanţei de
    mediu, pe baza unor indicatori inspiraţi din standarde internaţionale din 7
    domenii specifice protejării mediului: dezvoltare sustenabilă, utilizarea
    resurselor, impactul asupra mediului, managementul deşeurilor, clădiri şi
    spaţii verzi, achiziţii verzi şi transport sustenabil.


    Recent s-a încheiat cea de a V-a ediţie a acestei prestigioase
    competiţii undepeste
    20 de companii au obţinut premii pentru acţiunile lor. Ninel Lazăr,
    manager proiect GBI, a lăudat progresele realizate de aceste companii şi le-a
    recomandat să-şi continue activităţile de protejare a mediului: Este îmbucurător să vedem că o proporţie impresionantă de companii au avut
    îmbunătăţiri substanţiale faţă de anii anteriori în ceea ce priveşte performanţele
    lor specifice. 74,2% dintre companii folosesc instrumente sau elemente de
    design ecologic pentru produsele lor
    faţă de anii trecuţi. 34% dintre companii şi-au redus consumurile de apă cu
    până la 75% faţă de anul anterior. 51,7% dintre companii şi-au redus
    consumurile energetice faţă de anul anterior însă oportunităţile sunt aici
    uriaşe, pentru că doar 36% dintre ele îşi auditează în mod regulat
    utilizarea energiei. 66% dintre companii nu folosesc substanţe periculoase ca
    materii prime, 40% şi-au redus cantitatea de emisii atmosferice faţă de anul
    anterior, 45% şi-au redus cantităţile nete de poluanţi evacuaţi în mediul
    înconjurător prin intermediul apelor uzate şi 37,5% nu folosesc
    depozitarea finală ca soluţie de management a deşeurilor non-menajere.



    Pro Credit Bank a obţinut, la ediţia din acest an a Green Business Index,
    cel mai mare punctaj la categoriile managementul deşeurilor şi achiziţii verzi.Gabriela Ercău, sef birou
    Energie Verde din cadrul Pro Credit Bank: Ne focalizăm pe trei
    direcţii pentru a putea gestiona activităţile de protejare a mediului. Prima
    direcţie este sistemul intern pentru administrarea mediului. Monitorizăm la
    nivel central indicatorii de consum pentru hârtie, energie electrică,
    combustibili, căldură în vederea optimizării consumului acestora, dar
    fără a ne afecta condiţiile de lucru. Pentru toate tipurile de deşeuri avem
    încheiate contracte de reciclare cu firme specializate pentru fiecare locaţie a
    noastră. Mai mult decât atât, în procesul de selecţie a furnizorilor noştri
    urmărim încheierea de parteneriate cu firme care aplică aceleaşi principii ca
    ale noastre şi care pot fi certificate, de exemplu ISO 14001. Scopul final al
    acestui demers este achiziţionarea unor echipamente sau soluţii eficiente
    energetic şi ecologice. Aici aş menţiona vehicule cu emisii scăzute de CO2,
    achiziţionarea de hârtie reciclată, sisteme de iluminat cu LED-uri. Al doilea
    criteriu este administrarea riscului de mediu în activitatea de creditare.
    Aceasta reprezintă o analiză în profunzime a tuturor activităţilor economice
    care ar putea implica riscuri de mediu, precum şi respingerea cererilor de
    împrumut de la companiile implicate în activităţi care sunt considerate
    periculoase pentru mediul înconjurător şi care apar pe lista de excludere a
    instituţiei noastre. A treia direcţie o reprezintă creditele pro-eco prin care
    promovăm o dezvoltare economică la un nivel cât mai sustenabil posibil. Pentru
    IMM-uri şi agricultori acest tip de finanţare contribuie la performanţa
    afacerilor pentru utilizarea unor tehnologii moderne şi eficiente
    ce susţin, în acelaşi timp, şi protejarea mediului înconjurător.



    CategoriileImpactul
    asupra mediului şi Transport sustenabil au fost câştigate de KPMG
    România, care a mai obţinut şi două premii pentru managementul deşeurilor şi,
    respectiv, dezvoltare sustenabilă. Geta Diaconu, director Servicii Mediu şi
    Sustenabilitate, a precizat că firma din care face parte oferă consultanţă în
    acest domeniu şi nu poate să facă acest lucru fără să rezolve problemele de
    mediu din propria companie: Atunci când îţi sfătuieşti
    clienţii ce să facă, cum să-şi gestioneze afacerea astfel încât să aibă o
    afacere durabilă, să nu afecteze mediul înconjurător, întâi şi întâi trebuie să
    implementezi tu însuţi nişte măsuri la tine în companie, acolo unde îţi
    desfăşori activitatea. Noi am decis, cu câţiva ani în urmă, să avem grijă de
    mediu şi să avem o afacere durabilă chiar dacă activitatea noastră se rezumă la
    activitatea de birou. În domeniul transportului am hotărât să facem ceva să nu
    mai avem emisii, să nu mai poluăm. Astfel am pus la dispoziţia colegilor
    microbuze, pentru că avem birourile tocmai în Băneasa, îi încurajăm să meargă
    cu bicicleta, eu sunt un mare fan al mersului cu bicicleta.



    DHL Internaţional a fost desemnată compania cu cea mai bună performanţă de
    mediu din România pentru anul 2015.Este
    pentru a patra oară pe scena Green Business Index. Atuurile companiei de
    curierat sunt experienţa şi susţinerea grupului DHL, care la rândul său
    beneficiază de experienţa venită din toate ţările în care activează. Obiectivul
    strategic al companiei, la care se înscrie şi filiala din România, îl
    constituie reducerea, până în 2020 faţă de 2007, a emisiilor de carbon cu 30%.
    Faţă de anul trecut, compania şi-a redus emisiile cu 19,5%, au declarat
    câştigătorii Green Business Index 2015.


    Raluca Fişer, preşedinta Green Revolution, se declară multumită de
    rezultatul competiţiei din acest an şi invită companiile să se alăture şi la
    următoarea ediţie din 2016: Sunt companii atât
    multinaţionale, cât şi companii din domeniul IMM-urilor care au
    performanţe de mediu, care au vrut să şi-o evalueze, pe de o parte, iar pe de
    altă parte, au vrut să vadă unde se poziţionează faţă de restul companiilor
    care au trecut prin această competiţie. Pot să vă spun că nu a fost simplu.
    Poate că am simplificat puţin structura şi metoda de calcul, dar întrebările
    sunt adaptate la toate standardele internaţional. Anul viitor începe şi
    noua directivă de raportare non-financiară, iar proiectul GBI doreşte să ajute
    şi să vină în întâmpinarea nevoilor antreprenoriatului român să-şi
    îmbunătăţească performanţele de mediu. Ca o concluzie, putem să spunem că
    antreprenorii români au început să fie mai conştienţi despre importanţa
    performanţelor de mediu care sunt conectate de rezultatele financiare şi că
    încep să fie vizibile îmbunătăţiri ale acestora de la an la an.



    Asociaţia Green Revolution este prima organizaţie nonguvernamentală de
    ecologie urbană din România ce pune în practică măsurile ce stau la baza
    construirii unui oraş verde.